Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2011, 12:32   #41
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat vakbonden alleen het loon bepalen.
Wat zijn CAO's dan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 12:34   #42
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
5100 euro per maand is bij mij toch al een redelijk hoog loon hoor.
't Is niet laag uiteraard, maar 't is ook niet fabuleus hoog. Daarvoor heb je al 5 cijfers of meer voor nodig.
Oud 2 mei 2011, 18:40   #43
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat zijn CAO's dan?
Die bepalen alleen minimumlonen en dat zijn ze ook niet meer : minimumlonen. Maar ik veronderstel dat jij liever hebt dat jouw werknemers voor niks voor je werken. Misschien moet je maar eens in Afrika gaan zoeken voor zo'n mensen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 18:42   #44
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het is onbegrijpelijk dat verschillende ceo's van banken een ongelooflijke vette vis kregen als ze al moesten oprotten... in plaats van kennis te maken met de ruwheid van het bestaan in diepe kerkers...
En de graai armen van diegenen die mochten blijven zitten, zijn nog in uitstekende conditie...

En dan spreekt men van grote verantwoordelijkheden
Dergelijke kapitalisten kan het kapitalisme missen als de pest... ....
IS dit een argument ? Lijkt me niet.
Oud 2 mei 2011, 18:44   #45
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een goede onderhandelaar laat zijn inkomsten niet afhangen van resulutaten, maar van geleverde arbeid en laat akkoorden zodanig omstellen dat hij er zelfs voordeel uit haalt als hij/zij zelf contractbreuk pleegd.
Alsof een werkgever geen mes op de keel van een werknemer durft zetten ...
Oud 2 mei 2011, 19:40   #46
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bepalen alleen minimumlonen en dat zijn ze ook niet meer : minimumlonen. Maar ik veronderstel dat jij liever hebt dat jouw werknemers voor niks voor je werken. Misschien moet je maar eens in Afrika gaan zoeken voor zo'n mensen.
Die bepalen ook collectieve groei-barema's voor iedereen; de goeie zowel als de slechten. Zij die presteren zowel als zij die er een club-med stijl aan overhouden.

Mijn werknemers verdienen stuk voor stuk meer dan wat ze op een ander kunnen krijgen, en hebben meer voordelen dan die ze op een ander zouden krijgen. Meer nog, ik heb eravring met werken in groei-economieën waar de gemiddelde werkloosheid van de omgeving 3% en minder bedraagt, maar desondanks gaan mijn werknemers niet lopen en is mijn verloop beperkt, ook al hebben ze geen vakbondsvertegenwoordiging en is hun loonsopslag afhankelijk van hun prestatie. Wat met jouw werknemers? Of heb je die niet en ben je gewoon de zoveelste beste schipper die aan wal blijft staan?
Oud 2 mei 2011, 19:58   #47
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bepalen ook collectieve groei-barema's voor iedereen; de goeie zowel als de slechten. Zij die presteren zowel als zij die er een club-med stijl aan overhouden.

Mijn werknemers verdienen stuk voor stuk meer dan wat ze op een ander kunnen krijgen, en hebben meer voordelen dan die ze op een ander zouden krijgen. Meer nog, ik heb eravring met werken in groei-economieën waar de gemiddelde werkloosheid van de omgeving 3% en minder bedraagt, maar desondanks gaan mijn werknemers niet lopen en is mijn verloop beperkt, ook al hebben ze geen vakbondsvertegenwoordiging en is hun loonsopslag afhankelijk van hun prestatie. Wat met jouw werknemers? Of heb je die niet en ben je gewoon de zoveelste beste schipper die aan wal blijft staan?
Geen werknemers.

Groeilanden,tja, verklaart al veel nietwaar...
Oud 2 mei 2011, 20:10   #48
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen werknemers.

Een typisch geval van de beste schipper die aan wal staat dus. Veel zeiken en kankeren en zelf niks bewijzen. Je opmerking overgroeilanden toont dat zelfs perfect aan. Je hebt niet het flauwste idee waarover je hebt; doe dan ook niet alsof je er iets zinnig over kan concluderen of zeggen.
Oud 2 mei 2011, 20:45   #49
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Een typisch geval van de beste schipper die aan wal staat dus. Veel zeiken en kankeren en zelf niks bewijzen. Je opmerking overgroeilanden toont dat zelfs perfect aan. Je hebt niet het flauwste idee waarover je hebt; doe dan ook niet alsof je er iets zinnig over kan concluderen of zeggen.
Tuurlijk manneke, tuurlijk.
Oud 2 mei 2011, 21:22   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk manneke, tuurlijk.
Tuurlijk idd.
Maar om dat te kunnen inschatten moet je er eerst wel eens in slagen vanonder moeders rokken te komen .

Maar om je arrogante, self-indulgent persoontje een plezier te doen: ervaring hebben met dat type economie, betekent niet dat je alleen daarmee ervaring hebt. Mijn team hier in België is minstens even groot, mijn team in NL is ietwat kleiner, en voor elk van hen geldt wat ik eerder beschreef over meer dan vele anderen verdienen. Bad luck, try again...
Oud 3 mei 2011, 00:40   #51
FDM
Banneling

Standaard

nieuws uit kortrik
http://www.verdrietvankortrijk.be/?p=466
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 00:55   #52
FDM
Banneling

Standaard

kan imand ons vertellen wat een ceo netto overhoudt van een brutoloon van 1 miljoen euro ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 07:15   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof een werkgever geen mes op de keel van een werknemer durft zetten ...
Een werkgever hoeft zelfs geen mes op de keel van een werknemer in loondienst te zetten.
Dankzij de vakbonden is een werknemer in loondienst immers niet meer dan een marionet in de handen van zijn werkgever.
De vakbonden hebben het zelfs zo goed gespeeld, dat een interimmer zijn tijdelijke werkgever makkelijker onder druk kan zetten dan een vaste werknemer.
Maar we spreken hier niet over werknemers waarvan de werkgevers er 13 in een dozijn vinden als ze een vacature hebben.

Gisteren nog kennis gemaakt met een nieuwe collega.
De man is 61 jaar oud en komt nu de vacature invullen van technische handlanger, want de werkgevers vinden geen jongere die het verschil ken tussen een biem en een zaathout.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 07:25   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
kan imand ons vertellen wat een ceo netto overhoudt van een brutoloon van 1 miljoen euro ?
Van een bruto jaarloon van 1 miljoen houd men in België ongeveer de 45% over als loontrekkende, als zelfstandige blijft daar ongeveer 65% van over.
Afhankelijk van je gezinstoestand op 1 januari van het aangifte jaar.

Maar er zitten wel nog enkele andere verschillen in wat er over blijft voor de ontvanger.
Zo moet een zelfstandige zelf zijn ziekte verzekering betalen en zijn pensioen.
Daarnaast ontvangt een zelfstandige geen werkloosheidsuitkering bij beëindiging van overeenkomst.

En een CEO is een zelfstandige met een tijdelijke opdracht, geen werknemer.
Oud 3 mei 2011, 07:35   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen werknemers.

Groeieconomieën zijn niet gelijk aan groeilanden.

Voor de meeste groeieconomieën kan je zelfs geen mensen vinden in de groeilanden en moet je binnen de oude economieën blijven.

In mijn sector is er zelfs een gebrek aan mensen die het werk kennen en kunnen.
Vacatures blijven vaak meerdere jaren openstaan en de bedrijven kopen de werknemers en contractors bij elkaar weg om hun vacatures in gevuld te krijgen. Er bestaat zelfs een uithuursysteem tussen de bedrijven in de sector.
Oud 3 mei 2011, 17:57   #56
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kan ik je perfect in volgen. In mijn vorig bedrijf na het behalen van enorm goede resultaten, de beloofde bedrijfswagen aan mijn neus voorbij zien gaan aangezien het budget op was nadat de indexatie en collectieve groei doorgerekend werd. Nochtans waren er genoeg mensen die heel wat minder scoorden en amper minder opslag krijgen. Qua motivatie was dit natuurlijk niet optimaal.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:18   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Kan ik je perfect in volgen. In mijn vorig bedrijf na het behalen van enorm goede resultaten, de beloofde bedrijfswagen aan mijn neus voorbij zien gaan aangezien het budget op was nadat de indexatie en collectieve groei doorgerekend werd. Nochtans waren er genoeg mensen die heel wat minder scoorden en amper minder opslag krijgen. Qua motivatie was dit natuurlijk niet optimaal.
Voila, exactly. Binnen BE word ik daar ook mee geconfronteerd; binnen NL is dat probleem al minder aan de orde en hier in't buitenland heb ik onlangs de salarisverhogingen doorgezet voor iedereen binnen het team, variërend van +15% tot 0%. Zo differentiëer je, beloon je talent en ga je de goeien niet mee laten opdraaien voor de misperformantie van de slechten.
Oud 3 mei 2011, 19:52   #58
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk idd.
Maar om dat te kunnen inschatten moet je er eerst wel eens in slagen vanonder moeders rokken te komen .

Maar om je arrogante, self-indulgent persoontje een plezier te doen: ervaring hebben met dat type economie, betekent niet dat je alleen daarmee ervaring hebt. Mijn team hier in België is minstens even groot, mijn team in NL is ietwat kleiner, en voor elk van hen geldt wat ik eerder beschreef over meer dan vele anderen verdienen. Bad luck, try again...
Komt mij voor dat je jezelf aan het beschrijven bent. Trouwens wat zou iemand als jij over mij kunnen weten ? Je overschat jezelf danig manneke. Het is duidelijk wie hier de arrogante en zelf ingenomen zak is (en ik gebruik correct Nederlands)

Ik heb al dossiers gedaan over bedragen waartegen over de lonen van die CEO'tjes zeer klein bier waren en ik heb dezelfde CEO'tje met hun groot loon al gelijk jengelende kinderen naar mijn opdrachtgevers weten lopen omdat ze hun gelijk niet konden halen...

Intelligentie en kennis hebben namelijk niets te maken met hetgeen je verdient. Integendeel, uit de praktijk is duidelijk dat degenen met de grootste mond en een manifeste psychopate persoonlijkheid meestal CEO worden omdat ze in staat zijn alle normen en waarden aan de kant te zetten om hun doel te bereiken en daarvoor zelfs over lijken gaan. Komt mij dus voor dat jij zo'n klassiek voorbeeld bent van een grote bek met psychopatisch neigingen

Laatst gewijzigd door Stingray : 3 mei 2011 om 20:07.
Oud 3 mei 2011, 22:38   #59
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Komt mij voor dat je jezelf aan het beschrijven bent. Trouwens wat zou iemand als jij over mij kunnen weten ? Je overschat jezelf danig manneke. Het is duidelijk wie hier de arrogante en zelf ingenomen zak is (en ik gebruik correct Nederlands)
Gezien je uitlatingen hier, laat je veel over jezelf doorschemeren...
Feel free om een woordenboek te gebruiken als je het niet verstaat trouwens.

Citaat:
Ik heb al dossiers gedaan over bedragen waartegen over de lonen van die CEO'tjes zeer klein bier waren en ik heb dezelfde CEO'tje met hun groot loon al gelijk jengelende kinderen naar mijn opdrachtgevers weten lopen omdat ze hun gelijk niet konden halen...
So? Impressive? Not really...

Citaat:
Intelligentie en kennis hebben namelijk niets te maken met hetgeen je verdient. Integendeel, uit de praktijk is duidelijk dat degenen met de grootste mond en een manifeste psychopate persoonlijkheid meestal CEO worden omdat ze in staat zijn alle normen en waarden aan de kant te zetten om hun doel te bereiken en daarvoor zelfs over lijken gaan. Komt mij dus voor dat jij zo'n klassiek voorbeeld bent van een grote bek met psychopatisch neigingen
Boehoehoe
In spite of that: ik heb teams, ik heb werknemers, er is geen één van hen die te klagen heeft en er is er geen één die niet tevreden is. 't Moet zijn dan psychopatische kantjes hebben volgens jouw definitie, in realiteit behoorlijk constructief is .

En again, zo'n "CEO-killer" zijn, de mond vol hebben over wat voor een slechte persoonlijkheden zulke mensen hebben, en dan nog steeds niet in staat zijn eigen werknemers te hebben of teams aan te sturen... Impressive
Oud 4 mei 2011, 09:13   #60
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voila, exactly. Binnen BE word ik daar ook mee geconfronteerd; binnen NL is dat probleem al minder aan de orde en hier in't buitenland heb ik onlangs de salarisverhogingen doorgezet voor iedereen binnen het team, variërend van +15% tot 0%. Zo differentiëer je, beloon je talent en ga je de goeien niet mee laten opdraaien voor de misperformantie van de slechten.
En zo hoort het gewoon altijd te zijn. In een buitenlandse onderneming in België die strikte budgetten opgelegd krijgt is het onmogelijk geworden om talent aan je te binden.

Enerzijds omdat de brutto-netto verhouding enorm is. Iemand 100 euro meer opslag geven per maand kost je als bedrijf al snel 300 euro maandelijks. Iemand belonen voor goed werk en je wil hem 1000 euro netto bonus geven kost je als bedrijf snel bijna een viervoud.

Anderijds zit je met de indexatie die enorm demotiverend werkt. Bij een andere afdeling van mijn vroegere werkgever was het nog schrijnender. Enerzijds waren er teveel werknemers die enorm wegen op de loonkost en budgetten en anderzijds was er in praktijk teveel werk om uit te voeren. Langdurige ziektes (depressies die maanden aanslepen), inefficientie van de werknemers en de luiheid om samen wat langer te blijven tot alles af was zorgden voor iedereen voor een enorme werkdruk. Dan moet je die mensen die wel enorm hard werken jaar na jaar vertellen dat ze geen opslag krijgen wegens budget op tot ze natuurlijk op een dag vertrekken. En we weten allemaal hoe moeilijk het is om een slechte werknemer op straat te zetten.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be