Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Het is een ernstig en welgemeend initiatief van N-VA.
Ja. 20 71,43%
Neen. 6 21,43%
Geen mening/ Ik weet het niet. 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 november 2011, 18:26   #41
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De N-VA-leiding meent het zeker dat ze bereid zijn een aanslag te plegen op de welvaart van de minst rijke 80% van de Vlamingen.
Ze hadden maar 30% van de stemmen in vlaanderen, dus bedriegen ze maar een derde van hun kiezers...dan zijn er heel wat minder dan OVLD en CD&V er in hun hemd zetten...
Oud 22 november 2011, 18:26   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Denk jij dat het voor NVA dringend is om een regering te vormen? Ik verschoot dat Bart dit voorstel deed. Het is immers het beste voor NVA om Europa zijn programma tot uitvoering te laten brengen. Een offer is het voor NVA dus zoiezo. Ze zouden de onpopulaire maatregelen moeten treffen en hierdoor de kans lopen van een eendagsvlieg te worden.
Er is enorme externe druk die een voorkeur geeft aan een noodregering onder vleugels van de N-VA. Ik verwachte het wel degelijk. Ik heb hierover ook een topic gestart voor dat N-VA er mee naar buiten kwam.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=163326

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 november 2011, 18:35   #43
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ach, 80% van de bevolking kloten is beter dan de door Elio voorgestelde 100%.
Nochtans spaart Di Rupo die minst rijke 80% zo goed als hij kan. De N-VA en Open VLD sparen vooral die rijkste 20%.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
Ze hadden maar 30% van de stemmen in vlaanderen, dus bedriegen ze maar een derde van hun kiezers...dan zijn er heel wat minder dan OVLD en CD&V er in hun hemd zetten...
Ze bedriegen door rechtse economische maatregelen te nemen een niet te onderschatten deel van hun kiezers. Daarmee bedoel ik het deel dat absoluut niet op de N-VA stemde voor hun economische plannetjes.
Robinus V is offline  
Oud 22 november 2011, 18:36   #44
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is enorme externe druk die een voorkeur geeft aan een noodregering onder vleugels van de N-VA. Ik verwachte het wel degelijk. Ik heb hierover ook een topic gestart voor dat N-VA er mee naar buiten kwam.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=163326
Het enige wat ik als politiek spel in BDW zijn zet zou kunnen zien is dat hij nu de verantwoordelijkheid volledig bij Elio legt. Hij zegt nu eigenlijk laat mij mijn programma doorvoeren of Europa voert het door. De beste zet dat de andere partijen dus kunnen doen is BDW zijn noodregering laten vormen. De vraag is of de rest zijn gezichtsverlies kan toegeven
alfa16vjtd is offline  
Oud 22 november 2011, 18:41   #45
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Och constructief en radicaal. Dit spelletje spelen ze al een paar jaar.
Ik denk dat je de bal nu mis slaat. Ze zijn vooreerst liberaal en dan pas separatist. N-VA heeft niets te winnen bij een complete puinhoop. VOKA zal heel boos zijn
Vito is offline  
Oud 22 november 2011, 18:44   #46
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimerman Bekijk bericht
Vandaag was Bracke gastspreker in de les politicologie.
Ik vroeg hem waarom er deze zomer geen Vlaams front kwam.
Hij ontweek de vraag wat door te vertellen over het nieuwe front dat vandaag gelanceerd werd. Ik had de indruk dat het een ernstig voorstel was.
Ah, dat was jij
Vito is offline  
Oud 22 november 2011, 18:50   #47
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Handige zet van BDW. Tegelijk schadebeperkend, NV-A blijft actief, maakt voorstellen, die anderen weer moeten ontkrachten en verbreedt het speelveld. Gaan de andere partijen op het voorstel in, dan dwingt hij de franstaligen te overleggen of confederalisme met overgangssolidariteit geen betere oplossing is dan de eeuwige mindere worden.
Het voorstel is gemeend.
Inderdaad.
En tegelijkertijd een prachtige strategische zet met een win-win uitkomst.
Zeggen de anderen nee, vervalt de bewering dat N-VA voor elke verantwoordelijkheid vlucht en zelf aan de kant zijn gaan staan.
Wordt erop ingegaan, kan er werk gemaakt worden met de oplossingen van de financiële problemen zoals N-VA wil.
Alleen wil men dat wel aan de franstalige kant.Indien blijkt van niet, is dat weer een bonus voor N-VA meegenomen.
Anselmo is offline  
Oud 22 november 2011, 22:55   #48
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zelfs een scheidend koppel wil hun brandend huis redden. Dat de PS kiest voor de taktiek van de verschroeide aarde is zo klaar en een klontje. N-VA is net iets constructiever.

Het rare is dat onze Belgicistjes hier de mantra blijven herhalen dat N-VA geen initiatief wil nemen, maar dat ze tegelijk zeggen dat N-VA moet zwijgen als ze het doen. Tjah..
Ja kijk de Belgistanse politiek is gewoon politiek van een bananenrepubliek en als ge daar nu per se aan wilt mee doen, moet ge niet verschieten dat ge er in meegetrokken wordt.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 22 november 2011, 23:26   #49
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De noodregering BDW is een politieke zet, geen poging tot regeringsdeelname.

BDW volgt consequent zijn lange termijnstrategie. Zijn datum is 2014. Om te groeien en de twijfelaars aan zijn kant te houden, moet hij zorgen dat de N-VA niet te radikaal oogt. Daarom geen seperatisme in zijn vorige verkiezingscampange, daarom nu een constructieve Belgische opstelling. Daarom ook stemde de N-VA mee om van de Arco coöperanten spaarders te maken. De Wever vecht voor het centrum. Hij wist zeker dat zijn voorstel geen kans had. Gelukkig maar.

Hij weet perfect dat met deze Di Rupo-regering of eender welke noodregering electoraal niets te winnen is. De liberalen vergissen zich dat het uitvoeren van de Europese eisen soelaas zal brengen. Of de burger gebeten is door de PS-hond, de OVLD of Europa maakt niets uit. Besparen of betalen zal pijn doen. De komende 14 miljarden in 2012 en later zullen de kiezers missen in hun portemonnaie en de lopende regering krijgt de schuld.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 22 november 2011 om 23:28.
Cyrano is offline  
Oud 22 november 2011, 23:52   #50
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De noodregering BDW is een politieke zet, geen poging tot regeringsdeelname.

BDW volgt consequent zijn lange termijnstrategie. Zijn datum is 2014. Om te groeien en de twijfelaars aan zijn kant te houden, moet hij zorgen dat de N-VA niet te radikaal oogt. Daarom geen seperatisme in zijn vorige verkiezingscampange, daarom nu een constructieve Belgische opstelling. Daarom ook stemde de N-VA mee om van de Arco coöperanten spaarders te maken. De Wever vecht voor het centrum. Hij wist zeker dat zijn voorstel geen kans had. Gelukkig maar.

Hij weet perfect dat met deze Di Rupo-regering of eender welke noodregering electoraal niets te winnen is. De liberalen vergissen zich dat het uitvoeren van de Europese eisen soelaas zal brengen. Of de burger gebeten is door de PS-hond, de OVLD of Europa maakt niets uit. Besparen of betalen zal pijn doen. De komende 14 miljarden in 2012 en later zullen de kiezers missen in hun portemonnaie en de lopende regering krijgt de schuld.
Eigenlijk is het waar. Ze willen allemaal minister zijn in een ondankbare periode.
Vito is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be