![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nooit voor het eerst ontstaan, maar is er al eeuwig zo geweest. Citaat:
Maar in werkelijkheid is dat nooit zo eens ontstaan. Het is namelijk een eeuwige waarheid als begin van de Logica, en als deel van een oneindig logisch systeem: dialectiek genaamd. En dat oneindige en logische systeem, dat eeuwig is, bestaat als mijn atoomtheorie als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. Het begin daarvan (dus het zogenaamde ei) is de primitieve macrokosmos, dus de oneindigheid van het heelal. Maar dat is nooit ontstaan en is er altijd al geweest. Citaat:
Deze heeft zijn eeuwige waarheid in Gods Geest, die de wetenschap niet kent en begrijpt. Citaat:
![]() Citaat:
Dat alles wordt niet door de Big Bang verklaard, want uit het mindere van slechts energie (die ook al niet wordt verklaard) kan niet het meerdere tevoorschijn komen. Kortom: de Big Bang verklaart eigenlijk helemaal Niets, het is slechts een aanname dat er een begin geweest moet zijn, die met slechts een knal helemaal niet is bewezen. En dat er iets niet klopt blijkt wel uit het feit dat de wetenschap zelf al verder heeft gefantaseerd over een mogelijk repeterend heelal met een eindeloze herhaling van oerknallen en samentrekken (Big Crunch of Eindkrak), zoals je zelf al hebt aangegeven. Nog een stap verder en je komt bij een eeuwige evolutie terecht en dan heb je mijn atoomtheorie. *Dat wordt zeer goed verklaard met mijn atoomtheorie als een groeiproces vanuit een reeds bestaande oneindige reeks van culturen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog meer zijn dat de microwezentjes, die zich al veel verder hebben voortgeplant dan wij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 25 oktober 2015 om 11:59. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom: de waarheid is eeuwig, net zoals God en net zoals het heelal en is dus niet eens ontstaan, wat de wetenschap denkt. Citaat:
De wetenschap gaat zonder meer uit van het bestaan van het heelal, zonder die eerst te verklaren, wat Hegel wel doet. Citaat:
Neen, zo heb je dat zeker niet geformuleerd. Zie post 22 hier beneden. Je hebt het als eis van de wetenschap geformuleerd. Citaat:
En bewijzen is in de eerste plaats theoretisch. Zie bijvoorbeeld de stelling van Pythagoras en de wiskunde die theoretisch bewijst. Iets anders is het aantonen, en ik denk dat je het laatste bedoelt. Nu, dat is aan de wetenschap om dat te doen, wat nog vele duizenden jaren kan duren voor de wetenschap in staat is aan te tonen dat atomen uit ruimteschepen bestaan. Bedenk hier dat de wetenschap ook niet kan aantonen dat er ooit een Big Bang is geweest. Ook dat is pure theorie. Een theorie waar nogal wat aan hapert. Het is slechts een hypothese, een aanname dus. Citaat:
Post 22 Wetenschappelijke tijdschriften hebben niets met conservatisme te maken, maar met bewijsmateriaal en herhaalbaarheid van je studie. Hoe minder conservatief, hoe groter de kans dat ze geïnteresseerd zijn. Bij welke wetenschappelijke tijdschriften heb je dan geprobeerd? Je bent hier dus meteen over bewijsmateriaal begonnen, terwijl het bewijs van mijn atoomtheorie filosofisch is aan de hand van de gegeven realiteit. En pas nu ben ik over toetsen begonnen, dat dat aan de wetenschap is, maar dan moet ze natuurlijk beginnen met open te staan voor mijn atoomtheorie wat ze nog steeds niet heeft gedaan. Dit omdat ze vast zit aan haar eigen dogma's dat heb ik beweerd en wat jij ook blijkt te doen: de hakken in het zand om je tegen mijn atoomtheorie te verzetten, in plaats daarvoor positief open te willen staan. Dus is de wetenschap conservatief en jij bewijst dat nog eens extra door net zo te doen. Citaat:
Vreemd, want dat moet dat dan ergens anders vandaan komen en leven we dus in een gespleten heelal. Citaat:
En dat de massa bij de snelheid van het licht oneindig moet wezen, is nooit praktisch bewezen, ook dat is alleen theorie. Om maar eens iets te noemen. Maar ik had het niet over Einstein, maar dat de Big Bang verder niks verklaart en ook de energie van de Singulariteit niet, waar komt die weer vandaan? En ook Einstein verklaart dat niet. Het is dus gewoon een sprookje: "Er was eens energie,......en daar is het hele heelal uit ontstaan!" Citaat:
Daarbij heeft zich bovendien nog eens de extra fantasie gevoegd van een repeterend heelal. Dat er een "knal" is geweest, behoeft niet het ontstaan van het heelal te zijn. Sterren exploderen eveneens en is ook niet het ontstaan van het heelal. Citaat:
Citaat:
Als deel van een oneindige reeks van steeds hogere culturen, dus niet zo dat er eens voor het eerst een eerste cultuur is ontstaan. Neen, die ontstaat steeds weer opnieuw. Nu zijn wij die en straks zijn het de macroreuzen. Vroeger waren dat de microwezentjes. De verklaring daarvan ligt in de logica van Hegel als dialectiek, eenheid van these en antithese, zich opbouwend van de eenheid van Niets en Zijn tot God als absolute Geest. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat weet ik niet. Maar zoals Stephen Hawkin, zegt: 'het huidige onderzoek van het heelal, kan niet verklaren waarom we hier zijn, maar kan er wel toe bijdragen'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 26 oktober 2015 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als eerste wil ik hier de wijsheid noemen, het weten en begrijpen van zichzelf en zijn schepping, de wereld dus. En als tweede eigenschap is dat God niet alleen de Geest is van het denken en begrijpen, maar ook uiterlijk, dus lichamelijk bestaat, en wel in de vorm van een oneindig aantal microwezentjes, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie. Als derde is God de eenheid van beiden, dus van zijn Geest en zijn bestaan als eenheid van de hemel en de wereld. Citaat:
Dit dan waarschijnlijk volgens jou omdat de wetenschap eerst bewijzen wil zien voor zich ergens in de verdiepen. Mijns inziens omdat de wetenschap zeer conservatief is en niet over haar eigen dogma's heen kan springen. *De verklaring is dat de mens er is om één te zijn met God (de microwezentjes dus) en de aarde en de wereld voor onze toekomst te behouden en het heelal te veroveren en op de lange duur deze om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur (samen met andere bewoonde planeten). Citaat:
In de veronderstelling dat ik mijn atoomtheorie niet kon bewijzen. Citaat:
Dus je spreekt je weer opnieuw tegen. Om maar te zwijgen dat de wetenschap met hypotheses werkt zoals de oerknal, die slechts aannemelijk is, zoals je zelf hebt gezegd. Dus moet de wetenschap haar eigen oerknal verwerpen en niet publiceren dus. Bovendien is het erg dom om een idee pas te aanvaarden als het bewezen is, want een idee op zichzelf kan al heel erg goed zijn en dan de moeite waard om vervolgens naar een bewijs te zoeken. Zo wiste de Grieken al van het bestaan van de atomen, en dat is nu pas bewezen dat ze er inderdaad zijn. Citaat:
Dit alles kan de wetenschap niet verklaren. En ik kan dat wel met mijn atoomtheorie en de filosofie van Hegel. Citaat:
Het woordje OER moet dus weg. Dus dan klopt die Big Bang theorie al niet meer. En bovendien is het nogal zinloos een en dezelfde cyclus van "oer"knal en eindkrak te herhalen. Dan is het veel beter die eindeloze herhaling in een doorgaande evolutie te plaatsen en dan kom je op mijn atoomtheorie terecht, die een eindeloze evolutie heeft. Citaat:
Dat is veel beter dan een zogenaamde singulariteit van energie, waaruit zich het ontstaan van het heelal niet laat verklaren. Citaat:
Ik beperk me in deze tot de eerste hogere cultuur in de microkosmos, die een ruimtevaartcultuur moet zijn. En die hele oneindige reeks is gevormd door de logica* (de dialectiek van Hegel die zich ontwikkelt uit de eenheid der tegendelen, dus de logica van de evolutie vanuit de eenheid van Niets en Zijn als begin tot God). Kortom: God zelf is de eeuwige schepper van alle oneindige eigenschappen. De microwezentjes dus en ook wij mensen hebben daaraan deel. *Niet eens in de tijd als begin, want al die eigenschappen, die hele oneindige reeks was er altijd al in alle eeuwigheid. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook zonder dat bewijzen (als dat te moeilijk is om te begrijpen) is het gemakkelijk in te zien dat mijn heelal sowieso veel beter is dan dat van de wetenschap. Als eerste dat het eeuwig is, terwijl het heelal van de wetenschap slechts tijdelijk is, dus eigenlijk nauwelijks bestaat in het licht van de eeuwigheid. Het is er nog maar net of het gaat al weer onder. En ten tweede dat het uit levende wezens bestaat en veel meer is dan het dode mechaniek van de wetenschap, waar zich slechts op zeer spaarzame plaatsen leven bevindt. Ten derde dat het een eeuwige evolutie heeft en de mensheid bovendien een toekomst geeft: het heelal te veroveren en om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur. Aan de mensheid de keus: onder te gaan met de wetenschap of het eeuwige leven met God in het heelal en in de hemel. Lijkt mij niet zo moeilijk te zijn. Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 oktober 2015 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://journals.cambridge.org/action...ournal?jid=RES Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, ik kan mijn atoomtheorie filosofisch bewijzen. Maar ik denk niet dat het daarom gaat, maar dat de idee alleen al voor de mensen te ver gaat, ook voor de wetenschappers en dat ze het al bij voorbaat niet willen geloven en zich er ook niet in willen verdiepen. En zo wel, dan alleen met het doel zich met hand en tand te verzetten. Nu, dat is wel vaker gebeurd in de wetenschap. Toen Galilei de manen van Jupiter door zijn telescoop zag wilden de andere wetenschappers niet eens kijken, zo waren ze overtuigd dat het onzin was. Terwijl mijn atoomtheorie veel en veel verder gaat dan zulk een kleinigheid als de manen van Jupiter. Citaat:
Citaat:
Want dat is eenzijdige natuurwetenschap die van filosofie niets begrijpt. Zeker niet die van mijn atoomtheorie. Om daar te worden toegelaten moet je op zijn minst een titel hebben en/of een kruiwagen. Het meeste succes heb ik nog gehad door kaartjes bij de supermarkten te plaatsen. Daar reageerden behalve de gewone mensen ook de journalisten op. Citaat:
Citaat:
Dat heb jij gedaan door te stellen dat wetenschappelijke bladen alleen artikelen opnemen met een bewijs. Maar dat is niet het punt, maar wel dat de wetenschap conservatief is, evenals de rest van de mensheid overigens ook. Citaat:
En zou de wetenschap die begrijpen dan zouden ze ook inzien dat hun eigen verklaringen helemaal niet deugen. Citaat:
Deze was bij de Grieken nog negatief, dat alles ontkend kan worden door zijn tegendeel. Zo zegt Socrates dan ook dat het enige wat hij weet dat hij niets weet. Hegel daar en tegen is positief in de eenheid van tegendelen als drie-eenheid en dat heeft hij opgebouwd in een totaal systeem van de werkelijkheid. God als absolute Geest is echter bij hem zuiver theoretisch (hij valt terug tot pantheïsme), terwijl ik het bestaan van God ook bewijzen kan met mijn atoomtheorie. Citaat:
Nu, dat er dan een grote knal geweest kan zijn is dan verder niks bijzonders, want ook sterren knallen uit elkaar. Citaat:
Dat maakt het leven waardevol, en anders is het waardeloos. Moeten we dan ook zeggen dat de wetenschap waardeloos is? Dus geen zin heeft en je het net zo goed kan laten? Citaat:
Je pleegt toch geen zelfmoord? Het is goed dat het leven eindeloos herhaald wordt om de waarheid en vreugde ervan daar van steeds weer te mogen ervaren. Het leven is een eindeloos herhalingsproces. Elke dag gaat weer de zon op en het leven is steeds weer blij met het licht. En zo heeft de mens ook veel plezier in het bouwen van ruimteschepen en om bijvoorbeeld naar de maan te reizen en straks naar Mars, enzovoort. Geen reden om de vreugde daarvan te bederven met de idee dat de microwezentjes vroeger (10^33 microjaar geleden) ook zoiets al hebben gedaan. Citaat:
De oerknal verklaart niks en is ook onlogisch. En een repeterend heelal is een zinloze herhaling van steeds hetzelfde. Alleen mijn atoomtheorie geeft een eeuwige evolutie, waarbij de zogenaamde Big Bang en Eindkrak als wisselwerking functioneren tussen expansie en samentrekken, dus dat de microkosmos de expansie weer terug neemt, als het ware een soort tijdelijk "sterven" om ook de andere kant (richting de inwendige oneindigheid) verder te evolueren. Citaat:
Je kunt uit enkel energie het heelal en het leven en het bewustzijn niet verklaren. Uit het mindere komt het meerdere niet voort. Wel andersom. Zet het heelal van de wetenschap dus rustig op zijn kop en je hebt de eeuwige en oneindige waarheid van mijn atoomtheorie. Citaat:
Als iets uit niets is, dan is het niets nooit enkel niets geweest, maar is zelf de eenheid van niets en zijn. Want het iets heeft dan altijd al in het niets gezeten, zat er dus al in. Dan draait de logica dus om in zijn tegendeel: de eenheid van niets en zijn is er altijd al geweest, en daaruit laat zich zowel het niets als het zijn analyseren. Dat doet Hegel ook, want hij begint wel bij de eenheid van niets en zijn, maar eindigt als laatste bij God, en dan zegt ie: die laatste is eigenlijk de eerste. Dus eigenlijk moet je bij God beginnen, die immers eeuwig is. En dat heb ik gedaan en heb mijn atoomtheorie gevonden. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als uit de Oerknal het heelal tevoorschijn is gekomen, dan heeft ook dat er altijd al in gezeten. En dat is mijn atoomtheorie: de ruimtevaartcultuur van de microwezentjes dus. Oftewel: als uit het ei (de oerknal) een kip tevoorschijn komt (ons heelal) en het ei ook zelf uit een kip moet zijn gekomen, dan heeft het heelal dus al in het ei gezeten, dat er uit tevoorschijn is gekomen*. Die kip is de ruimtevaart cultuur van de microwezentjes, die wij ook zelf gaan bouwen in de toekomst. Aldus is de evolutie van het heelal een cyclussysteem of voortplantingssysteem van de kip en het ei. Dus: kip - ei - kip - ei - kip - ei -, enzovoort, als een oneindige voortplantingsreeks, die ook werkelijk bestaat als een oneindige reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos. *Wat het ei betreft dan in de gecodeerde vorm van het DNA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geniet er maar van |
|
![]() |
![]() |