Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2014, 00:39   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kunnen mensen dan niet gewoon vrij naast elkaar leven, ieder volgens zijn eigen opvattingen en elkaars gedragingen respecteren of tolereren? Als dat niet kan door één van de twee groepen, welke van de twee is er dan een achterlijk primitieveling?

Diegene die zich laten doen. De anderen winnen.
Oud 12 januari 2014, 00:42   #42
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Zelf voel ik me het comfortabelst in een broek en een T-shirt en ik gun anderen dat ze zichzelf ook op hun best kunnen voelen. Als sommigen zich het best voelen met helemaal niets aan, dan moeten zij zo kunnen rondlopen, zelfs achter het loket.

EDIT: schrap dat van dat loket. Wil de discussie niet in het belachelijke trekken. Het moet een serieus bespreekbaar onderwerp zijn. De acceptaties van euthanasie en homoseksuelen gebeurden ook niet in één stap.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 januari 2014 om 00:49.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:47   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alleen als een dame in kwestie me over mijn erectie aanspreekt.

Worst case scenario is als ik mijn eerlijke zelf ben. "Sorry mevrouw De Block ,maar de jongedame 3 banken verder gaf mijn lichaam het go signaal".
Ik denk dat daar veel meer over gefantaseerd wordt dan dat het in werkelijkheid problemen oplevert. Anders zouden verplegers en artsen in de klinieken dikwijls met een tent staan, en ik geloof niet dat dat het geval is. Misschien zal dat bij sommige tijdens de eerste confrontaties kunnen wat prikkels bezorgen, maar daar gaat het nieuw ook wel vanaf en na enkele weken ben ik er van overtuigd dat er nog weinige problemen mee zullen hebben. In de jaren 1800 en, hadden de mannen dat al wanneer ze een enkel van een vrouw te zien kregen. Nu lopen sommige grieten half met hun kont bloot vanonder het minirokje. Tijden evolueren net alsook mensen evolueren.

En dat de dames hier, die denken dat dat dan slechts deernes zijn die zo lopen, die kan ik gerust zeggen dat dat helemaal niet zo het geval is. Anders moeten ze maar eens naar een shik galabal gaan, waar al die pretentiewijve beladen met juwelen in hun alles onthullende avondjurken rond flaneren. Het is allemaal schijn bedriegt.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2014 om 00:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:51   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat daar veel meer over gefantaseerd wordt dan dat het in werkelijkheid problemen oplevert. Anders zouden verplegers en artsen in de klinieken dikwijls met een tent staan, en ik geloof niet dat dat het geval is. Misschien zal dat bij sommige tijdens de eerste confrontaties kunnen wat prikkels bezorgen, maar daar gaat het nieuw ook wel vanaf en na enkele weken ben ik er van overtuigd dat er nog weinige problemen mee zullen hebben. In de jaren 1800 en, hadden de mannen dat al wanneer ze een enkel van een vrouw te zien kregen. Nu lopen sommige grieten half met hun kont bloot vanonder het minirokje. Tijden evolueren net alsook mensen evolueren.
Je weet Garry, van mij mag naakt op straat, maar wel met kleren aan.
Oud 12 januari 2014, 00:54   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De fantasie is het probleem niet. De hypothetische situatie is dat wel.

Maar het is een feit, een cultuur die naaktheid gelijkstelt aan "vrij te nemen seks", is nogal debiel. Dat er religie aan geknoopt word, veranderd niks aan de debiliteit.
Oud 12 januari 2014, 01:08   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Diegene die zich laten doen. De anderen winnen.
Er wordt wel naakt gehuwd, waarom zou men dan niet gewoon naakt mogen lopen.

http://www.hln.be/hln/nl/3807/Fun/vi...-trouwen.dhtml

http://www.vandaag.be/bizar/65124_to...-huwelijk.html

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2014 om 01:08.
Oud 12 januari 2014, 01:10   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt wel naakt gehuwd, waarom zou men dan niet gewoon naakt mogen lopen.

http://www.hln.be/hln/nl/3807/Fun/vi...-trouwen.dhtml

http://www.vandaag.be/bizar/65124_to...-huwelijk.html
Zoals ik schreef, mijn hoofdbezwaar is esthetisch. Maar over smaak valt niet te twisten.
Oud 12 januari 2014, 01:10   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je weet Garry, van mij mag naakt op straat, maar wel met kleren aan.
Een hoed, schoenen en kousen dus.
Oud 12 januari 2014, 01:13   #49
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een larie, dat naaktloperijgedoe.

Stel je voor dat iedereen naakt rondloopt. Je staat te wachten op het perron van de Brusselse metro tijdens het spitsuur. Iedereen staat op elkaar gepakt. Je voelt de tepels van de vrouw achter je in je rug boren. Daardoor begint er aan je voorkant een en ander naar omhoog te komen. En dat boort dan weer in de bilspleet van iemand die voor je staat...

Ambiance!
Dat word lachen geblazen ! Inderdaad, in die omstandigheden tijdens het spitsuur het openbaar vervoer gebruiken, dan gaan we nog het één en ander meemaken.
Het hoeft trouwens niet altijd opwindend te zijn. Bekijk de mensen eens goed op straat, en zie hoeveel lelijke, zelfs walgelijke personen daar tussenlopen. En stel je die monsters naakt voor, en dat ze tegen je aandrummen in een overvolle metro...Bêêêêrk !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 01:16   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is niet verboden. Gelukkig mag je nog vinden wat je wil.

Ik vind dat een verbod om naakt te lopen niet kan omdat, wie naakt loopt daar niemand onrecht mee berokkend. Wie daar bezwaar tegen heeft zal zich dan tolerant moeten opstellen. Is dat niet wat ook van ons allen verwacht wordt ten overstaan van al die vreemde culturen die hier aanspoelden. Wanneer ik het gejank moet aanhoren van dat Marokkaans geblèt als die hun (muziek) aanstaat, hangt dat ook serieus mijne frak uit maar er wordt mij verplicht tolerant te zijn. Waarom zouden zij die een probleem hebben met naakt daar dan ook niet tolerant tegenover moeten zijn?
Ik ga niet in mijnen blote door de stad lopen enkel om arabieren te ambeteren.
Oud 12 januari 2014, 01:17   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Eigen keuze MOET kunnen !!
https://www.youtube.com/watch?v=fxzEGFARyBU
https://www.youtube.com/watch?v=qwod_VFC_c0

Maar ja , wie bepaalt: wat is lelijk ??
Ieder bepaalt dat voor zichzelf.
En als ik iets lelijk vind, IS dat voor mij lelijk.
Zelfs als jij dat heel mooi vind.
Oud 12 januari 2014, 01:18   #52
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Een boerka is in strijd met de wet vanwege het niet herkenbaar zijn. Van een naaktloper kan moeilijk gezegd worden dat hij niet herkenbaar zou zijn.
Een compromis op z'n Belgisch is dan het volgende : de doorzichtige boerka !
Oud 12 januari 2014, 01:21   #53
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Noem me gerust een preutse puritein, maar ik heb liever dat de mensen hun kleren aanhouden. Ik heb er geen enkele behoefte aan om bij de bushalte op tieten en penissen te moeten zitten staren. Heb allemaal eens een beetje fatsoen, ja.
Tja, dat kan ook wel leuk zijn in feite. Maar men zou dan ook moeten toelaten dat we in het openbaar neuken. Een vluggertje gedurende die 15 minuutjes dat we op de bus/trein/tram moeten wachten, dat kan zijn charme hebben...
Oud 12 januari 2014, 01:25   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ga niet in mijnen blote door de stad lopen enkel om arabieren te ambeteren.
Dat is niet waar ik het over had. Ik nam dit toevalig als voorbeeld om aan te tonen dat er wel meer dingen zijn waaraan je je kunt ergeren en dat die toch algemeen aanvaard zijn. Evengoed had ik als voorbeeld kunnen nemen dat, wanneer je op het strand zit er voor u iemand komt zitten met een draagbare radio met een Engelse post op, links naast u iemand met een Franstalige post, rechts van u een Vlaamse en achter u een Nederlandse, en jij zit daar midden in die kakofonie, en dat is wel toegestaan ook al hindert dat veel meer dan dat er naast u aan de bushalte iemand rustig in zijn blootje komt staan hoor.

Dat gij liever gekleed loopt is uw goed recht, geen enkele naaktloper die zich daaraan zal ergeren.
Oud 12 januari 2014, 01:27   #55
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar ik het over had. Ik nam dit toevalig als voorbeeld om aan te tonen dat er wel meer dingen zijn waaraan je je kunt ergeren en dat die toch algemeen aanvaard zijn. Evengoed had ik als voorbeeld kunnen nemen dat, wanneer je op het strand zit er voor u iemand komt zitten met een draagbare radio met een Engelse post op, links naast u iemand met een Franstalige post, rechts van u een Vlaamse en achter u een Nederlandse, en jij zit daar midden in die kakofonie, en dat is wel toegestaan ook al hindert dat veel meer dan dat er naast u aan de bushalte iemand rustig in zijn blootje komt staan hoor.

Dat gij liever gekleed loopt is uw goed recht, geen enkele naaktloper die zich daaraan zal ergeren.
Ik loop ook graag naakt rond, maar niet overal. In een stad vol mensen, waarvan sommige gevaarlijk, bieden mijn kleren en schoenen mij bescherming.
Al eens gevochten in uw blote flikker ?
Oud 12 januari 2014, 01:31   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop ook graag naakt rond, maar niet overal. In een stad vol mensen, waarvan sommige gevaarlijk, bieden mijn kleren en schoenen mij bescherming.
Al eens gevochten in uw blote flikker ?
Dan kun je beter vechten verbieden dan naakt lopen. Dat is nog begrijpelijk. Naakt lopen verbieden is krankzinnig. Wat mij betreft mag iedereen leven zoals hij wil, met of zonder kleren. Wie naakt wenst te lopen is geen misdadiger hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2014 om 01:34.
Oud 12 januari 2014, 01:51   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

De videoclip waar Miley naakt op een sloopkogel te bewonderen is, heeft de prijs voor beste video in de wacht gesleept. Mensen weten niet alleen muziek te waarderen, maar staan meer open voor bloot als over het algemeen wordt gedacht.

http://www.allesuit.nl/bloot.html
Oud 12 januari 2014, 01:52   #58
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, dat kan ook wel leuk zijn in feite. Maar men zou dan ook moeten toelaten dat we in het openbaar neuken. Een vluggertje gedurende die 15 minuutjes dat we op de bus/trein/tram moeten wachten, dat kan zijn charme hebben...
Tsja, hopelijk dan wel met condooms, of anders zal 't aantal kindjes hier weer de pan uitswingen. En we hebben nu al genoeg miserie met die moslimakweekmachines. Mochten zulke toestanden toegelaten worden... Ik zou verhuizen naar het buitenland. Wat ik trouwens toch al van plan ben.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 01:55   #59
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Tsja, hopelijk dan wel met condooms, of anders zal 't aantal kindjes hier weer de pan uitswingen. En we hebben nu al genoeg miserie met die moslimakweekmachines. Mochten zulke toestanden toegelaten worden... Ik zou verhuizen naar het buitenland. Wat ik trouwens toch al van plan ben.
Dan vertrek je maar naar het buitenland. En als ze ook in de rest van de wereld geen rekening meer houden met de bekrompenheden van puriteinse seutjes, dan blijf je maar binnen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 02:11   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb er niets op tegen dat mensen naakt op straat zouden wandelen. Uiteraard mag hen wel de toegang ontzegd worden tot winkels, horeca, ziekenhuizen of openbaar vervoer indien de eigenaars dat zo beslissen.
Ik ben geneigd akkoord te gaan hiermee op het eerste zicht. Toch vraag ik me af in hoeverre de overheid zich niet bemoeien mag met wat private eigenaars al dan niet mogen doen als het op klederdracht (of de afwezigheid of schaarsheid daarvan) aankomt. De overheid wil namelijk discriminatie verhinderen in vele gevallen. In sommige gevallen promoten ze discriminatie. Tegenwoordig bv. tegen naaktgekleden (die meestal wel schoeisel dragen) of boerkadragers. Is er een wezenlijk verschil tussen beide groepen? Worden ze gediscrimineerd?

Een discussie voor binnen 50 jaar schat ik.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 januari 2014 om 02:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be