Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2014, 19:40   #41
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

Dan is de oplossing heel simpel. Cannabis de status van drug ontnemen en gelijkzetten met alcohol.

.
Goed idee!
Uw manier van oplossen is geniaal.

We gaan ook heroine de status van drug ontnemen en gelijkzetten met alcohol. Probleem opgelost!
We gaan vreemdelingen de status van allochtoon ontnemen en Belg van maken. Integratieproblemen opgelost!
We gaan mazelen de status van ziekte ontnemen. Geen kinderziekten meer!

U verdient de Nobelprijs van de euh ... ik weet eigenlijk niet goed wat. Ze moeten voor u een eigen categorie nobelprijs uitvinden!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 19:44   #42
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Goed idee!
Uw manier van oplossen is geniaal.

We gaan ook heroine de status van drug ontnemen en gelijkzetten met alcohol. Probleem opgelost!
We gaan vreemdelingen de status van allochtoon ontnemen en Belg van maken. Integratieproblemen opgelost!
We gaan mazelen de status van ziekte ontnemen. Geen kinderziekten meer!

U verdient de Nobelprijs van de euh ... ik weet eigenlijk niet goed wat. Ze moeten voor u een eigen categorie nobelprijs uitvinden!
Uw vergelijkingen zijn werkelijk belachelijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 19:49   #43
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Uw vergelijkingen zijn werkelijk belachelijk.
Dat vind ik ook van de vergelijking cannabis/alcohol...

U moet ook goed lezen wat ik schrijf. Ik begin met: Uw manier van oplossen is geniaal.
het gaat dus eigenlijk niet over de vergelijkingen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 november 2014 om 19:52.
Oud 5 november 2014, 20:18   #44
Bhairav

Standaard

U ben waarschijnlijk iemand die denkt dat mensen gek worden van cannabis op zich.
Oud 5 november 2014, 20:29   #45
geertvdb

Standaard

Citaat:
U ben waarschijnlijk iemand die denkt dat mensen gek worden van cannabis op zich.
U bent waarschijnlijk iemand die graag een label plakt op iemand.
Oud 5 november 2014, 21:44   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welkom terug...
U beloofde toch weg te blijven in discussies over cannabis ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2014 om 21:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 21:59   #47
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah, hij is gewoon wat rancuneus dat die wiet-aandelen die Savatage hem aangesmeerde nu wat toch weer wat gas terugnemen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 22:00   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bah, hij is gewoon wat rancuneus dat die wiet-aandelen die Savatage hem aangesmeerde nu wat toch weer wat gas terugnemen.
Hou op of hij begint weer te bleiten
Oud 5 november 2014, 22:08   #49
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welkom terug...
Hij zit zonder...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 22:13   #50
geertvdb

Standaard

Citaat:
Welkom terug...
Serieus? Die belofte kan ik mij niet herinneren...
Oud 5 november 2014, 22:55   #51
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een smeerlappeke zonder mening over drugs.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:01   #52
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon Bekijk bericht
minder weed roken!
Ik kom hier in een thread met allemaal 'believers'. Allemaal heel akkoord met mekaar.
En dan biedt ik als enige tegenwerking, en direct wordt er op de man gespeeld, en krijg ik giftige reacties.

Jullie hebben blijkbaar niet graag een 'andere mening', niet? Waarom beginnen jullie eigenlijk een thread op een discussie forum?
Oud 5 november 2014, 23:12   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom hier in een thread met allemaal 'believers'. Allemaal heel akkoord met mekaar.
En dan biedt ik als enige tegenwerking, en direct wordt er op de man gespeeld, en krijg ik giftige reacties.

Jullie hebben blijkbaar niet graag een 'andere mening', niet? Waarom beginnen jullie eigenlijk een thread op een discussie forum?
Ga je weer beginnen bleiren ?
Wat is het nu heb je een andere mening (altijd welkom daarom zijn we hier ) of had je geen mening ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2014 om 23:17.
Oud 5 november 2014, 23:57   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het nu heb je een andere mening (altijd welkom daarom zijn we hier ) of had je geen mening ??
Nou,
.... zomaar een andere mening kan ook gewoon in een one-liner in een onderschrift gezet worden.
... toch liever net iets meer dan zomaar een andere mening
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:05   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Giftig? Ik ben nochtans redelijk braaf in m'n posten.

Wat u wel niet ziet (mss valt dat niet op tussen alle postings) is dat er ook nog veel verschillen zijn tussen de voorstanders onderling, en de tegenstanders onderling.
Zo ben ik wel voorstander van legalisering van cannabis, maar niet van harddrugs die wel schade veroorzaakt en waar wel veel problemen mee zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat iets als meth zomaar te koop zou zijn bij de lokale drogist. Anderen zullen daar dan weer een ander gedacht van hebben.

Zoals velen heb ik ook in m'n jonge jaren al eens recreatief gerookt (toen wisten we niet eens wat zo'n verdamper was, spacecake kenden we natuurlijk wel) . Maar wat we toen rookten (en die verbranding is idd niet gezond ) was wel nog degelijk.

Als mensen tegenwoordig eens eentje roken (hoewel die vaporizers blijkbaar meer in trek zijn) zitten ze met een hoop ellende van bijproducten. Van gemalen neonlamp tot sprite, het plakt er allemaal tussen... Dat komt dan nog eens bovenop de soms walgelijke manieren van kweken, het grootste deel van de "jupilerwiet" zit nog vol met de meest bizarre producten die de broodkwekers gebruiken om meer grammetjes uit een plant te halen. Die nemen niet eens de tijd en moeite om de planten rustig te spoelen, 't moet snel drogen in een oven hups de straat op.
En u vindt de reacties hier giftig? Da's nog niets vergeleken met de giftige rommel die ze bij de wiet droppen.

Laat zo'n kwekers niet zorgen voor 't gene men toch zal roken, die mannen weten niet eens welke strain ze hebben staan, 't is allemaal witte, haze of amnesia, voor de rest kennen ze het niet. Nochtans zijn er honderden verschillende soorten waaronder veel door liefhebbers gekweekte medicinale cannabis, ondertussen al met minder thc dan dat er cbd in zit (of ze hebben het 1/1 gelijk gekregen,)
Geef de mensen op z'n minst de kans om zelf zuiver en goedkoop te kweken, en voor degenen die zelfs zo'n makkelijke plant niet groot krijgen , laat ze propere en goede wiet kopen.
Dat hoeft dan niet eens in een apotheek, het systeem van een coffeeshop is niet slecht, op voorwaarde dat je niet de fout maakt die ze in Nederland hebben gemaakt. Zorg er voor dat die coffeeshops ook hun producten legaal van deftige kwekers kunnen kopen, en niet van diezelfde broodkwekers, men klaagt ook in Nederland over de kwaliteit in de coffeeshops.

Daarom zou het nog niet zo slecht zijn om dit kruid door ervaren tuinbouwers te laten verzorgen, dan vaart die sector er ook wel bij en is het gedaan met vervuilde rommel. En ineens gedaan met de louche tussenpersonen.
Mijn idee is dus , laat ieder die wil en kan 't zelf kweken.
De hoeveelheid valt te bezien, in Nederland gedogen ze vijf plantjes, al naargelang het soortje mag dat mss meer zijn, er zijn ook al bonsaï-achtige plantjes die onder een spaarlamp kunnen groeien en bloeien, daar halen ze natuurlijk minder topjes af dan van een reguliere boom van drie meter hoog. Een beetje een nuance daarin zou dus welkom zijn.

Zoals ik zei, ook bij de voorstanders van legalisatie zit er verschil in 't gedachtengoed, net zoals bij de tegenstanders. hoewel er vaak veel desinformatie tussen zit, 't is enkel effe tussen de lijntjes door lezen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:07   #56
geertvdb

Standaard

Citaat:
Weer beginnen bleiren?
ik zal nu achter elke zin die ik zet een smiley zetten zodat het voor u duidelijk is dat ik geen bleiter ben.
Maar ik voel mij niet zo welkom op deze thread met mijn argumenten als blijvend op de persoon gespeeld wordt.
Let op de smileys, ik zeg dat niet bleitend!
Zelfs al maak ik de opmerking dat op de persoon gespeeld wordt, dan nog krijg ik giftige opmerkingen.
let op de smileys, ik ben niet aan het bleiten.

Maar een thread waar dat iedereen mekaar zit af te trekken, ik vindt dat creepy.
En dat maakt mij droevig.
Oud 6 november 2014, 05:52   #57
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf dan maar weg uit Amsterdam...Denver..Montevideo...Kopenhagen...san Francisco en Barcelona want je zou weleens zonder tanden kunnen terugkomen
Gij moet ook eens goed leren lezen denk ik. Ik heb toch gezegd klop "ik" het spul uit zijn bakkes. Wie verliest er dan zijn tanden ? Oh ? ik snap het ! Gij denkt dat ik dan ga wachten totdat die zelf terugklopt, ofdat hij een meute moslimvriendjes heeft bijeengetrommeld. Sorry, ik maak dan wel dat ik weg ben. En ik kan heel goed lopen. Laf ? Nee, realistisch en geen deathwish.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 05:57   #58
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik ben eerder hoffelijk, zelfs bij een sigaretje roken zou ik al vragen of het stoort.
Dan zult ge met mij nooit last hebben.
Oud 6 november 2014, 06:05   #59
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb nu al een week niet geblowed, niets last... Achja, ik ben wat minder "happy" als anders. We zitten op gene wolk zeker?
Toen ik van drank moest afkicken kerel heb ik de hel gezien.
En ik heb duizenden euro's schade gemaakt...
Van een jointje word ik rustig en vredelievend.

Ge moet "uw" karakter niet op een ander toepassen.
Neem de proef eens op de som, word 1 jaar (1 maar) geheelonthouder van alcohol, drank, sigaretten. Ik daag je uit.
Waarom mij uitdagen. Ik heb toch al gezegd dat ik aan totaal niets verslaafd ben of ooit ga worden. Roken ? Misschien een pakje per jaar. Zuiver voor de show. Bier ? Nog geen 10 pintjes per jaar ? Dus die proef daar ben ik glansrijk doorgekomen. En dan vind ik van mezelf zelfs nog niet dat ik hoegenaamd een sterk karakter heb. Verslaving ken ik op geen enkel gebied. Dus in vergelijking met mij met een nr. mijn mening zelfs zwak karakter, vraag ik mij dan af hoe laag dat ge moet vallen om aan iets verslaafd te geraken. Ik ben abnormaal denk ik dan soms omdat ik aan niets verslaafd ben.

Laatst dacht ik dat ik aan dit forum verslaafd was. Nooit zo'n rustige tijd gehad als tijdens mijn ban van een maand. Totaal geen afkickverschijnselen. Dus voor herhaling vatbaar.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 november 2014 om 06:08.
Oud 6 november 2014, 07:00   #60
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Gij moet ook eens goed leren lezen denk ik. Ik heb toch gezegd klop "ik" het spul uit zijn bakkes. Wie verliest er dan zijn tanden ? Oh ? ik snap het ! Gij denkt dat ik dan ga wachten totdat die zelf terugklopt, ofdat hij een meute moslimvriendjes heeft bijeengetrommeld. Sorry, ik maak dan wel dat ik weg ben. En ik kan heel goed lopen. Laf ? Nee, realistisch en geen deathwish.
Durft ge ni.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be