![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben daar helemaal niet zo zeker van
![]() ![]() Misschien is jouw sample size wel te groot ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2369627 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2015 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen maar bijvoorbeeld hoeveel een kaartje voor een muziekfestivalletje kost voor een weekend; en hoeveel er daar dan naar toe gaan. De prijs van een kaartje voor een voetbalwedstrijd van pakweg Gent of Zulte-Waregem is ook nice to know. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 oktober 2015 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze geven alvast het goede voorbeeld:
![]() ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 2 oktober 2015 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Mensen geven nu eenmaal liever 100-200 euro uit aan een festivalticket, dan aan 10 keer cafebezoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongeren zijn oude pekes.
Ze zitten daar maar een beetje te zitten met hun ouderwets GSM gedoe. Nog enkel petanque spelen volgt. Er zit weinig verschil tussen jongeren op café en de kantine van een rusthuis Ze drinken beide chocomelk trouwens. En ze hebben iets met hun gebit. Oude mensen valse tanden en jonge mensen een ijzeren lelijke beugel. Valse tanden zijn dan nog mooier.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 oktober 2015 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Selfies maken en versturen.
Heb je mij al gezien? 10'000 foto's van hun eigen posten.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op festivals weten ze niet eens wat te doen.
Zo stoned of een ei. Selfies aan het maken natuurlijk. Kijk ik op het festival en ik ben zo stoned of een ei.
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is samen met razzia's hoogstens een secundair bijdragende factor geweest. Die dingen zijn gewoonweg dicht en verdwenen omdat de gehele partyscene, de dance-scene en de uitgaans-scene veranderd zijn. Sommigen zeggen geëvolueerd, maar daar kan je gerust over discussiëren. De "instituten" en diegenen met een oerdegelijk concept, die zijn er nog steeds (zelden nog in de oorspronkelijke vorm, net omwille van die veranderingen) of die gaan in aangepaste vorm door, maar de dertien in een dozijn clubs of de clubs die teveel op hypes inspeelden (genre Cherry), die zijn verdwenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn allen moeten sluiten voor lawaai. Enkel nog een paar industriële dancings op 75 km afstand zijn er over. Al de rest op wandelafstand is weg.
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Lees ook bijhorend relevant artikel: http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multim...r-bellen.dhtml
Volgens mij ook een reden dat ze niet meer op café gaan! En mensen gaan tegenwoordig bijna autistisch met elkaar om! Niemand geeft nog om elkaar. Antwoorden op mails? Op telefoons? sms? Niet nodig...
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Schepen
|
![]() Ja zeker, blijkbaar zijn sociale media even verslavend als drank en andere drugs.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...rugs~a4142774/ Citaat:
Jongeren durven niet meer bellen Citaat:
Een positieve trend kan je dat toch moeilijk noemen...maar ach, als er maar sloten geld aan verdiend wordt. Laatst gewijzigd door lupus : 2 oktober 2015 om 12:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2015 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo hoor ik nu van mijn neefje het volgende ; als hij op het werk zijn verantwoordelijke in de gang voorbijloopt zegt die niks.Als hij zich twee minuten later achter zijn bureau zet krijgt hij een mail van desbetreffende verantwoordelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dergelijke beelden idd regelmatig ....Ik vraag me dan altijd af...waarom spreken die mensen dan op deze plaats af met elkaar ? Met dat telefoontje blijf je toch beter op je kamertje...ipv onnodig tafels te bezetten in een of andere gelegenheid ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2015 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo heeft Belgie het graag.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 oktober 2015 om 13:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar was de tijd dat iedereen volledig los ging op de muziek van de optredens en een indigestie had van schraal bier, kartonnen frieten en van het vet druipende hamburgers ! Het was allemaal wansmakelijk, maar we amuseerden ons tenminste voor de volle 100 %. Dat waren de 'echte' tijden. Een festival waarbij je verplicht je smartphone moet afgeven aan een GSM-vestiaire bij binnenkomst, zou volgens mij nog veel succes en een goede sfeer kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |