![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk, ze bezigt internet-slang.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze die dossiers nu een aan de dossiers van werkgevers die zulke mensen zoeken nieten dan kan ieder 100 stappen overslaan. Daar hebben ze nu computers voor uitgevonden.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens die competenties dat is ook zo geval die nogal wat problemen geeft.
Ik ben bijna 30 zelfstandig en heb toch zelf al wat aan nogal mensen werk gegeven. Bovendien ken ik gans het alfabet van wat een zaak nodig heeft. Toch heb ik geen master want dat bestond destijds niet. Als ik naar het vdab moet dan kijken ze niet eens naar mijn bedrijf, boekhouding, balans, omzet,winst, enzovoort. Maar naar mijn schoolse resultaten. Die zijn er niet, dat bestond niet eens. Ik ben zo een zelf made geval. Dus ik vlieg gans onderaan en al mijn competenties dat nemen ze niet eens op. Wie zou me aanvaarden op die manier? Niemand!
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste moet je als werkloze al weten welk bedrijf juist wie zoekt. Ten tweede geeft zo een bedrijf die aanwerving uit aan een aanwervingsbureau. Ten derde wil zo een bureau geen mensen voorstellen zonder zelf uit de toon te vallen Kortom er zijn zoveel werklozen dat de cijfers er niet om liegen dat het mank loopt. Wie ze niet wil zien echter?
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik hier op dit forum zit tot 2u of zelfs nog later, dan heb ik de dag nadien ook geen fut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooral: als persoon wordt er op je werkplek ook verwacht dat je initiatief moet nemen, je verantwoordelijkheid nemen. Ook bij het solliciteren moet dat dan ook zo zijn. De VDAB kan en moet je soms helpen, dat is iets anders, maar het moet vooral ondersteunend zijn, bovenop je eigen inspanningen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"We gaan nu met zijn allen werken tot 68 of 70 jaar," het blijft bepaald onnozel van te denken dat maatregelen op papier iets gaan veranderen. Het doet me wat denken aan Stalinistische maatregelen, het Belgische federale politbureau schrijft wat papieren vol en de realiteit moet zich maar aanpassen. Hoe simpel kan het leven nu nog worden in Belgie?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is de vdab die de adressen en verdere gegevens heeft. Als werkloze ben je een buitenstaander en moet je zelf op zoek in die massa. Dat is vrijwel onbegonnen werk. Interims kunnen het dan weer wel die gegevens koppelen. Waarom vdab dan niet?
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat interims geen geld verdienen als ze hun sollicitanten aan werkgevers voorstellen en vdabhun geld krijgt zonder iets te doen?
Ik ben er zeker van dat daar het verschil zit.
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op mijn vraag of dat ik dat dan niet moest kennen voor ik dat kon doen zeiden ze, ge snijdt met een mes die 'dinge' daar zo wat af, dat is niet zo moeilijk. En zo ver was het eigenlijk ook niet, het maar maar gemiddeld zo'n 300 km per dag dat ik moest afleggen, kwam maar op 6000 km per maand... En die trekken dan een gezicht als je vraagt of dat ze iets mankeren?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gulden middenweg, graag.... Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 5 maart 2015 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat de vdab buist over gans de lijn. De duizenden werklozen die het intussen al opgaven zullen mij gelijk geven.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb dat ook gedaan, ik leerde daar dat je best geen open plekken in je CV laat. Toen ik vroeg wat ik dan met de periodes werkloosheid en gevangenis moest doen, zeiden ze je moet de waarheid wat geweld aandoen. Ik een CV geschreven waaruit bleek dat ik een hele rits diploma's had en lange jaren ervaring in management. Vroegen ze, heb je die diploma's en die ervaring, neen zei ik, maar ik doe de waarheid wat geweld aan. Wat later lieten ze me wat jobaanbiedingen zien, allemaal van die stront vervelende en vuile jobs, ik vroeg hen of ze mijn CV niet gezien hadden, dat ik meer 'upper management' zocht. Jongens, als je dan die gezichten ziet dan kan ik mijn lach niet inhouden, en dan worden die boos want ze denken dat je ze uitlacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je valt gewoon uit de boot. Te laaggeschoold, te dik, te ziek, te oud, te dit of dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pas mij aan aan wat hier rondhangt.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dan mag je met een masterdiploma aardbeien gaan plukken.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je schijnt compleet voorbij te gaan aan het feit dat wie niet voldoende inspanningen levert ivm. het zoeken naar een job gewoon geschrapt wordt door de Rva i.e. geen uitkering meer .. dat is denk ik heus wel voldoende incentive om actief te blijven zoeken hoor! pffff! Laatst gewijzigd door bembem : 5 maart 2015 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |