![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vonden de nazi's dat ook de Russen Untermenschen waren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The Nazis considered a large percentage of Slavs as Aryans, the concept of the Slavic people being "Untermensch" in particular served the Nazis for their political goals, it was mainly used as justification for their expansionist policy and especially their aggression against Poland and the Soviet Union in order to conquer Lebensraum, particularly in Ukraine. Early plans of the German Reich (summarized as Generalplan Ost) envisaged the displacement, enslavement, and elimination of no less than 50 million people who were not considered fit for Germanization from territories it wanted to conquer in Europe, Ukraine's "chornozem" (black earth) soil being a particularly desirable zone for colonization by the "Herrenvolk".[14] See also Genocides in Nazi Germany and occupied Europe. In the same document, Himmler promised to eventually deport all Slavic Poles to Russia. In other statements, he mentioned the future killing fields in the Pripet Marshes where all were intended to die during the cultivation of the swamps. Plans for the mass transportation and creation of slave labor camps for up to 20 million Poles were made. According to Himmler, "All Poles will disappear from the world. [...] It is essential that the great German people should consider it as its major task to destroy all Poles."[6] Veel aandacht werd reeds besteed aan de Holocaust, maar de enorme nazi-misdaden en genocide tegen Polen en Sovjet-burgers bleef dikwijls onderbelicht. Laatst gewijzigd door tomm : 15 maart 2013 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een familie woonde in een ruïne (trümmer) aan de overkant van mijn grootouders in D'dorf. De man kwam terug in 1953, ik moest van mijn grootmoeder een pak koffie (Hollandse) en boter brengen. Destijds schaars en duur. Mijn grootouders werden bevoorraad door mijn grootvaders rijnschepen. Ik heb alle verhalen uit 1e hand, tot aan de val van Berlijn en Monte Cassino toe. Vandaar dat ik zowel Britten als Duitsers de beste slagveld soldatenvind. Van een SAS-sergeant hoorde ik dat de Yanken hopeloze soldaten zijn en alleen dankzij hun superieure uitrusting nog iets kunnen uitrichten. In een stadsguerilla maken ze totaal niets klaar. Daar waren de Duitsers juist goed in.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 15 maart 2013 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk, die werden onder dwang van een blaffer het front op gestuurd. Deze die te traag waren of te veel twijfelden werden gewoon door hun eigen legerchefs afgeknald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() dagdagelijks beeld in Karkov gedurende de Duitse bezetting. ![]() ![]() Bijna een vierde van de totale bevolking van de Sovjet-unie kwam om in WOII, in sommige gebieden veel meer dan dat. Overwinningsdag is nog steeds de belangrijkste feestdag in Rusland. Geen marshall plan voor de Oost-Duitsers, zij moesten de hele oorlogsschade terugbetalen, en dat is maar normaal ook. Soldaten van het rode leger die dat zagen, en de vele verwoeste dorpen onderweg, waren dubbel zo gemotiveerd om het nazi gebroed uit hun holen te roken, en ze hadden weinig medelijden met de Duitse bevolking. Anders dan in het Westen kwamen ook hele streken in opstand, hele dorpen sloten zich aan bij de partisanen en verdwenen in de bossen. Collaborateurs waren er wel, maar minder dan in het Westen en zeker minder dan in de Baltische landen. Ze konden enkel leven onder Duitse bescherming, toen de kansen keerden probeerden vele weer aan te sluiten bij het rode leger. Een Georgisch regiment overlopers dat gelegerd was in Texel, Nederland, kwam in 1944 in opstand en bevrijdde Texel. Ze werden tot de laatste man afgeslacht door de Duitsers, maar ze wisten dat dat nog beter was dan het lot dat het wachtte in de Sovjet-Unie indien ze niet in opstand zouden gekomen zijn en uitgeleverd door Nederland. Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2013 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En laat ons zeker niet vergeten dat honderdduizenden onder Duits bevel vochten... De Duitse, praktisch gerichte, bevelhebbers hadden al ondervonden dat Russische "witten" of opportunisten helemaal niet zo laf waren.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze verraders wisten heel goed wat hen te wachten stond als ze de oorlog verloren...
|
![]() |
![]() |