Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 14:02   #41
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoals alle snelheidscontroles op een autosnelweg: NUL nut voor de veiligheid, wel nut voor de staatskassa als er een snelheidsbeperking door de strot geduwd wordt, hoe lager de V-beperking hoe meer kassa-kassa.

Want een andere afpersing van de portemennee van de (rijdende) burger hebben ze blijkbaar niet of gaat hun teveel stemmen kosten bij de volgende verkiezingen. De "rijkere" burger trekt er zich geen fluit van aan zolang hij maar geen rijverbod oploopt, dus die bolt tot 170 kmh met zijn Coyote & Co op of in zijn dashboard. En als hij dan ooit eens gepakt wordt who cares ? snelheidsbelasting hé. Als de benzine of diesel maar geen 3 euro gaat kosten want dat is duurder als af en toe eens 250 € ophoesten voor een foto..
Idd ik trek er mij geen bal van aan. En ik lach nog harder met die onnozele smurfen in hun apenkostuum. Wat gaan ze doen? Mij gevangenisstraf geven? Mij stenigen? Mij doodschieten? Het enige wat ze kunnen doen is dreigen met een dikke boete. En dat ze die maar opsturen maar ze moeten ook geen preek geven. "Gaat Mijnheer in de toekomst iets rustiger rijden". Neen want ik heb er toch voor betaald. En volgende keer zal ik wel terug betalen. Maar ik denk er niet aan om mijn rijgedrag te wijzigen omdat een pippo mij dat wil opdragen.

Snelheidscontroles zijn zoals accijnzen op brandstof, sigaretten, alcohol. Ze hebben niets liever dan dat er veel te hard wordt gereden, er veel met de wagen wordt rond gereden, er veel wordt gerookt en gedronken. kassa kassa dat telt en niets anders!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:34   #42
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Ten opzichte van flitscamera's kent trajectcontrole een belangrijk voordeel. In de buurt van flitscamera’s remmen bestuurders soms plots af om daarna weer op te trekken. Trajectcontroles daarentegen zorgen voor een homogene verkeersstroom en een rustiger wegbeeld.
(...)
Daarmee beschrijf je het officiële standpunt...

Maar de werkelijkheid is naar mijn ervaring heel anders.

Ik rij bijna elke dag langs zo een trajectcontrole, op een gewestweg. Het is een stuk van ongeveer 3km dat bij begin en einde voorzien is van een nummerplaatherkenningscamera (28 letters).
Er geldt daar een vaste beperking tot 70 maar in feite is het een zuivere 90 weg, zonder zijstraten, vrijwel zonder huizen, met vrijliggend fietspad, enkel akkers en weilanden. Geen kat rijdt daar ooit spontaan 70.

In werkelijkheid is er daar geen trajectcontrole maar velen die er langs rijden denken van wel.

Dat leidt tot een onwaarschijnlijk nerveus rijgedrag.
Er is er altijd wel één die voor de zekerheid besluit om 60 te rijden. De volger kan er voorbij gaan of niet. Er is er altijd wel één die niet durft en op de bumper van de voorligger blijft hangen. Hetzelfde met de volgende enz enz.

Gevolg is dat het verkeer daar in treintjes voorbijkomt met de volgers allemaal aan de bumper van hun voorligger. Voortdurend remmend en versnellend. Allesbehalve rustig rijgedrag.

Nu is die weg relatief goed overzienbaar en veel verkeer zit er niet op. Regelmatig is er dan één die besluit om dan maar het hele treintje in te halen...

Voor de plaatsing van de 70 borden en de camera's was dat één van de wegstukken op mijn dagelijkse route waar je even tot rust kon komen. Je kwam er bij wijze van spreken geen kat tegen.
Sinds de plaatsing van de 70 borden en de camera's is het een stuk waar ik soms vloekend van frustratie door moet.
Ik ben aan het zoeken naar een alternatieve sluipweg.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:14   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Daarmee beschrijf je het officiële standpunt...

Maar de werkelijkheid is naar mijn ervaring heel anders.

Ik rij bijna elke dag langs zo een trajectcontrole, op een gewestweg. Het is een stuk van ongeveer 3km dat bij begin en einde voorzien is van een nummerplaatherkenningscamera (28 letters).
Er geldt daar een vaste beperking tot 70 maar in feite is het een zuivere 90 weg, zonder zijstraten, vrijwel zonder huizen, met vrijliggend fietspad, enkel akkers en weilanden. Geen kat rijdt daar ooit spontaan 70.

In werkelijkheid is er daar geen trajectcontrole maar velen die er langs rijden denken van wel.

Dat leidt tot een onwaarschijnlijk nerveus rijgedrag.
Er is er altijd wel één die voor de zekerheid besluit om 60 te rijden. De volger kan er voorbij gaan of niet. Er is er altijd wel één die niet durft en op de bumper van de voorligger blijft hangen. Hetzelfde met de volgende enz enz.

Gevolg is dat het verkeer daar in treintjes voorbijkomt met de volgers allemaal aan de bumper van hun voorligger. Voortdurend remmend en versnellend. Allesbehalve rustig rijgedrag.

Nu is die weg relatief goed overzienbaar en veel verkeer zit er niet op. Regelmatig is er dan één die besluit om dan maar het hele treintje in te halen...

Voor de plaatsing van de 70 borden en de camera's was dat één van de wegstukken op mijn dagelijkse route waar je even tot rust kon komen. Je kwam er bij wijze van spreken geen kat tegen.
Sinds de plaatsing van de 70 borden en de camera's is het een stuk waar ik soms vloekend van frustratie door moet.
Ik ben aan het zoeken naar een alternatieve sluipweg.
Daarmee ontkracht je al 1 van de 2 onwaarheden van de propaganda zoals ik schreef:
Citaat:
Nog eentje, zoek de onwaarheden uit "de propaganda":
De 2e onwaarheid staat eronder.

Citaat:
Toch zal trajectcontrole de flitspalen nooit volledig kunnen vervangen. Op specifieke locaties (bochten in verkeerswisselaars, ringwegen met korte trajecten tussen opeenvolgende op- en afritten,…) kunnen geen trajectcontrolesystemen geplaatst worden.
Flitspalen, (of ook het aflijnen van mobiele snelheidscontroles) geraken nooit gehomologeerd in de klassieke bochten, tenzij het een zéér flauwe bocht is (bvb autosnelweg).
Integendeel tot een trajectcontrole, die zal in een bepaalde flauwe bocht eerder binnen de homologatietolerantie zal liggen (ook omdat de gecontroleerde afstand véél langer is) als een klassieke snelheidcontrole met zeer kort detectiebereik vd dopplerradar (calibratiestrepen van flitspalen zijn dikwijls nog te zien op het wegdek)

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2013 om 20:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 23:53   #44
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Daarmee ontkracht je al 1 van de 2 onwaarheden van de propaganda zoals ik schreef:
(...)
Ik dacht dat je ging vragen waarom ik er zo zeker van ben dat er daar geen trajectcontrole is, ondanks dat die camera's er wel staan.

Dat is een kwestie van de website van de politiezone op wiens grondgebied het traject ligt te openen, en na te gaan of het betrokken traject terug te vinden is op de site.
Oud 24 november 2013, 00:27   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je ging vragen waarom ik er zo zeker van ben dat er daar geen trajectcontrole is, ondanks dat die camera's er wel staan.

Dat is een kwestie van de website van de politiezone op wiens grondgebied het traject ligt te openen, en na te gaan of het betrokken traject terug te vinden is op de site.
Ik kan je echt niet volgen.

Ik citeerde enkel een website van de Vlaamse overheid waar eigenlijk onwaarheden in staan, ja zelfs leugens (ik kan het weten )
Oud 24 november 2013, 00:39   #46
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Ik citeerde enkel een website van de Vlaamse overheid waar eigenlijk onwaarheden in staan, ja zelfs leugens (ik kan het weten )
Wat zijn die leugens (die jij kan weten...), Micele?
Oud 24 november 2013, 00:41   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn die leugens (die jij kan weten...), Micele?
Lees mijn vorige post gewoon.

En dit, met foto´s en tekst van het uitlijnen van een dopplerradar :
Citaat:
http://www.flitsservice.nl/techniek/...tlijnenm6f.php

Dit is in de uitlijn procedure voor de Multanova 34 GHz radar. Dit type snelheidscontrole vindt alleen maar plaats op de landelijke snelwegen door de KLPD afdeling Bijzondere Taken.

Een snelheidscontrole begint altijd met het uitlijnen van de radar. Wat is uitlijnen? Uitlijnen is het parallel zetten van de radar ten opzichte van de rijbaan, zodat de snelheid correct wordt gemeten. Zodra dit niet correct wordt gedaan, betekent dit een grote afwijking ten opzichte van de werkelijk gereden snelheid.

stap 1...
stap 2 < --- > stap 3:
Neem zo'n 10 tot 15 passen. Plaats de meetlat op de weg en plaats het uitlijnpaaltje op de gemeten waarde.
(bekijk de foto´s van het uitlijnen)

maw in bochten kan men een dopplerradar niet correct uitlijnen (volgens handleiding/procedure) onder de aangegeven strikte hoek* tov de rechte as van de rijbaan (*meestal 20 �* 24° naargelang toestel)

De tekst van de Vlaamse overheid laat uitschijnen van wel:
Citaat:
Toch zal trajectcontrole de flitspalen nooit volledig kunnen vervangen. Op specifieke locaties (bochten in verkeerswisselaars, ringwegen met korte trajecten tussen opeenvolgende op- en afritten,…) kunnen geen trajectcontrolesystemen geplaatst worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2013 om 00:58.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be