![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat het Vlaams Blok zijn naam én zijn vreemdelingenprogramma moet behouden ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk is dat frusterend. Daarom heet ie ook Vlaamse "furie".
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
-Geen enkele partij heeft een oplossing voor problemen als splitsing B-H-V, voor het stoppen van de miljardendiefstal van Vlaanderen door Wallonie. het VB wél. Ze hebben de plannen, laat ze die uitvoeren, want geen enkele andere partij heeft er een oplossing voor. Ik kan niet garanderen dat ze de macht aankunnen, maar ik hoop in ieder geval van wel.
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Persoonlijk vind ik dat IEDERE partij zich aan zijn programma moet houden. Nu ben ik wel bereid te begrijpen dat de partijprogramma's na geruime tijd wel bijgestuurd mogen worden indien ze niet meer passen in de nieuwe samenleving. Maar in dit geval is het programma van het blok nog steeds zéér rendabel, zodus vind ik dat er geen enkele reden is voor deze partij om het programma te veranderen.
-- Never change a winning team-- Dit geldt voor iedere partij. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En eigenlijk is het niet meer dan logisch en waarschijnlijk is het hier al 10 X gezegd maar dit is het gewoon. Ik hoef die onderzoeken naar verzuring, antipolitiek en al die verdomde rotzooi niet. Waar hebben ze toch zo'n schrik van? Denk ook eens na: Stél dat het Blok mee mag regeren. Dit is waar al die duizenden mensen zo benieuwd naar zijn (ik ook hoor ![]() Meer dan ooit zal het Blok zich dan moeten bewijzen en als ze DAN 1 (zware) misstap doen, liggen ze er bij de volgende verkiezingen ZO HARD uit. Maar inderdaad, zoals je zegt: ALS ze het nu wél goed doen dan zijn we vertrokken voor een nieuwe en leuke tijd. ![]() En trouwens, er zijn altijd zaken waar ik -los van een bepaalde partij- zal voor blijven ijveren: Een onafhankelijk Vlaanderen, een staalharde aanpak van de criminaliteit en de onmiddelijke uitwijzing van elke criminele vreemdeling. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() Of het VB nu verandert of niet, het maakt voor mij weinig tot geen verschil! Voor mij heeft die partij al meer dan genoeg bewezen dat ze ronduit SLECHT is! Helaas trappen er wel 1.000.000 mensen in... En die mensen die nu in hun leugens geloven, die zullen dat ook doen als ze aan de macht zijn.
Als de partij aan de macht komt en ze maken een fout, dan zullen ze de schuld evenzeer als nu leggen bij ALLE andere partijen, maar zeker NOOIT bij zichzelf! Waarom zouden de mensen dat DAN NIET geloven, en NU WEL?? Ik ben er vast van overtuigd dat het VB nooit 10% zou halen als al haar kiezers het volledige programma zouden kennen, open zouden staan voor kritiek daarop, en niet zomaar geloven wat de partij zegt... |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Wel... Regelmatig begint er wel één of andere Blokker met mij te discussiëren! (Meestal als ik mijn B.U.B. T-Shirt aan heb ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei het al eerder.
Campagnes die gebouwd zijn op basis van haat, zijn slechte campagnes. Ik ga er van uit dat we het daarover eens zijn. Daarom is het ook verkeerd om het Vlaams Blok met haat te benaderen. Heel zelden heeft iemand het volledig bij het juiste eind, nog minder vaak heeft iemand volledig gelijk. De waarheid ligt meestal ergens tussenin. Beide partijen, ik bedoel dan voor- en tegenstanders van het Blokprogramma, moeten inbinden willen we samen aan die haat ook gaan werken. Alleen dan zal Vlaanderen er wel bij varen. Paulus. |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een pretentie om te beweren dat gij andermans gedachten kunt lezen... |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Niks. Alle onderzoeken, verklaringen en stigmatiseringen ten spijt, als de kiezer het bolletje kleurt, is het gebakken hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het blok zal inderdaad ongetwijfeld het blok blijven. Ook onder een andere naam. Een rechtgeaarde democraat (en geen scheve, want ook blokkers noemen zich "democraten") zal dus nooit met die mensen kunnen samenwerken. Een partij van holle slogans is immers misschien een electoraal monster, maar niet echt een garantie op goed bestuur. Goed bestuur is overigens bestuur in het belang van ALLE mensen. Groepen stigmatiseren en uitsluiten of pesten kan dus niet.
Goed bestuur is tot slot wat de mensen nodig hebben.
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Frauderen zoals Willy Claes? |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
"nooit met die mensen" zoals 'democraat' Tacitus zegt, daar doen we niet aan mee. |
|
![]() |