![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Engeland blijkbaar wel want Mr. en Mr. Elton John hebben twee kinderen. Maar daarvan is telkens één ervan ook de biologische vader dacht ik. Homomannen mogen natuurlijk weldegelijk ook zèlf kindjes gaan maken en dan nadien hun eigen kind (mee) opvoeden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doe je met vaders die pas na het maken van kinderen "uit de kast komen" Joris? En hoe doe je het met lesbische vrouwen die op eigen initiatief "kwakjes" gaan ophalen en zo zwanger worden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joris. Zal ik als homofoob het leven ingaan als ik vind dat je een kind best niet in pollen duwt van twee mannen, of toch op z'n minst dubbel voorzichtig moet zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() De screening van kandidaat-adoptieouders is noodzakelijk voor de landen van oorsprong, die moeten zich verantwoorden tov de eigen bevolking wat er met de kinderen gebeurd.
De criteria om iemand goed of af te keuren zijn inderdaad nogal ondoorzichtig - vele personen inclusief een kinderrechter hebben hier hun zeg in, ik kan me best voorstellen dat menig negatief oordeel hard en onrechtvaardig overkomt. Eigenlijk is "mogen adopteren" een gunst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het grotendeels niet om. Feit is dat er al al heel wat problemen zijn met de adoptiekinderen, eenmaal ze volwassen zijn. Er zijn heel wat adoptiekinderen die ondertussen in het gezicht hebben gespuwd van hun broodouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Omdat een kind adopteren en een kind krijgen via natuurlijke weg nu éénmaal niet hetzelfde is en kandidaat adoptieouders zich daar niet altijd echt van bewust zijn. Adoptiekinderen (zeker wanneer ze al wat ouder zijn wanneer ze geadopteerd worden) hebben een bagage waar je als ouder moet op voorbereid zijn en mee kunnen omgaan. Dat neemt niet weg dat er bij de selectieprocedures ongetwijfeld fouten zullen gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn enkel de racisten die zoiets denken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2013 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ten eerste gaat het bij buitenlandse adoptie zelden over kleine baby's en ten tweede is louter het feit dat je geadopteerd bent, al voldoende bagage. Alle adoptiekinderen gaan vroeg of laat op zoek naar hun roots en de redenen waarom ze ter adoptie werden opgegeven. Als adoptieouder moet je daar op voorbereid zijn én mee om kunnen gaan. En al eens van hechtingsstoornissen gehoord? Die kunnen al op zeer jonge leeftijd hun oorzaak vinden en ziet men dan ook niet zelden bij adoptiekinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2013 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heb je daar ook een studie over? Je weet echt alles over kinderen hé... geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om zelf mijn roots op te zoeken, laat staan dat ik wil weten waarom ik ter adoptie werd opgegeven - over dat laatste hoef je je hoofd niet over te breken toch? Redenen zijn makkelijk op te sommen, hoef je geen queeste van te maken. Het was destijds hun beslissing, het zij zo. Bye mommie & deddie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je daar zeker van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belang van het Vlaamse kind bedoel je.. /sarcasm off: Waarom zouden homoseksuelen geen goede ouders kunnen zijn? Joris Claessens heeft de wijsheid in pacht! pfffffffff! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina is zeker van alles.
Vraag is wat ze met 'kleine baby's' bedoelt. Voor mij is alles onder de leeftijd van twee jaar een 'kleine baby'. Gewoonlijk zijn ze jonger.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze hadden ze alvast beter kunnen screenen... (want een kind 'terugsturen' dat doe je toch niet, blijkbaar wel als je consul bent, niet goed geld terug. eh)
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Was adoptie maar gemakkelijker en frequenter.
Zonder regels en administratie kan het natuurlijk ook niet. (dat is oa vragen voor kinderhandel) Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2013 om 18:27. |
![]() |
![]() |