Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2012, 23:47   #41
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je hebt het over moslims.
Fout, want ik val niemand aan.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 23:48   #42
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Fout, want ik val niemand aan.
Jij niet, maar je broeders wel.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 23:52   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aah, merci

Maar Diego toch, als zoveel moslims, die zich niks aantrekken van 448 teksten, gewoon plezier maken, gun hen toch ook plezier net als je mij dat gunt.
Aantrekken of niet, daar gaat het hier niet om.

Ik vroeg je of je die haatsoera's geheel onderschrijft als een ondeelbare korantekst, of dat je die er liever uit zou geschrapt zien.
Als 'democraat' kan die keuze toch niet zo moeilijk zijn ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 00:02   #44
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Aantrekken of niet, daar gaat het hier niet om.

Ik vroeg je of je die haatsoera's geheel onderschrijft als een ondeelbare korantekst, of dat je die er liever uit zou geschrapt zien.
Als 'democraat' kan die keuze toch niet zo moeilijk zijn ?
Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke. Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen.
De Antwerpse muskatiers daarntegen, das andere koek.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 00:32   #45
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke. Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen.
En dat is weer netjes naast de kwestie geantwoord.
Ik weet niet welke andere koranversies er zoal circuleren, die niet zouden voorzien zijn van de betreffende haatsoera's: http://www.ex-moslim.nl/

Kan je me anders eens een digitale versie doormailen, van een koran met zo'n 'andere interpretatie' ?
Citaat:
De Antwerpse muskatiers daarntegen, das andere koek.
Wel, ik vind daarentegen dat die S4B-charels de koran ten volle interpreteren naar de letter én de geest van de islamideologie, goede moslims, dus.
En nogmaals, de 'gematigden' onder jullie mogen dan wel hard roepen dat die gasten 'geen échte' moslims zijn enzo, maar geen mohammedaanse kat die eraan denkt om eens na te gaan of te spreken over de brontekst die die pipo's gebruikten, die hun haatspraak ondersteunde en rechtvaardigde.

Trouwens, mochten échte ongelovigen dit op karikaturale wijze gedaan hebben met een koran in de hand, dan zou dat juist een kwartier geduurd hebben, vooraleer een bende langtenen daar snel een eind aan zou maken, �*ls het al zo lang zou duren.
Ondertussen lopen die wannabe-profeetjes ongestoord moskee in en uit.

Die shariaclowns zijn 'geen échte' moslims ? Dat geloof je toch zelf niet ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 01:31   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd.
Inderdaad.
In de nazi-tijd riepen de Vlamingen ook op om de ogen te openen tegen de moslims.
Vooral in Het Laetste Nieuwsch.

Citaat:
Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen?
Jazeker!
Dat brutalisme zal die Vlamingen nog de das omdoen!
Hoe durven ze moezlims en andere vreemdelingen die hier niks verloren hebben als nazis beschrijven!
Dat is gewoon een affront.... voor de nazis!

Citaat:
Is dat niet racistische takkiya?
Ik zou het CGKR inschakelen.
Als Jozef De Witte even kan ophouden met zich af te sleuren op de koraan, dan belt hij direct een advocaat om u te helpen bij het inspannen van een proces.
Met een beetje geluk trekt ge een mooie som zodat ge de rest van uw leven niet meer hoeft te werken.
Of waart ge dat zowizo al niet van plan?
Oud 16 augustus 2012, 01:33   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke.
Zijt ge zeker dat ze u daar in Beringen geen album van Suske & Wiske in uw pollen hebben gedraaid?
Oud 16 augustus 2012, 02:18   #48
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Aah, merci

Maar Diego toch, als zoveel moslims, die zich niks aantrekken van 448 teksten, gewoon plezier maken, gun hen toch ook plezier net als je mij dat gunt. Je hoeft toch enkel ophef maken als je van je vrijheid wordt beroord. Het hoeft niet in de veronderstelling dat het zal gebeuren vanwege de islam. Zie je dan niet al die moslims die gewoon als jij zijn. En waarom noemen ze die gematigde mensen slecht. Het zijn gewonen mensen die niemand kwaad doen en zich van geen kwaad bewust zijn.
Als je er echt zo bijloopt dan zien we je inderdaad niet, niet horen en niet zien. Dan ben je eigenlijk nog evenveel moslim als dat de vlamingen nog christelijk zijn, enkel in naam. Als er weer eens een priester gapakt wordt voor kindermisbruik dan willen ze die ook wel castreren, en met recht. Anderzijds lopen er hier duizenden genitaal verminkte meisjes rond en daar gebeurt niets mee, geen gerecht en geen verontwaardiging van de gematigde moslim. Denk daar maar eens aan als je nog eens een zwart afrikaanse gesluierde ziet, dikke kans dat ze haar klitoris en binnenste schaamlippen kwijt is. Een blanke zou dat eens moeten proberen met z'n dochter...

Dan woon je waarschijnlijk ook niet in de concentratie buurten in antwerpen of brussel denk ik? Gaat je dochter evenveel vrijheid krijgen als je zoons? Is er druk van buitenaf van familie en de buurt om ze te sluieren?

Mij gaat het vooral over de onderdrukking van de vrouwen die op papier staat en mijn vrijheid die de moslims als gemeenschap willen beperken, vrijheid van mening, vrijheid om in rokjes op straat te lopen, m'n dochter niet moeten verbergen voor die gefrusteerde zotten die het niet gewoon zijn om met vrouwen om te gaan, moslims hebben blijkbaar minder problemen met misdadigers dan met rokjes.

Wie zegt er trouwens dat je niet zit te liegen hier? In onveroverd gebied mag je je aanpassen aan de gebruiken en liegen voor de goeie zaak, elke moslim krijgt dit vooroordeel op z'n kap omdat ze het zelf zeggen, ik niet he.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 02:30   #49
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanstellen? Ik meende een discussie te openen na het bekijken van een youtube film over Vlamingen die bij de Nazis aansloten en hun propaganda's en ja ik zag vergelijkingen met de hedendaagse anti-islam en racisme.
Het gaat over anti islam, niet rasisme. De kerk heeft dat vroeger ook al over zich heen gekregen hoor, daar zijn we al 40 jaar mee bezig en de vrijheden die we daarmee gewonnen hebben willen de moslims nu weer afnemen. Geweld en bedreiging werkt, mensen vermoorden voor cartoons, protesten bij de ambasade als we mensonterende volledige boerka's verbieden, enz. Bang zijn om weeral eens uitgescholden te worden voor racist en nazist, altijd weer, het is de godsdienst, niet de huidskleur dus mogen we die afbreken net zoals kerk en koning, iedereen gelijk.
Oud 16 augustus 2012, 02:35   #50
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Aah, merci

Maar Diego toch, als zoveel moslims, die zich niks aantrekken van 448 teksten, gewoon plezier maken, gun hen toch ook plezier net als je mij dat gunt. Je hoeft toch enkel ophef maken als je van je vrijheid wordt beroord. Het hoeft niet in de veronderstelling dat het zal gebeuren vanwege de islam. Zie je dan niet al die moslims die gewoon als jij zijn. En waarom noemen ze die gematigde mensen slecht. Het zijn gewonen mensen die niemand kwaad doen en zich van geen kwaad bewust zijn.
Moeten we dan wachten tot de groep te groot wordt voordat we iets moeten zeggen? Er zijn ook gematigde moslims en homo's in saoud arabie, irak en iran maar zie je die? Nee, die zijn bang om zich te tonen, je zou als gematigde niet tegen ons moeten zijn maar met ons. Dat gebeurt veel te weinig want jullie zijn uiteindelijk ook bang.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 augustus 2012 om 02:37.
Oud 16 augustus 2012, 06:32   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke.
"Een" versie van de Koran??? Er is maar 1 versie. Da's niet zoals de bijbels der verschillende nominaties van de christenen hoor.

Maar ik begrijp het wel hoor. Koran A La Carte voor meneer, niet het eeuwige en volledige menu.

Citaat:
Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen.
Welke keuze? Hypocrisie of haatbaard?

Laatst gewijzigd door maddox : 16 augustus 2012 om 06:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 06:37   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd. Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen? Is dat niet racistische takkiya?
Dus je opent een topic over anti-islam racisme (ik heb nooit geweten dat een godsdienst een ras was), en vervolgens ga je veralgemenend "de Vlamingen" afschilderen als nazi's. Sterk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:02   #53
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dus je opent een topic over anti-islam racisme (ik heb nooit geweten dat een godsdienst een ras was), en vervolgens ga je veralgemenend "de Vlamingen" afschilderen als nazi's. Sterk.
Er zijn er nog die dat doen, de Vlaamse vlag is een nazivlag volgens Creed.

Nice lil nazi flag in ur corner! I COULDN'T HELP BUT NOTICE...coincidence?
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=14

Volgens KAHRAMAN Yücel is Creed dan weer de nazi.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=77
Oud 16 augustus 2012, 12:26   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was in deze vreedzame maand van de ramadan en de hete zomerdag van augustus uit met mijn gezin naar Hasselt, allemaal in zwemkledij samen met nog andere gelovigen en ongelovingen, mijn dorst aan het lessen met de amerikaanse drank coca-cola en verfrissen met een nederlandse cornetto. Daarna zijn we gaan eten in met vele allochtone ondernemers rijke Heusden-Zolder bij een moslim die eten serveert nog voor de zon is ondergegaan. En als laatst heb ik wat moeten werken als voorbereiding voor morgen. Mijn dochtertje van 4 zei als ze naar bed ging dat ik niet meer moest werken na donker, ik antwoordde dat ik dubbel moet werken om zo'n plezante dag te kunnen betalen.
Vind je het vermeldenswaard als je normaal doet?
Waarom precies?
Wil je daar iets mee bewijzen of ben je gewoon uit op een schouderklopje?
Oud 16 augustus 2012, 13:58   #55
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd. Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen? Is dat niet racistische takkiya?
Beste Joeri,

Ontken je dat vreemdelingen zeer racistisch zijn, Belgen en Vlamingen discrimineren en hier voornamelijk zijn om onze sociale zekerheid leeg te zuigen terwijl ze zich ongebreideld voortplanten in de voorbereiding op het overnemen van het land en het opleggen van de Islam, en liefst ook meteen sharia?
Oud 16 augustus 2012, 14:08   #56
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Laat maar zitten.
De moslims (de gevaarlijken onder hen, en ze zijn met genoeg) zijn de nazi's van onze tijd. Zo simpel is het!
Alleen dachten de nazi's er niet aan om hetzelfde spelletje te spelen als de moslims en zichzelf als de slachtoffers te doen doorgaan zoals moslims nu!
Dat moet zowat de enige bevolkingsgroep zijn die nergens gewenst is en overal voor kabaal en herrie zorgt op onze planeet!
De vraag: noem een land waar de moslims in grote getale zijn binnengestroomd of gesijpeld die dit op termijn als een "verrijking" voor hun maatschappij beschouwen... is nog nooit en nergens positief + voorbeeld beantwoord!!!
Moslims zijn de laatsten die het woordje "nazisme" en "racisme" in de mond moeten nemen! Zij beantwoorden zelf het best aan de betekenis van die twee begrippen.
Je moet wel gek zijn om niet iets tegen de islam en een groot deel van hun aanhangers te hebben!

Ik heb dit nooit in heel mijn leven geloofd.

Tot recent.

Afrikaanse mensen uit heel verscheidene windhoeken van Afrika mag ik tot mijn vriendenkring rekenen, idem voor enkel Aziaten uit diverse hoeken van Azië.
Er zijn er daar bij die ronduit boos waren op de Belgen en ontzettend gefrustreerd, dat België (ik citeer letterlijk iemand uit Burundi!) "kapot werd gemaakt door migranten die hier duidelijk kwamen om te profiteren van onze rijkdom en ons sociale zekerheidsstelsel onderuit haalden"...
De grootste ruzies hier op kot, waar alle nationaliteiten samenleven, spelen zich overigens niet af tussen de oude Belgen en de Islam-nieuwe Belgen.
Neen, ze spelen zich af tussen de nieuwe Islamitische Belgen, en de nieuwe niet-Islamitische Belgen ...
Die vinden het een schande dat deze mensen eisen durven te stellen (want dat doen ze hier op kot) over allerlei dingen die het openbare samenleven uitmaken en ze slagen erin dit te verzieken. Gisteren nog was er hier een enorme twist: stilte over heel het kot (een 400 mensen met raampjes die allemaal uitgeven op de binnenkoer, die studeerden). Slechts twee mensen haalden het in het hoofd de anderen te storen door volle petrol met de rampen open zodat iedereen moést meegenieten, Arabische muziek af te spelen...

Wij kennen blijkbaar onze eigen cultuur zo weinig en vinden die zo onbelangrijk, dat we door hun gered moeten worden.
Maar ook zij bevestigen: overal waar de Moslims zijn, vechten ze ... Ze kunnen niét samenleven met niet-Moslims. Ze hebben absoluut geen enkele ethische standaard of inlevingsvermogen naar niet-Moslims toe...
Oud 16 augustus 2012, 14:11   #57
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nog even en mohammedamerij wordt als psychose opgenomen in de volgende DSM.
Schizofrenie komt dan ook vier maal meer voor bij onze nieuwe landgenoten ...
Oud 16 augustus 2012, 14:12   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Schizofrenie komt dan ook vier maal meer voor bij onze nieuwe landgenoten ...
Inderdaad; En ook hier worden weer alle lapsussen uit de schuiven getrokken (wegens "ontheemding", achtergesteld, gediscrimineerd, racisme etc....) om toch maar niet te moeten toegeven dat de grootste oorzaak van deze verhoogde kans op schizofrenie.... zuivere INTEELT is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:26   #59
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Inderdaad; En ook hier worden weer alle lapsussen uit de schuiven getrokken (wegens "ontheemding", achtergesteld, gediscrimineerd, racisme etc....) om toch maar niet te moeten toegeven dat de grootste oorzaak van deze verhoogde kans op schizofrenie.... zuivere INTEELT is.
Ik vrees het.

Schizofrenie heeft vele oorzaken, maar die zijn weinig bekend. Alvast weet men dat een familiale aanleg een rol speelt. En als je aan inteelt doet ...

Maar ook de manier waarop de nationaliteit gevormd wordt zou een rol kunnen spelen, of beter niet-gevormd wordt.
De allochtone jongere wordt enerzijds door zijn peers gedwongen om westers te gaan leven, anderzijds door zijn ouders om zich volgens de strenge regels van de Islam te gedragen die onverenigbaar zijn met een westerse levensstijl.
Dat is een innerlijk conflict, dat ooit barsten moet.

Het doet zich echter minder en minder voor, omdat de leden van de peer-group ook massaal andere allochtone - Moslims - zijn...

Maar zie bv: Terrorism: Manifestation of Muslim Schizophrenia
http://kashifhkhan.wordpress.com/201...schizophrenia/

Dan wordt het toch wel eng. Terrorisme door Moslims gezien als het misbruik dat Moslims maken van hun mentaal zieke of zwakke mede-broeders.

Ik gelovig ook volledig in de stelling dat hoe zwakker de psyche, hoe meer nood aan externe begrenzing en structuur, die men elders niet gevonden heeft (bv in de opvoeding, of opgelegd door de 'ik' (wat ook via de opvoeding moet worden meegekregen zodat het geweten kan ontstaan), hoe fanatieker men zich zal vastklampen aan de godsdienst. Bij voorkeur een zeer sterk gestructureerde godsdienst die zich met alle aspecten van het leven moeit en zeer strikte en liefst opvallende of bizarre regels heeft. Als het kan, waarom niet zelfs gewelddadige regels? Dan kan meteen ook de innerlijke frustratie of agressie aansluiting vinden in het "heilige boek".
De Islam is hiervoor bijgevolg perfect ...

En dit verklaart volgens mij heel veel van wat we vandaag de dag zien (~radicalisering, volledig "flippen" en als kuddedieren in de groep opgaan om zich te keren tegen de anderen, net zoals voorgeschreven,...).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 augustus 2012 om 14:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:40   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gelovig ook volledig in de stelling dat hoe zwakker de psyche, hoe meer nood aan externe begrenzing en structuur, die men elders niet gevonden heeft (bv in de opvoeding, of opgelegd door de 'ik' (wat ook via de opvoeding moet worden meegekregen zodat het geweten kan ontstaan), hoe fanatieker men zich zal vastklampen aan de godsdienst.
volgens mij is het zelfs een complete vicieuze cirkel: de islamitische ideologie op zich verplicht te volgelingen om het vrije zelfstandige denken uit te schakelen en enkel volgens de regeltjes te leven (Mohammed was trouwens een psychiatrisch patient die voor zichzelf even strikte leefwijzen moest opleggen omdat hij anders helemaal flipte)

Indien men dan de kinderen leert om verstand uit te schakelen en enkel volgens die afgesproken rituelen te leven, dan is de optelsom snel gemaakt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be