![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfffff hoe kan een mens hier zinnig op antwoorden...?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij al heel veel spijt heeft dat hij zijn vivant bloot gestelt heeft aan een klasieke partij bloedzuigers , één troost, de anderen hadden nat het zelfde gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Zo'n domme praat had ik van U niet verwacht .
Men spreekt over Zwitserse chocolade . over Belgische chocolade en Belgisch bier . maar Vlaanderen zal door het leven gaan als een looser , een ruzie stoker wie niets beslist en de schuld altijd bij een ander legt , maar nooit in eigen boezem kijkt . EN JA , ik ben ook een vlaming |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Absoluut onjuist .
Ik was bij de partij van de eerste weken . Vivant was geen partij, en van niemand . Vivant was een programma met inhoud . Visionair . Maar als je aan vlaanderen vraagt 15 minuten te luisteren , naar een programma wordt je na het tweede woord al onderbroken en veroordeeld door mensen die niet kunnen luisteren . Al je niet kan bakken en een prof gaat U uitleggen hoe deeg te maken voor pannekoeken , en voor dat de uitleg beggonnen is , staat uw pan al op het vuur , dan is de boter al verbrand voor de deeg klaar is . DAt was het probleem van Vivant . vooroordelen zonder kennis . |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als België ophoudt met bestaan, dan houdt het verdorie op met bestaan. Vlaanderen en Wallonië worden de namen. En ieder krijgt wat hen respectievelijk toebehoort.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat Vlaams-nationalisme lost geen enkel probleem op. Het verschuift enkel eventjes wat problemen van de ene naar de andere regio. Het versterkt de problemen zelfs, aangezien België een buffer tegen armoede heeft, terwijl een alleen gelaten Wallonië de nodige middelen niet heeft. Bovendien kunnen de bestaande problemen in de jaren waarin er over onafhankelijkheid onderhandeld wordt minder goed aangepakt worden, waardoor die achteraf nog groter zullen worden. En, zoals Duchâtelet, toch niet de minste qua economisch inzicht, ook begrepen heeft, administratieve kosten opgesplitst tussen Vlaanderen en Wallonië zijn duurder dan administratieve kosten op Belgisch niveau. Dat is een structureel nadeel. Kortom, dat Vlaams-nationalisme is nergens goed voor. Het leidt enkel maar af van de discussies die wel vruchtbaar kunnen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Vlaanderen hangt 40% van de bevolking af van de overheid voor hun eten en drinken te bekostigen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop baseer jij jouw geloof dat België ooit zou ophouden te bestaan ? Voor het geval dat de separatisten verdere opmars maken ligt er al lang een Plan B strategie klaar om de continuïteit van België te verzekeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch jammer dan dat de Walen al veel verder zijn dan de Vlamingen én altijd aan één zeel trekken, zelfs met de rabiate Vlamingenhaters van het FDF, wiens führer nota bene Vlaamse "roots" heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Als Wallonië de naam "België" op zich neemt, steelt het alle Vlaamse verwezenlijkingen die in de loop van de decennia onder de Belgische naam heeft gestopt. Ik herhaal: men moet een nieuwe reputatie verdienen. Niet meepikken uit het verleden. Dat zal misschien 1 of 2 jaar goed gaan, maar daarna gaat men vragen wanneer België nog eens met iets nieuws komt. Dan zal men zich moeten bewijzen zonder Vlaamse technologie en subsidies. Citaat:
Citaat:
Ervaring leert dat onderhandelen met de Waalse politiek op niks uitdraait. Het is hun goesting en daarmee basta. Citaat:
Citaat:
Zolang die structuren bestaan, kan men niet anders dan spreken van een "wij-zij" cultuur. Als laatste nuance: ik heb het vooral op de Waalse politiek gemunt. Het Waalse volk, die acht ik niet verantwoordelijk voor wat hun politiekers doen. Net zoals hier de klassieke partijen met de voeten van de mensen spelen, gebeurt dat daar ook.
Laatst gewijzigd door Nexer : 16 februari 2013 om 18:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Nexer
Wie ben jij om het werkwoord 'moeten' te gebruiken ?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eventjes mijn quote er bij halen. Citaat:
Daarom dat het moet. Er moet druk zijn in de politiek, of er komt niks van in huis. Zo simpel is dat. Of moet ik veronderstellen dat u argumenteert vanuit het feit dat ik geen wetgevende macht ben en dus geen gezag heb? Dan is het aan u voorbij gegaan dat dit een betoog is. Dat ik tevens nergens beweer dat het zo zal zijn, slechts dat ik mij er voor wil inzetten. Ik "vind" dat het zo moet zijn. Of u negeert het opzettelijk. De tacktiek van hen zonder argumenten.
Laatst gewijzigd door Nexer : 17 februari 2013 om 02:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |