![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel leuk je vergelijking maar natuurlijk klopt ze langs geen kanten, Nederland en Vlaanderen delen hun geschiedenis en dus automatisch ook gedeeltelijk hun cultuur. Vlamingen en nederlanders zijn dus aan mekaar verwant, misschien eens wat opsteken over die gemeenschappelijke geschiedenis??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Gelieve me vooral niet met jou te vergelijken.
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Ten eerste: Tijdens de 80-jarige oorlog tot 1585 was het merendeel van de protestanten in de lage landen te vinden in de Zuidelijke Nederlanden (die tevens ook fanatieker waren dan in het noorden, denk aan de beeldenstorm). Na 1585 zijn de meeste protestanten naar de Noordelijke Nederlanden vertrokken, en heeft de RK zijn "schaapjes" kunnen herwinnen voor het "ware geloof" via de barokkunst, de concilie van Trente en de orde der Jezuïeten. - Ten tweede: U leest duidelijk dat ik spreek over de Zuidelijke, en Noordelijke Nederlanden. En ik gebruik die term goed. Door de geschiedenis heen waren onze streken bekend als de Lage Landen of de Nederlanden. Ergo: Zowel Vlamingen, als Hollanders, Brabanders, Limburgers, Picardiërs, Groningers, Friezen,... zijn allemaal Nederlanders, en hebben gedurende vele eeuwen een gedeelde geschiedenis. - Ten derde: Uiteraards spreken wij dezelfde taal, namelijk het Nederlands. Er zijn uiteraard enkele regionale verschillen, maar dat kan ook gezegd worden van het West - Vlaams tegenover het Antwerps. Enkel de Friezen spreken een andere taal. - Ten vierde: "Voor we het weten hebben we allemaal lange tanden, zijn we 2 meter lang en hebben een natuurlijk overgewicht." Te belachelijk om er woorden aan vuil te maken. - Ten vijfde: "Onze voorvaderen hebben gevochten om onze cultuur te vrijwaren, om ons te beschermen tegen het duivelse protestantisme en ons te vrijwaren van slecht eten en lelijke mode." Mijn voorvaderen hebben in de 14de eeuw gevochten tegen de Franse arrogantie, in de 16de eeuw gevochten tegen de Spaanse & katholieke arrogantie, maar nooit tegen het "duivelse protestantisme". Het slechte eten valt goed mee in Nederland. En elk land mag toch minpunten hebben? Nederland heeft slecht eten, wij hebben incompetente, domme en slechte politiekers. Ik denk dat ik dan het slechte eten prefereer. Vrijwaren van lelijke mode? Dat is wel heel subjectief. Als ik tegenwoordig kijk naar het straatbeeld ze ik ontzettend veel mensen rondlopen met in mijn ogen spuuglelijke kleren. Ik denk niet dat dat de schuld is van de "Hollanders" -Ten zesde: "Maar nu laten we onze cultuur in de vernieling vallen en urineren we op de nagedachtenis van onze voorvaders." Dat doen we nu al, en het heet multicultuur. Wederom niet de schuld van de "Hollanders" - Ten zevende: "Geen protestantse kerk in mijn achtertuin!!!" Liever een protestantse kerk in mijn achtertuin dan 1 opvallende moskee in mijn dorp. In mijn ogen bent u gewoon een troll. Een parodie, gemaakt om de echte Vlamingen belachelijk te maken. ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() De Vlaamse variant van Poppel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is een moskee in je achtertuin geen probleem? Of lijkt je dat gezellig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Belgen lopen naar Nederland, en de Nederlanders lopen naar België ![]() Vanaf ge U een woonst kunt financieren in Nederland ben je daar echt wel beter af als hier. Hoe goed onze sociale zekerheid ook mag zijn, ik heb er eigenlijk zelf weinig van ondervonden. Onze ziekenhuisverblijven zijn één van de duurste. Dat terwijl er onbekwame artsen rondlopen die onze taal niet machtig zijn en verkeerde diagnoses stellen. Dit is een apenland, en ik ben het circus beu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je vindt overal slechte en onbekwame artsen. Daarvoor moet je echt niet naar Wallonie te gaan hoor. Dat was de laatste keer dat ik mijn vertrouwen in een arts gaf (nederlands of franstalig). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deed de arts fout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alhoewel het al bijna 5 jaar geleden is zijn die dagen nog steeds een grote waas in mijn hoofd. Ik kan U wel vertellen dat het in het St Lucas gebeurde. Daar zie je mij echt nooit meer terug. Enkele maanden later dacht ik eraan om er een rechtzaak van te maken maar het deed gewoon te veel pijn. Heb eenmaal naar de ombutsdienst van St Lucas gebeld. Die vroegen mij om 10 minuten later terug te bellen dus ik deed dat maar blijkbaar was de dienst toen opeens gesloten (antwoordapparaat). Na 5 jaar denk ik er nogaltijd dagelijks aan terug. Had hier beter niet over begonnen, wou mijn forum participatie grappig houden. Dus please laat ons over iets anders praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
EU'ers gaan en staan waar ze willen binnenin de EU. Een EU'er mag gaan wonen binnenin de EU waarin hij zelf kiest te wonen. Dat is ons Europees grondrecht, en U gaat daar wat tegen in gaan terwijl de verloedering langs alle kanten binnenstroomt? Nederlanders komen naar hier om te werken en goedkoper te wonen dan ze in Nederland kunnen. Ik ga naar daar omdat ik de verloedering van mijlenver zie afkomen en mijn komende generatie er van wil vrijwaren. De allochtonen binnenin Nederland zijn ook een pak timider als ze hier zijn. (Algemeen bekeken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |