Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 15:12   #41
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat kan, maar de meeste kinderen gaan onvermijdelijk vroeg of laat terug op zoek naar hun roots. Dan keren ze zich ook vaak tegen de 'wettelijke' ouders, met alle ruzie, problemen en miserie van dien. Ook bij adoptie speelt dit mee, ken mensen die kinderen uit Afrika hebben gehaald en ze hebben met allemaal eens die in de puberteit waren dikke miserie gehad. Het zijn zogenaamde 'bodemloze vaten'.

Uiteraard is het nog altijd beter zonder vader op te groeien of in een adoptiegezin dan in de volstrekte marginaliteit terrecht te komen.
Klopt, het is nu dus prioriteiten stellen. En de marginaliteit is een groter probleem dan de alleenstaande ouders.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 15:20   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dus enkel rijke mensen die niet hoeven te werken , hebben dus tijd en recht op kinderen ?
Want , ik vind dat mensen maar eens moeten verantwoordelijkheid opnemen en als ze onvoldoende middelen hebben om hun kinderen een degelijke toekomst te geven er maar beter niet aan beginnen .
Hereditaire armoede moet zeker niet aangemoedigd worden.
Een goede opvoeding voor potentiële ouders moet hen bewust maken van de veranderende tijden (overbevolking) en zeker niet het klakkeloos kweken promoveren of verheerlijken.
Oud 8 november 2013, 15:24   #43
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hereditaire armoede moet zeker niet aangemoedigd worden.
Een goede opvoeding voor potentiële ouders moet hen bewust maken van de veranderende tijden (overbevolking) en zeker niet het klakkeloos kweken promoveren of verheerlijken.
Feitelijk is het simpel: dezelfde procedures die voor adoptieouders gebeuren, ook voor gewone ouders hanteren.
Oud 8 november 2013, 15:29   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Feitelijk is het simpel: dezelfde procedures die voor adoptieouders gebeuren, ook voor gewone ouders hanteren.
Mooi geformuleerd.
Immers, zoals de zaken er nu voorstaan, mag bij wijze van spreken een koppel mongolen probleemloos een tiental malheureuse kinderen tesaam schieten, terwijl een min of meer normaal koppel dat kinderen uit de ellende wil halen gekeerd en gekeurd moet worden ad infinitum et ad nauseam.
Oud 8 november 2013, 15:36   #45
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mooi geformuleerd.
Immers, zoals de zaken er nu voorstaan, mag bij wijze van spreken een koppel mongolen probleemloos een tiental malheureuse kinderen tesaam schieten, terwijl een min of meer normaal koppel dat kinderen uit de ellende wil halen gekeerd en gekeurd moet worden ad infinitum et ad nauseam.
Klopt.

In het bijzonder onderwijs heb je soms zelfs heelder dynastieen: de mama en papa zitten nog in het middelbaar en het kindje in de kleuter- of lagere school van dezelfde school.

Zulke scholen hebben overigens speciale afspraken met de politie: wekelijks is er wel een roedel marginalen die ofwel een leerkracht, ofwel een mede-marginaal wil aanvallen. Ik spreek hier over de ouders en familie van de leerlingen daar.
Oud 8 november 2013, 15:39   #46
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

De beste strategie is om zo veel vrouwtjes zwanger te maken in het buitenland.

Geen last en enkel baat.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 15:41   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste koppels hebben na een tweetal jaar al amper seks.

"Een koppel" is helemaal geen natuurlijke relatievorm voor een mens. Het is een erfenis die wij hebben meegekregen uit een tijd waarin overleven centraal stond wegens onbestaande geneeskunde en een zeer, zeer groot gebrek aan middelen.
1: Dan weet ik niet in wat voor preutse omgeving jij zit.

2: Dat is correct.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 15:43   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ga ik niet op in, je zou al langer dat gedoe van rationeel versus irrationeel mogen overstijgen, maar ik bedoel:

Je kunt een wens hebben, die je dan beredeneert en nadenkt of je de wens wel kan vervullen binnen ethisch verantwoorde grenzen.
Je kunt ook een wens hebben en halsoverkop denken dat als je eraan begint dat alles onmiddellijk goedkomt en zo ideaal zal worden als je het maar kunt inbeelden.

De meeste ouders hebben geen flauw benul van wat een kind opvoeden eigenlijk vraagt, en hebben er ook nooit over nagedacht.
Het was gewoon een reactie op je post dat de meeste ouders kinderen willen uit irrationele overwegingen.

Met die vraag impliceerde ik dus eigenlijk dat men onmogelijk kinderen kan willen uit "rationele" overwegingen.
Oud 8 november 2013, 16:29   #49
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Met die vraag impliceerde ik dus eigenlijk dat men onmogelijk kinderen kan willen uit "rationele" overwegingen.
Daar kan ik me 100% in vinden.

We moeten ons trouwens geen zorgen maken. Het gen dat verantwoordelijk is voor het 'geen goesting hebben in kinderen' wordt automatisch weggeselecteerd. Kan het efficienter?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 16:31   #50
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Daar kan ik me 100% in vinden.

We moeten ons trouwens geen zorgen maken. Het gen dat verantwoordelijk is voor het 'geen goesting hebben in kinderen' wordt automatisch weggeselecteerd. Kan het efficienter?
Neen, dat gen wordt niet noodzakelijk weggeselecteerd. Een gen triggert immers verre van altijd een eigenschap.
Oud 8 november 2013, 17:08   #51
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dat is heel mooi en het zou barbaars zijn iemand dat geluk af te nemen.

Maar toch jammer dat er vele kinderen geboren worden in situaties die niet optimaal zijn , of hun voldoende kansen kan bieden om niet uit te groeien tot next generation hongerleiders of egoistische niets ontziende corrupte moneymakers.

We hebben echt behoefte aan mensen die opnieuw humaan in de wereld kunnen staan zonder geld en oorlogzucht
Misschien moet er iets gebeuren aan sensibilisering en (ja) goede voorlichting.
Ik denk dat vaak bepaalde (religieuze, tradities,...) opvattingen er voor zorgen dat mensen (te veel) kinderen krijgen waarvan ze de zorg niet aan kunnen.
(materiële zorg, affectieve zorg, opvoedende zorg,...)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 17:10   #52
DewareJakob

Standaard

Citaat:
De meeste ouders zijn volstrekt ongeschikt om ouder te zijn en beginnen aan kinderen uit irrationele, zeer egoistische overwegingen.
Soms om een falende relatie te redden, soms om zichzelf te realiseren door het kind, soms uit prestige, soms uit zuivere drukkende biologische dwang.

Wanneer zo'n debiel in mijn naaste omgeving dan een wijf bezwangert, dan word ik er vooral trist van.
Spijtig genoeg is dat inderdaad vaak zo.
Oud 8 november 2013, 17:13   #53
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Allez, men moet een vergunning hebben voor zo goed als alles in deze maatschappij. Maar zelfs mensen die aan de rand van de debiliteit staan of debiel zijn, mensen tegenover wie de New Kids intellectuelen lijken, mogen aan kinderen beginnen en mogen ze opvoeden.
Daar vertrekt de discussie weer: Mogen mensen die onbekwaam zijn gebleken hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding te geven verplicht gesteriliseerd worden?
Oud 8 november 2013, 17:16   #54
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie ziet er het gelukkigst uit: een bonobo of en gorilla?
Hoe zie je dat een aap gelukkig is?
Oud 8 november 2013, 17:19   #55
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Daar vertrekt de discussie weer: Mogen mensen die onbekwaam zijn gebleken hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding te geven verplicht gesteriliseerd worden?
In Zweden bestond verplichte sterilisatie, weliswaar niet altijd om de juiste redenen, tot in de jaren 70.

Deze discussie is onoplosbaar daar wij als maatschappij een autistisch-legalistisch karakter vertonen: er is een zeer scherpe dogmatiek, die vaak tegenstrijdig en hypocriet is, in de manier waarop wij beslissingen vormen.

De discussie zal dus louter theoretisch blijven, net zoals veel andere onmogelijke discussies, dit tot de vernietiging van de machtsstatus van de huidige Westerse traditie.
Oud 8 november 2013, 17:23   #56
six
Banneling

Standaard

Zo is het bijvoorbeeld in onze maatschappij onmenselijk om iemand gedwongen te steriliseren. Om iemand te laten opgroeien in een dysfunctioneel, gewelddadig gezin (er zijn gezinnen waarbij de dochter de vader moet pijpen voor zakgeld) wordt als perfect normaal gezien: om een kind weg te halen uit een gewelddadig gezin moeten procedures worden doorlopen die soms wel eens een paar jaar kunnen duren.

Het wordt als schadelijk gezien om menselijk bloot te tonen aan kinderen en veel moeite wordt gestoken in het censureren van bloot, scheldwoorden, en geweld op televisie. Het laten opgroeien van kinderen in armoede wordt dan weer wel als toegelaten gezien.

Zo kan ik er nog dingen blijven opnoemen.
Oud 8 november 2013, 17:24   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom niet.

Het kind is het allerbelangrijkste. Als iemand dus al aan heeft getoond dat die geen kinderen kan opvoeden is het evident dat hij/zij geen kinderen meer mag krijgen.

We willen immers niet nog meer kleine slachtoffertjes, is het wel?
Oud 8 november 2013, 17:43   #58
Johan Daelemans

Standaard

Wel, interessante draad. Ik heb weer wat bijgeleerd over de doorsnee forumgebruiker.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 17:45   #59
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom niet.

Het kind is het allerbelangrijkste. Als iemand dus al aan heeft getoond dat die geen kinderen kan opvoeden is het evident dat hij/zij geen kinderen meer mag krijgen.

We willen immers niet nog meer kleine slachtoffertjes, is het wel?
Volledig akkoord.
Er zijn criteria genoeg waaruit je kan besluiten dat het niet verder mag...
Oud 8 november 2013, 17:46   #60
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel, interessante draad. Ik heb weer wat bijgeleerd over de doorsnee forumgebruiker.
Denk je dat die 'doorsnee forumgebruikers' representatief zijn voor de 'doorsnee burger'?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be