![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het noorden : de bevolking is braaf, vlijtig en volgzaam. In het noorden wordt zeer hard gewerkt. Het centrum : een heel ander soort volk. Redeneert : als het noorden hard werkt, waarom zouden wij ons moemaken? De centjes komen toch. Het zuiden : in slaap gewiegd door Di Rupo. De bewoners zijn zeer moeilijk wakker te krijgen. Ze rekenen op de transfers, die ook in de andere richting toegepast werden in de jaren stillekes. Zeggen ze. En sommige Vlaamse meelopers bevestigen dit. En als we dit niet geloven maken ze ons iets anders wijs. O dierbaar belgië, onze ezel kan niet... De rest moet ik weglaten maar ik mag niet zeggen wie mij d�*t verboden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarachter schuilt een nog grotere kernvraag: is Vlaamse onafhankelijkheid voor de NVA een doel, of een middel? Ik heb zo het gevoel dat de partij daar nog niet volledig uit is...
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, en zij hebben er dan ook geen enkel belang bij om een zelfs confederaal België goed te laten werken.
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fanatiek Peterke.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En blijkbaar zijn ze tot inzicht gekomen.
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U ontkent dus dat de NVA separatistisch is. Begrijp ik dat goed?
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 12 juni 2013 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Wil jij, enkel voor de lol, dat antwoord eens herhalen?
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als u dus wel wist wat een drogreden was, waarom maakt u er dan gebruik van? Citaat:
De voorwaarde om naar onafhankelijkheid te gaan is beide gevallen dezelfde; een meerderheid in Vlaanderen, dus een confederale structuur maakt onafhankelijkheid niet eens makkelijker. Zeggen dat je tegen het ene bent omdat je eigenlijk tegen het andere bent is niet alleen een drogreden (alstublieft), maar dient gewoon om de mensen bang te maken met gratuite rampscenarios a la "Bye Bye Belgium". Dat is pas populistisch. Tot voor kort maakten zowel de NVA als VLD en CD&V een duidelijk onderscheid tussen de twee, nu probeert de VLD die met alle geweld gelijk te stellen. Dat is oneerlijk en hypocriet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Burgelijk ingenieur zegt u? U bent de eerste van uw "soort" die ik ken die zich uitput om met zo veel woorden helemaal niets te zeggen. Ik hoop dat u zich op het werk wetenschappelijker gedraagt. U hebt gelijk dat u uw woorden zelf mag kiezen maar net als, te pas en te onpas, gebruik te maken van Latijn komt uw woordkeuze nogal pocherig over.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Allee dan, voor de lol. De NVA wil Belgie niet afschaffen, maar wel zien verdampen (oei, nog een VLD-citaat!) omdat het overbodig is geworden. Dat kan, gezien de staat van Europa nog een hele tijd duren, maar daarom kiest men voor de evolutionaire weg.
De reden waarom men dat wil is omdat men van mening is dat Belgie een zeer slecht niveau is om de welvaart van zowel Vlamingen als Franstaligen te verzorgen. De twee democratien, alsook de staatsstructuur met al haar grendels en blokkeringsmechanismen zorgen voor immobilisme en instabiliteit. Om die problemen aan te pakken binnen Belgie aan te pakken vindt men bij de NVA een confederale staatsvorm de meest wensbare staatsstructuur, en daar ben ik het mee eens. Dat staat los van het eventuele verdwijnen van Belgie op termijn. Die vraag boeit mij als non-nationalist niet eens. Als Belgie een meerwaarde heeft mag het blijven, als dat het niet heeft mag het verdwijnen. |
![]() |
![]() |