![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus akkoord, ge beseft dat er burgerslachtoffers vallen. Maar ge vertrekt niet met uwe bommewerper met als doel om burgers te doden. Ge beseft dat ge in die discotheek mensen gaat doden die er niets mee te maken hebben, maar die mensen zijn uw doel niet. Hoe cru het ook mag klinken, dat zijn jammer genoeg mensen die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats stonden. En aangezien die bijstaanders doden uw doel niet is, vallen die onder de categorie doodslag en niet onder de categorie moord. Moord is het doden van een persoon waarbij het wel degelijk de bedoeling is om die persoon te doden.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfmoorterrorist laat zijn auto ontploffen in Irak. Min 20 irakesen waren op slag dood en meerdere zijn zwaar gewond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren weer 2 irakesen gedood bij aanslagen, burgers die net in de buurt waren.
Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2004 om 05:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Foto's van de sclachtoffers van de Russen in Afghanistan zult U waarschijnlijk niet hebben (waarschijnlijk omwille van de persvrijheid?). Platgewalste Chinese studenten is anders ook mooi... Dat U geen foto's heeft van de 20 miljoen Russen die onder het communistisch bewind van Stalin vielen, dat kan ik nog aannemen... Toen stond de fotografie nog niet nergens... Indien ik een communist zou zijn, ik zou gegarandeerd nooit mensenrechten of mensenleed durver aanklagen... Ik zou in het beste geval in een hoekje kruipen en in het slechtste geval van een zeer hoge brug springen... Misschien kunt U toch enkele foto's laten zien van het menselijk leed in Sudan... en er bij vermelden dat het communistische China er zich tegen verzet dat de VN 'maatregelen' treft... Walgelijk! ![]() Het communistische regime van China verhindert dat de VN uiteindelijk maatregelen treft in Sudan. Daar gaat het nu reeds om een klein 50.000 doden (dit getal zou, ongeacht welke maatregelen er nog genomen worden minstens met 300.000 onschuldigen verhoogd worden) en 1.200.000 mensen leven in echt onmenselijke toestanden. Hebben de forumgangers al opgemert hoe bezorgd de linkse slinkies zijn?!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 irakezen vermoord door terroristen met een autobom vandaag. Ongelukkige, onschuldige omstaanders wederom. Hoe lang gaan deze terroristen nog blijven onschuldige irakezen vermoorden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag, bomaanslag in Irak met min. 47 doden en meer dan 100 gewonden vooral onschuldige jongere irakezen deze keer. Wat gaat het volgende doelwit zijn van deze terroristen, een babycrash of iets dergelijks? Ik vrees dat als het aan de terroristen zal liggen dit de langste topic ooit gaat worden. Khad beter echt van het begin de tel bijgehouden.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 september 2004 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minimum 8 dode irakezen vandaag na explosie met autobom door hersenloze terroristen zonder doel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Colleteral damage noemen ze dat.
De lievelingsterm van de VS. Voor de Irakezen is het al een uitgemaakte zaak, al die onschuldige burgers zijn de schuld van Bush en Allawi. Vandaag: FALLUJAH - Bij een offensief van het Amerikaanse leger in Fallujah zijn 44 Irakezen gedood en bijna dertig gewond geraakt. Onder de doden zijn zeventien kinderen en twee vrouwen. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid gemeld. De actie was volgens het Amerikaanse leger gericht tegen de terreurgroep van de Jordaniër Abu Musab Al-Zarqawi. Gisteren: zelfde verhaal Eergisteren zelfde Eereergisteren: zelfde. Dagelijks worden tientallen burgers afgeslacht door de Amerikanen. Allemaal onder het mom van "strijd tegen terreurgroep Zarqawi". Al ze de fans van Zarqawi toch weten wonen, waarom doen ze geen clandestiene acties en plaatsen een bommetje tegen het huis en verdwijnen ze en brengen ze het vanop afstand tot ontploffing? Ik bedoel, die Amerikaanse soldaten zijn toch genieën? Ze zijn toch normaal gezien goed in geheime operaties? Of vergis ik me. Neeje, liever een bom van een halve ton op een huis droppen en dan zien we wel. Whaaw, daar moet je 5sterren en 5strepen voor hebben om zoiets te bedenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() als we even het optelsommetje zouden maken van "the collateral damage" in tsjetjenie denk ik dat er nog veel zullen verschieten...
Dat spel is daar allang bezig. en af en toe krijg je eens verschrikkelijke beelden te zien van quasi verwoeste steden. maar slachtofferlijst van de bevolking ? en de tsjetjeense verzetstrijders basajev (nog bijdrage over in terzake) was een creatie van ? de KGB ,begonnen als guerillastrijder in deel van georgie dat zich wou afsplitsen... Bovendien is volgens de poortere het aspect religie er maar de laatste vijf jaar bijgekomen...bij eerste oorlog 95 waren er geen terroristen... eveneens volgens de poortere : "mensen die onderdrukt worden en tot wanhoop gedreven worden ? Wel,zo maak je dus terroristen."
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 18 september 2004 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() hola,niet te vlug gaan he.
OBL is rijk genoeg. hij pleegt ZELF geen aanslagen he. hij heeft zijn EIGEN agenda, en die is anti westers, deels uit frustratie jegens de unfaire verhoudingen Us-Israel-Mo en anderzijds ook wel financieel , vermoed ik. Al quada is nog wat anders dan de onafhankelijkheidsstrijders. als je het over de tsjetjenen hebt, of over palestijenen gaat de logica van de poortere wel op , vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, dus moest Osama arm zijn geweest dan zou hij zichzelf zijn
gaan opblazen, nu dat hij rijk is niet? Die andere populaire theorie volgend, 'het is door de armoede dat mensen tot zoiets in staat zijn' een theorie die volgens mij ook niet opgaat want de saoedis die zich met volle passagiersvliegtuigen in de torens boorden waren niet arm, hadden niks te kort en waren ook niet onderdrukt. Ik geloof eerder dat de rede waarom dat osama zichzelf niet gaat opblazen is omdat hij nu eenmaal de leider is, een leider gaat zichzelf nl. niet opblazen want anders zitten die andere godsdienstmaniakken zonder leider. Osama denkt trouwens dat hij een goddelijke missie aan het vervullen is. Want zonder islam, geen osama ! Zonder religie zouden er vandaag geen maniakken rondlopen die zichzelf opblazen denkende dat ze aldus in het paradijs gaan belanden. Want iemand die denkt dat er na de dood niks meer is zal zich niet zo vlug van het leven beroven door zichzelf op te blazen en andere mensen mee de dood in te sleuren. (Anders kom je niet als 'martelaar'/strijder in aanmerking, je moet andere mensen mee de dood in sleuren) Die religie (sommigen zullen het niet graag horen) is nl. de drijfveer, het doel, van onmensen zoals een osama en een al zarqawi. Het doel van die godsdienstmaniakken is, de hele wereld onder het juk brengen van hun versie van de islam. Dat is zijn/hun agenda. Democratie zoals wij dit kennen is volgens hen 'des duivels' en scheiding van godsdienst en staat is al helemaal ondenkbaar. Het boek 'de koran' is volgens hen het woord van God. Dus hun godsdienstlogica volgende, staat de islam boven alles, want niets staat boven god. Dit is wat 'religie' zo gevaarlijk maakt. Daarbij, hun religie is de jongste, dus de enige zonder fouten denken ze want hun religie is de 'perfectie' zelve. Wat het dan nog erger maakt. Je kan trouwens mensen alles laten doen, en aanvaarden, zolang je ze maar laat geloven dat het 'Gods wil' is. Hoofddoekjes dragen bvb. Niets van 'religie' (regels, wetten, gebruiken, rituelen) is volgens 'gelovigen' door mensen gemaakt of door mensen bedacht, wat echter niet waar is, maar maak dit de 'gelovigen' maar wijs. Daarbij, een boek schrijft zich niet zelf en komt ook niet uit de lucht vallen. Wat in een boek staat, is ooit door een mens opgeschreven en de koran vormt hierop geen uitzondering. Als we nu naar de tsjetsjenen kijken of naar die maniakken van een hamas bij de palestijnen. Zonder religie zouden zulk een zelfmoordterroristen niet bestaan. Hooguit terroristen zoals de basken in spanje of de ira in ierland... bommetjes van op een afstand laten ontploffen. Het 'paradijs' bereiken is nl. niet hun doel. Dit in tegenstelling tot de 'gelovigen'. Voor sommigen is religie nl. hun alles. Hun hele leven. Hun enige reden van bestaan en is het huidige leven niet zo belangrijk. Vandaar het fenomeen 'islamterroristen' .. de wandelende bommen. Die logica van de pooretere gaat ten dele misschien nog op voor tsjetjenie en voor de palestijnen (want de poortere vergeet de belangrijkste oorzaak, nl... religie) maar helemaal niet meer voor irak. Die terroristen zijn voor het grootste deel nl. geen irakezen maar buitenlanders zoals Saoedis, jordaniers enz. Hun doel is hun 'jihad'. Wat zij zien als hun plicht als moslim. Dit is nog een gevaarlijke trek/eigenschap van zulk een 'gelovigen'. Ter vergelijking. Vandaag de dag zou geen enkele 'christen' het in zijn hoofd halen om op eigen houtje zijn zogenaamde 'christenenbroeders' in ierland of elders (zoals soedan) te gaan helpen in hun strijd tegen de 'onderdrukkers'. Laat staan zichzelf gaan opblazen en anderen mee de dood in sleuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() En dan die laffe Palestijnen nog die hun kinderen opjutten om stenen te gooien naar de Joodse soldaten, wat volgens mij toch niet de minst gevaaarlijke jeugdsport is (ik persoonlijk zou mijn kinderen binnen houden en hen voor het gevaar trachten te beschermen)... Neen, de Palestijnen gaan zelfs zo ver kinderen te baren die later als levende bommen kunnen ingeschakeld worden... Zij baren geen kinderen... zij baren bommen!
![]() Fiere Palestijnse vader bij de geboorte van zijn jongste telg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
__________________ Er zijn maar 2 mogelijke conclusies: Israelische soldaten zijn ofwel kindermoordenaars, ofwel de slechtste schutters op aarde. -- De Verzamelde Gedachten van Flippend Rund, 711 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() en wat kindermoordenaars betreft kan ik je deze even herinneren. En dat waren geen goede schutters, ze gingen er naast staan om die kinderen te vermoorden ![]() en hier heb je zo nog wat informatie waar de kindermoordenaars zijn, maar voor jou is de dood van deze kinderen misschien wel gerechtvaardigd... ebn laat me raden waarom dat zo zou zijn: http://207.232.9.131/children/page_22_b.htm en deze baby was wel door een een je je palestijnse scherpschuttervriendjes vermoord: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Palestijnse kindermoordenaars zijn laaghartige misdadigers en niet mijn 'vriendjes'. Net zoals Israelische kindermoordenaars. Ze zullen naast elkaar branden in de hel.
__________________ Als Bush zegt dat God hem opdracht heeft gegeven om Irak te bombarderen, dan meent hij het. Ooit bij stilgestaan? (De verzamelde gedachten van Flippend Rund, 505) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |