Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2013, 17:33   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de tip :

Volgens de Opiumwet in België (die anders is dan in Nederland) heeft men geen vergunning nodig om enkele slaapbollen in de tuin te kweken (het opiumgehalte is slechts 0,5 �* 1%) doordat :

de grond te weinig efficiënte mineralen bevat
onvoldoende aantal uren zonneschijn
een snelle afwatering vereist is

Het melksap mag gebruikt worden als wrattensap, maar niet voor oraal gebruik

In Duitsland is (of was) een vergunning nodig voor elk soort "slaapbol"
Dus men kan gemakkelijk een sterker wrattensap bekomen.

Jammer, ik heb geen wratten, dus no go.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 17:34   #42
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is wiet hasj XTC en twee soorten heroine oftewel een soort heroine en speed.
Een typisch gezellig week-end voor een jonge recreatieve gebruiker : vanaf vrijdagavond goed zuipen en blowen, wat speed erbij om niet te suf te zijn. Zaterdag vollenbak : speed, XTC, LSD-trips,hasj, wiet en alcohol. Steeds speed bij de hand houden indien je niet genoeg energie meer zou hebben.
Zondag: na al die speed, alcohol enz heb je natuurlijk een énorme kater. Eigenlijk eerder een woeste tijger ! Niets is beter als heroïne om je moreel terug op te krikken, en een aangename zondag door te brengen.
Zodat je maandag terug naar den unief of naar je werk kunt. ( desnoods nog een kleine dosis speed als je echt niet genoeg energie hebt )...
Met de tijd beginnen de week-ends al op donderdagavond, en ga je s'maandags nog zo stoned als een aap naar je werk/school...
Nog later is het alle dagen " feest " en doe je anders niks meer. Om geld te hebben ben je dan aangewezen op andere activiteiten ( dealen, diefstal, prostitutie ...)
Natuurlijk eindigt iedereen niet zo slecht : er zijn er die al redelijk vlug sterven van een overdosis.

Laatst gewijzigd door meneer : 30 september 2013 om 17:35.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 17:36   #43
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het zou me niet verbazen dat er al slimme jongens dat aan't doen zijn, hun eigen pleziertjers uit lokale plantjes trekken.
Tja, ieder zijn ding.

Ik houd het bij (3x) vergist graan en wat hop.
HIER
Oud 30 september 2013, 17:37   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Heb je al eens goed tussen uw hespen gekeken?
Nee, ik zal dat onmiddelijk doen.

Ik laat het U weten, momentje AUB...
HIER
Oud 30 september 2013, 17:55   #45
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Een typisch gezellig week-end voor een jonge recreatieve gebruiker : vanaf vrijdagavond goed zuipen en blowen, wat speed erbij om niet te suf te zijn. Zaterdag vollenbak : speed, XTC, LSD-trips,hasj, wiet en alcohol. Steeds speed bij de hand houden indien je niet genoeg energie meer zou hebben.
Zondag: na al die speed, alcohol enz heb je natuurlijk een énorme kater. Eigenlijk eerder een woeste tijger ! Niets is beter als heroïne om je moreel terug op te krikken, en een aangename zondag door te brengen.
Zodat je maandag terug naar den unief of naar je werk kunt. ( desnoods nog een kleine dosis speed als je echt niet genoeg energie hebt )...
Met de tijd beginnen de week-ends al op donderdagavond, en ga je s'maandags nog zo stoned als een aap naar je werk/school...
Nog later is het alle dagen " feest " en doe je anders niks meer. Om geld te hebben ben je dan aangewezen op andere activiteiten ( dealen, diefstal, prostitutie ...)
Natuurlijk eindigt iedereen niet zo slecht : er zijn er die al redelijk vlug sterven van een overdosis.
duidelijk een kenner aan het woord hier
Oud 30 september 2013, 18:02   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een typisch gezellig week-end voor een jonge recreatieve gebruiker : vanaf Blablabla
Ik vraag me af wat die LSD er tussen staat te doen. Met die combinatie en instelling moet dat wel haast een bad trip geven, en dan krijgen we niet vliegende supermannen enzo.

Ook xtc of wiet en speed horen niet samen. Mellow hyperactief gaan....

Nu, je weet maar nooit wat een genie onder invloed kan bedenken. Maar dat dat mis gaat, tja, Darwin op zijn best?
Oud 30 september 2013, 18:04   #47
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Waar is er sprake van LSD? Trouwens, LSD is niet dodelijk.
Leest hier dan niemand de linkjes en kijkt hier dan niemand naar de filmpjes in die linkjes? Daar wordt nochtans duidelijk gezegd dat ze LSD van slechte kwaliteit genomen hadden.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 18:08   #48
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
duidelijk een kenner aan het woord hier
Dit was een schets van vele van mijn vrienden, jongens en meisjes waar ik naar school mee gegaan ben.
Een aantal zijn dood. Anderen eindigden in het gevang of het zothuis. En een minderheid ging een andere weg op, en overleefde het avontuur zonder al te veel schade.
Persoonlijk heb ik mij op m'n studie's & sport geconcentreerd indertijd.
Drugs en zuipen...Je past beter op vooraleer je er mee begint.
Oud 30 september 2013, 18:11   #49
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat die LSD er tussen staat te doen. Met die combinatie en instelling moet dat wel haast een bad trip geven, en dan krijgen we niet vliegende supermannen enzo.

Nu, je weet maar nooit wat een genie onder invloed kan bedenken. Maar dat dat mis gaat, tja, Darwin op zijn best?
Tja wat moet ik daarop zeggen...Probeer het allemaal eens, en kom dan je ervaring vertellen.
Je zou er nog van verschieten wat er allemaal doorééngepakt word. Met " goede " resultaten trouwens.
Oud 30 september 2013, 18:11   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Leest hier dan niemand de linkjes en kijkt hier dan niemand naar de filmpjes in die linkjes? Daar wordt nochtans duidelijk gezegd dat ze LSD van slechte kwaliteit genomen hadden.
Dan zijn ze dus niet gestorven aan LSD, maar aan de rommel die ze gepakt hebben in't gedacht dat het LSD was.
Oud 30 september 2013, 18:14   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja wat moet ik daarop zeggen...Probeer het allemaal eens, en kom dan je ervaring vertellen.
Je zou er nog van verschieten wat er allemaal doorééngepakt word. Met " goede " resultaten trouwens.
La maar. Ik hou het bij een frisse pint, een deftig wiskietje, een glaasje wijn en als het helemaal te gek is, een ijskoude vodka orange. Maar mixen onderling, dat ben ik al lang afgeleerd.

En dat misbruikers kreperen, dat vind ik an sich geen probleem. Zolang ze niemand anders in de miserie trekken, ze doen maar.
Oud 30 september 2013, 18:14   #52
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

K&k
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 18:16   #53
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn ze dus niet gestorven aan LSD, maar aan de rommel die ze gepakt hebben in't gedacht dat het LSD was.
lees dit eens :

Citaat:
Het Belgian Early Warning System on Drugs (BEWSD) heeft een mededeling ontvangen over de opsporing van 25I-NBOMe aanwezig in vloeipapier in Oostenrijk (zie foto). Deze kartonnetjes werden verkocht als LSD, maar na analyse bleek het 25I-NBOMe te bevatten. 25I-NBOMe werd al geassocieerd met een reeks van 7 intoxicaties in het Verenigd Koninkrijk in januari 2013.

In het licht van een recente inbeslagname van een substantiële hoeveelheid 25I-NBOMe in België, kan het niet worden uitgesloten dat 25I-NBOMe ook circuleert op straat in België. Sinds deze Hofmann-kartonnetjes (zie foto) zijn opgedoken in verschillende, andere landen in Europa, kan het ook niet worden uitgesloten dat deze kartonnetjes ook worden verkocht in België.

25I-NBOMe is een specifieke serotonine 5-HT2A agonist, en wordt gebruikt als een psychedelische stof, net als LSD. De toxiciteit van 25I-NBOMe is echter veel sterker dan die van LSD. Intoxicaties met 25I-NBOMe worden gekenmerkt door hartkloppingen, hypertensie (hoge bloeddruk), opwinding (nerveusiteit), agressie, visuele and auditieve hallucinaties, en epileptische aanvallen. Ook ernstige vaatvernauwing werd waargenomen bij gevallen van overdosis. De behandeling is hoofdzakelijk symptomatisch; antipsychotica kan worden voorgeschreven om mentale intoxicatie-symptomen te behandelen.

Mogen we jullie vragen om waakzaam te blijven tegenover de aanwezigheid van 25I-NBOMe op de Belgische drugsmarkt, en om ons te contacteren wanneer je meer informatie of vragen hebt. Wanneer je merkt dat een vriend deze zogezegde LSD-trip toch heeft ingenomen en intoxicatie-symptomen (zoals hierboven beschreven) begint waar te nemen, twijfel dat niet om de 112 te bellen. Het kan veel erger voorkomen!

http://www.vitalsoun...-LSD-trips.aspx
Oud 30 september 2013, 18:17   #54
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bravo, ik denk dat we daar allemaal wel ongeveer achter waren...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 18:47   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat zelfs veel verder dan trainspotting! Wat zou dan een overdosis zijn naar Uw mening?

Oei, het kaat niet koet!
HIER
Oud 30 september 2013, 18:56   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onzin natuurlijk, zo beland men onmiddelijk in een instelling.

Wel effe lachen met superman 'van de kaart' (deze heeft mss wel de mix van @meneer binnen) :

http://www.youtube.com/watch?v=TPtP08wTaY0
http://www.youtube.com/watch?v=RrXIhv37I90

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 september 2013 om 18:57.
Oud 30 september 2013, 18:58   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit was een schets van vele van mijn vrienden, jongens en meisjes waar ik naar school mee gegaan ben.
Een aantal zijn dood. Anderen eindigden in het gevang of het zothuis. En een minderheid ging een andere weg op, en overleefde het avontuur zonder al te veel schade.
Persoonlijk heb ik mij op m'n studie's & sport geconcentreerd indertijd.
Drugs en zuipen...Je past beter op vooraleer je er mee begint.
HIER
Oud 30 september 2013, 19:05   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, wie weet... gevaarlijke stoffen worden gebruikt in de productie :

The above hydrochloride is treated with thionyl chloride in liquid sulfur dioxide, to produce an amorphous chloride hydro chloride, which is converted to the nitrile with sodium cyanide in liquid hydrogen cyanide.
HIER
Oud 30 september 2013, 19:09   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lees dit eens :
Juist. Bedenkelijk. Dat verhaaltje heb ik in het buitenland ook op TV gezien, verschillende slachtoffers... extra vuile rommel dus.
HIER
Oud 30 september 2013, 22:51   #60
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat gaat zelfs veel verder dan trainspotting! Wat zou dan een overdosis zijn naar Uw mening?

Oei, het kaat niet koet!
Een overdosis is als je te veel binnenkrijgt, meer dan je kan verdragen. Dat kan komen omdat je bvb van dealer verandert, en dat deze zijn waren anders versneden heeft dan je gewoon bent.
Of het kan zijn dat je een tijdje gestopt bent, en hérbegint, maar dan direct met de dosis die je voorheen gewend was.
Dat is vooral met heroïne dat zulke dingen voorkomen, en dan nog als je die spuit.
Of je zou in één keer 10 trips moeten pakken ofzo.
Of een hele fles sterke drank in één keer achteroverkappen.
Nu , in principe kan gelijk wat een overdosis veroorzaken. Slik 30 gram paracétamol, en het is gedaan=dood.

Laatst gewijzigd door meneer : 30 september 2013 om 23:08.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be