![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je mag wél eisen dat ze Nederlands spreken en begrijpen. Daarin zit dus wel niet vervat dat ze "Het verdriet van België" moeten kunnen lezen. Ik heb indertijd ook wel gespecifieerd dat ik geen hoofddoek wou: dus niet "geen moslima's want dat mag ook niet. Zo heb ik dus wel een Afghaanse mevrouw gehad, maar die had een even grote hekel aan islam dan ikzelf. Dat was héél leuk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ai Fox, dat is niet politiek correct hoor. If it looks like a duck, it walks like a duck and it quacks like a duck moet je tegenwoordig toch wel eerst een DNA onderzoek laten uitvoeren vooraleer je mag besluiten dat het een duck is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Misschien wel ja. Ik denk dat er maar weinig mensen echt racist zijn maar dat velen geen vreemdelingen wensen omdat men uit ervaring weet dat het risico op problemen vele malen hoger is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel allochtonen dienst doen op een blanke vrome christelijke poetsvrouw?
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me in feite af of de vroegere "boy" bij de Congolese kolonialen nu een vorm van racisme was, dan wel een vooruitstrevende actie van de Groene khmer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoals ik al eerder zei :
"Klant is koning".
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het trouwens raar dat het minderhedenforum meer overheidsinmenging vraagt. De privébedrijven werken minder discriminerend dan de overheidsdiensten.
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people. Laatst gewijzigd door IanVD : 24 februari 2015 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed stukje van Johan Sanctorum (zie FB)
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het komt erop neer dat ze rondbellen met de vraag om te discrimineren. Zij zijn dus de racisten in dit verhaal initieel. Op basis van vragen, stellen ze dan wat percentages op met als doel het in kaart te brengen van wie er ingaat op deze vraag. Tot hier alles goed. Maar dan trekken ze simpelweg een conclusie die nergens op gebaseerd is en waar ze geen cijfers of feiten over hebben: "twee op de drie dienstenchequebedrijven discrimineren op vraag van hun klanten, die alleen ‘niet-allochtone poetsvrouwen’ willen." Wie zegt dat zo'n bedrijf moet discrimineren om die discriminerende vragen op te vangen? Weten ze dan het personeelsbestand van elk van die bedrijven en het aantal zulke vragen ze krijgen van klanten? Dit is gewoon zuivere prietpraat gemaskeerd onder de noemer "onderzoek". Laatst gewijzigd door Athelas : 24 februari 2015 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uiteindelijk is het simpel wie echt hulp nodig heeft die wil geholpen worden. of er nu een aap met een hoed, een hoofddoek of zatte jef aan de deur staat doet er niet, zolang ze hun job correct uitoefenen. wie hulp nodig heeft maar daarna hulp kan weigeren, heeft die mens hulp nodig? en moet ge die mens zijn voorkeuren met overheidsgeld gaan liggen financieren/sponsoren? voor mijn part mag een oude ven zijn huis door een hoer in haren bloten laten kuisen. dat kost die mens dan 100 euro per half uur of zoiets. maar aan die onzin wil ik ni meebetalen Laatst gewijzigd door 1207 : 24 februari 2015 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat erom "dat ze hun job correct uitoefenen" bij de meeste mensen.
En bij veel niet uit te spreken personen is het nu eenmaal zo dat die "hun job NIET correct uitoefenen". Let op: ook vlaamse poetsvrouwen kunnen aan dat euvel lijden. Zo had ik een inheemse poetsvrouw die nooit haar zeemvel uitspoelde.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat een snelle....Maar ze is ook snel aan de deur gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ken de sector van dienstencheques van dichtbij, meer bepaald vanuit één kantoor die poetshulpen aanbied in een landelijke gemeente.
Daar zijn redelijk wat allochtonen in dienst. En het is waar, vaak zijn de klanten in eerste instantie toch niet gediend om zo'n poetshulp in huis te halen. De ervaring leert echter dat wanneer men het toch eens probeert dit vaak tot grote tevredenheid van de klant leidt. Veel van die vrouwen blijken over een goede werkethiek te beschikken. Erg genoeg blijken de meeste problemen i.v.m. diefstal e.d. voor te komen bij autochtone vrouwen. Mijn evaring hiermee is natuurlijk fragmentarisch en anekdotisch, want beperkt tot de gebeurtenissen van één specifiek kantoor. Toch zegt het wel iets vind ik. Maar het lijkt mij desondanks een enorm slecht idee om te beginnen met "keiharde maatregelen" tegen mensen die liever iemand anders hun huis binnen laten. Dat gaat de zaak van die allochtone vrouwen allesbehalve helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stel je hebt 50 Belgische kuisvrouwen en 50 nieuwe belgen, immigranten of eender welk woord je wenst te gebruiken. Indien je dan een 500 klanten hebt die van je diensten gebruik wensen te maken maar 20% ervan eisen een Belgische kuisvrouw, dan kan je toch nog met gemak iedereen aan het werk zetten, niet? Wie discrimineert er? De klant discrimineert en enkel de klant. Stel dat de verhouding nu eerder 10 en 90 is voor dezelfde 500 klanten, dan moet het bedrijf discrimineren om aan de vraag van zijn klanten te voldoen. Maw deze studie is niet volledig en trekt onlogische conclusies. |
|
![]() |
![]() |