Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > CD&V N-VA
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 18 januari 2005, 10:52   #41
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Net zoals de Vlaamse eis in het dossier BHV! En we zien het resultaat!
dan moet je niet op cd&v kakken hé, maar op de paarse partijen die wel een koehandel willen. cd&v en n-va willen nog altijd de weg via het parlement volgen. Het is dan aan de paarsen om loyaal te zijn aan het regeerakkoord
vrijevlaming is offline  
Oud 18 januari 2005, 10:59   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
dan moet je niet op cd&v kakken hé, maar op de paarse partijen die wel een koehandel willen. cd&v en n-va willen nog altijd de weg via het parlement volgen. Het is dan aan de paarsen om loyaal te zijn aan het regeerakkoord
Zelfs de grootste debiel weet ondertussen hoe betrouwbaar de paarse partijen zijn in het Vlaams Parlement! Als het voor CD&V en NVA menens is dan moeten zij ontslag nemen uit de regering! Anders is hun straffe taal enkel als decorum bedoelt en zijn de postjes blijkbaar toch belangrijker dan de principes (niets nieuws onder de zon!)
jan hyoens is offline  
Oud 18 januari 2005, 14:40   #43
vrijevlaming
Banneling

Standaard

banee, we moeten geen onslag nemen uit de regering. Als de sossen en de blauwen geen woord houden moeten zij buiten.
vrijevlaming is offline  
Oud 18 januari 2005, 14:47   #44
jan hyoens

Standaard

Citaat:
banee, we moeten geen onslag nemen uit de regering. Als de sossen en de blauwen geen woord houden moeten zij buiten.
Tja, zolang Bourgeois zijn ministerpostje behoudt zijn alle excuses goed zeker?
jan hyoens is offline  
Oud 18 januari 2005, 16:21   #45
vrijevlaming
Banneling

Standaard

wat voor zever is dat nu weer. Ge maakt een regeerakkoord, en als partij X er zich niet aan houdt moeten de anderen er maar voor opdraaien?

Een speler tackelt veel te laat en de ander moet dan maar de rode kaart pakken of zo?
vrijevlaming is offline  
Oud 19 januari 2005, 09:31   #46
jan hyoens

Standaard

Citaat:
wat voor zever is dat nu weer. Ge maakt een regeerakkoord, en als partij X er zich niet aan houdt moeten de anderen er maar voor opdraaien?

Een speler tackelt veel te laat en de ander moet dan maar de rode kaart pakken of zo?
Politiek is ietsje ingewikkelder dan voetbal! Als één van de spelers zich niet houdt aan de tactiek van de trainer wordt hij vervangen, met de regeringpartners gaat dit niet zomaar! Voor de regering te vervangen moet er één, die sterk genoeg is om de meerderheid te breken, uit zichzelf uit de regering stappen!
Maar blijkbaar hecht de cd&v-nva meer belang aan de postjes dan aan het regeerakkoord!
jan hyoens is offline  
Oud 19 januari 2005, 10:55   #47
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Dus gij ziet liever paars aan de macht komen.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 19 januari 2005 om 11:03.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 19 januari 2005, 11:06   #48
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Dus gij iet liever paars aan de macht komen.
Nee, ik zie liever een rechtse coalitie Vlaams Belang-CD&V- NVA! Vlaanderen ten bate!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 januari 2005 om 11:07.
jan hyoens is offline  
Oud 19 januari 2005, 11:12   #49
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, ik zie liever een rechtse coalitie Vlaams Belang-CD&V- NVA! Vlaanderen ten bate!
Dat vond ik ook. echt waar
Oud 19 januari 2005, 11:16   #50
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dat vond ik ook. echt waar
Spijtig genoeg depaneerde CD&V-nva liever de paarse partijen!
jan hyoens is offline  
Oud 19 januari 2005, 11:25   #51
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg depaneerde CD&V-nva liever de paarse partijen!
Met de gemeenteraads verkiezingen zullen ze uw partij toch in sommige gemeente's niet meer kunnen negeren.
Oud 19 januari 2005, 12:02   #52
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Met de gemeenteraads verkiezingen zullen ze uw partij toch in sommige gemeente's niet meer kunnen negeren.
We zullen zien of bepaalde gemeenteraadsleden tegen het partijbestuur zullen durven ingaan?
jan hyoens is offline  
Oud 19 januari 2005, 12:15   #53
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

ik denk dat zo een van die plaatsen antwerpen gaat worden.
Oud 22 januari 2005, 19:02   #54
DidiusTheGreat
Partijlid

Standaard

Als CD&V een coalitie met het Vlaams Belang aangaat, dan stem ik zeker blanco de volgende keer.
En dan krijgt de CD&V nooit nog mijn stem terug.
DidiusTheGreat is offline  
Oud 22 januari 2005, 21:20   #55
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Als CD&V een coalitie met het Vlaams Belang aangaat, dan stem ik zeker blanco de volgende keer.
No offence, maar we leven toch nog altijd in een democratie. Als het Belang nu ergens zo veel stemmen haalt zou ik het juist erg vinden als er geen coalitie mee gevormd zou worden. Ik ben ook een grote tegenstander van veel van hun punten, hun profilering staat me ook niet aan, maar we leven in een democratie.
Ik snap echt die hetse tegen het Belang niet, zeker niet van een CD&V'er. Wist je dat de christen-democraten na WO2 nogal veel ex-Verdinaso politici in de partij namen? Zijn de conservatieve standpunten van het Belang niet een beetje hetzelfde als die van de CVP vroeger (abortus, homohuwelijk)? Of is het enkel omdat het Belang een Vlaamse Republiek wil?

Ik vraag me soms echt af waarom de mensen zo'n beeld hebben van het Belang. Die instelling, dat het Belang nooit mag meeregeren, dat er altijd op gekapt moet worden, geeft hen alleen maar meer stemmen. Als je één partij in de underdog positie plaatst en al de andere partijen erboven dan mag je er zeker van zijn dat iedereen die het niet eens is met je beleid of er maar enig nadeel van ondervindt op de underdog zal stemmen. Misschien zou het beter zijn het Belang te beschouwen als gelijkwaardige partij en niet maar als die ene ondemocratische partij i.t.t. de democratische partijen.
instromaniac is offline  
Oud 22 januari 2005, 21:36   #56
DidiusTheGreat
Partijlid

Standaard

Ik kan mij als christen niet inbeelden ooit in zee te gaan met de ideen van het Vlaams Belang. Dat heeft niets te maken met het cordon of zoiets.
VLD of ener welke partij mag voor mij gerust een coalitie met het Belang aangaan.(alhoewel ik daar nog wat over twijfel, misschien was het beter te zeggen 'Belang zonder Dewinter en co')
Maar als de CD&V samengaat werken met het Vlaams Belang voel ik me verlaten door de partij.

Voor mij staat het Vlaams Belang evenwaardig met GROEN!, 2 'extreme' partijen waar ik nooit zou op stemmen.
Maar ik heb op zich niets tegen het Vlaams Belang en zijn kiezers. (Enfin toch niets in de vorm van een cordon.) Ze kiezen wat ze willen.

(En nu komt waarschijnlijk een golf van posts van Vlaams Belangers)
DidiusTheGreat is offline  
Oud 22 januari 2005, 22:47   #57
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan mij als christen niet inbeelden ooit in zee te gaan met de ideen van het Vlaams Belang. Dat heeft niets te maken met het cordon of zoiets.
VLD of ener welke partij mag voor mij gerust een coalitie met het Belang aangaan.(alhoewel ik daar nog wat over twijfel, misschien was het beter te zeggen 'Belang zonder Dewinter en co')
Maar als de CD&V samengaat werken met het Vlaams Belang voel ik me verlaten door de partij.

Voor mij staat het Vlaams Belang evenwaardig met GROEN!, 2 'extreme' partijen waar ik nooit zou op stemmen.
Maar ik heb op zich niets tegen het Vlaams Belang en zijn kiezers. (Enfin toch niets in de vorm van een cordon.) Ze kiezen wat ze willen.

(En nu komt waarschijnlijk een golf van posts van Vlaams Belangers)
In dat geval geef ik je natuurlijk geen ongelijk.

Ja, ik vind ook wel dat Groen! en Belang twee extremen zijn. Eigenlijk ook spijtig dan dat de ene steeds positief wordt afgebeeld (die BV stunt tijdens de verkiezingen bvb.) en de andere altijd negatief.
instromaniac is offline  
Oud 23 januari 2005, 20:16   #58
Peter001
Banneling

Peter001's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Citaat:
[size=4]Ik denk dat dit opgaat voor zowel jullie partij als andere partijën. Hierdoor zou sp.a ook heel wat stemmen verliezen. Dus je staat niet alleen met die mening. Maar dat cordon sanitair zal niet eeuwig stand houden. Alle partijën die niet rassistisch zijn moeten dus het vb met man en macht bestrijden, maar niet op de manier zoals men nu bezig is.[/size]

Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 20:18.
Peter001 is offline  
Oud 23 januari 2005, 20:24   #59
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
[size=4]Ik denk dat dit opgaat voor zowel jullie partij als andere partijën. Hierdoor zou sp.a ook heel wat stemmen verliezen. Dus je staat niet alleen met die mening. Maar dat cordon sanitair zal niet eeuwig stand houden. Alle partijën die niet rassistisch zijn moeten dus het vb met man en macht bestrijden, maar niet op de manier zoals men nu bezig is.[/size]
Misschien kunnen ze ook aan stemmen winnen. De mensen die zo tegen het VB zijn beweren toch altijd dat het VB een grote mond heeft maar weinig inhoud (ben ik het trouwens mee eens). Als het VB dus in een regering komt zou het wel eens kunnen zijn dat ze aan gezichtsverlies lijden.
Ik weet niet of er een andere manier is om ze te bestrijden dan een regeringsdeelname. Het Belang heeft zich nog nooit kunnen bewijzen, misschien wordt het tijd dat ze dat eens doen.
instromaniac is offline  
Oud 23 januari 2005, 20:47   #60
Peter001
Banneling

Peter001's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Misschien kunnen ze ook aan stemmen winnen. De mensen die zo tegen het VB zijn beweren toch altijd dat het VB een grote mond heeft maar weinig inhoud (ben ik het trouwens mee eens). Als het VB dus in een regering komt zou het wel eens kunnen zijn dat ze aan gezichtsverlies lijden.
Ik weet niet of er een andere manier is om ze te bestrijden dan een regeringsdeelname. Het Belang heeft zich nog nooit kunnen bewijzen, misschien wordt het tijd dat ze dat eens doen.
[size=4]Het is misschien goed dat alle partijer eens diep gaan over nadenken om een iets Vlaamsere koers te gaan varen. Dat is wat die proteststemmers vragen en niets meer. Daarom moeten wij de staat België nog niet gaan verloochenen door Vlaanderen en Walonië als twee staten te zien, neen dat is ook niet wat de kiezer vraagt. [/size]
[size=4][/size]
[size=4]Maar wij moeten met zijn allen duidelijkere Vlaamse standpunten gaan innemen en deze met volle overtuiging en brute kracht naar voor brengen!!! Als wij dit met zijn allen gaan doen, dan pas heb je de proteststem van de Vlaming goed begrepen!!! En zeg niet dat dit niet waar is want ik hoor dit nog dagelijks herhalen door mensen in mijn buurt, voor mijn werk kom ik in heel Vlaanderen ,ook op plaatsen waar dit thema er anwezig is en erg gevoelig ligt (dus waar het Vb zijn meeste stemmen haalt). Overal hoor ik hetzelfde, "de traditionele partijën moeten eerst een iets meer Vlaamsere koers gaan varen voor dat men onze stemmen terug krijgt." Dat wordt langs alle kanten luidop geschreeuwd. Dus laten wij dit dan ook doen, met z'allen, of wij nu sp.a-ers, CD&V-er of van andere strekkingen zijn, wij moeten dit doen. Ons verdere beleid daarop afstemen!!! [/size]
Peter001 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be