![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is de gemakkelijke oplossing uiteraard. Dan moet je trouwens alles maar toelaten, want anders "doen ze het toch achter je rug." Blijkbaar heb je weinig tot geen gezag, en kan het allerbelangrijkste - de gezondheid van je kind - je geen barst schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, je laat enkel zien met wat voor overdrijven het rookverbod in café's er gekomen is. De rest van de aangehaalde onzin over ongezonde dingen zal ook wel even overdreven praat zijn...
Maar zolang het goed weer is kan ik nog op café gaan, gezellig op terras, dat wel. Morgen ga ik trouwens een pijp kopen, dan heb ik iets om op het terras te laten roken tussen 2 sigaretten door... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() De meerderheid van de mensen rookt niet, zo simpel is het. Ik had de indruk dat die ook nog iets te zeggen hadden.
Citaat:
Meestal zijn die schrijnende verhalen te herleiden tot zware overdrijvingen en regelrechte leugens. En al was het waar, dan zegt het veel over de zgn. vrolijke rokers die koppig thuis blijven omdat ze daar tenminste mogen roken. De vriendschap op café, het gezever, de gezelligheid, het samen iets drinken, de verbroedering, het geflirt... blijkbaar was dit alles toch niet zo belangrijk, hun sigaretje primeert. Zielig, echt waar. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat niet bewezen is, dan weet ik het ook niet meer. Over de exacte cijfers kan misschien gediscusieerd worden, maar niet over het effect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus voor de juiste cijfers van taksen op sigaretten, werkverlet, kankergevallen, kosten voor opruimen peuken... allen daarheen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat met de zatlap die uit het café komt , in zijn auto stapt en zich in het verkeer begeeft? Zatlappen op café storen mij enorm, met hun gewauwel en zure stinkende adem. Gaan we nu alcohol verbieden op café? De geur van alcohol kruipt ook in de kleren en alcohol maakt veel meer kapot dan de gezondheid alleen. Ik denk dat we het daarover eens kunnen zijn? En kom nu niet af met het feit dat het alcoholgebruik van een ander jouw welzijn niet schaadt. De dag dat een zatlap je kind ,een van je ouders of je geliefde omver maait zal je wel anders piepen. Ik wil gewoon maar aantonen dat wat verdraagzaamheid langs beide kanten echt geen kwaad kan. Ik heb er niks op tegen om buiten mijn sigaret te roken en ik leg mij neer bij het rookverbod. Maar ik wil niet bekeken of behandeld worden alsof ik de builenpest heb omwille van het feit dat ik rook.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 6 juli 2011 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Jouw zoon rookt. Eén van de slechtste, ongezondste, op termijn ook duurste verslavingen die men kan hebben, en je doet niet eens moeite om het hem te verbieden. Ik vind dat echt niet kunnen. Gemakzuchtige argumenten zoals daar zijn "jamaar als ik het hem verbied doet hij het achter mijn rug" zijn flauw en getuigen van een gebrek aan enige verantwoordelijkheidszin, ouderlijke moed en interesse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over roken, niet over verkeersongevallen te wijten aan alcohol (net alsof rokers niet drinken of niet dronken met de auto rijden trouwens). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het krijgen van longkanker is goedkoper dan iemand 8 tot 20 jaar te verzorgen in een bajaardencentrum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Een groot deel van die meerderheid komt niet of weinig op café. We moeten ook niet doen alsof café's een afspiegeling vormen van de maatschappij, of dat roken verdeeld is over alle types mensen. Het is vooral een bepaald slag volk dat rookt, en laat het nu net dat slag volk zijn die de kroegen van vaste klandizie voorziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Zo zo, alweer wat wijzer geworden vandaag. Ik zou haast gaan denken dat je zelf een ex-roker bent die wil dat iedereen zoals hij doet. Je weet er blijkbaar toch erg veel van, zo te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Het is onderzocht gedurende dertig jaar lang, en er was geen verband. Dan is het nog eens onderzocht, en nog een keer, en alsnog was er geen verband. Dan hebben ze maar besloten om allerlei soortgelijke kleinere onderzoekjes te doen, hebben ze de onderzoeken met positieve (nikszeggende) afwijkingen bij mekaar geharkt en door de statistiekenverdriedubbelaar en de biochemische mallemolen gedraaid, om er zodoende 'bewijs' uit te filteren. Inmiddels was de geest al uit de fles, niet de feiten maar de boodschap kwam goed over, en dat iedereen dat maar dom nablaat verandert er natuurlijk ook weinig aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |