Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 07:22   #41
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De poco's lopen 15 jaar achter.
Dat zeg ik al jaren.
Kijk, in een ideale wereld zou het allemaal wel kunnen.
En er zijn best wel bevolkingsgroepen waarmee in harmonie kan geleefd worden.
Sterker nog, er zijn een hoop moslims ( laat ons nu eens eindelijk een kat een kat noemen) die verstandig genoeg zijn om te weten dat integratie belangrijk is.
Jammer voor die groep is het pestgedrag van hun, merendeel 'broeders', de aanzet geweest tot weerstand tegen allochtonen.
Vreemd dat je geen groepjes jonge Joden, Italianen, Chinezen of Pakistanen op de hoeken van onze straten in Hoboken ziet staan.
Dat die mensen hier werken en leven is voor mij vanzelfsprekend.
Maar van zodra ze de locale bevolking terroriseren, zie ik ze liever ook verdwijnen.
Leterme verwoordt eindelijk de verzuchting van de gewone mens, die zich geen afgeschermde villa in Brasschaat of Schilde kan permitteren.
Is daar moed voor nodig ?
Nee. Als er moed nodig is om de waarheid aan te kaarten, is het erg gesteld met ons systeem.
Alleen is het 30 jaar te laat.
Vlaams blok (belang) maakte de fout om te veralgemenen. Maar dat was dan ook de enige fout.
Er zijn best wel een hoop goeie moslims die de moeite deden (en doen) om zich aan onze cultuur aan te passen. Wat maakt het ons dan uit welk geloof ze belijden ?
Maar gooi de parasieten en de boelzoekers er uit. Dat kost ons alleen maar geld en ergernis.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 07:29   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat zeg ik al jaren.
Sterker nog, er zijn een hoop moslims ( laat ons nu eens eindelijk een kat een kat noemen) die verstandig genoeg zijn om te weten dat integratie belangrijk is.
Jammer voor die groep is het pestgedrag van hun, merendeel 'broeders', de aanzet geweest tot weerstand tegen allochtonen.
Vreemd dat je geen groepjes jonge Joden, Italianen, Chinezen of Pakistanen op de hoeken van onze straten in Hoboken ziet staan.
Maar van zodra ze de locale bevolking terroriseren, zie ik ze liever ook verdwijnen.
Leterme verwoordt eindelijk de verzuchting van de gewone mens, die zich geen afgeschermde villa in Brasschaat of Schilde kan permitteren.
Nee. Als er moed nodig is om de waarheid aan te kaarten, is het erg gesteld met ons systeem.
Vlaams blok (belang) maakte de fout om te veralgemenen. Maar dat was dan ook de enige fout.
Er zijn best wel een hoop goeie moslims die de moeite deden (en doen) om zich aan onze cultuur aan te passen. Wat maakt het ons dan uit welk geloof ze belijden ?
Maar gooi de parasieten en de boelzoekers er uit. Dat kost ons alleen maar geld en ergernis.
VB maakte ook de fout om haat en racisme te prediken. Wat nu ook niet direct leidt een beter samenleven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 07:39   #43
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
VB maakte ook de fout om haat en racisme te prediken. Wat nu ook niet direct leidt een beter samenleven.
Daar geef ik je gelijk in.
Maar probeer eens dingen genuanceerd in een korte slogan te gieten.
Dus kozen ze voor korte, krachtige uitspraken, die er soms flink over gingen.
Blinde haat is steeds verkeerd. Nogmaals, er zijn best wel fijne moslims. Toffe mensen met verstand in hun hoofd. Ik heb er een paar leren kennen via dit forum.
Maar die kunnen natuurlijk niet verhinderen dat een groot aantal de boel verziekt. Dat is ook hun taak niet, volgens mij.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 08:05   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Blinde haat is steeds verkeerd. Nogmaals, er zijn best wel fijne moslims. Toffe mensen met verstand in hun hoofd. Ik heb er een paar leren kennen via dit forum.
Maar die kunnen natuurlijk niet verhinderen dat een groot aantal de boel verziekt. Dat is ook hun taak niet, volgens mij.
Bedoel je dat het "per abuis" is dat ze haat en racisme prediken?
Omdat slogans zich niet tot iets anders lenen.

Het is een weloverwogen strategie van het VB om haat en racisme te prediken.

Er zijn best wel meer dan een paar fijne moslims.
Die kunnen inderdaad niet verhinderen dat velen hen beoordelen op basis van de daden van een kleine minderheid.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 november 2010 om 08:06.
Oud 3 november 2010, 08:46   #45
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik al jaren.
Ik kan het niet beter verwoorden!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 08:58   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb daar toch wel een andere mening over. Meer zelfs; meer en meer blijkt het Vlaams Belang gelijk te krijgen in alles wat ze zegden. De multiculturele samenleving is inderdaad een mislukking, met de Walen valt niet samen te werken, moslims kunnen zich niet integreren enz...

Je kunt dat na zeven wetwijzigingen (waaronder drie keer de grondwet) inderdaad een vorm van racisme gaan noemen, maar dat neemt niet weg dat de dagdagelijkse actualiteit de uitkomst is van wat zij nu al dertig jaar zeggen.
Citaat:
Die kunnen inderdaad niet verhinderen dat velen hen beoordelen op basis van de daden van een kleine minderheid.
Ik denk nochtans dat de integratieproblemen best door beide gemeenschappen worden aangepakt. Wat nu niet gebeurd. Waar zijn de protestmarsen van vreemdelingen tegen de nogo-zone's? Waarom roept geen enkele imam op om de hoofddoek niet te dragen als daarmee gans het land in rep en roer komt? Waarom willen tal van vreemdelingen geen Belg worden als ze daarbij hun oorspronkelijke nationaliteit niet kunnen behouden?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 november 2010 om 09:00.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 17:46   #47
Dutch-American
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil geen cijfers;
mijn vragen waren: is het leven daar goed, en is het leven daar aangenaam ?
Ik heb je niet gevraagd of ze goedkoop toyota-auto's of honda-motoren kunnen produceren.
Is wel degelijk een middel om te bepalen of het leven goed is daar. Er is geen honger in Japan, geen oorlog, de economie is vrij goed dus het land is succesvol. Lijkt me daar aangenamer leven dan in een armoedig afrikaans land waar de mensen niet eens een fiets kunnen kopen.
Dutch-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:29   #48
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vooral niet omdat de indringers met zo'n goede bedoelingen kwamen!?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:11   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch-American Bekijk bericht
Is wel degelijk een middel om te bepalen of het leven goed is daar. Er is geen honger in Japan, geen oorlog, de economie is vrij goed dus het land is succesvol. Lijkt me daar aangenamer leven dan in een armoedig afrikaans land waar de mensen niet eens een fiets kunnen kopen.
Beste vriend,
gelieve toch wat precieser te zijn bij eventuele reacties.

Want wat zeg jij hierboven nu allemaal ?

Ten eerste dat Japan een ontwikkeld industrieel land is.
Wel, ge moogt aannemen: de meeste actieve forummers wisten dit al.

Ten tweede: het is aangenamer leven in een merkelijk welvarender land, dan in een merkelijk minder welvarend land.
Ook hier moogt ge aannemen dat bijna alle forummers dit wisten, reeds van voor de periode dat ze hier actief waren.

Besluit: je hebt eigenlijk niks gezegd.

Maar laat je niet ontmoedigen: op naar je tweede bericht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:46   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
vooral niet omdat de indringers met zo'n goede bedoelingen kwamen!?
Het VB is niet geïnteresseerd in de goedheid van de bedoelingen van wie dan ook.
Oud 4 november 2010, 13:16   #51
Moor
Gouverneur

Standaard

Men oogst wat men zaait

Men laat hier iedereen binnen.

Men mag niet vergeten, op dit moment zelf, komen er duizenden binnen. Zelfs nu dat ik deze reactie aan het typen ben, komen er binnen en de "Dienst Vreemdelingenzaken" zit nu te slapen of te luieren en nen koffiekoek eten met een lekkere koffie.

Eerst had je de Italianen, Spanjaarden en Grieken. Tot nu toe geen probleem.

Dan begonnen de Marokkanen en Turken binnen te komen ==> ik geef eerlijk toe, er kwamen problemen van.

Maar dan de nieuwe immigratiegolf : Kosovaren, Zigeuners, Bulgaren, Roemenen, Zwarten, Congolezen, Serviers, en Spaanse Marokkanen,

Resultaat is: overal files, overal alles duur, er is een schaarste van grond en huizen,

Ik pleit voor een waterdichte grensbewaking. De treinen bewaken, harde aanpak,

De landen van herkomst beboeten en op hun vingers tikken. De bal terugkaatsen naar de ontwikkelingslanden,. Zij en enkel zij moeten iets doen aan hun economie.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 16:11   #52
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Men oogst wat men zaait

Men laat hier iedereen binnen.

Men mag niet vergeten, op dit moment zelf, komen er duizenden binnen. Zelfs nu dat ik deze reactie aan het typen ben, komen er binnen en de "Dienst Vreemdelingenzaken" zit nu te slapen of te luieren en nen koffiekoek eten met een lekkere koffie.

Eerst had je de Italianen, Spanjaarden en Grieken. Tot nu toe geen probleem.

Dan begonnen de Marokkanen en Turken binnen te komen ==> ik geef eerlijk toe, er kwamen problemen van.

Maar dan de nieuwe immigratiegolf : Kosovaren, Zigeuners, Bulgaren, Roemenen, Zwarten, Congolezen, Serviers, en Spaanse Marokkanen,

Resultaat is: overal files, overal alles duur, er is een schaarste van grond en huizen,

Ik pleit voor een waterdichte grensbewaking. De treinen bewaken, harde aanpak,

De landen van herkomst beboeten en op hun vingers tikken. De bal terugkaatsen naar de ontwikkelingslanden,. Zij en enkel zij moeten iets doen aan hun economie.
Voor meer info: http://www.moor.nl/ (alwaar men ook dieper ingaat op de band tussen Fox en Moor )
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 17:10   #53
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Voor meer info: http://www.moor.nl/ (alwaar men ook dieper ingaat op de band tussen Fox en Moor )
Hé vreemde vogel

Ben je ook zo ene allochtoon die een krabbenmentaliteit heeft?
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 17:14   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
voor iemand die zich aangesproken voelt en strafpunten eist wegens "schending van de privacy" als iemand verwijst naar een franse acteur met een naam die langs geen kanten lijkt op de nick name abou anis, vind ik dat deze verwijzing weldegelijk WEL een overtreding van de regel op de privacy is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:22   #55
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is niet geïnteresseerd in de goedheid van de bedoelingen van wie dan ook.
haha. En U bent daar de maatstaf van? Van wat het VB doet en wat niet en waar ze voor staan en wat niet?Sorry, maar wat ik hoor en zie van het VB houdt nog altijd een pak meer steek dan wat ik van jou hier lees op 't forum.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 21:08   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vind ik dat deze verwijzing weldegelijk WEL een overtreding van de regel op de privacy is.
Dan moet je dit melden bij de moderatie.
Oud 5 november 2010, 01:43   #57
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen je wel kunt doen als moslim is die bepaalde amokmakers adviseren. Zie je dat ze daar totaal geen oren naar hebben dan keer je u af van dat soort gevallen. Punt blijft dat iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen daden.

Ik denk dat er gewoon vele harder moet worden opgetreden tegen bepaalde gevallen. Vele harder.
Oud 5 november 2010, 06:27   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepak Lal Bekijk bericht
Japan doet het toch op alle gebieden heel goed!
Bolivia is tegenwoordig een 'multinationale staat' met 36 verschillende kulturen. Als je 'multikul' op zijn best wil zien moet je eens naar La Paz gaan. Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken (getthos is een ander probleem natuurlijk, gevolg van het niet wensen van 'integratie' en dat langs beide kanten). De paar moslims die ik zag waren aangenaam modieus gekleed trouwens, mét hoofddoek.

Limburg ten tijde van de mijnen kende ook zijn problemen met migranten. Nu zijn het allen Limburgers en kan men de meerwaarde van die immigratiestroom zien. Europa kan deze recente immigratie van buiten Europa aan zonder zijn kultuur op te geven noch haar vrijheid. Er is een minimum aan gemeenschappelijke waarden nodig om een gemeenschap te doen draaien. Daaraan zou men beter pogen te bouwen. Voor mij is een van die waarden de niet onheroepelijke stigmatizatie van kinderen tot een of andere groep te horen, zodat ze als volwassenen kunnen kiezen tot welke 'subkultuur' te behoren ondanks een eventuele 'indoctrinerende' opvoeding binnen één religie op politieke overtuiging. Daar ligt 'de' sleutel voor een lange termijn oplossing van de gevolgen van de moderne immigratiestromen voor Europa, maar ik denk Europa er nog niet aan toe is het 'multikultuur' probleem op een kultuur en religie overschreidende wijze te benaderen. Liever poogt men het probleem te reduceren tot 'moslims' alzo de grenzen met het racisme gevaarlijk dicht benaderend en uiteindelijk een oplossing verder af eerder dan dichterbij brengend. Het is gemakkelijk multikultuur dood of onwenselijk te verklaren. De keuze is echter nooit 'mono' of 'multi' in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2010 om 06:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 06:42   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Zizek over dit onderwerp:

Liberal multiculturalism masks an old barbarism with a human face
3 okt 2010
Citaat:
After righteously rejecting direct populist racism as "unreasonable" and unacceptable for our democratic standards, they endorse "reasonably" racist protective measures or, as today's Brasillachs, some of them even Social Democrats, tell us: "We grant ourselves permission to applaud African and east European sportsmen, Asian doctors, Indian software programmers. We don't want to kill anyone, we don't want to organise any pogrom. But we also think that the best way to hinder the always unpredictable violent anti-immigrant defensive measures is to organise a reasonable anti-immigrant protection."
Oud 5 november 2010, 13:03   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is vooral een noodzakelijkheid om in de media nog eens aan bod te komen. Een lijntje als 'de pocket van mohammed' is weer goed voor een paar weken exposure. Hoeveel aandacht heeft het boek van Annemans over de Vlaamse onafhankelijkheid eigenlijk gehad?

Citaat:
Die fijne moslims stemmen naar het schijnt op Vlaams Belang. Omdat die de problemen tenminste willen aanpakken. Want de grootste slachtoffers van de onwil om de problemen eens aan te pakken zijn de fijne moslims, diegenen die wel willen integreren.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be