![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk, het resultaat kon ook anders zijn uitgedraaid. Volgens uw redenering zou ik de peiling van Le Soir moeten bekijken als Vlaams Blok-propaganda (vermits zij toch de winnaars zijn)? U heeft een zeer vreemde hersenkronkel. Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2004 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() -knip- (dubbel)
Laatst gewijzigd door rroloff : 26 oktober 2004 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat me toch niet wijsmaken dat de rode Morgen nu ook al, na Mie Vogels en Dewael, voorstellen van het Vlaams Blok overneemt? En dit nog om er het Vlaams Blok mee te bekampen ook? ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze verzwijgen ook het aandeel t.h. Vlamingen dat niet zou komen stemmen, in tegenstelling tot het aandeel t.h. Franstaligen (één vijfde). Reden temeer om te geloven dat ze dit met opzet doen, opdat men niets zou kunnen reproduceren. Misschien was dat deel van de peiling té ongeloofwaardig om naar buiten te brengen ? Laatst gewijzigd door PAJOT : 26 oktober 2004 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben ook na dergelijk onderzoek pro stemplicht
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk weg te moffelen anders, hé? Wat je daar aanhaalt over het 'doelpubliek' van de besmette van De Morgen zegt me anders wel iets... Vreemd desalniettemin dat De Morgen NET NU een onderzoek laat uitlekken waarmee ze een 'maatregel' insinueert die het Vlaams Blok het meest zou schaden maar die eerder werd afgeschoten omdat uitgerekend het Vlaams Blok hetzelfde voorstelde.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Het werd afgeschoten, omdat er binnen geen enkele partij er een eenduidig standpunt bestaat over deze kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beïnvloeding van een welbepaald publiek met als enige doel: Blokbestrijding. Ze moeten nogal ten einde raad zijn dat ze voorstellen van het Vlaams Blok als mogelijke probleemoplossingen beginnen te zien. Wat zeg ik me nu! ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2004 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Typisch voor De Morgen.
Tijdens de huidige legislatuur kan men de stemplicht niet afschaffen voor de Kamer, aangezien art.62 niet in de verklaring van herziening van 10.4.2003 werd opgenomen en dat artikel voorziet uitdrukkelijk de stemplicht. Voor de Senaat kan dat wel: art. 68 is wel voor herziening vatbaar en de stemplicht staat opgenomen in art.68 §2. Indien men dan niet tegelijk art.70 wijzigt (en dat kan ook tijdens deze legislatuur) wordt het wel een echte kermis bij de volgende verkiezingen, want art. 70 bepaalt dat de verkiezing van de Senaat samenvalt met die van de Kamer. Wij krijgen dan één verplichte stem en één vrijwillige stem bij dezelfde verkiezingen als art. 70 de verkiezingen van de Senaat niet loskoppelt van die van de Kamer. Anderzijds is het zo dat men recent de kieswet heeft gewijzigd om het migrantenstemrecht in te schrijven. Bij die gelegenheid had men de stemplicht bij de gemeenteraadsverkiezingen moeten schrappen. Sinds de wijziging van de anti-discriminatiewet door het Arbitragehof belet niets dat een kiezer klacht indient tegen de stemplicht bij de gemeenteraadsverkiezingen omwille van de discriminatie: Eu-burgers en andere migranten die mogen stemmen hebben immers alleen stemplicht als ze zich vrijwillig inschrijven. Belgen hebben dat recht niet. Hetzelfde geldt voor de Europese verkiezingen (ook hier legt de Grondwet geen stemplicht op) De stemplicht voor de gemeenteraadsverkiezingen is echter niet opgelegd door de Grondwet maar door de gewone wetgever die die plicht al in 2000 had moeten afschaffen. Maar ja, in België zijn de rechten van de burgers ondergeschikt aan de belangen van de partijen. En elke stem tikt aan voor de partijfinanciering. Normaal helpt een vrije pers om de belangen van de burgers te beschermen tegen de overheid. Dus ten aanval tegen de stemplicht die onterecht wordt opgelegd. Maar nee... De Morgen toont hier aan dat zij de belangen van de partijen meer in het oog houdt dan die van de burgers. Wat is er van belang? dat de stemplicht stemmen aanbrengt voor het Blok. Niet dat ze ten onrechte wordt opgelegd.
![]() |
#51 | ||||||
|
![]() [quote=Praetorian]
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang de thinktankers niet de pretentie of de macht krijgen om zich in de plaats van de fundamentele democratische wilsbeschikking van het volk te moeten plaatsen en aldus een thinktankdictatuur voorstaan. Citaat:
Waar haal jij de legitimiteit om aan het VB de absolute democratische grondwaarden te ontzeggen waarmee je de andere partijen zo rijkeljk overgiet? Omdat ze de hierboven aangehaalde cultureel-marxistische leer verwerpen? Dat zou nu net voor het ethisch en cultureel progressieve media dat de rode staatszender naar eigen zeggen wil zijn een must moeten zijn! Citaat:
. Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
2. Ik vond het nogal logisch na uw mening te hebben gelezen, beschouw het als een foute interpretatie. Ik ben een complotboek over JFK aan het lezen, dus ik momenteel genoeg aan eentje. Als ik een marxist achter een boom zie staan, zal ik je verwittigen. Misschien past hij nog het de theorie over de Joods-bolsjewistische-kapitalistische-liberale-wereldoverheersing. 3. Over smaken discusieert men niet. Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2004 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Lees jij soms jouw eigen posts? Ben jij ziek? Zat? Stoned?
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk denken ze (en dat word veelvuldig herhaalt door de vele partij slaafjes) dat hun kiezer publiek het trouwste is en ook zal blijven stemmen bij stemrecht. Ik heb dat altijd betwijfeld en dat blijkt nu juist te zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt stilaan duidelijk, toch voor zij dit het niet snappen, dat het Vlaams Blok niet meer tegen te houden is.
![]() De Vlaming wil een ander en beter beleid, voor werk-, woon- en sociale zekerheid ! ![]() Als een Vlaamse regering dat kan bieden, dan zullen ze er voor kiezen, dat die partij Vlaams Blok heet is puur toeval ! Het kan ook Vlaams Belang of Vlaamse Liga of Vlaamse Volkspartij zijn. De naam doet er niet toe ! 8) Dat de Morgen een linkse krant is wisten we al, maar gebeten zonder geweten ? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 27 oktober 2004 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de Spa voorzichtig omgaat met de stemplicht, dan is het net omdat die partij het meest te vrezen heeft bij stemrecht. De thuisblijvers zullen het talrijkst zijn onder haar achterban. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat 'De Morgen' dat heeft laten uitvlooien? Van mij mag de stemplicht nog vandaag afgeschaft worden. Wat denk je dat degenen tegenhoudt die volgens jou wél slimme maatregelen kunnen nemen en die ook de macht hebben om slimme maatregelen te nemen?
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen weten we ook wat de reden was voor 'De Morgen' om haar nieuwste antiblokvoer kwistig rond te strooien. Cuba-Stevaert, de slimste der politiek correcte politici, wordt vandaag in dezelfde rioolmorgen aangemaand zijn verdomde plicht te doen. Ook en zelfs als het zijn partij stemmen zal kosten. Welgemeende Blokbestrijding gaat nu eenmaal voor alles, nietwaar? En weet je wat het mooiste van alles is? Het is bewezen dat 'De Morgen' zich NOOIT vergist! ![]()
![]() |