![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, op de Canarische eilanden zitten ook Vlaamse genen ! Ooit hebben Vlamingen er een kolonie gesticht onder de Spaanse vlag, voornamelijk Antwerpenaars trouwens. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 1 juli 2011 om 03:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(is moeilijk in te schatten he) Naar mijn gevoel zijn zweden en denen het openste en loste, noren en finste het minste. Dat heeft eerder te maken met levensomstandigheden en landschap/klimaat, als met germaanse of oeralse etniciteit denk ik.
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juli 2011 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ps, ik denk dat Suriname, zich tot de gelukkigste landen ter wereld mag prijzen. Men hoeft relatief weinig inspanning te verrichten om in de basisbehoeften te voldoen. Er is een overvloed aan natuur, voor Latijns Amerikaanse begrippen is de criminaliteit bijzonder laag. Er is altijd weer nationale vrije dag te bedenken en anders wordt er weer een uit de hoge hoed getoverd. Btw, vandaag ook weer een vrije dag, nml afschaffing van de slavernij.
Minpunt is dat zelfmoord schering en inslag is, en dat vooral doen door toedoen van landbouwgif te drinken. Meestal van emotionele aard in een opwelling, bv het is uit met hun geliefde of na het horen van de uitslag als ze HIV sero positief zijn bevonden. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juli 2011 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, Russen en de meeste andere Sovjet-volkeren (ook de Aziatische) zijn ook geen grote praters. En als ze praten is het om iets zinnigs te zeggen, geen blabla. Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2011 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russen hebben ook een overvloed aan natuur, maar het is geen erg gastvrije natuur, wolven en beren doden jaarlijks vele duizenden Russen. Het karakter van de russen werd gevormd door de harde natuur en geschiedenis, zoals de Mongoolse overheersing en de slavernij tot de 19de eeuw. De buitenwereld is hard en het leven kan elk moment gedaan zijn, dus moet je het zo gezellig mogelijk maken met je vrienden en familie. De Surinamers die ik ken zijn leuke mensen, erg Hollands wel maar ik ken alleen Hollandse Surinamers, ben nog nooit in het land geweest. Wel is het natuurlijk een feit dat minstens 70% van de inkomsten van Suriname uit Nederland komen. Zo is het gemakkelijk natuurlijk. Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2011 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Surinamers* zijn compleet anders dan hun buren, voornamelijk omdat ze niet uit een harde maatschappij komen waar het overleven troef is. Bv, hebben ze geen zin meer om te werken, dan stoppen ze ermee vaak zonder het te melden, en gaan dan pas verder solliciteren (..), tenminste dat heb ik hier al meermaals meegemaakt. Wel anders dan in overig Latijns Amerika naar ik aanneem; daar het motto, voor jou 20 anderen, en het vechten is voor een job. Ook hoef je hier geen dolkstoot te verwachten van collega's als ze je baantje/functie willen inpikken. Wel zitten hier totale onbenullen op sleutel posten, en kan dat een (extreme) vorm van ergernis zijn voor mensen (zoals ik) die uit een control maatschappij komen.
Maar toch alles, waar als je de mindere zaken voor lief neemt, een zeer mooi land is om te leven. Daarbij, hier zijn (bijna) geen extreme armen, en tevens geen extreme rijken. *Eigenlijk bestaan Surinamers alleen in het buitenland. Hier in Suriname ben je Boeroe, Stadscreool, Bosland creool, Hindoestaan, etc. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 juli 2011 om 03:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Italië was op korte tijd van een zeer familiegericht land een zeer individualistisch land geworden; - de familie was in België belangrijker dan in al onze buurlanden, maar we waren toch wel eerder individualisten dan familiegericht; - de grote familie was het belangrijkst en de familiebanden werden het meest onderhouden in DENEMARKEN, Portugal en Griekenland!!!! - er bestond in de EU qua mentaliteit, niet alleen wat dit betreft maar in nog een paar andere opzichten, geen Noord/Zuid-tegenstelling, maar veeleer een tegenstelling centraal/perifeer. En vooral: het was allemaal razendsnel aan het veranderen. Dat ken jij van Oost-Europa, maar ook het Westen staat niet stil.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet mijn ervaring in St Petersburg, in een vrijwel uitsluitend door Russen bevolkt groot hotel! Elke ochtend een waanzinnig groot buffet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Rusland zelf zijn ze best aardig en beleefder dan Vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin, overigens begrijp ik absoluut niet wat de Denen, tussen de Grieken en Portugezen te zoeken hebben. ik ben overigens benieuwd wie die studie waar je het over hebt, heeft uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 juli 2011 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Turkije en Egypte zitten in dure hotels gewoonlijk deftige Russen (nou ja, vaak rijke oudere mannen met jonge meisjes en niet zelden met de moeder erbij die hij mede onderhoudt). Ze veroorzaken echter geen hinder. In goedkope clubhotels met all in selfservice zit je tussen Zwijnenrussen die allen uit de trog willen vreten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, als je iemand een adres of metrohalte vraagt is de kans groot dat hij met je mee gaat lopen. Winkelbediendes, personeel en ambtenaren zijn wel meestal nors, behalve dan in echt dure zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk een noord-zuid tegenstelling, zie je alleen al op economisch vlak. Maar zoals je zegt is er ook een centraal/perifeer tegenstelling. Daarenboven is er ook een groot verschil tussen "noorderse" landen onderling. Een Noor en een Brit kun je niet met elkaar vergelijken. (dat geldt natuurlijk ook voor Oost-Europa, toch zijn er ook parallellen)Ik heb ook de indruk dat er een groot verschil is tussen Belgen en Nederlanders, Belgen zijn meer familiegeorienteerd en blijven meer "onder de kerktoren". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch heb ik een iets comfortabeler onderkomen: een zeilboot, iets over 12mtr - voor een persoon alleen ruim voldoende. Op het moment dat de wegen weer begaanbaar zijn voor paarden (in België verboden) zal ik mij een woonwagen aanschaffen (of een pakpaard). ![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En die Russen deden niets verkeerds met dat buffet. Ik denk dat je gewoon niet met de RIJKE Russen te maken moet krijgen. Daar zal wel veel maffia tussen zitten; vooral als ze ook nog eens naar zo'n mondain vakantie-oord tijgen. De Britten en Duitsers die daar zitten zijn ook niet de fatsoenlijkste.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat heb je dus ook in zo uiteenlopende landen als Zweden en Portugal. Al heb ik onlangs in buitenlands gezelschap zeer goede ervaringen in die zin opgedaan in... Gent, en wel herhaaldelijk! Maar ja, het was er wel het beste uur van de dag voor, en de zon scheen.
![]() |
![]() |