Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 14:57   #41
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Goed verstoppen, die sexuele voorkeur. Trouwens, ook daar zijn uitwegen voor hoor. Er is geen enkel bezwaar dat een meester zijn slaafje gebruikt als speeltje.

Hangt er van af waar in Marokko nietwaar. In Marakesh of Casablanca zijn de meeste "autochtonen" meer westers dan vele "allochtonen" in 't westen . Maar ik durf te wedden dat eremoorden en executies van overspelige vrouwen ook in Marokko geen onbekende zaak zijn. Het komt gewoon niet in de krant.

Je bedoeld dat alle partijen daar gewoon verkeerd bezig zijn.

Besnijdenis. Dat word er bedoeld. Neme een baby jongetje, rekke het voorhuidje zo ver mogelijk , en knip, daar is het tipje.
Bof, 't is logisch. Probeer maar eens't smegma vanonder voorhuid weg te schrobben met zand.

Het word groffer als men meisjes een soortgelijke behandeling gaat geven.

En wie op't forum is voorstander van verplicht handen af te hakken van te weinig productieve negers?

In Afganistan heb je vele homofielen en pederasters en pedofielen, daar waar de Boedha beelden worden opgeblazen,

Och jongen over die executies in Marokko, waar dan???? Daar heb ik zelfs nooit van gehoord dat een iemand gestenigd werd, Marokko is de beste voorbeeld van een Moslimland,

hahaha, over die besnijdenis gesproken, Besnijdenis is heel goed voor de hygiene, dat zeggen al de westerse dokters, daar is niets mis mee, je verliest niets, het doet je geen kwaad, ik begrijp je angstgevoelens, hebben maar je mag uit de kast komen als Moslim, ik begrijp je onzekerheid wel, geen enkel probleem,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 14:58   #42
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Awel, da's al een stapje in de goeie richting. Dat wil dus zeggen dat we samen gerust op cafe kunnen gaan, en ik mijn pintje en U uw mierzoete muntthee.

Moet je eens een echte atheïst tegenkomen.

Da's perfect mogelijk.

Dat doen de bazen bij alle mensen die effectief werken. Kontlikkers en bazenpoepers moeten dat wat minder, en komen verder door te doen alsof. Maar da's gewoon eigen aan het mens-zijn in de 21ste eeuw.

5 keer per dag bidden, na elke aanraking met een onrein iets een rituele wassing, na elke lichamelijke interactie met uw partner een volledige rituele wassing. Zulke repetitive handelingen zijn ook ten zeerste in trek bij sektes. Op den duur is het normaal en gaat men geloven dat het juist is, dan word de kritische kant van de geest uitgeschakeld. En als je jong genoeg begint, is het al helemaal diep ingedrongen.

Hoofdstuk 4 An-Nisa, hoe behandel je een vrouw als minderwaardig en als koopwaar dat niet beschadigd mag worden.
[b]

Omdat die aardolie niet religieus is. En zolang de "grond in de Dar-El-Islam" nog olie opbrengt, waarom zouden "we" die niet mogen kopen?

Uitgezonderd olie, religie en babyfabriekjes komt er niet veel uit zandbakkiestan nietwaar.

Gewone mensen die geloven in dhimmies en slaven indien ze hun godsdienst belijden zoals voorgeschreven, tof.

Die bosjesman, als ie hier is, gaat als gast de keuze krijgen nietwaar, maar de weten hier beperken zijn mogelijkheden om zelf te jagen, dus ergens zal er een compromis gevormd worden, of zal die bosjesman zelf de conclusie trekken dat ie hier niet kan aarden en terug naar de Kalahari gaan

Grappig, als Inuit de kans krijgen wonen ze ook niet in Iglo's. Ook voor hen is een ijsvloer ijskoud.

Oh, je vergeet het prima voorbeeld van de opgeblazen Boedha's in Afghanistan... u gaat dat misschien niet doen, maar het is nochtans voorgeschreven om afgodsbeelden te verwijderen. (en ook afbeeldingen in alle vormen van mensen, dieren ,planten en omgevingen. Daarom dat Moorse kunst zoveel geometrische vormen gebruikt. Het is zowat de enige materiële kunstvorm die toegestaan is binnen de Islam)

Het enige wat ik van de Abramistische godsdiensten kan respecteren is de Joodse afkeer van bekering. Maar dan zijn we zowat rond.

Als je dat gelooft, zijn we helemaal van huis. Neen, de godsdienstoorlogen in Europa hebben de aanzet gegeven tot de wetenschappelijke methodes, en daaruit volgde een verbeterd landbouwsysteem, waardoor meer monden gevoed konden worden, en meer mankracht vrij kwam voor onderwijs en onderzoek.
Tjonge tjonge, tjonge, ik ben verbaasd, ik ben echt extreem verbaasd dat nog anno 2010 zulke mensen hier vrij rondlopen, tjonge tjonge,
Oud 18 oktober 2010, 15:02   #43
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

hahaha, over die besnijdenis gesproken, Besnijdenis is heel goed voor de hygiene, dat zeggen al de westerse dokters, daar is niets mis mee, je verliest niets, het doet je geen kwaad, ik begrijp je angstgevoelens, hebben maar je mag uit de kast komen als Moslim, ik begrijp je onzekerheid wel, geen enkel probleem,
Zullen we dat eens aan die jongetjes en meisjes zélf vragen, wat ze daar van vinden ?
Trouwens, als we alles moeten amputeren wat geen échte functie heeft, zou er van veel mensen niet veel meer overschieten, denk ik
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 15:55   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In Afganistan heb je vele homofielen en pederasters en pedofielen, daar waar de Boedha beelden worden opgeblazen,
Moslim pedofielen zijn kwasie onmogelijk.
En veel, ik vermoed dat de homo-hetero verhoudingen een beetje scheefgetrokken zullen zijn tegenover het decadente westen, maar als we hier van 10% kunnen uitgaan, zal het ergens in zandbakkiestan minder zijn, wegens goed verstopt of eruit geslagen/gehangen/gewhateverd.

Citaat:
Och jongen over die executies in Marokko, waar dan???? Daar heb ik zelfs nooit van gehoord dat een iemand gestenigd werd, Marokko is de beste voorbeeld van een Moslimland,
Ja hoor. Het is in alle geval een land met uitersten. Zo'n berberdorpje in de Atlas, waar al het water uit een put komt, of een verwesterste stad, zoals Casablanca.
Citaat:
hahaha, over die besnijdenis gesproken, Besnijdenis is heel goed voor de hygiene.
Dat schrijf ik toch. Probeer maar eens een rituele wassing te doen van de tere delen in't midden van de woestijn (Mohammeds favoriet stekje), wanneer elke druppel water telt, als drinkwater. Dan is zo'n voorhuid echt geen voordeel.
Maar we zitten hier niet in de woestijn, en we hebben moderne medische wetenschap, evenals toegang tot (vaak overdreven) hygiënische methodes.
Dus prefereer ik een vrije keuze als volwassen persoon, en niet zonder boe of ba knip, daar gaat 1 gram van je eigen babyvlees.

Citaat:
dat zeggen al de westerse dokters, daar is niets mis mee, je verliest niets, het doet je geen kwaad,
Och, dan is mijn vaste huisarts geen westerse dokter.

Citaat:
ik begrijp je angstgevoelens, hebben maar je mag uit de kast komen als Moslim, ik begrijp je onzekerheid wel, geen enkel probleem,
Werom ben je verkeerd. Ik ben geboren, net zoals ieder mens, als moslim, maar ik ben vrij snel apostaat gegaan. Ik ben een vuige heiden. Eentje die zich van Allah, de barmhartige, de meelevende afkeert.

Citaat:
Tjonge tjonge, tjonge, ik ben verbaasd, ik ben echt extreem verbaasd dat nog anno 2010 zulke mensen hier vrij rondlopen, tjonge tjonge,
En dat mijn beste, is het verschil tusen U en mij. Ik heb geen bezwaren dat U uw waanzin komt spuien, zolang U de lokale wetten niet overtreed, noch mensen gaat verplichten tot dingen die ze eigenlijk niet willen.

En natuurlijk krijgt U weerwoord.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 oktober 2010 om 15:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 15:58   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze echt een bedreiging vormen. Het "ergste" wat ze gedaan hebben is een lezing verstoren.
Officieel ja.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 16:33   #46
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De evolutietheorie is niks typisch Vlaams, maar is universeel en wetenschappelijk aangetoond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Officieel ja.
En u weet meer over de onofficiële dingen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 19:26   #47
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

En u weet meer over de onofficiële dingen?
Creationist?
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 19:29   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ineens doorgeven aan de staatsveiligheid zie.
Wat een bende sukkels.
Ze zijn tenminste eerlijk. Deze idioten zijn totaal ongevaarlijk, i.t.t. zogenaamde gematigden zoals Tariq Ramadan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 19:49   #49
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Creationist?
Ja.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 20:35   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De evolutietheorie is niks typisch Vlaams, maar is universeel en wetenschappelijk aangetoond.
Citaat:
Citaat:
Creationist?
Citaat:
Ja.
dat verduidelijkt natuurlijk je idioot gegiechel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 20:36   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Creationist?
Erg eh ? En dat in de 21ste eeuw nog wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 00:21   #52
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moslim pedofielen zijn kwasie onmogelijk.
En veel, ik vermoed dat de homo-hetero verhoudingen een beetje scheefgetrokken zullen zijn tegenover het decadente westen, maar als we hier van 10% kunnen uitgaan, zal het ergens in zandbakkiestan minder zijn, wegens goed verstopt of eruit geslagen/gehangen/gewhateverd.

kijk, vorige zomer, ik stapte in een taxi, en een homo stapte in, we zaten daar met 3 mannen in de taxi, en hij heette "Hassana" komt van het woord "Hassan", en hij deed als een homo, het was een pure homo, niemand heeft het ooit in z'n hoofd gehaald om hem te stenigen of wat dan ook, men moet dit uit hun hoofd halen, de Moslim is er niet om mensen aan te vallen, en om mensen kapot te maken, en te stenigen, hoogsten zou hij een persoon scheekijken, niet meer en niet minder,

Ja hoor. Het is in alle geval een land met uitersten. Zo'n berberdorpje in de Atlas, waar al het water uit een put komt, of een verwesterste stad, zoals Casablanca.

Inderdaad in Marokko is alles toegelaten, je kan daar een vrouw huwen met een Burqa of je kan een vrouw huwen die een prostitué is.

Dat schrijf ik toch. Probeer maar eens een rituele wassing te doen van de tere delen in't midden van de woestijn (Mohammeds favoriet stekje), wanneer elke druppel water telt, als drinkwater. Dan is zo'n voorhuid echt geen voordeel.
Maar we zitten hier niet in de woestijn, en we hebben moderne medische wetenschap, evenals toegang tot (vaak overdreven) hygiënische methodes.
Dus prefereer ik een vrije keuze als volwassen persoon, en niet zonder boe of ba knip, daar gaat 1 gram van je eigen babyvlees.

Profeet Mohammed vzmh leefde niet in de woestijn, hij leefde in de streek van de Hijaz, Het Westen van Mekka, daar had je regen en irrigatie, Profeet Mohammed vzmh was ook geen woestijnbewoner, hij leefde in Medina en Mekka, het is bekend dat de besnijdenis een zeer goede medische zaak is, het beschermt je tegen infecties en het kan zelfs AIDS tegenhouden, om een Moslim te zijn hoef je ook niet besneden te worden, indien een man niet besneden is, dat maakt van hem geen mindere moslim, de woestijn heeft hier niets mee te maken, de Woestijn werkt zelfs bacterie-dodend, de meeste beschavingen ontstonden allen aan de rand van de Woestijnen, getuige de Indusvallei, de Inca's, de Soemeriers, de Egyptenaren, de Moslim dient ook kleine wassing te verrichten, de besnijdenis is enkel bedoeld om de vrouw te beschermen tegen baarmoederhalskanker, ik kan ze zelfs een persoonlijke anecdote aanhalen, een vriendin van een vriend van me heeft een relatie met een pure Vlaamse autochtoon, en dus had zij regelmatig gemeenschap met die man, zij is een Marokkaanse en hij is een Vlaming, dus die ene Marokkaanse meisje kreeg last in haar buik, wat blijkt, zij heeft een infectie opgelopen, door die Vlaamse man, ze hebben hem en haar onderzocht en het kwam van hem,

Och, dan is mijn vaste huisarts geen westerse dokter.

Werom ben je verkeerd. Ik ben geboren, net zoals ieder mens, als moslim, maar ik ben vrij snel apostaat gegaan. Ik ben een vuige heiden. Eentje die zich van Allah, de barmhartige, de meelevende afkeert.

En dat mijn beste, is het verschil tusen U en mij. Ik heb geen bezwaren dat U uw waanzin komt spuien, zolang U de lokale wetten niet overtreed, noch mensen gaat verplichten tot dingen die ze eigenlijk niet willen.

En natuurlijk krijgt U weerwoord.

Laatst gewijzigd door Moor : 19 oktober 2010 om 00:24.
Oud 19 oktober 2010, 00:25   #53
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zullen we dat eens aan die jongetjes en meisjes zélf vragen, wat ze daar van vinden ?
Trouwens, als we alles moeten amputeren wat geen échte functie heeft, zou er van veel mensen niet veel meer overschieten, denk ik
Er is hier geen sprake van amputatie, besnijdenis is een goede zaak, t'is niet dat de geslachtsdeel volledig wordt afgesneden, enkel voorhuid, niet meer en niet minder, het is ook niet verplicht in de Islam,

besnijdenis is goed voor de hygiene
Oud 19 oktober 2010, 00:37   #54
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je bent dan ook geen goeie moslim he. (Tenzij je een mujahedin bent, die tweedracht aan't zaaien is. Dan is liegen en bedriegen tegenover dhimmies en toekomstige slaven geen enkel probleem)

Verkeerde aanname. Ik bestempel democratie als de dictatuur van de dommen. Ik heb dat nog nooit verstopt gehad.
Trouwens, hoe rijmt U democratie met Islam?

Islam biedt voldoende ruimte en biedt voldoende mogelijkheden om het te verzoenen met Europa. Je kan en democraat en moslim zijn. Dat is mijn persoonlijke mening. Volgens de Koran had je zelfs de Profeet Yussef die leefde onder de Egyptenaren en hij was een pure Moslim. Je had ook de Profeet Mozes (a.s) die een Moslim was en die was opgegroeid onder het dak van de farao. De maatschappij zal altijd bestaan uit niet-Moslims en Moslims en het is aan ons om overeen te komen. De Islam is een zeer flexibele godsdienst, de Koran en de Soennah bieden ons voldoende tools, middelen en ruimte om binnen de halale sfeer om te gaan met democratie en niet-moslims,

Peut, vrijheid van religie, da's een grondwettelijk bepaald iets. De erkenning bepaald dat enkele regels en uitzonderingen voor religies van toepassing zijn.

neen, de grondwet zegt dat de Islam dient gerespecteerd te worden in al z'n totaliteit, zoals de Joden gerespecteerd worden, en met rust gelaten worden, zo dienen wij moslims ook met rust gelaten te worden

Respect verdien je, dat kan je niet eisen.

Respect verdien je niet, respect krijg je altijd direct op het eerste gezicht, respect kan je wel verliezen, ik laat iedereen in z'n waarde, ik ga niet zomaar iemand uitschelden en beledigen online tot 'm mijn respect heeft verdiend (die hij zelfs niet gevraagd heeft en niet nodig heeft)

Ik heb tot nu toe niks gevonden in de Islam waar ik respect voor kan hebben. Een godsdienst die hele hoofdstukken kan wijden aan het minderwaardig maken van vrouwen, verdelen van krijgsbuit, en het behandelen van niet moslims.
Maar maak je geen zorgen, de Christenen krijgen van't zelfde laken een broek. Alleen kom ik hier niet zo gemakkelijk christenen tegen die zo van leer trekken.

Ik denk de reden waarom je niets gevonden hebt in de Islam waar je geen respect voor hebt, ik denk dat je gewoon verblind bent, en dat je tegelijkertijd blind bent in een gesloten donkere kamer van een donkere bunker, je bent simpel weg een racist daarom, de Islam behandelt de vrouw niet zoals een lustobject, de Islam heeft alcohol en drugs vernietigd, de Islam roept op tot het respecteren van je ouders, de ouderen, de dieren, de Islam roept op tot het goede, het respecteren van jongeren, hetgeen ik niet begrijp, nog geen honderd jaar geleden dachten de Europeanen dat de vrouw geen ziel had, terwijk wij Moslims 1400 jaar geleden waren wij daar rotsvast van overtuigd dat de vrouw een ziel heeft meer nog, de man of het nu haar eigen man is of haar vader of haar broer of haar zoon hij MOET haar onderhouden enzo, terwijl de Westerse vrouw moet zich in sommige gevallen prostitueren

Maar ik ben racist. Ik volg de old-school antropologische onderverdeling tussen types mensen. Kaukasiërs, Negroïden, Mongoloïden en de mengvormen.

Ik zie alleen niet in hoe we over rassen aan't praten zijn hier.

Ik geef alleen aan dat U de Koran/hadiths niet kent, of erover aan't liegen bent, volledig in de geest van dat stukje tekst neergepend door anderen naar zogezegd de woorden van Allah, aan Mohamed gedicteerd door de Aartsengel Gabriël.
Al Takiyah is een perfect bruikbare methode om de Islam te verspreiden.

Weeral waar haal je Takiya erbij, Takiyah wordt niet toegepast door de Moslims het wordt enkel toegepast door de Iraanse shietische Moslims, dat is zelfs een zuil van hun, wij Soennieten doen dit niet.

Oud 19 oktober 2010, 00:44   #55
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Straf. 2 Diploma's en dan nog denken als een kieke zonder kop.
Dus sta me toe dat ik je vaardigheden in twijfel trek
Hopelijk heb je al je examens mondeling mogen afleggen.
Maar dat terzijde.

Gast, al een chance voor u dat er mensen zijn als suqar_7loe, die wél zinnige dingen te vertellen hebben.
Wat jij voor je soortgenoten doet, is rampzalig. We leven in een land met vrije meningsuiting. Dus niemand kan je verbeiden om onzin uit te kramen.
De verlichting bestaat hier al nen helen tijd hoor.
Van lang voor jij denkt dat de islam hier is 'meegebracht'.
Verder doe jij niets anders dan intrigeren en je geloof op dringen.
Je lijkt wel een getuige van jehova.
En die moeten ook niet proberen om hun voet tussen de deur te steken.
Want dan breek ik hem.
Ja indd straf hé

Volgens de meeste historici is de verlichting doorgespijpeld naar Europa via het zuiden van Italie, en via de Byzantijnse Rijk, komende rechtstreeks uit de Islamitische wereld, met de Kruistochten en met de Reconquista, hebben de Europeanen veel boeken vertaald vanuit het Arabisch naar het Latijns,

http://www.twf.org/Library/Renaissance.html ==> Bewijs

De technologische vooruitgang van Europa heeft een rechstreeks verband met de kennis die overgenomen is van de Moslims vanuit Spanje en Palestina.

Die kennis werd dan verder ontwikkeld

Ik zou jullie aanraden om op te zoeken hoe Saladin de koning Leeuwen hart heeft behandeld, en ik zou jullie aanraden om op te zoeken hoe de Christenen tekeergingen in Palestina, zoals beesten,
Oud 19 oktober 2010, 00:52   #56
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moor jij hebt, in je eentje, meer gedaan om Moslims belachelijk te maken dan eender wie. Je hersenloos gezwam in godsdienst en levensovertuiging zegt meer als genoeg. Ik zie niet in hoe jij mensen omtovert tot Islamliefhebbers, zeker dat ze je niet uitlachen en dat jij dat verkeerd interpreteert?

***EDIT***

"Indoctrinatie in de evolutietheorie", nog zo'n parel van belachelijkheid.
Ja wat interesseert het me??? Als ik me belachelijk heb gemaakt dan is dat maar zo, ik lig er totaal niet van wakker, als iemand me wakker heeft gemaakt

Ik heb nog nooit iemand in het dagelijkse leven gezien die me uitgelachen heeft omwille van wat ik getypt heb, misschien achter de rug, maar ja dat zegt genoeg over die persoon,
Oud 19 oktober 2010, 00:56   #57
Moor
Gouverneur

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=oP02aB5qfYI

Gaat over onze zogezegde "Leeuwenhart"

en over Saladin
Oud 19 oktober 2010, 06:22   #58
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is hier geen sprake van amputatie, besnijdenis is een goede zaak, t'is niet dat de geslachtsdeel volledig wordt afgesneden, enkel voorhuid, niet meer en niet minder, het is ook niet verplicht in de Islam,

besnijdenis is goed voor de hygiene
Ja, da's waar. Ik wist absoluut niet wat een besnijdenis was.
Wat een geluk dat er nog 'verlichte' geesten rond lopen om me dat te vertellen.
Misschien moet je dan meteen ook de armen van zo'n kind ontnemen.
Ook goed voor de hygiëne.
Gedaan met deo spuiten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 07:06   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja indd straf hé

Volgens de meeste historici is de verlichting doorgespijpeld naar Europa via het zuiden van Italie, en via de Byzantijnse Rijk, komende rechtstreeks uit de Islamitische wereld, met de Kruistochten en met de Reconquista, hebben de Europeanen veel boeken vertaald vanuit het Arabisch naar het Latijns,

http://www.twf.org/Library/Renaissance.html ==> Bewijs
Hmm, het Oost Romeinse rijk, dat stukje beschaving dat kapotgemaakt werd door de kruisvaarders, en nadien met plezier ingepikt door de Ottomanen.
Mare, de Renaissance, was dat niet zo'n paar 100 jaar na deze gebeurtenissen.

Indien U godsdienst als doorgeefluik voor de kennis van de Oude wereld wil aanhalen, vergeet het maar, zowel de Christenen als de Moslims zijn zeer vlijtig geweest als het op boekverbranden aankwam.

Citaat:
De technologische vooruitgang van Europa heeft een rechstreeks verband met de kennis die overgenomen is van de Moslims vanuit Spanje en Palestina.
Marco Polo heeft meer kennis uit China meegebracht dan de Moslims ooit zelf hebben ontwikkeld.

Citaat:
Die kennis werd dan verder ontwikkeld
Om elkaar beter de kop kunnen in te slaan nietwaar. Alle technologie vindt zijn oorsprong in oorlog.

Citaat:
Ik zou jullie aanraden om op te zoeken hoe Saladin de koning Leeuwen hart heeft behandeld, en ik zou jullie aanraden om op te zoeken hoe de Christenen tekeergingen in Palestina, zoals beesten,
Daar hebt U wel een punt in. Maar alle partijen hadden hun helden en slechterikken, en het hing meestal af van wie de geschiedenis schreef.
Oud 19 oktober 2010, 07:31   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islam biedt voldoende ruimte en biedt voldoende mogelijkheden om het te verzoenen met Europa. Je kan en democraat en moslim zijn. Dat is mijn persoonlijke mening. Volgens de Koran had je zelfs de Profeet Yussef die leefde onder de Egyptenaren en hij was een pure Moslim. Je had ook de Profeet Mozes (a.s) die een Moslim was en die was opgegroeid onder het dak van de farao. De maatschappij zal altijd bestaan uit niet-Moslims en Moslims en het is aan ons om overeen te komen. De Islam is een zeer flexibele godsdienst, de Koran en de Soennah bieden ons voldoende tools, middelen en ruimte om binnen de halale sfeer om te gaan met democratie en niet-moslims,
Islam heeft totaal geen enkele plek voor de Democratie. Maar da's een ander verhaal, onderwerping aan Allah, en al de rest is gewoon tijdverdrijf.
Maar mozes een moslim? Manmanman toch, Mozes was een Jood volgens het oude testament. Maar archeologen en geschiedkundigen zijn het mysterie aan't ontrafelen, en de kans is zeer groot dat Mozes een Sumeriër was, een uitwisselprinsje om de vrede tussen de 2 grote rijken van die tijd te waarborgen.

Citaat:
neen, de grondwet zegt dat de Islam dient gerespecteerd te worden in al z'n totaliteit, zoals de Joden gerespecteerd worden, en met rust gelaten worden, zo dienen wij moslims ook met rust gelaten te worden
Joden gerespecteerd worden? Dat durft U te schrijven?
Ga maar even na hoe de verhoudingen van geweldsmisdrijven liggen, en verbaas uwzelf over de tolerantie en respect die bepaalde religies losweken bij beïnvloedbare jongeren.

Citaat:
Ik denk de reden waarom je niets gevonden hebt in de Islam waar je geen respect voor hebt, ik denk dat je gewoon verblind bent, en dat je tegelijkertijd blind bent in een gesloten donkere kamer van een donkere bunker, je bent simpel weg een racist daarom,
Dat zegt U. Ik heb al toegegeven dat ik een racist ben. Maar ik heb waarschijnlijk meer in de Koran gelezen geweest en met Imans gesproken dan U.

Citaat:
de Islam behandelt de vrouw niet zoals een lustobject,
Neen, de Islam ziet een vrouw als handelswaar, een vehikel dat familie-eer moet dragen.
Citaat:
de Islam heeft alcohol en drugs vernietigd,
Daarom dat Afghanistan , zelfs na al die jaren van oorlog en vernietiging nog steeds een formidabele papaveroogst heeft, en dat de Douaniers langs de Iberische grenzen zich steeds mogen verbazen over hoeveel hennep-derivaten uit Marokko geïmporteerd worden. Nog niet te spreken over de al reeds gesloten VZW's/theehuizen die dit puur natuurproduct aanboden.
De waterpijp, Qat, Koffie, moet ik doorgaan?
Citaat:
de Islam roept op tot het respecteren van je ouders, de ouderen,
Klopt, maar alleen Moslim ouderen, Moslim Ouders.
Citaat:
de dieren
Och ja, vraag dat aan varkens, aan honden (de zwarte exemplaren eerst). Of aan elk beestje dat Halal is geslacht.

Citaat:
de Islam roept op tot het goede, het respecteren van jongeren,
Weerom, Moslim Jongeren. Dhimmies, slaven en heidenen , daar gelden andere regels voor
Citaat:
hetgeen ik niet begrijp, nog geen honderd jaar geleden dachten de Europeanen dat de vrouw geen ziel had
De vrouwen hebben nog geen 70 jaar stemrecht in België. En dat hele zielgebeuren. De moment ik mijn ziel kan meten, wegen of enigszins kan bevatten, ga ik er van uit dat een ziel meer is dan een waanbeeld.
Citaat:
terwijk wij Moslims 1400 jaar geleden waren wij daar rotsvast van overtuigd dat de vrouw een ziel heeft meer nog, de man of het nu haar eigen man is of haar vader of haar broer of haar zoon hij MOET haar onderhouden enzo,
Eremoorden iemand? Of nog beter, dit.

Citaat:
terwijl de Westerse vrouw moet zich in sommige gevallen prostitueren
Het blijft een keuze, en wees niet hypocriet man, prostitutie is grens en religie-overschrijdend.

Citaat:
Weeral waar haal je Takiya erbij, Takiyah wordt niet toegepast door de Moslims het wordt enkel toegepast door de Iraanse shietische Moslims, dat is zelfs een zuil van hun, wij Soennieten doen dit niet.
Aan de hand van welke hadith kan je zeggen dat Soenieten Al Takiya verwerpen? Ik vind er alvast geen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be