![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() banee, we moeten geen onslag nemen uit de regering. Als de sossen en de blauwen geen woord houden moeten zij buiten.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() wat voor zever is dat nu weer. Ge maakt een regeerakkoord, en als partij X er zich niet aan houdt moeten de anderen er maar voor opdraaien?
Een speler tackelt veel te laat en de ander moet dan maar de rode kaart pakken of zo? |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar hecht de cd&v-nva meer belang aan de postjes dan aan het regeerakkoord! |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Dus gij ziet liever paars aan de macht komen.
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 19 januari 2005 om 11:03. |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 januari 2005 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() ik denk dat zo een van die plaatsen antwerpen gaat worden.
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() Als CD&V een coalitie met het Vlaams Belang aangaat, dan stem ik zeker blanco de volgende keer.
En dan krijgt de CD&V nooit nog mijn stem terug. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik snap echt die hetse tegen het Belang niet, zeker niet van een CD&V'er. Wist je dat de christen-democraten na WO2 nogal veel ex-Verdinaso politici in de partij namen? Zijn de conservatieve standpunten van het Belang niet een beetje hetzelfde als die van de CVP vroeger (abortus, homohuwelijk)? Of is het enkel omdat het Belang een Vlaamse Republiek wil? Ik vraag me soms echt af waarom de mensen zo'n beeld hebben van het Belang. Die instelling, dat het Belang nooit mag meeregeren, dat er altijd op gekapt moet worden, geeft hen alleen maar meer stemmen. Als je één partij in de underdog positie plaatst en al de andere partijen erboven dan mag je er zeker van zijn dat iedereen die het niet eens is met je beleid of er maar enig nadeel van ondervindt op de underdog zal stemmen. Misschien zou het beter zijn het Belang te beschouwen als gelijkwaardige partij en niet maar als die ene ondemocratische partij i.t.t. de democratische partijen. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Partijlid
|
![]() Ik kan mij als christen niet inbeelden ooit in zee te gaan met de ideen van het Vlaams Belang. Dat heeft niets te maken met het cordon of zoiets.
VLD of ener welke partij mag voor mij gerust een coalitie met het Belang aangaan.(alhoewel ik daar nog wat over twijfel, misschien was het beter te zeggen 'Belang zonder Dewinter en co') Maar als de CD&V samengaat werken met het Vlaams Belang voel ik me verlaten door de partij. Voor mij staat het Vlaams Belang evenwaardig met GROEN!, 2 'extreme' partijen waar ik nooit zou op stemmen. Maar ik heb op zich niets tegen het Vlaams Belang en zijn kiezers. (Enfin toch niets in de vorm van een cordon.) Ze kiezen wat ze willen. (En nu komt waarschijnlijk een golf van posts van Vlaams Belangers) |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, ik vind ook wel dat Groen! en Belang twee extremen zijn. Eigenlijk ook spijtig dan dat de ene steeds positief wordt afgebeeld (die BV stunt tijdens de verkiezingen bvb.) en de andere altijd negatief. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Peter001 : 23 januari 2005 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of er een andere manier is om ze te bestrijden dan een regeringsdeelname. Het Belang heeft zich nog nooit kunnen bewijzen, misschien wordt het tijd dat ze dat eens doen. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=4][/size] [size=4]Maar wij moeten met zijn allen duidelijkere Vlaamse standpunten gaan innemen en deze met volle overtuiging en brute kracht naar voor brengen!!! Als wij dit met zijn allen gaan doen, dan pas heb je de proteststem van de Vlaming goed begrepen!!! En zeg niet dat dit niet waar is want ik hoor dit nog dagelijks herhalen door mensen in mijn buurt, voor mijn werk kom ik in heel Vlaanderen ,ook op plaatsen waar dit thema er anwezig is en erg gevoelig ligt (dus waar het Vb zijn meeste stemmen haalt). Overal hoor ik hetzelfde, "de traditionele partijën moeten eerst een iets meer Vlaamsere koers gaan varen voor dat men onze stemmen terug krijgt." Dat wordt langs alle kanten luidop geschreeuwd. Dus laten wij dit dan ook doen, met z'allen, of wij nu sp.a-ers, CD&V-er of van andere strekkingen zijn, wij moeten dit doen. Ons verdere beleid daarop afstemen!!! [/size] |
|
![]() |