Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 10:03   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hangt er vanaf met wat je tevreden bent. Stel dat hij het huis van zijn ouders heeft geërft en dit enkel moet dienen om in zijn basisbehoeften te voldoen? 40 jaar parasiteren, je moet het maar doen.
Eigenaars van een huis hebben ook recht op leefloon, als je geen huishuur moet betalen kan je daarop ook heerlijk parasiteren. En dat verdedigt N.VA met hand en tand.

Deze man is een totale uitzondering. Er zijn zo maar twee gevallen bekend. Huiseigenaars met een leefloon, die zijn er volop.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:08   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze bestaan wel degelijk , hier in de gemeente is er ook minstens zo ene, dat weet ik van de OCMW voorzitter.
Het zijn absolute uitzonderingen. Slechts een paar gevallen zijn bekend.

Wat de regel is, dat zijn huiseigenaars met een leefloon, waar ze comfortabel op kosten van de staat kunnen parasiteren.

Dat verdedigt de N.VA met hand en tand. Begrijpe wie kan....
Oud 21 mei 2014, 10:10   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bewonderenswaardige idealisten. Zouden die er niet beter mee stoppen?

Ik ben van job moeten veranderen toen ik er alleen kwam voor te staan met m'n kinderen. Nu doe ik zwaar werk voor 1600 eurootjes per maand.
Op zich geen probleem ware het niet dat ik vorige maand voor de tweede keer los door m'ne rug ben gegaan. Ik zoek nu al wat rond naar ander (lichter) werk want met 't geen de ziekenkas me geeft kom ik er helemaal niet en deze job zal ik niet lang meer kunnen volhouden.
Werk genoeg zeggen ze, en 'k heb een kwarteeuw werk op mijne cv staan maar geen diploma. Maar wel een kapotte rug en een gezin om voor te zorgen. Begin maar te zoeken hé...
Uiteraard kan ik bij de nva altijd dozen gaan plooien maar ik vind die jobaanbieding niet terug bij de vdab...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:11   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom. Dit heeft weinig te maken met de noodzaak van werkloosheid in tijd bepreken. Dit heeft vooral te maken met controle op naleving van de bestaande wetten. Mijnheer is blijkbaar niet bereid te werken/beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Hij beantwoordt dus niet aan de voorwaarden om een werkloosheidsuitkering te krijgen. Zelfs niet op een leefloon.
Ene die het toch doorheeft.

Die man zou in realiteit al lang geschorst zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:12   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het gaat hier niet over 1000euro he jongen. Het gaat over 1000euro X het aantal maanden dop dat die leegloper heeft geprofiteerd. In Wallonië leven mensen die hun ouders nooit hebben zien werken.

Nog een zeer goed voorbeeld om de werkeloosheidsuitkering in tijd te beperken. Ook mooi dat dit nu naar buiten komt.
Om vervolgens een door de N.VA verhoogd leefloon te krijgen. Broekzak vestzak operatie.
Oud 21 mei 2014, 10:16   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens mij gaat het wel over 1000€.
En daar kom je geen maand mee toe.
Wie weet wat zijn familievermogen is of wat zijn vrouw verdient...

Wat ga je doen met zulke mensen die bewust kiezen om niets te doen en niet bemiddeld zijn? Een middelentest zal ze van het leefloon niet afhouden. En ook het bezit van een huis zal ze van het leefloon niet afhouden. Want het N.VA wil niet dat er aan het recht op leefloon van huiseigenaars geraakt wordt
Oud 21 mei 2014, 10:21   #47
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik stem nog steeds voor een onafhankelijk Vlaanderen, geen rond-de-pot gedoe over confederaties of andere zever.
Veel mogelijkheden geeft dat als kiezer niet.

Ook kan ik me niet vinden in de nonsens over doppers terwijl men de beroepsleefloners in Laken rustig hun gang laat gaan, die kosten meer dan de 64-jarige dopper.
Het pensioen van die zelfstandige, maar ook van mensen die heel hun leven aan een klein loontje werkten is klein, maar hoeveel betalen we aan dat koningshuis voor hun pensioenen, terwijl ze toch een stevig fortuin op de kap van de belgen opbouwden?
Maar wel zeuren over Vlamingen met een leefloon (als 't al Vlamingen zijn) Niet vergeten dat we alvast 13.500 Europeanen een leefloon geven, niet vergeten dat we nieuwkomers door het geven van een tijdelijk nepjobke ook dop uitbetalen. Maar niemand durft het zo zeggen terwijl het nochtans de realiteit is.

Ik werk me kapot (en dat mag je letterlijk opvatten) voor een loontje waar ik 't einde van de maand niet mee haal, maar als ik het niet meer aankan of ik kom ooit in de problemen wil is wel dat er een stevig sociaal vangnet is, en niet dat men het weggaf aan de rest van de wereld.
Maar net dat durft niemand aan te pakken, wel weer wijzen naar een paar Vlaamse Jambersfiguren...
Ik vind dat als België aan Europeanen leefloon uitbetaalt, dat dan zou moeten gebeuren op basis van strikte wederkerigheid. Dat betekent dat ik ook leefloon zou moeten kunnen trekken in hun landen. In Frankrijk, Italië, Griekenland, etc...In Spanje moet ik dat niet proberen, het leefloon bestaat hier niet. Werkloosheidsuitkeringen, dat is al Europees geregeld, dacht ik. ??
Oud 21 mei 2014, 10:22   #48
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Prototype sos.
eerder prototype van een verwend nest uit een rijke familie.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:22   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is nu eens een slimme vaststelling.
Voor de ene dopper zijn die voordelen in natura zo goed als niks waard,
voor de andere dopper betekenen die een fortuin.

De vraag is.... met welke dopper heb je te maken en hoe ga die scheefgetrokken situatie als overheid rechttrekken?

Welke voordelen in natura?
Oud 21 mei 2014, 10:23   #50
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

De hele meute is weer op stang gejaagd door waarschijnlijk een vals artiekel.
Vette 2
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:23   #51
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik vind dat als België aan Europeanen leefloon uitbetaalt, dat dan zou moeten gebeuren op basis van strikte wederkerigheid. Dat betekent dat ik ook leefloon zou moeten kunnen trekken in hun landen. In Frankrijk, Italië, Griekenland, etc...In Spanje moet ik dat niet proberen, het leefloon bestaat hier niet. Werkloosheidsuitkeringen, dat is al Europees geregeld, dacht ik. ??
VLD pleit voor zo'n Europese leefloonregeling
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:24   #52
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ken er wel een paar persoonlijk.
Maar ik woon dan ook niet in een villawijk.
Mensen die heel hun leven gedopt hebben? Dat geloof ik niet.
Oud 21 mei 2014, 10:25   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ook niet met alle kortingen en andere voordelen bij ?
Welke kortingen en voordelen? Ik ken er maar 1: het OMNIO statuut in de gezondheidszorg.
Oud 21 mei 2014, 10:26   #54
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie weet wat zijn familievermogen is of wat zijn vrouw verdient...

Wat ga je doen met zulke mensen die bewust kiezen om niets te doen en niet bemiddeld zijn? Een middelentest zal ze van het leefloon niet afhouden. En ook het bezit van een huis zal ze van het leefloon niet afhouden. Want het N.VA wil niet dat er aan het recht op leefloon van huiseigenaars geraakt wordt
Een middelentest zal ze wél van het leefloon afhouden. Als zijn vrouw voldoende verdient komt hij ten laste van zn vrouw, leefloon 0.
Als hij een fortuin of verschillende huizen bezit, leefloon 0.
De gezinswoning word niet geraakt, wat normaal is. Maar als hij die woning bezit moet hij ook geen sociale woning of huursubsidie aanvragen hé.
Zie je, je kan er de profiteurs wél uithalen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:26   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gaat het IGO krijgen. 1000€.
Dat is dan 200 euro meer dan het gemiddeld pensioen van een zelfstandige en slechts een dikke 200 euro minder dan dat van een loontrekkende die 45 jaar geeft gewerkt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:29   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Hij kan dan ook nog eigenaar zijn van huizen. En in de vrije tijd die huizen onderhouden. Dus huurinkomsten + 1000 euro. Kan zeer comfortabel zijn.
Zo zijn er veel. Daarom werkloosheid beperken in de tijd, en als hij levensloon wil, dan kunnen ze zijn bezittingen eens nagaan.

Voor werkloosheidsvergoedingen is er geen middelencriterium.

Als je dat beperkt in de tijd, krijgt hij van de N.VA een verhoogd leefloon.

Bezit hij een huis, dan wil de N.VA niet dat er ook maar enige vorm van middelencontrole op toegepast wordt.

Dat is pas het verdedigen van het profitariaat...

Met een eigen huis en verhoogd leefloon, kan je comfortabel profiteren.

Alleen als je inkomsten hebt van huishuren, wordt je leefloon verminderd...
Oud 21 mei 2014, 10:35   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Hagen Bekijk bericht
Meer dan waarschijnlijk heeft deze man nog een sociale woning ook.
Ja, maar misschien heeft hij ook zoals ik twee keer zes jaar op een wachtlijst gestaan. Die twaalf jaar moet je dan aftrekken van zijn veertig jaar niets doen.

Ja, maar misschien heeft hij net zoals ik ook vastgesteld, dat de sociale woning die ze hem na zes jaar op de wachtlijst toewezen, duurder uitviel dan de huishuur waar hij al woonde. Misschien heeft hij dan net zoals ik die sociale woning geweigerd....
Citaat:
Openbaar vervoer is voor deze 'arme' man uiteraard gratis; immers moet hij met slechts € 1 000 per maand zien rond te komen.
Dat is een kwakkel. Openbaar vervoer krijg je niet gratis omdat je op een lage werkloosheidsuitkering staat.
Citaat:
Het is door zo een voorbeelden, dat mensen die moeten rondkomen met € 1 400 nette per maand (door te gaan werken), er gewoon mee ophouden; met alle gekende gevolgen.
Ik ken geen mensen die er mee ophouden omdat ze 1400€ netto verdienen. Dat is totaal van de pot gerukt. Ik heb zelf zes jaar als laagsteloonwerker onder de armoedegrens gewerkt en ik ben er mee doorgegaan tot al mijn spaargeld opgemaakt was, uit pure wanhoop, omdat ik geen beter betaald werk meer kon versieren.
Citaat:

Met dank aan de sossen.
de sossen hebben hier niks mee te maken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2014 om 10:37.
Oud 21 mei 2014, 10:38   #58
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor werkloosheidsvergoedingen is er geen middelencriterium.

Als je dat beperkt in de tijd, krijgt hij van de N.VA een verhoogd leefloon.

Bezit hij een huis, dan wil de N.VA niet dat er ook maar enige vorm van middelencontrole op toegepast wordt.

Dat is pas het verdedigen van het profitariaat...

Met een eigen huis en verhoogd leefloon, kan je comfortabel profiteren.

Alleen als je inkomsten hebt van huishuren, wordt je leefloon verminderd...
Als hij een eigen huis heeft, dan kan hij geen sociale woning krijgen en ook geen huursubsidie.
Hele besparing in vergelijking met asielzoekers die nu een leefloon + huursubsidie ontvangen. In feite wordt hij bestraft voor zijn goed gedrag.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:40   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik benijd hem ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn parasietenbestaan wil sponsoren.
En trouwens, waarom zou hij niet bestaan maar alle andere verhalen van mensen die beweren al jarenlang te zoeken en niet te vinden, aanvaardt U blijkbaar blindelings.
Twee maten, twee gewichten ?
Ze bestaan, maar het zijn er twee, drie of vier die bekend zijn, zoals bleek uit het debat Magnette-BDW:

Het was BDW die met dat argument afkwam, waarmee hij zich belachelijk maakte.
Oud 21 mei 2014, 10:41   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Hagen Bekijk bericht
Tuurlijk. Ik ben zelf ook begonnen aan een € 1 300 per maand. Elke dag met de wagen, 80 km (heen en terug). Eigenlijk, goed gek!
Stop dan met werken en doe 40 jaar niets.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be