Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2011, 15:05   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Yes, ik hou van water (vooral als het goedkoop is.) Lagen we 30 jaar geleden rustig voor La Noppica in Spaanse/Noord_Afrikaanse havens, is dat beeld nu totaal veranderd. 30 Euro per nacht voor mijn boot is in het Mediterraanse heel normaal (geworden). In Spanje, bij de roofridders die de jachthavens exploiteren is het nog stukken meer. En het wordt er niet beter op, ook al gaat het nog zo slecht.
voor met een boot te doen lijken me de Caraïben ideaal. Dat is echt een fantastische waterwereld. Jammer dat al die mooie eilandjes bijna opgekocht worden door rijke gringo's en dan mag je er niet meer op...de geprivatizeerde wereld. Een droom van me is nog eens terug te gaan naar cacahuate, een van de Cayos Cochinos (Hog Islands), het enigste eilandje waar je nog welkom was. De rest was 'privaat'. Ik vrees echter dat dat paradijsje er niet meer is. Waar je vroeger een garifunavisser zag die je zijn zelfgevangen kreeft kwam aanbieden, waar je een kampvuur maakte op het stand tussen de palmhutjes van de vissers zal je nu je coctail kunnen bestellen van een ober als je voldoende geld kan neerdokken (da's niks voor mij die luxe). In het beste geval. Want de 16 andere eilanden van die Hog Islands daar kwam je zelfs als veelbetalende toerist niet op, en dit is al 15 jaar geleden zo. Cacahuate was nog in handen van de vissers aan de kust. Een doorn in het oog van de smithsonian institute dat zowat alle andere eilanden had opgekocht.

In de Cairiben zag ik boten aanmeren van mensen die al jaren aan het rondvaren waren. Alles super relaxed. Als pensioen heeft dat wel iets hoor.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 juni 2011 om 15:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 15:38   #22
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Johan

Ik kan me de Caraïben niet veroorloven. En de kopse kant van Zuid-Amerika staat bol van de drugscultuur en ik als alleen varend/solozeiler heb geen zin in mogelijke confrontaties met drugsrunners, momenteel voor het varende publiek vijand no 1 in het ooit zo mooie gebied. Brazilië zou een andere optie kunnen zijn, maar ik zeil liever naar de wat minder toeristische gebieden. Toerisme kan ik missen als kiespijn.
Oud 29 juni 2011, 16:04   #23
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat een prietpraat.

Dude, lees de topic vooraleer ge mijn posts oppervlakkig beschouwd afschiet. Er zijn amper 2 pagina's dus lang kan dat niet duren.

Ik zal het maar eens ne keer uitleggen, dat ge snapt wat er staat:
1) topic-stichter Roderik vindt het ironisch dat Noord-Europese landen het gelukkigst zijn volgens dat onderzoek, en niet zuidelijkere landen hoewel die "bourgondisch leven".
2) Txiki snapt het verband niet tussen het feit dat Zuid-Europa niet in top-10-lijst staat en hun bourgondische levensstijl, dat geïnsinueerd werd door topicstarter; en vraagt om verduidelijking.
3) ik leg cynisch uit dat wat de topicstarter insinueerde, toch vanzelfsprekend is! "De bourgondisch levende zuiderlingen claimen dat hun bourgondische levensstijl (=glaaske wijn, lekker eten) de zaligmakende levensstijl is die meer tot het Grote Geluk leidt, dan te hard werken in het leven en u te onthouden van die geneugten. Toch staan ze niet in de top 10 gelukkige landen? Luie zuiderlingen!!"
4) Naar mijn oordeel was door de toon van mijn post duidelijk genoeg dat ik niet mijn eigen mening vertolkte maar een hyperbolische interpretatie gaf van wat de OT insinueerde. Maar blijkbaar niet duidelijk genoeg, dat hebde op het internet he.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 00:44   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Veel eten en elke dag wijn drinken = het fundament van geluk. Mensen die soberder/niet Bourgondisch leven kunnen nooit volledig gelukkig worden. Waar is die toelichting nodig?
Het is trouwens een misvatting dat "zuiderlingen" meer drinken of minder hard zouden werken. De grootste drinkers zijn de Britten, Duitsers en Tsjechen, en de werkuren zijn het langst in Zuid-Europese landen. En wie al eens in Parijs gewoond heeft weet dat de Belgen VEEL grotere BourgondiËrs zijn. In Zuid-Europa zijn de familiestructuren wel veel sterker, maar dan heb ik het zuiver over Spanje, Italië, Portugal of Griekenland, niet over Frankrijk. Dat kan positief zijn maar ook negatief, namelijk meer familiale druk en minder vrijheid. Daarnaast kun je ook niet ontkennen dat bvb. in ItaliË of Griekenland het moeilijker is om een goede job te vinden, en dat je sociale netwerk (= extra stress) erg belangrijk is op dat vlak.

Trouwens het verschil tussen Oost- en West-Europa is veel groter dan tussen Noord- en Zuid-Europa. Uiteraard is de economische situatie er anders, familie speelt een veel belangrijker rol, ze hebben ook een andere levensinstelling.
Ze zijn opgevoed onder het communisme met het idee dat geld en status niet belangrijk zijn. Nu wel en dat zorgt voor veel stress en ontwrichting.
Eenvoudige geneugden als gaan kamperen met de lada en vrienden met veel drank waren toen voldoende om mensen gelukkig te maken. Seks was vrij en had niet veel met geld te maken, kledij niet belangrijk, en of je nu directeur of kuismadam was maakte eigenlijk niet zoveel uit. Wat telde was of je goed kon drinken/schaken/ filosoferen etc. Nu moet je geld hebben om gelukkig te kunnen zijn, alles draait om geld, nog meer dan in West-Europa, en de meesten hebben geen geld. Daarom dat Oost-Europese landen zowat onderaan bengelen in elke gelukheidsindex en de meeste aangeven gelukkiger te zijn voor de val van de muur.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juni 2011 om 00:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 02:17   #25
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Geluk" is een van de meest subjectieve dingen die er bestaan.

Als je "glimlachen op straat" neemt, dan scoren Russen waarschijnlijk als laatste. Toch kunnen deze mensen intens gelukkig zijn in het gezelschap van vrienden of familie. Ik vraag mij af of Amerikanen met de "walmart smile" de capaciteit hebben om intens gelukkig te zijn. Bij veel westerlingen ervaar ik een enorme oppervlakkigheid, ze doen zich voor als perfecte mensen terwijl er in hun hart een grote leegte ervaren.
jij met je russen,niemand moet er van weten,het is zover gekomen dat je in sommige reis agentschappen een russen vrije reis kan boeken,ze vernielen alle bufetten in hotels ,zijn arrogant lawaaierig en altijd zat
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 02:17   #26
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
jij met je russen,niemand moet er van weten,het is zover gekomen dat je in sommige reis agentschappen een russen vrije reis kan boeken,ze vernielen alle bufetten in hotels ,zijn arrogant lawaaierig en altijd zat
buffetten
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 02:20   #27
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er is geen werk, daarom.

Trouwens, het volgende meisje ziet er me gelukkig uit en ze is welkom wat mij betreft (ook al leert ze geen Nederlands):
http://www.youtube.com/watch?v=t4WSvd5Ftws

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juni 2011 om 02:23.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 02:43   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
Ze amuseren zich op hun vakanties, mag het? Westerlingen zijn control freaks. "A clean desk is a sign of a dirty mind".

Als ik de muziek eens wat luid zet na 23 u krijg ik direct de buren op m'n dak, en als m'n hond geen "laisse" draagt staan ze direct klaar om me terecht te wijzen, welk uur van de dag ook. Mensen die absoluut geen plezier in hun leven hebben en dus energie te over hebben om zich met zulke zaken bezig te houden. Maar natuurlijk zullen ze zeggen dat ze gelukkig zijn, want zo hoort het. Bwah... Belgen... moesten de lonen hier niet zo hoog zijn en België niet zo centraal gelegen was was ik hier al lang weg. natuurlijk kan het nog erger, zoals Zwiterland...

Ook typisch Belgisch: mensen die klacht indienen tegen spelende kinderen. Een beter symbool voor verzring kan ik niet verzinnen.
Ik ben blij spelende kinderen te horen, het maakt mij blij. Verzuurde mensen die zich rot voelen vinden het niet leuk te horen dat anderen WEL plezier hebben in hun leven.

Overigens Thais kan ik heel goed appreciëren. Ze amuseren zich en hebben een positieve ingesteldheid. Spijtig dat ze misbruikt worden door oude verzuurde westerlingen die enkel geïnteresseerd zijn in hun lichaam.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juni 2011 om 02:49.
Oud 30 juni 2011, 02:45   #29
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De nagel op de kop. Nooit gedacht dat ik het eens ging zijn, maar over culturele zaken kan het wel eens.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 11:10   #30
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is trouwens een misvatting dat "zuiderlingen" meer drinken of minder hard zouden werken.
Het ging dan ook over een cliché

Ik ken zelf geen grotere drinkers als Finnen, en geen grotere "relatieve drinkers" als Noren.
(grote relatieve drinker: iemand die niet per se qua volume veel drinkt, maar wel veel in verhouding tot wat hij aankan Noren drinken niet het meeste liters, maar zijn wel het zatste het vroegst op den avond. Lage tolerantie.)

Maar inderdaad spelende kinderen, het meest verzuurde dat ge hier in onze gazetten kunt lezen!
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 11:48   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel eten en elke dag wijn drinken = het fundament van geluk. Mensen die soberder/niet Bourgondisch leven kunnen nooit volledig gelukkig worden. Waar is die toelichting nodig?
mmm ok, dan zit ik dichtbij dat fundament

Lekker & veel eten (konijn met pruimen enzo). Wijn drink ik niet vaak. Maar bier! Liiiiiiters bier per week

Ik voel me plots een pak gelukkiger, se

En dat in een grijs plat land als dit...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 12:53   #32
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In Zuid-Amerika, behalve Mexico, ben ik nooit geweest. Als mijn moeder straks wegvalt, dan verdwijn ik die richting uit. Dan mik ik op Uruguay/Paraguay - misschien daarna Argentinië.
Het huis heb ik immers bij me.
Bent U een slak?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 14:38   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bent U een slak?
hij zal zijn huis verkocht hebben en de cash op zak
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 14:47   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze amuseren zich op hun vakanties, mag het? Westerlingen zijn control freaks. "A clean desk is a sign of a dirty mind".
er is een verschil tussen zich amuseren en de boel kort en klein slaan en het ganse buffet leeg te roven om nadien 99,99% daarvan in de vuilbak te laten smijten.
Oud 30 juni 2011, 15:04   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik de muziek eens wat luid zet na 23 u krijg ik direct de buren op m'n dak, en als m'n hond geen "laisse" draagt staan ze direct klaar om me terecht te wijzen, welk uur van de dag ook. Mensen die absoluut geen plezier in hun leven hebben en dus energie te over hebben om zich met zulke zaken bezig te houden. Maar natuurlijk zullen ze zeggen dat ze gelukkig zijn, want zo hoort het. Bwah... Belgen... moesten de lonen hier niet zo hoog zijn en België niet zo centraal gelegen was was ik hier al lang weg. natuurlijk kan het nog erger, zoals Zwiterland...

Ook typisch Belgisch: mensen die klacht indienen tegen spelende kinderen. Een beter symbool voor verzring kan ik niet verzinnen.
Ik ben blij spelende kinderen te horen, het maakt mij blij. Verzuurde mensen die zich rot voelen vinden het niet leuk te horen dat anderen WEL plezier hebben in hun leven.

.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 22:42   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is een verschil tussen zich amuseren en de boel kort en klein slaan en het ganse buffet leeg te roven om nadien 99,99% daarvan in de vuilbak te laten smijten.
Buffets waar je jezelf moet bedienen bestaan niet in Rusland, ze zijn niet vertrouwd met dat concept.
Oud 30 juni 2011, 23:56   #37
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

De gelukkigste mensen beseffen niet hoe goed ze het hebben. De ongelukkigste leven klaarblijkelijk in een waan wereld dat ze het goed hebben, ik kan geen andere verklaring geven wat die landen in de top 10 te zoeken hebben, Overigens van die 10 landen, kennen er tenminste 5 landen kennen lange en barre winters. Je moet er maar van houden.

Betreft Zweden (nr 3), kan een vrouw je voor je voor jaren in het gevang krijgen zijnde verkrachter, mocht het vrijpartijtje haar achteraf niet bevallen, zie Julian Assange.

Brrrr, geef mij maar liever Congo of Noord Korea dan onder zulk vrouwelijke dictatuur te leven alwaar winters wel 9 maanden duren, en het bier niet te betalen is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juli 2011 om 00:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 01:32   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De gelukkigste mensen beseffen niet hoe goed ze het hebben. De ongelukkigste leven klaarblijkelijk in een waan wereld dat ze het goed hebben, ik kan geen andere verklaring geven wat die landen in de top 10 te zoeken hebben, Overigens van die 10 landen, kennen er tenminste 5 landen kennen lange en barre winters. Je moet er maar van houden.

Betreft Zweden (nr 3), kan een vrouw je voor je voor jaren in het gevang krijgen zijnde verkrachter, mocht het vrijpartijtje haar achteraf niet bevallen, zie Julian Assange.

Brrrr, geef mij maar liever Congo of Noord Korea dan onder zulk vrouwelijke dictatuur te leven alwaar winters wel 9 maanden duren, en het bier niet te betalen is.
Bwah Zweden en dergelijke kunnen fantastische landen zijn om in te leven, geen materiële zorgen, fantastische natuur, mooie vrouwen. Maar zoals je aangeeft ze verpesten het een beetje voor zichzelf.

Maar misschien is dat wel onvermijdelijk, is er een oorzakelijk verband, landen die het materieel heel goed doen hebben meestal een bevolking die control freaks zijn en leven om te werken in plaats van omgekeerd.

Alleszins geloof ik niet in de gelukheidsindex, omdat geluk iets heel persoonlijks is dat iedereen anders definieert. En bvb. in het Westen word je verondersteld gelukkig te zijn, zelfs al ben je het niet. Wie het niet is krijgt pillen of desnoods botox zodat het lijkt alsof ie gelukkig is...
Oud 1 juli 2011, 01:48   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging dan ook over een cliché

Ik ken zelf geen grotere drinkers als Finnen, en geen grotere "relatieve drinkers" als Noren.
(grote relatieve drinker: iemand die niet per se qua volume veel drinkt, maar wel veel in verhouding tot wat hij aankan Noren drinken niet het meeste liters, maar zijn wel het zatste het vroegst op den avond. Lage tolerantie.)

Maar inderdaad spelende kinderen, het meest verzuurde dat ge hier in onze gazetten kunt lezen!
Finnen vind ik een intrigerend volkje, ze zien er op en top scandinavisch uit, maar spreken wel min of meer dezelfde taal als Siberische en Noord-Russische Aziatische nomadenvolkeren. Ik denk wel dat Finnen toch iets meer levensgenieters zijn en minder gecontroleerd dan andere Scandinaven, meer melancholisch ook, een beetje Oost-Europese invloed toch, of heb ik het mis?

Laatst gewijzigd door tomm : 1 juli 2011 om 01:52.
Oud 1 juli 2011, 02:32   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet me denken aan mijn oudste dochter die in Centraal America haar eerste levensjaren doorbracht, vrij en ongedwongen. Toen ze voor het eerst in België aankwam, ze was een jaar of 5 denk ik, deed ze net als in Centraal America, naar mensen toestappen en een praatje beginnen. Wel dat heeft ze vlug afgeleerd in België door de botte reactie van mensen, soms compleet negeren van het kind, soms ronduit afwijzen op een bijna agressieve manier. Ja, dat doe je niet in België als kind met iemand beginnen babbelen op een terrasje bijvoorbeeld. Ze was er letterlijk door geshokeerd mijn dochter.

En als je dan ziet hoe de kinderen in België in de kleuterklas doen...de agressiviteit, de harde competitie, de 'kinderachtigheid'...nee daar klopt iets niet in die samenleving. Menselijk contact en empathie zijn er zoek vanaf kleins af aan en dat laat zich voelen in heel de maatschappij.

En zo'n land zou in de top tien van gelukkigste landen staan. Vergeet het.

Onverdraagzaamheid troef aldaar.

Ik merk wel een verschil tussen regios denk ik soms. Daar waar mensen dichter op elkaar wonen, er geen natuur meer is, alles volgebouwd, geen mensen meer op straat zelfs op een zwoele zomeravond,... lijkt de onverdraagzaamheid groter. Ik zal maar geen namen noemen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2011 om 02:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be