Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 16:18   #41
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Dylan, Springsteen en Public Enemy hebben zich altijd al met politiek beziggehouden, dus uw redenering klopt niet echt.
Ja, u hebt gelijk. Ik was aan het denken aan Bono van U2 en ik vind dat ie toch maar een zagevent geworden is.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 16:29   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Vrijheid van meningsuiting in de artiestenwereld gaat er zo aantoe:

Manager: Bruce dood, we gotta talk
Bruce:

bla bla

Manager: So let's take a look at your anti war song, it arrived UPS this morning.

Ik hoop dat je dit niet zelf bedacht hebt, beste meest snedige forumlid.
Oud 27 juli 2004, 16:32   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ja, u hebt gelijk. Ik was aan het denken aan Bono van U2 en ik vind dat ie toch maar een zagevent geworden is.
Sunday Bloody Sunday is wel al van een tijdje geleden.
Oud 27 juli 2004, 16:49   #44
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
[size=1]
(chorus)
and we would all go down together
we said we'd all go down together
yes we would all go down together.
[/size]
beetje misplaatst misschien, maar 't refrein van goodbye Saigon blijft ultieme nummer om schouder aan schouder de broederschap der mensen te bezingen in een zaak waar iedereen véél méér dan genoeg gedronken heeft...

Soit, on topic:
ik vrees dat de artiesten in kwestie enkel mensen gaan bereiken die hun mening toch al delen. Preken voor eigen kerk maw.

Fan-base voor het hoofd stoten of bewust onderdeel van marketing campagne (zoals TomB insinueerde) lijkt me geen van beiden van toepassing voor artiesten met 'n dergelijke bekendheid. One-hit wonder met een uitgesproken anti-oorlogssong is andere zaak.

Aan de mensen die vinden dat musikanten hun mening niet mogen uiten in hun werk: yeah right, vrees dat we dan niet veel verder dan "Kortjakje" waren gekomen...
Life imitating art imitating life.
Oud 27 juli 2004, 17:04   #45
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die snap ik echt niet. Wil je nu zeggen dat vietnam-protestsong-zangers pro-Nixon waren of zo? Het is toch duidelijk dat een oorlog gekoppeld is aan een politiek beleid hoop ik...
Er is een verschil tussen niet tegen en voor zijn. Een protestzanger kan zijn lied maken tegen geweld, dat wil daarom niet zeggen dat hij de nixon persé weg wil, hij kan daarmee ook nixon proberen overhalen van de troepen terug te trekken.
Dat is iets anders dan een liedje enkel maken om nixon of bush af te breken.
tussen de boodschap NO MORE WAR en KILL BUSH zit een subtiel verschil.

Citaat:
Ah, dus zangers zijn geen mensen? Of hoe moet ik jouw statement nu beoordelen? Zijn zangers soms mensen van een ander ras? Komen ze van een bepaald eiland waar de rest van de wereld niet aan kan? Neen toch... : iedereen kan muziek maken, iedereen kan zijn boodschap verspreiden. Maar dat is blijkbaar niet naar uw zin of zo? En waarom zou de politieke mening van een zanger belangrijker zijn dan die van een andere mens? Ten andere: er lopen genoeg muzikanten rond zodat ieders politieke mening, hoe bizar ook, wel door een of andere groep of zanger zal gedeeld worden. Zelfs de neo-nazis hebben hun bands.
Stel u maakt een politiek liedje om Blair weg te krijgen. Laten we het "kill the bastard" noemen. Daarmee zal u niet zoveel publiciteit en dus gehoor krijgen als een George Michael bijvoorbeeld. Daarom mijn vaststelling, de politieke mening van artiesten is belangrijker dan die van anderen, want zij krijgen meer publiciteit.
Als ze dan toch politiek actief willen zijn, dan moeten ze maar in de politiek gaan in plaats van aan de zijlijn te staan blaffen en geld te verdienen op de kap van politici en onrechtstreeks zelfs op de kap van oorlogsslachtoffers.

Citaat:
Ja hoor... politiek verkoopt Hoe luiden de populaire liedjes van vandaag de dag nu weer? "De sossen maken alles gratis"? Neen, het is meer genre: "Al wie da nie springt", "Anton aus Tirol" en eender welk lieke van een poppemieke dat naakt voor de MTV cameras wil poseren. Plat vertier en sex: dat verkoopt.
Als politiek niet verkoopt, waarom doet George Michael dan zoveel moeite om zijn text zo expliciet mogelijk te maken (Shoot the dog komt anders over dan Mister president, please leave)? Hij kan zijn boodschap ook beleefder overbrengen, maar ja dat verkoopt niet zo goed zeker.
Daarbij, een politiek nummer haalt publiciteit, publiciteit zorgt voor verkoopcijfers.

Citaat:
Die heeft evenveel recht op een mening als gij.
Mijn punt net, de man achter de artiest mag voor mijn part neo-nazi zijn. Maar hij mag zijn positie als gevierd artiest niet misbruiken om mensen achter zijn politieke mening te scharen.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 19:55   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier

Ik hoop dat je dit niet zelf bedacht hebt, beste meest snedige forumlid.
Ik ben er het hart van in dat ge zo met mij inzit.
Oud 27 juli 2004, 20:32   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Vrijheid van meningsuiting op z'n Illwills: iedereen heeft het recht uit te komen voor zijn mening, behalve zij die er een andere mening op nahouden.
Onzin kerel, je hebt weer helemaal niet door wat ik ermee wil zeggen, natuurlijk geef jij er nog een extra draai aan.

Wat ik er dus mee bedoel is dat door de populariteit van popsterren bij de jeugd die alles goed vinden en ook zouden doen wat zij zouden voorstellen, maakt niet uit wat het is zouden nadoen zonder dat ze er een eigen mening over hebben. Om een vb te geven, stel voor dat britney spears tijdens een optreden voor een kleine 5.000 meisjes tussen de 10 en 16 jaar zou oproepen om zo schaars gekleed als zij over straat te lopen om zo de mannen het water in de mond te leggen, of iets in die aard. Dat zij dat wil moet zij weten maar door de blindheid van de tieners doordat het hun "GOD" is krijg je gewoonweg verkeerde gevolgen.
Snap je het nu Raf?

Ik heb nergens gezegt dat niemand zijn mening niet mag uiten omdat het niet de mijne is. Iedereen heeft zijn eigen mening al over heel de zaak en daar heeft men dus geen extra steun voor nodig van popsterren die jongeren op de verkeerde manier gaan beinvloeden.

Iedereen moet zijn eigen mening hebben en niet degene van een ander zoals hun idool.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 20:37   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
What a joke !

Er zijn al honderden bands geweest die politiek zeer actieve lyrics uit hebben gebracht, allen uitermate succesvol. Er zijn zelfs heelder muziekstromingen geweest die vasthangen aan politieke statements, denk maar aan de punk.

Zelfs in de vroegere tijden werd de naam van Verdi (de Italiaanse opera componist) gebruikt voor politieke doeleinden !

"Muziek moet muziek blijven" is zowat het zwakste argument dat ik hier ooit heb mogen lezen...
Lol, ja inderdaad, de muziek industrie moet het inderdaad hebben van de verkoopcijfers van de punk en klassieke muziek.

Maar ik heb het niet over de lyrics van de nr's trouwens. De teksten mogen voor mijn part bevatten wat ze willen, het gaat om het organiseren van speciale evenementen van sterren die daardoor hun mening willen projecteren naar hun fans.
Oud 27 juli 2004, 20:42   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dylan, Springsteen en Public Enemy hebben zich altijd al met politiek beziggehouden, dus uw redenering klopt niet echt.
Als je iets van hip hop afweet zou je moeten weten dat public enemy 1 van de grootste ANTI-politieke groepjes zijn geweest allertijden. Alles wat maar anti-politiek, anti-blanken, anti-politie, anti-wetten,...was paste in hun boekje.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 juli 2004 om 20:43.
Oud 27 juli 2004, 20:45   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeah right, want politiek houdt de mensen bezig en stimuleert de platenverkoop
Euhm sorry hoor, maar onze bruce, dylan en de punk groepjes die jij bedoeld verkopen evenveel albums op het moment als Eddy wally hoor. Toevallig dat deze groepjes in dergelijke dingen willen optreden? Dacht het niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 juli 2004 om 20:46.
Oud 27 juli 2004, 20:49   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens een mooi vb van waarom de meningen van sterren beter niet op die manier versprijd worden is toch wel Public enemy. Als iedereen zoals zij zo anti-blank zouden geworden zijn dan zag het er niet goed uit hoor.

Vandaar dat ik zeg, is de mening van een popster de juiste?
Oud 27 juli 2004, 20:56   #52
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
stel voor dat britney spears tijdens een optreden voor een kleine 5.000 meisjes tussen de 10 en 16 jaar zou oproepen om zo schaars gekleed als zij over straat te lopen
Doet ze dat dan niet zonder het te zeggen?
Oud 27 juli 2004, 21:01   #53
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij gaan ze veel uit hun kas moeten 'zingen'

Recente peiling wijst op een duidelijke 'vette' winst van 3% voor "Kurry"

Laat de Europese media hierover een ander beeld hangen? Als Bush echt moet afgaan dan echt wel met een mega groot verschil =20% of meer
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 21:05   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Doet ze dat dan niet zonder het te zeggen?
Flauwe reactie die niet terzake doet.
Oud 27 juli 2004, 22:29   #55
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Hm, ge spreekt hier toevallig met ne U2 kenner. U2 was vanaf het begin al een politiek geïnspireerde groep, het is daarbovenop nog eens een christelijk geïnspireerde groep.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 22:31   #56
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Als je iets van hip hop afweet zou je moeten weten dat public enemy 1 van de grootste ANTI-politieke groepjes zijn geweest allertijden. Alles wat maar anti-politiek, anti-blanken, anti-politie, anti-wetten,...was paste in hun boekje.
Straks ga je nog beweren dat anarchisme geen politieke stroming is.
Oud 27 juli 2004, 22:35   #57
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trouwens een mooi vb van waarom de meningen van sterren beter niet op die manier versprijd worden is toch wel Public enemy. Als iedereen zoals zij zo anti-blank zouden geworden zijn dan zag het er niet goed uit hoor.

Vandaar dat ik zeg, is de mening van een popster de juiste?
Gij doet nu even denigrerend over jongeren als gevestigde politiekers over blok stemmers doen: "ze worden misleid meneer, we moeten censureren/cordoneren".

Laatst gewijzigd door dejohan : 27 juli 2004 om 22:36.
Oud 28 juli 2004, 02:51   #59
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwe reactie die niet terzake doet.
Ik weet het niet. De high school girls hier doen niet liever als zich als Brittney kleden, hoe extravaganter hoe beter. Het is dan ook geen wonder dat ze alsmaar jonger zwanger worden. Ik geef u eigenlijk gelijk dat de boodschap van de muzikant ergens een invloed heeft op de fans. Toch denk ik dat op die schoolmeisjes na, die mensen gewoon luisteren naar de muziek van hun overtuiging. Zoals Guderian naar Oi luistert en waarschijnlijk de helft van de anarchisten naar anarchistische bandjes etc.
Oud 28 juli 2004, 05:31   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij doet nu even denigrerend over jongeren als gevestigde politiekers over blok stemmers doen: "ze worden misleid meneer, we moeten censureren/cordoneren".
Leg uit want ik snap niet wat je bedoeld. Ik ben over public enemy bezig en daarom ben ik inneens denigrerend over jongeren zoals politiekers?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be