Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2013, 13:12   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nog een interessante link:

Citaat:
Als u tijd hebt kunt u altijd via onderstaande link met het werk kennismaken van historicus Emmet Scott, die net de ontstaansperiode van de Islam belicht en de nefaste invloed van deze als godsdienst vermomde politieke stroming op de Antieke en vervolgens de West-Europese beschavingen

http://www.newenglishreview.org/cust.../sec_id/111009

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 13:15   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het zal het voordeligst zijn niet zelf te raffineren. Of wil je dat ze dat ook doen? Hun elites hebben comfortabeler opleidingen dan ik. Ik moest daarvoor werken. En ongetwijfeld beheersen ze foutloos Arabisch en Engels
ik heb het niet over raffineren (dan kan men het wegens té vluchtig en té brandbaar nog amper verschepen schat)
Vermits ikzelf jarenlang bij zo'n multinational heb gewerkt, in samenwerking met de arabische oliemannen weet ik echt wel waar het over gaat.
Niet nodig me verder wegwijs te maken in deze materie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2013 om 13:16.
Oud 28 januari 2013, 13:18   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb het niet over raffineren (dan kan men het wegens té vluchtig en té brandbaar nog amper verschepen schat)
Vermits ikzelf jarenlang bij zo'n multinational heb gewerkt, in samenwerking met de arabische oliemannen weet ik echt wel waar het over gaat.
Niet nodig me verder wegwijs te maken in deze materie.
Laat niet staan dat de titel van deze draad een aanfluiting is en ook de openingspost.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 13:19   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een boek dat ik bezit daarover niet in mijn buurt. Ik heb eigenlijk geen boeken in mijn buurt (toch niet diegene die ik zou willen)
je zou al kunnen beginnen met het artikel te lezen dat ik postte. Dat het indische cijfers zijn weet ondertussen elk klein kind. Moslims zijn nogal eens geneigd om alle beschaving die ze tegenkomen en waar ze iets mee kunnen doen niet alleen leeg te zuigen, maar ook net te doen of zij het warm water hebben uitgevonden.

Als je het over een boek van antisemiet en moslimofiel Lucas Catherine (ook wel Lucas Vereertbrugghe genoemd, hoernalist midden-oosten bij onze nationale waarheidszender) dan kan je het beter ineens opstoken. Auteurs die nazi-informatie gebruiken in hun boekjes vind ik niet bepaald propere lectuur.

Oud 28 januari 2013, 13:27   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je zou al kunnen beginnen met het artikel te lezen dat ik postte. Dat het indische cijfers zijn weet ondertussen elk klein kind. Moslims zijn nogal eens geneigd om alle beschaving die ze tegenkomen en waar ze iets mee kunnen doen niet alleen leeg te zuigen, maar ook net te doen of zij het warm water hebben uitgevonden.

Als je het over een boek van antisemiet en moslimofiel Lucas Catherine (ook wel Lucas Vereertbrugghe genoemd, hoernalist midden-oosten bij onze nationale waarheidszender) dan kan je het beter ineens opstoken. Auteurs die nazi-informatie gebruiken in hun boekjes vind ik niet bepaald propere lectuur.
Nee het was een boek over (het ontstaan en ontwikkeling van ) schrift

Mijn grootste treurnis in mijn cultureel isolement is dat ik geen toegang meer heb tot mijn en een universitaire bib

Ik zal eens kijken bij wiki
Oud 28 januari 2013, 13:32   #46
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ga eens een maand of wat in het M-O rondreizen en misschien dat er dan wel wat dingen gaan opvallen.
Oud 28 januari 2013, 13:33   #47
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ga eens een maand of wat in het M-O rondreizen en misschien dat er dan wel wat dingen gaan opvallen.
Mijn reislust beperkt zich tot Griekenland omwille van taalstudie
Te oud ...

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 januari 2013 om 13:36.
Oud 28 januari 2013, 13:34   #48
eno2
Banneling

Standaard

WIKI over de NUL:
Citaat:
In de 7e eeuw bedacht Brahmagupta de stelling van Brahmagupta, de identiteit van Brahmagupta en de formule van Brahmagupta. Voor de eerste keer in de geschiedenis legde hij het gebruik van nul zeer duidelijk uit in zijn werk Brahmasphuta-siddhanta uit 628. Hij gaf ook duidelijke uitleg over de Arabisch-Indische cijfers. Van de vertaling van deze tekst over wiskunde was het dat de Arabische wiskundigen rond 770 werden geïntroduceerd in dit telsysteem, dat zij overnamen. De Arabische geleerden namen dit telsysteem mee en gebruikten het tot de 12e eeuw. Toen werd het ook in Europa overgenomen. Op die manier hebben de Arabisch-Indische cijfers vrijwel alle andere telsystemen in de wereld verdreven.
Oud 28 januari 2013, 13:52   #49
D'ARTOIS

Standaard

De Indisch-Aziatische cultuur is niet ten onder gegaan aan de Islam maar tijdens de Industriële revolutie afgekneld door de Britten.

Momenteel zie je dat India zich razend snel ontwikkelt op velerlei terrein - van industrie tot IT.

De Arabieren kennen geen industriële cultuur, hebben die nooit ontwikkeld en als ze werken zijn het veelal handelaren. Voor Iran maak ik wel wat uitzonderingen, maar ook daar is de Islam de grote handrem op ontwikkeling en vooruitgang op redelijke termijn. Was dit ernstige obstakel er niet geweest dan zou de denkrichting van de bevolking een stuk beter ingericht kunnen zijn.
Oud 28 januari 2013, 13:57   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het zal het voordeligst zijn niet zelf te raffineren.
Rafineren is niet oppompen. Maar er zijn voordelen aan beide ideeën. Als men ter plekke raffineerd, is het te transporteren volume een stuk lager, maar de lokale-milieubelasting hoger en de transport-veiligheidseisen een stuk strenger. Wat dus het huidige systeem van transport economischer rendabeler maakt.

Citaat:
Of wil je dat ze dat ook doen?
Het oppompen? Zelfs al zouden de zanbakkiestanen dat willen, ze kunnen het gewoon niet. Europese en Verre Oosterse ingenieurs, aangevuld met de goedkoopste hardwerkenste mensen die ze kunnen binnenhalen en uitpersen. Die zorgen ervoor dat het oppompen gebeurd.
Ook zien we dit stramien in elke andere technologische gebeurtenis in die landen. Zandbanken opspuiten in leuke vormen. Wolkenkrabbers bouwen. Auto's pimpen...
Citaat:
Hun elites hebben comfortabeler opleidingen dan ik. Ik moest daarvoor werken.
Zelfs de hoogst opgeleide Arabier heeft minder werklust dan een uitgehongerde half verzopen Chinese boer.
Citaat:
En ongetwijfeld beheersen ze foutloos Arabisch en Engels
Ik ben heel blij voor hen, en wat brengt dat bij ten voordele van de mensheid?
Oud 28 januari 2013, 14:37   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WIKI over de NUL:

In de 7e eeuw bedacht Brahmagupta de stelling van Brahmagupta, de identiteit van Brahmagupta en de formule van Brahmagupta. Voor de eerste keer in de geschiedenis legde hij het gebruik van nul zeer duidelijk uit in zijn werk Brahmasphuta-siddhanta uit 628. Hij gaf ook duidelijke uitleg over de Arabisch-Indische cijfers. Van de vertaling van deze tekst over wiskunde was het dat de Arabische wiskundigen rond 770 werden geïntroduceerd in dit telsysteem, dat zij overnamen. De Arabische geleerden namen dit telsysteem mee en gebruikten het tot de 12e eeuw. Toen werd het ook in Europa overgenomen. Op die manier hebben de Arabisch-Indische cijfers vrijwel alle andere telsystemen in de wereld verdreven.

Citaat:
De ontdekking van de Algebra en de Indische cijfers, die wij onterecht arabische cijfers noemen, kan moeilijk aan de Oezbeek Al-Khawarizmi toegeschreven worden en dit is te vergelijken met de naamgeving van Amerika aan Amerigo Vespucci. Het was niet Vespucci die het continent ontdekt had, maar wel Columbus. De ontwikkeling van het algebraïsch denken baseert zich vooral op de werken van de Griek Diophantes en er is nog steeds onderzoek aan de gang om al zijn bijdragen juist in kaart te brengen. Zeer opvallend is dat Al-Kkawarizmi zich ook geen rekenschap gaf van het bestaan van negatieve wortels van de 2de graadsvergelijking die reeds 2 eeuwen voordien door de Hindoe Brahmagupta werden beschreven. Want het verschil tussen de klassieke algebra en de rekenkunde is vooral gebaseerd op het bestaan van negatieve getallen. Men moest wachten tot de hebreeuwse werken van Savasorda, einde 11de eeuw in Spanje, om dat in een volledig werk te verenigen en naar het Westen over te dragen.

De Indische cijfers, inclusief de nul, die ook reeds bij de Sassanieden (toenmalige Perzen) in gebruik waren, werden reeds door Paus Sylvester II (beter bekend als Gerbert d’Aurillac) in het Westen ingevoerd. Maar zoals ook Al-Khawarizmi grote weerstand kreeg vanuit de Islam werd het in het Westen geboycot door de abacisten die een job hadden door het rekenen op hun telraam. Het propageren van die nieuwe cijfers was nergens eenvoudig. Toch is het in het Westen dat ze ernstig benut werden en opgevolgd door ons volledig getallenstelsel waarbij de Belg Simon Stevin, met het invoeren van decimale breuken, ook een belangrijke rol speelde.
En waarom denk ik toch dat deze wiskundige er meer over weet dan het wiki artikel?

Oud 28 januari 2013, 22:52   #52
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
WIKI over de NUL:
Als je in 770 de wiskunde al onder de knie hebt en 1240 jaar later zie je in die cultuur twee groepen .

zij die nog rondrijden met een uitgemergelde ezel en een kar met houten wielen .
En zij die een andere culyuur binnendringen en schaamteloos mee aan tafel schuiven zonder mee te draaien in die maatschappij en zonder uzelf verder te ontwikkelen , dan zegt het genoeg over hun kunnen en motivatie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 00:23   #53
D'ARTOIS

Standaard

Een tikkeltje B&W maar wel de werkelijke gang van zaken. Maak echter wel een uitzondering voor Turken, dat zijn zeer wel werkende mensen.
Oud 29 januari 2013, 06:38   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een tikkeltje B&W maar wel de werkelijke gang van zaken. Maak echter wel een uitzondering voor Turken, dat zijn zeer wel werkende mensen.
Turken zijn dan ook geen Arabieren, en dankzij Ataturk heeft de Islam er iets minder vat op. Alhoewel dat is aan't verkeren.
Oud 29 januari 2013, 09:56   #55
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grotendeels is het een vorm van geestelijke armoede. Degene die er aan weet te ontsnappen en een behoorlijk opleiding genoten heeft zal zich volledig anders opstellen.
Maar dan zit men al in het buitenland. En hoogst zelden dat men behalve voor familiebezoek ooit terugkeert naar het land van herkomst.
Waar haal je die theoriën? Hoeveel moslimlanden heb je al bezocht?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 10:14   #56
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vier >Arabische landen daarbij

Ook wat betreft economische groei moet belgie heel wat Arabische landen laten voorgaan.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 12:15   #57
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt . dat kan je ook zien ,in het Belgisch staatsblad

Even een paar balansen van vennootschappen raadplegen en je ziet hoe ze werken .

Vennootschappen met 35 Bulgaarse bestuurders en om de twee maand de maatschappelijke zetel verhuizen .

En maar succes boeken . Heel hard werkende Turken
Oud 29 januari 2013, 12:22   #58
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Grotendeels is het een vorm van geestelijke armoede. Degene die er aan weet te ontsnappen en een behoorlijk opleiding genoten heeft zal zich volledig anders opstellen.
Maar dan zit men al in het buitenland. En hoogst zelden dat men behalve voor familiebezoek ooit terugkeert naar het land van herkomst.
Uw stelling is inderdaad aan het veranderen .

Vlen die hier gestudeerd hebben , zetten in land van oorsprong een handel op , met het geld dat ze hier met de hele familie aan sociale uitkeringen hebben samengebracht .

Vele hoog opgeleide Turken keren momenteel zelfs terug naar hun vaderland , en het gros van de inactieve familie blijft hier om de centjes verder te vergaren .

Zij die hoog opgeleid zijn , vele Marokanen die rechten hebben gestudeerd , staan ten dienste van eigen nationaliteitsgenoten om ze te helpen blijvend onze sociale zekerheid uit te mergelen . OF ze worden docent Islaam om zich nog sterker af te scheiden van onze westerse maatschappij .
Oud 29 januari 2013, 12:24   #59
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs hoger opgeleiden zie ik hier nog niet zovaak een legaal succes verhaal neerzetten waarbij ze een bijdrage leveren aan de Belgische staatskas .
Oud 29 januari 2013, 12:44   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zij die hoog opgeleid zijn , vele Marokanen die rechten hebben gestudeerd , staan ten dienste van eigen nationaliteitsgenoten om ze te helpen blijvend onze sociale zekerheid uit te mergelen . OF ze worden docent Islaam om zich nog sterker af te scheiden van onze westerse maatschappij .

In feite zouden we dringend werk moeten maken om de gaten in onze wetgeving te dichten. Al te veel wordt er tegenwoordig oneigenlijk gebruik gemaakt van onze instellingen en organizaties.

Gratis (of quasi gratis) onderwijs is en zeer groot goed. Dit onderwijs gebruiken om onze instellingen te ontmantelen was zeker niet de bedoeling.
Al wat "hoger opgeleide" moslima's willen kennen is "rechten studeren". Blijkbaar heeft hun profeet gelijk want andere studies kunnen ze met hun mankement aan hun hersenen misschien niet aan. Niet dat ik zou durven stellen dat moslima's maar de helft hersencapaciteit hebben, maar het is hun eigenste profeet die dit duidelijk heeft gemaakt, waardoor vrouwelijke getuigen slechts voor de helft meetellen tegenover één mannelijke getuige.
Die vrouwen gaan dus op onze kosten ONZE rechten bestuderen om dan te kunnen zien hoe ze HUN sharia daarbij kunnen toepassen.

Men mag niet vergeten dat moslims een totaal verschillende logica ontwikkelden. Onze westerse maatschappij gaat ervan uit dat bij twee tegengestelde premisses, er één valse en één correcte moet zijn.
Niet zo bij moslims: hun heilig boekje staat vol met tegengestelde premisses (al naargelang het tijdstip van upgrading) maar vermits Allah zich niet kan vergissen moeten zij ervan uitgaan dat beide premisses correct zijn.
Bijgevolg slaat hun logica totaal op niks en blijven ze in rondjes draaien:

je studeert rechten op kosten van de kaffers, je studeert islam op kosten van de kaffers en dan ga je je sharia toepassen op de rechten van de kaffers....

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be