![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze man zou in een normale democratie nooit koning geweest zijn tijdens Leterme I. Een buitenhechtelijk kind doodzwijgen en je eigen zoon verstoten... O zo Christelijk! Citaat:
De gecreëerde jobs door de overheid zijn meestal jobs die niet eens geld opbrengen. Straatvegers van Antwerpen bv? Moet er nu echt ene de borstel vasthouden en de andere de schop? Terwijl er nog ene bijstaat om een zak open te houden ??? Onze overheid is het probleem, en dat is het altijd geweest. We zouden hun eens loonafslag moeten geven en vooral niet langer laten werken... De zak en jonge dynamische frisse bladjes aan den top. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie er geen hoor. Zoekt ge echt geen uitvluchten om toch maar niet te moeten werken? Ge weet toch dat die jobkes nu niet gedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() (toch nog 1 iets : aangezien er nog niks gekend is over het wie, wat, waar, enz....hoe kan je dan poneren dat het 'afstompend werk' zou zijn ? ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En u haalt het dus zelf al aan: men moet daarrond nog alles uitwerken, zal nog maanden of jaren duren om een goed systeem daarrond op poten te zetten en ook een heel juridisch kluwen moeten nog ontward worden. Wat bijvoorbeeld als die 'werkloze' een ongeval krijgt op zijn 'werkplek'? Is dat dan een bedrijfsongeval ? Moet de profiterende werkgever daar dan ook voor opdraaien ? Ze gaan daar dus nog fameus mee in de problemen komen ! De zoveelste domme populistische maatregel om hun gefrustreerde kiesvee ter wille te zijn, maar zonder verder plan en dito uitwerking. Een beetje het verhaal van Michel I tot dusver ! Anyway, ik wil gerust als gemeenschapsdienst wel eens een paar weken op 't Schoon Verdiep gaan zitten en daar de lakens uitdelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kinderen aan de scholen helpen oversteken, werk dat nu (in onze gemeente) door de flikken wordt gedaan. Rondfietsen en de staat van de fietspaden en bestrating controleren. Werk dat nu (in onze gemeente) door niemand wordt gedaan. De burger moet maar zelf reclameren als het te gortig wordt. Langsgaan bij alleenstaande, niet-zo-mobiele ouderen aangezien in vele gemeenten de 'sociale controle' niet meer bestaat. Enz...enz.... Hoe noemen ze zoiets ook alweer ? Positieve projecten ? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 67 jaar niets anders doen dan duvels drinken, tv kijken en voor de rest niets te doen hebben. Je wordt van minder levensmoe. Ik begrijp je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om maar aan te tonen dat het onze huidige rechtse beleidsmakers in de eerste plaats om besparingen is te doen. En wat is er handiger dan wat gratis slavenarbeid ter beschikking te hebben ? Ik raad alle werkzoekenden die afgedreigd worden om gemeenschapsdienst te verrichten aan om een eerder links-georiënteerde, ruimdenkende psychiater op te zoeken. Dan kan die langdurig ziekteverlof voorschrijven wegens 'depressie' of een andere mentale aandoening. Je zou er trouwens ook echt depressief van worden. En dan kan de overheid zijn 'gemeenschapsdienst' ergens steken waar de zon niet schijnt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze werk mogen doen worden ze uitgebuit volgens u. Maar ge kunt u inderdaad ziek laten verklaren en niet meer werkzoekend zijn. Hiermee bevestig je uw echte bedoeling, niet moeten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het een puik initiatief om meerdere redenen. -Er komt een arbeidsplaats vrij. -Er komt een huisvestingsplaats vrij (of een plaats in de medische of geriatrische instelling waar je mogelijks resideert) -Er komt pensioengeld vrij dat niet moet uitgekeerd worden -Er is een milieuvervuiler minder Algemeen gesproken, valt iedereen die er vrijwillig uitstapt toe te juichen: we zijn met veel te veel. Mochten we u niet meer zien: tot nooit meer. Prettig uiteinde! ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 december 2014 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De wet bepaald dat iedereen moet werken, het verbaast mij niet dat iedereen in hetzelfde valletje trapt..omdat dit verwachtingen betreft van anderen, maar wie belast je er uiteindelijk (het meest) mee ? Ik vind het ver gaan dat iemand gedwongen wordt te werken onder omstandigheden die geen garanties biedt op beterschap en attitude verandering..wil je werken voor iets of wil je werken omdat het nodig is omdat je niet anders kan ? Kijk, gemiddeld spendeer ik 38 uur per week..maar ik wil extra gaan studeren in schoolse omstandigheden, maar dat kost mij ook geld, onderwijs is blijkbaar helemaal niet gratis... Dan gaat er een gedachte op, welke groep heeft voorsprong als het om onderwijs gaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou me sterk verbazen... 100 jaar geleden dat is dus anno 1914, bleek dat de gemiddelde levensverwachting ergens tussen de 50 (mannen) en 55 (vrouwen) lag Citaat:
Dus we mogen scholing gerust bij arbeid rekenen... alleen onbetaald dan En ondertussen worden we verondersteld vanaf 6 tot en met 61 (62) jaar daarmee zoet te zijn met dat patroon. Laatst gewijzigd door praha : 3 december 2014 om 00:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De generatie jaren 60 en 70 zelfs 80 telt ook nog veel 14 jarigen die tot hun 65 mogen werken. Het is maar de laatste generatie die echt aan het karottentrekkerij is begonnen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Nederland is men al geruime tijd aan het 'experimenteren' met zulke gemeenschapsdienaars en vele organisaties zijn er zo naderhand van aan het terugkomen. Maar hier wil men blijkbaar ook eerst nog eens met het hoofd tegen de muur lopen. Tenzij het de werkelijke bedoeling is om inderaad een onderkaste aan gratis werkkrachten te genereren zonder meer, waar ik dus voor vrees, zie ik weinig heil in deze maatregel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meesten konden toen al van prepensioen genieten he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar uur werken in ruil voor een loon. En wat zou maatschappelijke integratie bevorderen, thuis computerspelletje zitten spelen of gemeenschapwerk doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want dat is een pijnpunt in ons land: werkzoekenden die vrijwilligerswerk willen doen, die wordt dat bijna schier onmogelijk gemaakt. Je moet daar in principe allerlei formaliteiten en toelatingen aan de RVA voor aanvragen. Een hele hoop rompslomp en vele mensen hebben daar dus de moed niet voor. Dat zou dringend moeten veranderen ! Maar gedwongen taken aan mensen opleggen die (soms letterlijk) het werken zijn verleerd of die om een andere reden niet kunnen/willen werken, dat haalt dus weinig uit. Tot deze laatste groep behoort misschien 5 �* 10 procent van de werklozen. Als je naar die groep mensen gaat kijken, zal je merken dat een groot deel eigenlijk verdoken 'zieken' of 'werkonbekwamen' zijn: mensen met ernstige psychische problemen, verstandelijke beperkingen (op het randje van lichtmentaal gehandicapt, maar niet 'erg' genoeg om als dusdanig erkend te kunnen worden), met verslaving allerhande, mensen met een zeer schrijnende thuissituatie, ... Dat zijn eigenlijk niet-echte werkzoekenden die men naar een ander hulpsysteem of traject zou moeten begeleiden. Die ene procent echte 'profiteurs' die mogen ze dan van mij gerust hun uitkering schorsen zonder meer, zal meer uithalen dan ze gedwongen dienst proberen te laten doen. |
|
![]() |
![]() |