![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zei ik toch?
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar als we toch met het versimpelen bezig zijn: jij loopt mensen zoals Fr. Z achterna, die krampachtig probeert alles probeert te verzoenen. Misschien eens luisteren naar de woorden van de leider van het instituut waarbij je ter kerke gaat. Of misschien naar Franciscus' daden: het verbieden dat de Franciscanen van de Onbevlekte Ontvangenis nog de Tridentijnse Mis mogen vieren. Over jouw soort katholicisme, en dat van Max, heeft deze paus zich uitsluitend negatief uitgedrukt, als je ook effectief zélf de interviews gelezen hebt. De massamedia vergroten de verschillen in doctrine, en maken van Franciscus iemand revolutionair. Franciscus is niet de eerste paus die een post-communistische Russische president ontmoet, Benedictus had ook economische kritieken, ... Dat klopt. Er wordt waarde gehecht aan oneliners die inhoudsloos zijn. Als ik de massamedia zou volgen, zou ik beklagen dat hij nederig is, en dat hij revolutionair. Nee, ik beklaag het dat er mensen zijn die erin trappen. De nieuwe paus is een narcist, en weet schijnbaar niet wat pausen vóór hem gezegd en gedaan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De preken van de huidige paus zijn heus niet gevuld met oneliners. Heel direct en heel pastoraal. Veel minder theologisch en doorwrocht dan bij de vorige paus. |
|
|
|
|
|
|
#48 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb dat dan ook nooit gesteld. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 november 2013 om 00:18. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iemand van waar je houdt , geef je plaats in uw hart ,
je luistert naar die persoon , de ander luistert ook naar u Of je helpt de persoon , of doet samen dingen Wat is liefde ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders kunnen we nog veel andere vragen stellen: Waar zat de Heilige Geest bij de Borgiapausen? Waar zat de Heilige Geest na het laatste concilie? Waar zat de Heilige Geest bij iedere donkere periode in de Kerk? |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#54 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik kan me niet inbeelden dat iemand met zulke liturgische desinteresse de Byzantijnse liturgie kan vieren, en die zonder liturgische scholing ook genoeg los kan zien van de Roomse rite. Citaat:
Ik heb het dan ook niet over doctrinaire verschillen als ik Benedictus en Franciscus vergelijk. |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Steek iemand met een mes in de rug , en die persoon raak je letterlijk figuurlijk !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een religie op zich niet veel. Een godsdienst daarentegen...
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mijn weten is er nog niet al te veel aan de grote pauselijke missen veranderd. Zo staan de kandelaars en het kruis nog steeds zoals dat onder Benedictus werd ingevoerd. Bij bepaalde missen is er wel meer Italiaans dan vroeger. Aan de ritus zelf werd niet geraakt. Dus zie ik niet goed in waar de huidige paus nu eigenlijk ingaat tegen de ceremoniemeester. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op dat vlak zit de worm al veel langer in de vrucht. Zelfs al lang voor het laatste concilie. Onder orthodoxen en Grieks-katholieken kan je ook niet uitleggen dat men bij ons zoiets kent als een "gelezen mis" of een mis waarbij er alleen een priester en een misdienaar is.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|