![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geeft geen antwoord op de vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ... De leerkracht zou hen ineens kunnen leren hoe ze het moeten klaarmaken , kooklessen zouden ze meer moeten geven in de scholen, als je ziet wat voor keukenklunzen er tussen de studenten zitten .... Het doet me denken aan de witte ratten die we vroeger op school moesten ontleden, die moesten ook van kant gemaakt worden voor we er iets van konden leren ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar waren de kinderen 10 tot 11 jaar oud. Eigenlijk nog kleine kinderen dus, en dus te jong om geconfronteerd te worden met een leraar die een konijn op de speelplaats de keel oversnijdt.
Geen idee wat hij wou bewijzen, maar het zal wel iets idioots geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zijn ze te jong in de eerste plaats?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Nu kun je misschien wel lachen en schrijven dat een gekeeld konijntje allesbehalve gruwelijk is, maar jij bent dan ook volwassen. Empathisch als ik ben, stel ik me in de plaats van die kinderen, en ik zou er indertijd ook niet op zitten wachten. De ene seconde een lief konijntje dat iedereen wil aaien, enkele seconden later wordt het brutaal de kop ingeslagen, de keel opengesneden en gestroopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak anders een lijstje met de woorden en begrippen die de mensen hier op het forum wel mogen gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Is echt een gigantisch schandaal terwijl de meeste kinderen zo hongerig zijn dat ze zelf het konijn zouden slachten ... of elkaar ... er zitten hier genoeg getraumatiseerde kinderen die échte hulp nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Spijtig genoeg beschik ik niet over een sociologische studie die het gedrag van moslimouders bestudeert wanneer hun kinderen op school worden geconfronteerd met het slachten van konijnen.
Eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet echt relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Een gigantisch schandaal ? Neen, verre van. Ten hoogste een faits divers. Hoewel het konijn daar uiteraard anders zal over denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden om een kind te verplichten daarnaar te kijken. Een eenvoudig bericht op voorhand aan de ouders dat het slachten van het konijn die dag op het programma stond had de kans gegeven aan ouders om te bepalen of hun kind daar 'klaar' voor is. Vroeger, vroeger, ja vroeger was het anders. Ik ben ook van geboorte af in contact gekomen met het fenomeen 'slachten', en ik was jonger dan 11 toen ik dat voor het eerst zag van begin tot einde. Maar tegenwoordig is dat vaak niét zo en voor velen zal dat de eerste kennismaking geweest zijn, wat best wel heel bruusk kan zijn voor sommigen. Lijkt me onnodig om hen daartoe te dwingen. Voor velen zullen konijntjes allicht louter schattige huisdieren geweest zijn. Ik denk dat ik dat op m'n 11e ook van m'n sus zou gegaan zijn mocht m'n leerkracht opeens een hond de keel over hebben gesneden in de klas.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Ging over het al dan niet slachten van een dier als onderdeel van de lessen, wat op zich een héél goede stap is richting respect voor 't geen ze op hun bord krijgen ... We mogen toch wel aannemen dat er een verschil zit met hetgeen u hier probeert bij te sleuren ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge een kind van 11 jaar zou adopteren die dat NIET weet, zou je dan ook meteen een beest naar huis brengen en dat slachten in uwe living om te tonen hoe dat precies werkt (liefst nog goed pijnlijk zodat het de hele buurt bijeen schreeuwt, zoals hier werd voorgesteld)?
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |