Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is FDW bekwam om als Minister President te fungeren ?
Neeeen ! Doe Vlaanderen dat niet aan !! 9 22,50%
Yes ! Eindelijk gaan we vooruitgang boeken ! 28 70,00%
Grapjas..who cares... 3 7,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 21:32   #41
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm
de gewone burger

ik hoor daar net die dokter haar slecht ingestudeerde vraagje aframmelen.
Die dokter Franssen is lid van de PVDA en werkt bij Geneeskunde voor het Volk! Tot daar het zogezegd neutrale jury-publiek van gewone burgers.
KOSMOS was echt wel nuttig...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:33   #42
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik vond het een erg creatief debat en in de eerste plaats, en dan spreek ik iedereen tegen hier, niet omdat de journalisten aan de rol waren. Integendeel, de journalist kwam er nauwelijks aan te pas maar het waren de gewone mensen zoals ik en iedereen, de mensen zoals ik ze dus ken, 'lastige' vragen stelden aan FDW waar hij niet mee wegkwam.

Ik ben alleszins aangenaam verrast geworden dat er nog zoveel gezond verstand bestaat bij de gewone mensen in dit land.
Dat durf ik te betwijfelen. Eerdere enquëtes leerden ons als dat zowat 70% van de mensen voor jeugdgevangenissen zijn. Degenen die aan het woord kwamen, bleken allemaal tegen te zijn. Benieuwd hoe dat bij andere politici zal verlopen... .
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:34   #43
dakke
Vreemdeling

Standaard

Persoonlijk ben ik niet echt pro-Dewinter,maar in dit programma komt hij toch wel heel sterk over.
Als ex-N-VAlid (en dus eerder bekijkend van op afstand) ben ik zeker dat het blok hier stemmen heeft gewonnen.
dakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:34   #44
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
amai amai

gewone burger.
Dieje Van houthhe daar, begint daar nog eens een voorgekauwd stukje af te zeiken. Dat is een hoopje linkse kloten bijeen

Brengt mij alleen dichter bij het blok hoor.....
Tja, hoe gaan de goeroes van de intelligentie er anders voor zorgen dat het volk niet voor de partij van het volk kiest? Door hen inhoudelijk op de rooster te leggen, lukt het niet, dat is vorig jaar gebleken.

Toen werd er gedacht door het VB aan de tand te voelen over diepgaande thema's, hen electoraal te laten afgaan als een gieter. Toen dat mislukte schreeuwde de linkse goegemeente dat 'men' het VB teveel had voorgesteld als een gewone partij. Zo bewezen een heel hoop links georiënteerden hun democratisch ideaal zelf niet te huldigen.

Democratie en vrije meningsuiting met restrictie is enkel een rookgordijn en een uiterst geschikt voorbeeld van de maten en gewichten waarin 'men' meet.
Nagels met koppen !!
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:34   #45
De leeuw
Vreemdeling

De leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik vond Dewinter ook schitterend. Het was vooral schitterend dat verschillende mensen zeiden : ja daarvan staat niets in uw programma en filip dan : ja, dan hebt u ons programma niet goed gelezen. Het VB heeft zijn standpunt over alle belangrijke zaken mogen verdedigen, ook de onderwerpen waarover ze normaal niets mogen zeggen. Ik was aangenaam verrast, een heel uur zendtijd. Chapeau voor VTM! En dit heeft kiezers overtuigd, wees daar maar zeker van!
De leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:36   #46
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

ik heb geen grote afgang gezien van dewinter
hij antwoordde wel langs vragen en bleef soms vrij vaag wat natuurlijk niet-politici enerveert.
Maar om van een afgang te spreken ? neen

Maar zeker ook niet briljant. Het was : gewoontjes

idd die agente was zeer irriterend, inclusief haar stemmetje en belerend vingertje; deed me spontaan denken aan Morelleke forelleke
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:36   #47
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
amai amai

gewone burger.
Dieje Van houthhe daar, begint daar nog eens een voorgekauwd stukje af te zeiken. Dat is een hoopje linkse kloten bijeen

Brengt mij alleen dichter bij het blok hoor.....
Tja, hoe gaan de goeroes van de intelligentie er anders voor zorgen dat het volk niet voor de partij van het volk kiest? Door hen inhoudelijk op de rooster te leggen, lukt het niet, dat is vorig jaar gebleken.

Toen werd er gedacht door het VB aan de tand te voelen over diepgaande thema's, hen electoraal te laten afgaan als een gieter. Toen dat mislukte schreeuwde de linkse goegemeente dat 'men' het VB teveel had voorgesteld als een gewone partij. Zo bewezen een heel hoop links georiënteerden hun democratisch ideaal zelf niet te huldigen.

Democratie en vrije meningsuiting met restrictie is enkel een rookgordijn en een uiterst geschikt voorbeeld van de maten en gewichten waarin 'men' meet.
In tegenstelling tot wat jij tot in den treure blijft herhalen, is het wat mij persoonlijk betreft, mijn aanhoudende kritiek op het Vlaams Blok helemaal niet bedoeld om een electorale afgang te bewerkstelligen. Ik hoop nog altijd op het gezond verstand van de mensen dat ze wel zelf de keuuze tussen goed en kwaad kunnen onderschjeiden. Al wat ik probeer is het VB de dingen te laten zeggen in publiek die ze niet openlijk durven zeggen. Iedereen alle informatie te verstrekken over wat het VB allemaal heeft gezegd en gedaan de afgelopen jaar, en waarom het Blok in se een racistische, onverdraagzame en andi-democratische partij is.

Wanneer de mensen na al dit, nog voor het VB blijven stemmen is dat hun probleem. Het zal pas mijn probleem worden de dag dat ik naar de pijpen van het VB zal moeten dansen, maar dan zal ik ook wel zelf een creatieve oplossing voor bedenken, de dag dat het ooit zover zal komen.

Dus stop met die flauwe kul dat onze kritiek op het Blok contra-productief werkt, als de mensen racist zijn en racisme en discirminatie willen legaliseren, wettig maken, dan moèten ze op het Blok stemmen.
Oud 6 juni 2004, 21:37   #48
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.....

Over rookgordijn gesproken ..aan alle rokende blokkers..u bent gewaarschuwd ! Wie met zijn gezondheid speelt zal onder het blok serieus diep in zijn portomonee mogen tasten...en zal moet voelen volgens FDW !!
Ik zou niet graag in de rokers hun schoenen willen staan als het blok in Antwerpen aan de macht komt
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:40   #49
VL Nationalist
Burger

Standaard

Citaat:
Dus stop met die flauwe kul dat onze kritiek op het Blok contra-productief werkt, als de mensen racist zijn en racisme en discirminatie willen legaliseren, wettig maken, dan moèten ze op het Blok stemmen.
Hmm, raar. Ik ben nu 2 jaar lid van de NV-A en ik stem deze keer toch op het Vlaams Blok. En dit gewoon door de fascistische manier waarop ze door iedereen behandeld worden. En mijn beste, hier ben ik niet alleen in! U zal het aantal sympathy-votes zelf wel onderschatten maar ze vallen niet te ontkennen. Dus stop jij maar eens met jouw flauwe kul, ok?
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:41   #50
thePiano

Standaard

Typisch was ook zijn uitleg over het Vlaams Blok (rechteroever) dat de haven van Antwerpen wil uitbreiden en hetzelfde Vlaams Blok (linkeroever) dat Doel wil behouden. Volksverlakkerij dus, dat FDW maar zelf in Doel gaat uitleggen dat het Vlaams Blok in feite Doel wil opdoeken, ipv zijn locale afdeling daar de mensen voor de gek laat houden.
Oud 6 juni 2004, 21:42   #51
VL Nationalist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
.....

Over rookgordijn gesproken ..aan alle rokende blokkers..u bent gewaarschuwd ! Wie met zijn gezondheid speelt zal onder het blok serieus diep in zijn portomonee mogen tasten...en zal moet voelen volgens FDW !!
Ik zou niet graag in de rokers hun schoenen willen staan als het blok in Antwerpen aan de macht komt
Werd 'alle vrouwen aan de haard' te ongeloofwaardig?
Oud 6 juni 2004, 21:43   #52
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
.....

Welwelwel... Kijk eens aan... Plots komt een linksekloot weer op voor de rokers, terwijl het de politieke linkerzijde is die al jaren in gans het Westen de ene anti-tabaksmaatregel na de andere neemt! Maar als het tegen het VB is, steekt het niet zo nauw hé Neruda?!?
Oud 6 juni 2004, 21:46   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

Welwelwel... Kijk eens aan... Plots komt een linksekloot weer op voor de rokers, terwijl het de politieke linkerzijde is die al jaren in gans het Westen de ene anti-tabaksmaatregel na de andere neemt! Maar als het tegen het VB is, steekt het niet zo nauw hé Neruda?!?
Rechtsekloot Guderian heeft het warm water weer uitgevonden, maar vergeet dat Hitler hem al voor is geweest.

Het gaat erom dat het Blok de mensen voor de gek houd. 33% van de mensen zijn rokers en vooral de lagere sociale klassen roken het meest. Wie gaat het VB meer belasten en straffen? Juiste, de zwaksten in onze maatschappij.
Oud 6 juni 2004, 21:46   #54
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik zag veel 'knip en plak' werk.

En....
Veel verzuurde haatdragers.

Dus zeker geen referentie naar het 'gewone Vlaamse volk'
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:49   #55
VL Nationalist
Burger

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat het Blok de mensen voor de gek houd. 33% van de mensen zijn rokers en vooral de lagere sociale klassen roken het meest. Wie gaat het VB meer belasten en straffen? Juiste, de zwaksten in onze maatschappij.
Kom kom, dat is niet netjes. Ik zou zelf niemand stigmatiseren door ze te bestempelen als 'lager' gerangschikt ten opzichte van anderen. Misschien deze quote eens uploaden op uw site?
Oud 6 juni 2004, 21:50   #56
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

Neen , ik vind het zielig en heb eerder gewoon medelijden gekregen voor de trouwe blokkiezer die zich telkens laten naaien daar FDW heel de uitzending zijn standpunten op de VLB-website heeft tegengesproken , hij dook plots op als de meest solidaire , vredelievende partij en die nog op een hypocriete wijze een politiek vluchting feliciteerde met haar Vlaams.
Puur kiezersbedrog....nogmaals ..[size=6]laat u niet naaien !![/size]
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:51   #57
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL Nationalist
Citaat:
Kom kom, dat is niet netjes. Ik zou zelf niemand stigmatiseren door ze te bestempelen als 'lager' gerangschikt ten opzichte van anderen. Misschien deze quote eens uploaden op uw site?
Die uitsluiting, dat mensen terug willen opdelen in klassen is een uitvinding van het VB, ik herhaal gewoon wat ik bij het VB in terugvind.
Oud 6 juni 2004, 21:56   #58
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Wat ik goed vond was, dat men begon over het doden van die kat... euh hond door een Vlaams BLokker. (waarschijnlijk had die man het verkeerde spiekbriefje vast)

Nu kreeg het Vlaams Blok eindelijk "RECHT VAN ANTWOORD"
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:58   #59
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uitsluiting, dat mensen terug willen opdelen in klassen is een uitvinding van het VB, ik herhaal gewoon wat ik bij het VB in terugvind.
HAHAHAhahahahaha... Van Minnenbruggen begint nu helemaal door te slaan! Mensen opdelen in klassen is MARXISTISCH en ik denk niet dat men het VB een hoog gehalte aan marxisme kan verwijten!
Oud 6 juni 2004, 21:59   #60
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL Nationalist
Ja en dat het vandaag in Schellebelle heeft geregend is ook de schuld van het Vlaams Blok.

Overigens wil ik je er even op attent maken dat je weeral door de mand valt. Moet pijn doen aan dat gat van je. Het zijn immers de linksen die spreken over de klassenmaatschappij.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be