Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2014, 22:12   #41
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De "oudjes" van nu waren in hun jeugd nog veel sterker gevangen in een keurslijf van de authoriteit van de toenmalige ouderen. Ze mochten zelfs gaan vechten in het verre oosten, maar ipv te zagen op internet stichtten ze hun eigen samenleving in hippie communes of revolteerden, zelfs met legergeweren op hun gericht. En werden soms afgeschoten ook. Niets houdt je tegen om hetzelfde te doen en je eigen commune te stichten. Je hebt in elk geval het voordeel dat er al niet meer zo gemakkelijk op je geschoten zal worden.
Eerlijk gezegd, jij lijkt zo te zien nu al oud en verstard.
Oud 3 februari 2014, 22:13   #42
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Subtiele neger.

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 22:16   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De "oudjes" van nu waren in hun jeugd nog veel sterker gevangen in een keurslijf van de authoriteit van de toenmalige ouderen. Ze mochten zelfs gaan vechten in het verre oosten, maar ipv te zagen op internet stichtten ze hun eigen samenleving in hippie communes of revolteerden, zelfs met legergeweren op hun gericht. En werden soms afgeschoten ook. Niets houdt je tegen om hetzelfde te doen en je eigen commune te stichten. Je hebt in elk geval het voordeel dat er al niet meer zo gemakkelijk op je geschoten zal worden.
Er waren meer jonge mensen in de jaren '60 en '70. Ik zou graag in die tijd geleefd hebben, en veel medejongeren zouden dat beamen, denk ik. Maar we leven na, en we moeten met het heden en de toekomst in het hoofd zitten. Teren op nostalgie naar tijden van vóór onze tijd is stilzitten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 februari 2014 om 22:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 22:18   #44
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken zeker niet een graad van emotionele verzuring in mijn geval.

En van minder makkelijk op ons geschoten, dat betwijfel ik hoor. De communes van vandaag zien er dankzij netwerktechnologie heel anders uit. Silk Road bijvoorbeeld, wordt hevig bestreden door allerlei overheidsdiensten, net zoals andere gevallen van piraterij.

De strijd is enkel verschoven. Hij is er nog.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:40   #45
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik ontken zeker niet een graad van emotionele verzuring in mijn geval.

En van minder makkelijk op ons geschoten, dat betwijfel ik hoor. De communes van vandaag zien er dankzij netwerktechnologie heel anders uit. Silk Road bijvoorbeeld, wordt hevig bestreden door allerlei overheidsdiensten, net zoals andere gevallen van piraterij.

De strijd is enkel verschoven. Hij is er nog.
Ik begin ook verzuurd te geraken, vandaar dat sommige reacties wat hevig mogen lijken. In de jaren '60 en '70 was er nog een enorme censuur in alle media. Er was nog de legerplicht. Als je soliciteerde bij sommige bedrijven, contacteerden die de pastoor van je parochie om zijn mening te vragen.
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.
Jullie gaan oogsten wat je zaait, maar het zal niet onze fout zijn. Je richt je tot de verkeerde vijand.

Laatst gewijzigd door Zucht : 3 februari 2014 om 23:40.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:42   #46
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Bekijk het zo : we gaan weer een tijdje een hele hoop verkiezingspropaganda (beloftes) over ons uitgekotst krijgen en ze gaan al die beloftes de eerste dag na de verkiezingen weer breken. Het maakt niet uit welke partij aan de macht komt.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 06:43   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PLC6Xn30gZc

Is dit nu echt serieus? Is dit werkelijk een promotievideo?
Meer blauw ???

Promo video voor O.VLD ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 06:45   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit zijn dus de resultaten die je krijgt wanneer een oude berggeit het VB probeert te kopiëren.
Inderdaad. Het VB. Dat waren nog eens tijden.

http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=BQ6COL_HkGk
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 08:12   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Waarom lees ik "NVA" en "amateuristisch" in 1 zin en ben ik daarover niet verbaasd?
Oud 4 februari 2014, 11:19   #50
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Bejaarden moeten oppassen met hun stereotypen. De politie is nodig, maar zeker niet altijd uw vriend. Ze hebben de levenservaring dat zelf te beseffen. Mijn 55-jarige moeder zegt soms ironisch: "ik kan geen oud mens meer uitstaan".
55 jaar noemt u bejaard??? Ocharme!
Oud 4 februari 2014, 11:20   #51
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger was het veelal ironie, tegenwoordig besef ik au serieux het beangstigende feit dat onze maatschappij voor een groot deel bepaald wordt door domme, verstarde en bemoeizuchtige ouderlingen.
Voorbeeld?
Het begon hier over NVA. Bart De Wever een ouderling?
Of Elio de Rupo? Hij is nu toch premier, hé!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 4 februari 2014 om 11:21.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:24   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De vergrijzing is een feit en dientengevolge houdt de samenleving meer rekening met de grillen van ouderen. Toen de babyboomers nog jong waren werd de samenleving veelal gedomineerd door jonge mensen. Die tijden zijn verleden tijd totdat wij oud worden, maar dan ga je jonge mensen krijgen die het terug voor het zeggen krijgen.
"De grillen van ouderen" da's een goeike. Daar zou ik toch ook wel enkele voorbeelden van willen krijgen!
A propos stereotypen : al de "jongeren" hier op het forum barsten van vooroordelen tegenover oudere mensen. Is dat ook niet verstarring?
Oud 4 februari 2014, 11:27   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begin ook verzuurd te geraken, vandaar dat sommige reacties wat hevig mogen lijken. In de jaren '60 en '70 was er nog een enorme censuur in alle media. Er was nog de legerplicht. Als je soliciteerde bij sommige bedrijven, contacteerden die de pastoor van je parochie om zijn mening te vragen.
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.
Jullie gaan oogsten wat je zaait, maar het zal niet onze fout zijn. Je richt je tot de verkeerde vijand.
Hebt u dat echt ooit meegemaakt? Ik was toen ook jong, hoor. En mijn pastoor werd nooit gecontacteerd door mijn werkgevers!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 4 februari 2014 om 11:28.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:33   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier maar over verzuring, verstarring, censuur ... alles door ouderen.
Maar ... vergis ik mij nu of is Kif Kif dan geen vereniging van jonge mensen? 't Zijn zij toch die een programmaatje gemaakt hebben waardoor iedereen die iets verkeerd plaatst op het internet direct aan de kaak kan worden gesteld!
Dus aansporen tot verklikken, mensen verhinderen hun gedachten op een forum te schrijven, dat vindt de jeugd van tegenwoordig beter dan een maatschappij die vecht tegen criminaliteit?
Oud 4 februari 2014, 11:46   #55
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Plat contrastloos beeld. Geen licht, twee strepen schaduw van die bril over haar ogen. Iedereen met een DSLR denkt tegenwoordig dat em cameraman is. Verschrikkelijk. Als de opname slecht is kunt ge het zelfs nie meer in post-productie redden.

Die amateurs maken de sector kapot gvd!
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 20:32   #56
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij moet je de oorsprong van het vervrouwelijken van ons waardenstelsel (gevoeligheid boven waarheid) in mei '68 zoeken, niet bij de jongeren van vandaag.
Oud 4 februari 2014, 20:34   #57
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Wat een walgelijke vertoning. Dat wijf zit gewoon te geilen op de politiestaat.

En je kan er zeker van zijn, dat ze met 'wie iets mis doet' iemand bedoelt die een sigaret op café opsteekt of een joint rookt, en natuurlijk geen politici of bankiers.
Oud 4 februari 2014, 20:36   #58
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ze is het type mens dat haar rolluik op een kiertje zet om naar buiten te loeren en boos te kijken naar die wagen op haar oprit. Typisch aan oude mensen, vrijwel ongekend fenomeen bij jongeren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 februari 2014 om 20:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 20:43   #59
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het gaat hier maar over verzuring, verstarring, censuur ... alles door ouderen.
Maar ... vergis ik mij nu of is Kif Kif dan geen vereniging van jonge mensen? 't Zijn zij toch die een programmaatje gemaakt hebben waardoor iedereen die iets verkeerd plaatst op het internet direct aan de kaak kan worden gesteld!
Dus aansporen tot verklikken, mensen verhinderen hun gedachten op een forum te schrijven, dat vindt de jeugd van tegenwoordig beter dan een maatschappij die vecht tegen criminaliteit?
Jij kent veel pro-Kif Kif'ers op dit forum?

Ik ken anders genoeg N-VA'ers hier.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 4 februari 2014 om 20:44.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 20:47   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Plat contrastloos beeld. Geen licht, twee strepen schaduw van die bril over haar ogen. Iedereen met een DSLR denkt tegenwoordig dat em cameraman is. Verschrikkelijk. Als de opname slecht is kunt ge het zelfs nie meer in post-productie redden.

Die amateurs maken de sector kapot gvd!
N-VA heeft een budget van € 300.000 voor hun sociale mediacampagne. Daarvan gebruiken ze een groot budget om "clicks" te kopen. Nu ik deel je kritiek. Zelfs voor een klein budget moet het professioneler kunnen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 februari 2014 om 20:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be