Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2014, 21:55   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar verschiet ik ni van.
Dat ik zelf geen gebruiker ben en nooit de behoefte gevoeld heb om dat uit te testen, of dat andere ? Waar verschiet gij nu eens niet van ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 21:59   #22
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Das't verschil hé peche. Die alcoholjunks kloppen direct, wij blowers zouden delen en samen genieten van de wonderen van de natuur.
Sorry, maar geloof het of niet, maar alcoholjunk ben ik ook niet. Als ik 5 pinten bier op een jaar drink is het veel. Een ik zie niet in welke andere alcohol ik zou drinken.
Oud 3 november 2014, 22:02   #23
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat ik zelf geen gebruiker ben en nooit de behoefte gevoeld heb om dat uit te testen, of dat andere ? Waar verschiet gij nu eens niet van ?
Dat andere. Dat mensen geen behoefte hebben om het te proberen, wat kan ik daar nu tegen hebben.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 22:08   #24
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dikke lol zeker? Profeet, ik wil U eens voorbij lopen Ik reik u de hand....
Dat gij blowt, geloof me of niet, daar was ik ondertussen al wel 100% zeker van.

Als er iemand rookt op een plaats waar dat niet mag (in bus of tramhokje gebeurt dat dan nogal eens), en zijn rook dan nog in mijn richting blaast zeg ik altijd op zijn Antwerps "gaat het zo'n beetje ?". Ze weten dan meestal direct dat het niet mag en het mij stoort en ze verontschuldigen zich dan onmiddellijk. Nooit geen problemen mee gehad.

Maar ne halve gare die een jointje in mijn buurt zou opsteken, da's wat anders natuurlijk. Wat volgt is naar mijn mening gewoon wettige zelfverdediging in 't klein. Die probeert mij in mijn ogen kapot te maken.

Oh en zoek maar verder maar ik ben aan niets verslaafd, ook niet aan het posten hier. Toen ik onlangs voor een maand was gebannen, heb ik dit forum niet gemist.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 3 november 2014 om 22:10.
Oud 3 november 2014, 22:11   #25
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gij blowt, geloof me of niet, daar was ik ondertussen al wel 100% zeker van.

Als er iemand rookt op een plaats waar dat niet mag (in bus of tramhokje gebeurt dat dan nogal eens), en zijn rook dan nog in mijn richting blaast zeg ik altijd op zijn Antwerps "gaat het zo'n beetje ?". Ze weten dan meestal direct dat het niet mag en het mij stoort en ze verontschuldigen zich dan onmiddellijk. Nooit geen problemen mee gehad.

Maar ne halve gare die een jointje in mijn buurt zou opsteken, da's wat anders natuurlijk. Wat volgt is naar mijn mening gewoon wettige zelfverdediging in 't klein. Die probeert mij in mijn ogen kapot te maken.

Oh en zoek maar verder maar ik ben aan niets verslaafd, ook niet aan het posten hier. Toen ik onlangs voor een maand was gebannen, heb ik dit forum niet gemist.
Jaja, ge zijt den besten zenne
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 22:32   #26
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat andere. Dat mensen geen behoefte hebben om het te proberen, wat kan ik daar nu tegen hebben.
Ik snap het, ik dacht heel even dat ge bedoelde dat ik nogal gewelddadig die man mogelijk zijn jointje zou wegkloppen. Ik ben heel zachtaardig van aard, geloof me. Maar er zijn natuurlijk, zoals bij iedereen grenzen.
Oud 3 november 2014, 22:36   #27
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jaja, ge zijt den besten zenne
Wat ik bedoel is dat ik niet snap hoe iemand verslaafd kan raken. Dat zou willen zeggen dat ik een sterk karakter zou hebben omdat ik aan niets verslaafd ben. Dat is in elk geval zeker zo niet.
Oud 3 november 2014, 22:37   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dien uitleg gaat helemaal goed komen voor de rechtbank...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 22:39   #29
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap het, ik dacht heel even dat ge bedoelde dat ik nogal gewelddadig die man mogelijk zijn jointje zou wegkloppen. Ik ben heel zachtaardig van aard, geloof me. Maar er zijn natuurlijk, zoals bij iedereen grenzen.
Er zijn grenzen inderdaad. Dat zei ook diegene die zijn vrouw afklopte omdat ze zijn eten liet aanbranden.
Ik zou er eigenlijk nooit opkomen om geweld te gebruiken, of ze moeten mij of mijn gezin rechtstreeks bedreigen. Diegene die een gast afklopt omdat'em een joint opsteekt in een buskot, vind ik even marginaal of marginaler dan diegene die de joint opsteekt.
Oud 3 november 2014, 22:43   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
hij zou beter wat gaan protesteren tegen de suiker- en vetlobbies met z'n "tiental killootjes teveel" in plaats daarvan geeft hij af op Miss Piggy
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 22:44   #31
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is dat ik niet snap hoe iemand verslaafd kan raken. Dat zou willen zeggen dat ik een sterk karakter zou hebben omdat ik aan niets verslaafd ben. Dat is in elk geval zeker zo niet.
Het enige waar ik aan verslaafd ben, zijn saffen. Ik ben nu 2 maand gestopt (op karakter), maar ik durf van mezelf nog niet zeggen dat ik er vanaf ben.
Maar 't is niet omdat ge blowt, dat ge verslaafd zijt hé. Ondertussen is het ook al een week of zes geleden.
Oud 3 november 2014, 22:45   #32
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarschijnlijk niet. Maar wie zegt dat zoiets ga voorkomen als ik die gast zijn joint uit zijn mond slaag. Want eerst vragen of hij zo vriendelijk wil zijn ... gaat al niet omdat hij high is. Dan nog effen wachten totdat hij met zijn beneveld brein snapt wat ik bedoel enz ... tegen dat het zover is heb ik natuurlijk al wat binnengesnoven. No way dus. Ik laat bovendien gewoonlijk geen visitekaartjes achter.
Oud 3 november 2014, 22:51   #33
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hij zou beter wat gaan protesteren tegen de suiker- en vetlobbies met z'n "tiental killootjes teveel" in plaats daarvan geeft hij af op Miss Piggy
Mijn tien kilootjes maal 4 voor u dan. Ik stel voor dat gij het goede voorbeeld geeft en zelf ga protesteren in mijn plaats. En Miss Piggy daar gaan we spijtig genoeg maar wat moeten mee leven. Ik zet de TV wel af of zap weg als ze haar lelijk smoelwerk op TV laat zien, want buiten ziekelijk obese heeft dat mens nog een varkenssnuitje om U tegen te zeggen. Ze zou normaal gesproken elke moslim de schrik moeten aanjagen wegens de gelijkenis.
Oud 3 november 2014, 23:01   #34
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet. Maar wie zegt dat zoiets ga voorkomen als ik die gast zijn joint uit zijn mond slaag. Want eerst vragen of hij zo vriendelijk wil zijn ... gaat al niet omdat hij high is. Dan nog effen wachten totdat hij met zijn beneveld brein snapt wat ik bedoel enz ... tegen dat het zover is heb ik natuurlijk al wat binnengesnoven. No way dus. Ik laat bovendien gewoonlijk geen visitekaartjes achter.
Ge gaat al met velen in een buskotje of elders hebben gestaan die een joint paffen. Meestal zijn het pubers die dit stoer en nodig vinden. Ik ben eerder hoffelijk, zelfs bij een sigaretje roken zou ik al vragen of het stoort.
Oud 3 november 2014, 23:01   #35
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nu al een week niet geblowed, niets last... Achja, ik ben wat minder "happy" als anders. We zitten op gene wolk zeker?
Toen ik van drank moest afkicken kerel heb ik de hel gezien.
En ik heb duizenden euro's schade gemaakt...
Van een jointje word ik rustig en vredelievend.

Ge moet "uw" karakter niet op een ander toepassen.
Neem de proef eens op de som, word 1 jaar (1 maar) geheelonthouder van alcohol, drank, sigaretten. Ik daag je uit.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 09:35   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na hoofdstad Washington DC is het reacreationeel bezit van marihuana nu ook goedgekeurd in Oregon. 54 procent van de kiezers stemden voor het voorstel om de softdrug toe te laten vanaf 21 jaar. In Alaska wordt momenteel nog gestemd over een gelijkaardig voorstel.
Hier zijn er politiekers die nog een paar miljoen euro uit willen geven om hier en daar ne puber een werkstraf te kunnen geven...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 5 november 2014, 12:22   #37
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze zin komt uit het regeerakkoord.
Ik vraag me af of Maggie daar haar handtekening onder gezet heeft.

.
Ja, en concreet betekent dat dus nul de botten hé... Of zijn alcohol, tabak en veel medicijnen dan geen drugs misschien?!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 12:27   #38
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd kan het mij geen fluit schelen want ik ben zelf geen gebruiker EN ik heb nooit de behoefte gehad om het uit te proberen.

Maar als er 1 een jointje binnen een straal van 1 meter van mij durft paffen, klop ik het spul uit zijn bakkes. Behalve als ze hier lid zijn van Politics.be natuurlijk
Durft ge ni.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 19:24   #39
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Er staat blijkbaar in het regeerakkoord dat drugs verboden zijn en dat er geen gedoogbeleid voor drugs komt.

Dan is de oplossing heel simpel. Cannabis de status van drug ontnemen en gelijkzetten met alcohol.

Cannabis gevaarlijk? Niet gevaarlijker dan alcohol. Wie herinnert zich dit nog: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossie...-alcohol.dhtml

Ondertussen hebben enkele staten in Amerika de kweek en handel in cannabis reeds legaal gemaakt. En België blijft als een boerengat achter.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 5 november 2014 om 19:26.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 19:28   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Er staat blijkbaar in het regeerakkoord dat drugs verboden zijn en dat er geen gedoogbeleid voor drugs komt.

Dan is de oplossing heel simpel. Cannabis de status van drug ontnemen en gelijkzetten met alcohol.

Cannabis gevaarlijk? Niet gevaarlijker dan alcohol. Wie herinnert zich dit nog: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossie...-alcohol.dhtml

Ondertussen hebben enkele staten in Amerika de kweek en handel in cannabis reeds legaal gemaakt. En België blijft als een boerengat achter.
Zo simpel is dat...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be