Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2014, 12:18   #41
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

nieuwe luchthavens aan de taalgrens zetten, en de aanvliegroute over wallonie steken.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:20   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Falend of non-beleid voeren, kan Vlaanderen inderdaad even goed, soms zelfs beter, dan België.
Daarom dat er elk jaar 16miljard uit Vlaanderen kan worden weggezogen natuurlijk.
Oud 11 april 2014, 12:21   #43
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarom dat er elk jaar 16miljard uit Vlaanderen kan worden weggezogen natuurlijk.
Die zit.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:26   #44
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Geen. Heb er een paar op tv gezien die aan het woord waren.

Ben jij in zo'n actiegroep (vraag die ik stel uit interesse, niet om de vraag terug te kaatsen)?
ik ben nauw betrokken bij de lokale actiegroep, en ben als inwoner van Steenokkerzeel en lid van de meerderheid van de gemeente rechtstreeks betrokken
Oud 11 april 2014, 12:30   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's juist het onderwerp van deze draad....de concurrentievervalsing die de walen aan het orkestreren zijn.
Misschien eerst de Europese rechtspraak afwachten vooralleer over concurrentievervalsing spreken?

Voor het overige: wat doet Vlaanderen om haar concurrentiepositie te verbeteren?
Oud 11 april 2014, 12:31   #46
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat heeft dat met het falend Vlaams luchthavenbeleid te maken?
Oud 11 april 2014, 12:31   #47
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik ben nauw betrokken bij de lokale actiegroep, en ben als inwoner van Steenokkerzeel en lid van de meerderheid van de gemeente rechtstreeks betrokken
Dan is mijn vraag aan jou: als de huizen er toch zo duur zijn en je hebt er lang geleden één gekocht, waarom verkoop je dan niet als de vliegtuigen je mateloos ergeren?
Indien je er relatief recent een huis gekocht hebt, dan was je toch op de hoogte van de overlast die zoiets met zich meebrengt?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 11 april 2014, 12:32   #48
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eerst de Europese rechtspraak afwachten vooralleer over concurrentievervalsing spreken?

Voor het overige: wat doet Vlaanderen om haar concurrentiepositie te verbeteren?
Europa kan me gestolen worden. Kom daar in godsnaam niét mee af!
In een zogezegd verenigd Europa is het interessanter om je hoofdzetel in één of ander ex-oostblokland te hebben dan pakweg in België. Zij hebben van concurrentievervalsing een godsdienst gemaakt verdomme!

Vlaanderen is druk bezig met het proberen afstoten van de zuidelijke blok aan haar been; 16 miljard extra zal de concurrentiepositie deugd doen.

Laatst gewijzigd door Maori : 11 april 2014 om 12:33.
Oud 11 april 2014, 12:38   #49
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks belet Vlaanderen om een beleid uit te werken zodat de Vlaamse luchthavens concurrentieel worden tegenover de Waalse luchthavens, hé.
Tja, dat is de theorie.

Dit is het praktijk:

Zaventem:

Antwerpen:

Laatst gewijzigd door Tempest : 11 april 2014 om 12:47.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:39   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa kan me gestolen worden. Kom daar in godsnaam niét mee af!
In een zogezegd verenigd Europa is het interessanter om je hoofdzetel in één of ander ex-oostblokland te hebben dan pakweg in België. Zij hebben van concurrentievervalsing een godsdienst gemaakt verdomme!
Nochtans zal het nog steeds Europa zijn die zal zeggen of er sprake is van concurrentievervalsing, dat je dat nu wilt of niet.
En als er géén sprake is van concurrentievervalsing, dan zal er gewoon sprake zijn van Vlaamse jaloezie dat Wallonië het beter doet dan zij.

Citaat:
Vlaanderen is druk bezig met het proberen afstoten van de zuidelijke blok aan haar been; 16 miljard extra zal de concurrentiepositie deugd doen.
Vlaanderen is met niks bezig dus.
Als arm Wallonië geld en middelen kan vinden om haar luchthavens top te maken, dan zou rijk Vlaanderen dat nog gemakkelijker moeten kunnen, neen? Maar misschien gebruikt Vlaanderen haar geld liever voor andere zaken, wat haar goed recht is.
Oud 11 april 2014, 12:42   #51
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zal het nog steeds Europa zijn die zal zeggen of er sprake is van concurrentievervalsing, dat je dat nu wilt of niet.
En als er géén sprake is van concurrentievervalsing, dan zal er gewoon sprake zijn van Vlaamse jaloezie dat Wallonië het beter doet dan zij.

Vlaanderen is met niks bezig dus.
Als arm Wallonië geld en middelen kan vinden om haar luchthavens top te maken, dan zou rijk Vlaanderen dat nog gemakkelijker moeten kunnen, neen? Maar misschien gebruikt Vlaanderen haar geld liever voor andere zaken, wat haar goed recht is.
Dat kan mij ook niet schelen; Europa beslist wat Europa wil, ik heb daar geen last van.

Waarom is jaloezie een woord waar zo snel naar gegrepen wordt? Kan de discussie niet op een ander niveau gevoerd worden?
Jaloezie? Woede bedoel je, woede omdat waalse ministers de vlamingen probeert te beperken in hun doen en laten om daarna de verloren business aan wallonië te kunnen overdragen.
Jaloezie? pffffft.

Ik hoop elke dag dat de walen het beter zouden doen dan de vlamingen, kunnen we gelijk onze 16 miljard jaarlijks bijhouden.
Oud 11 april 2014, 12:42   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wallonië zal er wel voor zorgen dat het door de een of de andere gesubsidieerd wordt als "ontwikkelingsgebied". Zo kunnen ze uit verschillende ruiven eten, terwijl Vlaanderen zichzelf EN Wallonië moet helpen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:44   #53
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan mij ook niet schelen; Europa beslist wat Europa wil, ik heb daar geen last van.

Waarom is jaloezie een woord waar zo snel naar gegrepen wordt? Kan de discussie niet op een ander niveau gevoerd worden?
Jaloezie? Woede bedoel je, woede omdat waalse ministers de vlamingen probeert te beperken in hun doen en laten om daarna de verloren business aan wallonië te kunnen overdragen.
Jaloezie? pffffft.

Ik hoop elke dag dat de walen het beter zouden doen dan de vlamingen, kunnen we gelijk onze 16 miljard jaarlijks bijhouden.
Wallonië doet het hier gewoon veel beter dan Vlaanderen. En het enige dat ik daarover zie, zijn verzuurde reacties.
Vlaanderen weet wat er gedaan moet worden, maar doet het gewoon niet. Waarover klaagt men dan?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 april 2014 om 12:45.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:50   #54
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan is mijn vraag aan jou: als de huizen er toch zo duur zijn en je hebt er lang geleden één gekocht, waarom verkoop je dan niet als de vliegtuigen je mateloos ergeren?
Indien je er relatief recent een huis gekocht hebt, dan was je toch op de hoogte van de overlast die zoiets met zich meebrengt?
Die vraag stel ik mij ook?
Je wist dat er een luchthaven is. Je wist dat er vliegtuigen laag komen over gevlogen. Je wist dat het je ging ergeren. Elke normale mens weet dat een luchthaven zoals elk ander bedrijf kan uitgroeien. Waarom ga je er dan wonen?

Je bent niet objectief maar uit puur egoïsme ga je nu in een groep protesteren. Omdat jij niet rustig in je tuin kunt gaan liggen is de luchthaven nu de boeman. Sorry maar je hebt geen recht van spreken. Staat het je niet aan dan verkas je maar in plaats van je achter een debiele actiegroep te verschuilen!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:52   #55
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wallonië doet het hier gewoon veel beter dan Vlaanderen. En het enige dat ik daarover zie, zijn verzuurde reacties.
Vlaanderen weet wat er gedaan moet worden, maar doet het gewoon niet. Waarover klaagt men dan?
Als Wallonië het dan zoveel beter doet dan Vlaanderen, waarom blijven ze dan onze 16 miljard jaarlijks opeisen?
Oud 11 april 2014, 12:54   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Wallonië het dan zoveel beter doet dan Vlaanderen, waarom blijven ze dan onze 16 miljard jaarlijks opeisen?
Staat het woordje "hier" niet in mijn tekst? Weet je wel, dat woordje dat naar iets bijzonders verwijst, zoals in casu het luchthavenbeleid, onderwerp van dit topic.
Waar jij uw veralgemeningen uithaalt, is mij dan ook een compleet raadsel.
Oud 11 april 2014, 13:00   #57
frank1234
Gouverneur

Standaard

Zaventem is jaren geleden afgeschreven als grote luchthaven
Mede door toedoen van onze toenmalige "traditionele" volksvertegenwoordigers
Ipv toen te kiezen voor het economische hebben ze zich weer laten verleiden door de franstaligen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 13:41   #58
Tempest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de geluidscontouren van de luchthaven van zaventem:

(...)

voor duidelijkere kaarten, vanaf p 69 in dit document
Mooie document
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 11 april 2014 om 14:08.
Oud 11 april 2014, 13:47   #59
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat het woordje "hier" niet in mijn tekst? Weet je wel, dat woordje dat naar iets bijzonders verwijst, zoals in casu het luchthavenbeleid, onderwerp van dit topic.
Waar jij uw veralgemeningen uithaalt, is mij dan ook een compleet raadsel.
Ik wil per sé veralgemenen omdat 16 miljard niet zomaar onder de tapijt kan geveegd worden, hier niet en ginder niet.
Oud 11 april 2014, 13:55   #60
Tempest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Zaventem is jaren geleden afgeschreven als grote luchthaven
"Wat wij zelf doen, doen wij beter"

Laatst gewijzigd door Tempest : 11 april 2014 om 14:10.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be