![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Mijn lieve broer
De islam is niet het terrorisme, het Het probleem is het juiste begrip van de islamitische wetgeving En ook het misbruik van de islamitische wetgeving De islam is onschuldig van die Het bewijs van deze Kan niet iemand tot de islam bekeren onder dwang maar Vrijwillig bekeren tot de islam God geleid je tot de islam |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien: begrijpen is beter dan geloven. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Lap. 2 zotten bijeen...
![]() Revoleto en HarryMicroChristus.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waarheid te begrijpen is slechts weinigen gegeven.
Schelfie hoort er zeker niet bij...... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ja, mijn lieve broer
Dit betekent dat de grenzen van Allah Zoals overspel en moord op de onschuldige, diefstal en andere beperkingen van God Je herinnert je wat er gebeurde met de mensen van de profeet Mozes, die het kalf aanbaden en de Samaritaan, die gemaakt God beval Mozes, vrede zij met hem te doden deze bandieten de aanbidding van een God aan het gouden kalf aanbidden En dat berouw voor hen te worden Dat was de wet van God in tijden van profeet Mozes. En de grenzen van God Niemand kan aanraken God zegt in de Heilige Koran (187). Dit zijn de grenzen die God heeft gesteld; komt die niet te nabij. Zoo leert God den mensch zijne teekenen, opdat zij hem vreezen. (229) Dit zijn de geboden Gods (overtreedt die niet); wie die overtreedt, behoort tot de zondaren. Alllah begeleid je tot de islam |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Revoleto: haal jij je teksten door een vertaalmachine? of denk je dat je nederlands schrijft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is meer dan duidelijk. Ik denk niet dat hij ook maar één woord Nedelands kent.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederlands is niet mijn originele Daarom probeer ik mijn best doen om u kennismaken met het feit dat de islam mooi is Ik ben tot uw dienst voor elke vraag God geleid je tot de islam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Ik zou graag verder blijven alcohol drinken -Ik zou graag verder varkensvlees willen eten -Ik wens mijn vrouw geen kledingsvoorschriften op te leggen en mezelf ook niet -Ik wens vrijgesteld te worden van de verplichting om minstens 1-maal naar Mekka te reizen wegens te duur en ik kan ook niet zo goed tegen die hitte -Ik wens mij niet verplicht te voelen om dagelijks te bidden en al zeker geen 5 maal -Ik wens mij niet verplicht te voelen om geregeld de moskee te moeten bezoeken en als ik dan toch eens binnenwandel wil ik graag een stoel aub -Ik wens geen zakat te betalen, ik betaal immers al genoeg aan belastingen -Ik wens niet mee te doen met de ramadan, ik wil zelf kiezen wanneer het mij best uitkomt om te gaan dieten -Ik behoud mezelf het recht voor om het bestaan van Allah in vraag te stellen -Ik wens het recht te hebben om te mogen lachen met cartoons van de profeet -Ik wens mijn voornaam die ik kreeg bij mijn geboorte te blijven behouden, ik zie niet in waarom ik ineens van naam zou moeten veranderen -Ik wens dat mijn kinderen omgang mogen hebben (ook in vaste relaties) met niet-moslims zonder dat die zich moeten bekeren -Ik wens geen vlees te eten van dieren die ritueel geslacht werden Indien aan al deze voorwaarden kan voldaan worden zal ik graag een bekeerling worden. En oh ja, het lijstje is niet volledig. Er kan nog altijd wel iets bijkomen ![]() Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 december 2011 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Mogen vrouwen klaarkomen volgens de Islam?
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed dat nederlands niet uw originele moedertaal is, maar vreemde talen aanleren kan iedereen hoor. U heeft niet geantwoord op mijn vraag of je uw teksten gewoon door de vertaalmachine haalt, wat ik vermoed, waardoor je zelfs geen nederlands leert. Ben je imam of zo? Krijg je extra inkomstpunten voor het paradijs als je nieuwe klanten werft? Ik geloof het wel hé? Moesten je teksten leesbaar zijn, zou ik er nog over kunnen discussieren, maar het nadeel van zo'n vertaalmachine is dat het voor niemand verstaanbaar wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() الاعضاء المحترمين
اولا - الجميل فى الفهم الصحيح لشريعة الاسلام ينظم حياتك لانها اوامر الله (59) O geloovigen! gehoorzaamt God en gehoorzaamt den gezant; en hun onder u die de macht uitoefenen; en indien gij omtrent eene of andere zaak verschilt, brengt dan uw geschil voor God en den profeet, indien gij in God en den jongsten dag gelooft; dit is beter en de beste wijze van beslissing. -لا تشرب الخمر لانها تضر بالصحة وتذهب الوعى والعقل ويمكنك ان تقتل اى انسان دون ان تشعر -يجب ان تصلى وتصوم هذا يعلمك الصبر والشعور بالجوعى والمحرومين وذلك يدفعك ان تحمد الله على النعم التى اعطاها لك لاجل نفسك لان الجنة فى الاخرة لها ثمن يجب دفعه فى الدنيا وهو الالتزام بتطبيق شريعة الله وتؤدى الزكاة للفقراء وهذا هو التكافل الاجتماعى -والذهاب الى مكة فرض على كل مسلم ومسلمة لاداء فريضة الحج بشروط وهى البلوغ والعقل والاستطاعة بالصحة والمال وهى مرة واحد فى العمر وذلك تبذل جهد زائد قليلا مرة واحد فى العمر لتغفر ذنوبك ولكن هناك شخص ليس لديه مال او مريض لا يذهب ويسامحه الله ويعفو عنه الشهادتين والصلاة والصوم والزكاة والحج هى قواعد واركان وفروض الاسلام -المراة تحتشم فى ملابسها للحفاظ على نفسها طاهرة من اى اعتداء حالات الاغتصاب فى دول الغرب تحدث كل دقيقة المراة المغطاة مثل الجوهرة دائما اغلى واعلى من المكشوفة مثل الطعام عليه ذباب انا لا اعتقد انك تريد ان يشاركك احد زوجتك الزواج فى الاسلام يجعل زوجتك لك وحدك عفيفة طاهرة لا تشعر بالشك ناحيتها مثل علاقات الغرب المحرمة يمكن ان تربى اطفالا وتظن انهم اطفالك ولكن المفاجاة اطفالك من جريمة الزنى ماذا ستفعل؟ -ولحم الخنزير يوجد به دودة شريطية تؤذى صحة الانسان الخنزير يتغذى على الفضلات القذرة والحيوانات التى تذبح اليا يصيبها تجلط فى الدم معدتك اصبحت مكانا لا يمكن تخيل الميكروبات والامراض -والاساءة للنبى محمد صلى الله عليه وسلم هل تظن ان هذا يرفع من مستواك وقيمتك امام الناس وامام نفسك قبل كل شئ؟ النبى محمد صلى الله عليه وسلم الذى تسخر منه انت علمنى التعامل بادب واخلاق عالية مع الناس واساعدهم واعلمهم باحترام كل ما اعرف واحترم غير المسلم لان له حقوق فى الاسلام ولا اسخر من احد ابدا لو اختلفت معه فى شئ الان يجب على الجميع ان يسال نفسه هل راى احد منكم اعظم من اخلاق هذا النبى الرحيم محمد صلى الله عليه وسلم؟ لاتسرق-لاتزنى-لاتؤذى اى شخص –ساعد الفقير-تحدث باحترام مع الناس –تعامل باحترام مع الوالدين-حافظ على زوجتك واولادك لانهم امانة سوف يسالك الله عنها يوم القيامة-يجب ان تكون طاهر ونظيف القلب والجسم -الله خالق السموات والارض والكون لا اله الا الله وحده لا شريك له (29) Ziet gij niet, dat God den dag door den nacht doet vervangen, en den dag aan den nacht doet opvolgen, en de zon en de maan dwingt u te dienen? Ieder dezer lichten legt zijne baan gedurende een bepaald tijdvak af, en God is wel bekend met hetgeen gij doet. (30) Dit laat zich verklaren door de goddelijke kennis en macht, omdat God het ware wezen is, en omdat alles wat gij naast hem aanroept, ijdel is, en omdat God de verhevene, de groote God is. (31) Ziet gij niet, dat de schepen door de gunst van God de zee bevaren, opdat hij u zijne teekenen zou kunnen toonen. Waarlijk, hierin zijn teekens voor ieder geduldig en dankbaar mensch. (32) Als de golven hen bedekken, zooals schaduw afwerpende wolken, roepen zij God aan, en bekeeren zich tot den zuiveren godsdienst: maar als hij hen ongedeerd aan land brengt, zijn er van hen, die tusschen het ware geloof en de afgoderij twijfelen. Niemand verwerpt echter onze teekenen, behalve de trouweloozen en de ondankbaren. (33) O menschen! vreest uwen Heer, en ducht den dag, waarop de vader geene voldoening hoe gering ook, voor zijnen zoon, noch een zoon voldoening voor zijnen vader zal kunnen geven. Zekerlijk, de belofte van God is waar. Laat het tegenwoordige leven u dus niet misleiden, en laat de bedrieger u niet omtrent God verblinden. (34) Waarlijk, de kennis van het uur des oordeels is bij God, en hij doet den regen op zijn eigen, bepaalden tijd nederdalen, en hij weet, wat zich in den schoot der vrouwen bevindt. Geene ziel weet, wat zij morgen zal winnen en geene ziel weet in welk land zij zal sterven; maar God is wijs en volkomen bekend met alle dingen. هل سالت نفسك يوما ما لماذا خلق الله البشر على الارض؟ الجواب فى نظرك بعد قرائتى لكلامك اللهو والمتعة بدون حساب لا يوجد مبادئ او معايير تسير عليها لا يوجد قانون يتحكم بتصرفاتك لا تفكر ابدا بعد الموت اين ستذهب؟ تعتقد لا احد سيحاسبك على افعالك فى الدنيا؟ لكن الجنة فى الاخرة لها ثمن يجب دفعه فى الدنيا وهو الالتزام بتطبيق شريعة الله لا تعتقد ابدا مهما فكرت انك لن تحاسب على افعالك راجع نفسك قبل فوات الاوان يقول الله فى القرءان الكريم (85) Die eenen anderen godsdienst dan den Islam aanneemt, wordt door God niet aangenomen, en hij zal in de toekomstige wereld tot hen behooren die vergaan. ثانيا- لماذا اشعر دائما ان المراة محتقرة ورخيصة فى نظر الغرب؟ المراة مثل الرجل فى الاسلام لها نفس الحقوق وعليها نفس الواجبات المراة انسان وبشر لديها مشاعر واحاسيس يجب احترامها والتعامل معها بلطف والاحاسيس الجنسية فى الاسلام من حق المراة وهذا شئ طبييعى ولكن عن طريق شرعى وسليم وهو الزواج ثالثا- لماذا انت مهتم بامر الترجمة اخى اتمنى ان توسع عقلك ومداركك للاهتمام بالفهم لمختلف الامور المهمة التى تفيدك فى الحياة ذلك افضل من التحدث عن امور لامعنى لها هنا عظمة الاسلام اى شئ له سبب وهدف ومعنى تشعر بالانسانية اتمنى الافادة للجميع هداك الله للاسلام |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Heeft u wel alles vertaald? Of is Nederlands gewoon veel compacter dan Arabisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Er scheelt iets met de vertaalmachine precies...
Bent u een deel van een wereldwijde door SA georganiseerde en gesponsorde bekeringsorganisatie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, het vertaalt in het Nederlands van 100 jaar geleden.
![]()
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gehele universum draagt zijn namen voort in de golven van het "zijn".
Het "zijn" dat het diepste is en tegelijkertijd boven alles staat en door alles heengaat, omdat het groter is als het geheel én de afzonderlijke delen. Het universum leeft voorwaar, ik zeg U! Vreugde aan allen die het in kunnen zien! ![]() الكون كله يحمل في اسمه على موجات "يجري". "كوني" أعمق وعلى الرغم من كل شيء ويعود كل شيء يمر، لأنها أكبر من الكل والأجزاء. الكون حياة حقا، وأنا أقول لك! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 22 december 2011 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |