![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een zaag, die sichipater.
Jongeren doen nooit wat de ouderen vroeger deden. Mocht iedere zoon niet slimmer zijn dan zijn vader, we leefden nog in holen in het Stenen Tijdperk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jeugd is niet clean. Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg dat dat een factor was die meespeelde. Als je je ouders op cafe zag roken en drinken, ben je heel erg snel geneigd om dat over te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2015 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder vraag ik me dan wel af waardoor er nu nog evenveel wordt gedronken en gerookt onder de jeugd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() weet je wel wat dat kost een avondje op café met een aantal mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men maakt jongeren van kleinsaf bang door hysterisch te doen rond een pintje te veel op en eens een sigaretje op te steken. Cafés en uitgaan komen reeds sinds de jaren negentig niet vaak meer positief in het nieuws. De negatieve media-aandacht en paniekzaaierij is één van de hoofdredenen waarom ook het leeuwendeel van onze eens zo befaamde discotheken en danstempels zijn gevallen als vliegen sinds pakweg 2000. Ik volg De Wachter hier volledig in, het lijkt me gezonder te zijn voor de sociale en cognitieve ontwikkeling om eens van achter dat scherm te komen en met de maten een pintje te gaan drinken. Toch speelt er volgens mij ook nog een belangrijke andere reden, namelijk het financiële. Uitgaan is op pakweg twintig jaar tijd ongeveer drie keer duurder geworden, onze lonen zijn echter maar een goede anderhalve keer gestegen. Kijk nu naar de bierprijs: toen ik begon uit te gaan kostte een pintje in een gewoon café nog maar 25 of 30 frank, nu betaal je zelfs in sommige bruine cafés al 2 euro of meer. Need I say more !? Het is vooral ook heel dat hypocriete en kleinburgerlijke gedoe van die moraalridders dat me enorm stoort: iedereen moet het zelfbeschikkingsrecht hebben om te zuipen, roken, vreten en voor mijn part ook slikken en spuiten wat men zelf wilt ! Laatst gewijzigd door freespirit : 1 oktober 2015 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gelukkig kunnen ze 's morgens hun ad nemen om de dag door te komen met al die vreemden om hen heen en 's avonds een pilletje om de slaap te vatten en het piekeren tegen te gaan, want in hun leven is eveneens geen kat meer geïnteresseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ieder bewijs vindt je wel een tegenbewijs.Nu heb ik wel de indruk dat als ik dan ergens zit op een terras het me opvalt hoeveel van de jongeren roken en al zeker de meisjes.Op iedere tafel liggen wel een paar pakjes sigaretten...Ik zie ook heel weinig jongeren niet alcoholische dranken nuttigen .....Dus ik heb zeker niet de persoonlijke indruk dat er minder gerookt en of gedronken wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Er is niks mis mee met af en toe is wat pinten te drinken en wat te filosoferen met enkele zatlappen op café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |