Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2013, 13:12   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
[x] Belgie is gered.
[ ] Belgie is niet gered.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 november 2013 om 13:12.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:13   #42
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat doet de N-VA eraan? Lullen over confederalisme. Ja, dat gaat de spionage tegenhouden !
Er is voor zover ik weet geen enkele grote (> kiesdrempel) partij in België die hier ook maar iets van aandacht voor heeft. Vande Lanotte zei zelfs op nationale TV dat 'wie niets te verbergen heeft zich geen zorgen moest maken'.

Dat hierover niet meer controverse is gaat mijn verstand te boven. De mens is gewoon makker dan een kudde schapen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:15   #43
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet de N-VA eraan? Lullen over confederalisme. Ja, dat gaat de spionage tegenhouden !
en wat gaat uw bubke eraan doen, ook lullen zoals ze gewoon zijn, dat ploegske van 12 man en een paardenkop, laat mij niet lachen!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:26   #44
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Er is voor zover ik weet geen enkele grote (> kiesdrempel) partij in België die hier ook maar iets van aandacht voor heeft. Vande Lanotte zei zelfs op nationale TV dat 'wie niets te verbergen heeft zich geen zorgen moest maken'.

Dat hierover niet meer controverse is gaat mijn verstand te boven. De mens is gewoon makker dan een kudde schapen.
Het probleem is dat België op zich daar niets, maar dan echt wel niets tegen kan doen. Een beetje gelijk het milieu en CO-uitstoot. Dit is een probleem dat op europees niveau dient aangepakt te worden en wel dringend. Als ze al een Merkel beginnen af te luisteren, dan heb ik daar een serieus principieel probleem mee.

Dat ze mails van burgers scannen op bepaalde sleutelwoorden met als plan om mogelijke aanslagen te voorkomen, valt wat voor te zeggen. Maar gesprekken of mailverkeer van regeringsleiders of staatsmannen, dat kan echt niet zelfs niet als je Amerika bent. Reden genoeg voor mij om als europa ermee te dreigen niets meer mer Amerika te maken willen hebben en al je pijlen te richten op Azië.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:31   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Domste mens ooit
Ge moet u zelf nu ook niet onderschatten hé.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:32   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
actief handtekeningen zetten om aanwezigheidspremies te incasseren

waarom zou de Vs haar bespioneren? loopt de NSa gevaar als mevr Grosemans een expert raadpleegt? wie hot/gmail gebruikt en dan zeurt over privacy is gewoon een idioot.
en neen, ik denk niet dat iemand geïnteresseerd is in mevrouw haar vakantiebeeldekes
Weet u wat haar specialiteit is?
Nee?
Zwijg dan.
Oud 4 november 2013, 13:33   #47
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het probleem is dat België op zich daar niets, maar dan echt wel niets tegen kan doen. Een beetje gelijk het milieu en CO-uitstoot. Dit is een probleem dat op europees niveau dient aangepakt te worden en wel dringend. Als ze al een Merkel beginnen af te luisteren, dan heb ik daar een serieus principieel probleem mee.
Hoor jij ook maar enige kritische wind in de Wetstraat? Hoor je ook maar enige kritiek op die data retentiewetgeving die ze onlangs stemden?

Geen enkele van onze partijen is hiermee bezig. Geen enkele van onze media zijn ermee bezig en de gemiddelde Belg weet bij god niet wat de implicaties van al deze zaken zijn. Zelfs op EU niveau hoor ik geen enkel kritisch geluid uit een Belg komen.

Citaat:
Dat ze mails van burgers scannen op bepaalde sleutelwoorden met als plan om mogelijke aanslagen te voorkomen, valt wat voor te zeggen.
Absoluut niet.

Citaat:
Maar gesprekken of mailverkeer van regeringsleiders of staatsmannen, dat kan echt niet zelfs niet als je Amerika bent. Reden genoeg voor mij om als europa ermee te dreigen niets meer mer Amerika te maken willen hebben en al je pijlen te richten op Azië.
De meeste EU landen doen zelf actief mee aan al die zaken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 november 2013, 13:33   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat snap ik ook niet goed - en is iets wat je wel Groseman zelf kunt verwijten. Ze is ervan overtuigd dat mails afgetapt worden, en maakt zich daar blijkbaar zorgen over - en dan gebruikt ze zelf voor 'gevoelige' berichten een in de VS gebaseerde webmail-dienst ?
Dat waren geen gevoelige berichten.
Er stonden woorden in die berichten die her en der lampjes doen opflikkeren.
Oud 4 november 2013, 13:34   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Feit is dat de USA op basis van referentiewoorden miljoenen communicatieberichten ( zowel e-mails , telefoongesprekken, ect) controleert.
Dat daar eventueel het berichtje van Grosemans bijhoort, is niet uit te sluiten.

En dat is het !

Dit kan men dan ter akte nemen, maar om daar nu een spektakel van te maken met de toevoeging van EXPERTEN * is toch wel een brug te ver.

Dat het vooral de N-VA-haters zijn, die dit kabaal maken is voorzeker geen toeval.

* zet twee experten bij elkaar en je krijgt twee tegenstrijdige meningen.
Zet twee experten bij elkaar en je krijgt 3 meningen.
Oud 4 november 2013, 13:36   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de N-VA heb je mensen die zich bezig houden met financiën, met de NMBS, met .... en ook mensen die bezig zijn met staatshervorming.

Het is met andere woorden niet een of - of verhaal maar een en - en verhaal. Waarschijnlijk te moeilijk voor u met uw beperkt verstand.
Oud 4 november 2013, 13:47   #51
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
mai wat een irrationeele haat. Ooit eens een parkeerplek verloren aan een auto met een leeuwtje op?
nee want ik ben sneller dan die onnozele makke gestoorde vlaams nationalisten.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:01   #52
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat is het niet! Die "expert" beweerde bewijzen te hebben dat NSA die mail las. Die bewijzen *BESTAAN NIET* en zijn beweringen waren niets meer dan pure bullshit. Die 'expert", moest die voor mij werken, stond reeds op straat ondertussen.

Absoluut NIET, hoe email werkt is perfect gedocumenteerd in verscheidene RFC documenten, dat zijn standaarden, elke 'expert' zal steeds tot dezelfde conclusie komen, namelijk dat die initiële "expert" geen flauw benul heeft waarover hij bezig was
Ik onthoud me over de feiten van iedere commentaar, want als leek kan ik enkel maar akte nemen van de uitspraken door een expert.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:03   #53
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
en wat gaat uw bubke eraan doen, ook lullen zoals ze gewoon zijn, dat ploegske van 12 man en een paardenkop, laat mij niet lachen!!
12 man ?!?

Een groot hart is hieraan het woord geweest.
Oud 4 november 2013, 14:11   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
nee want ik ben sneller dan die onnozele makke gestoorde vlaams nationalisten.
Ah je lief gestolen dan. Whatever het is, get over it zou ik zeggen.

Niet gezond zo'n haat.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:14   #55
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Zijn er hier mensen aanwezig die denken dat onze veiligheidsdiensten dit forum niet volgen, zeker als het leden of sympathisanten van één van de twee nazi-partijen zijn?
twee nazi-partijen ?!?

OK sommige praktijken van onze traditionele partijen zijn laakbaar, maar om leden van b.v. de SP.a en/of OVLD in die hoek te duwen ....

Laatst gewijzigd door Anselmo : 4 november 2013 om 14:15.
Oud 4 november 2013, 14:18   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
actief handtekeningen zetten om aanwezigheidspremies te incasseren

waarom zou de Vs haar bespioneren? loopt de NSa gevaar als mevr Grosemans een expert raadpleegt? wie hot/gmail gebruikt en dan zeurt over privacy is gewoon een idioot.
en neen, ik denk niet dat iemand geïnteresseerd is in mevrouw haar vakantiebeeldekes
Tendoet !
Hey maat, dat is een ferm stoot hoor.

Ernstig nu:
het is erger voor een politicus dat de pers niet over hem/haar schrijft, dan dat ze minder goed nieuws over hem/haar schrijven.
Ik ga eens in het oog houden hoe haar voorkeurstemmen evolueren bij de volgende verkiezingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:29   #57
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Zijn er hier mensen aanwezig die denken dat onze veiligheidsdiensten dit forum niet volgen, zeker als het leden of sympathisanten van één van de twee nazi-partijen zijn?
'Onze' veiligheidsdiensten? Bedoel je de Belgische geheime dienst? Hebben die ondertussen al een computer met een internet aansluiting?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:36   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ongenoemde "expert" maakte zich eindeloos belachelijk. Die Grosemans illustreerde gewoon haar totale onkunde door hotmail te gebruiken.

Die ongenoemde "expert" zou beter genoemd worden zodat'm ontslagen kan worden.
Staan de headers ergens online ? Het is inderdaad een flater van jewelste om versienummers als ip-adressen te interpreteren.

Het ging niet om hotmail. Het ging om mail.com. Dat is een concurrent van hotmail en gmail.

Dergelijke e-mails zijn enkel geschikt voor privé-gebruik voor niet-gevoelige informatie. Parlementleden zouden beter enkel de e-mail van de kamer gebruiken. Deze wordt hier in België beheert en is enkel onderhevig aan de Belgische wetgeving.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 november 2013 om 14:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 15:30   #59
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ik onthoud me over de feiten van iedere commentaar, want als leek kan ik enkel maar akte nemen van de uitspraken door een expert.
Een niet-genoemde "expert". Totaal waardeloos.
Oud 4 november 2013, 15:36   #60
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Staan de headers ergens online ? Het is inderdaad een flater van jewelste om versienummers als ip-adressen te interpreteren.
Elke mail bevat X-headers en die varieren van mail tot mail. Er zal echter nooit een spoor te vinden zijn van NSA in die headers tenzij NSA je rechtstreeks een email stuurde.

Sporen vinden van afluisterpraktijken in die headers is ONMOGELIJK.

Citaat:
Dergelijke e-mails zijn enkel geschikt voor privé-gebruik voor niet-gevoelige informatie. Parlementleden zouden beter enkel de e-mail van de kamer gebruiken. Deze wordt hier in België beheert en is enkel onderhevig aan de Belgische wetgeving.
Ik dacht dat dit zelfs verplicht was. Trouwens, zelfs mail van de kamer is niet secure. Email was nooit bedoeld om secure te zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be