Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 20:25   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

het leven is duur geworden, die solidariteit kost miljoenen euro's per maand, miljarden euro's per jaar ! daarvoor gaan we allemaal mee werken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:36   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
het leven is duur geworden, die solidariteit kost miljoenen euro's per maand, miljarden euro's per jaar ! daarvoor gaan we allemaal mee werken !
niks van
solidariteit hoeft geen miljard te kosten.
eugenetica tegen de sociaal profitariaat en handicapés en criminelen en zot.
over 2 generaties bijkans niks sociaal profitariaat meer.
allemaal gezonde intelligente harde werkers
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:45   #43
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Je doet me denken aan 1984 Mitgard...
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:50   #44
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Je doet me denken aan 1984 Mitgard...
ik lees dat niet, george orwell.

ik zoek échte oplossingen i.p.v die prullekes van de overheid.
Oud 3 juni 2004, 20:59   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Echtscheidingen waren uitzonderingen en een schande.

Nog altijd blijken velen wel te kunnen overeenkomen.

Was het huwelijksleven dan vroeger een hel of is het veeleer nu een hel aan het worden?

Waarom geeft men niet toe dat de mensen véél egoïstischer en onverdraagzamer geworden zijn?
Ik heb een vraag voor u: Wat is verkeerd met het ontbinden van een band tussen twee mensen die het niet langer met elkaar kunnen vinden?
Oud 3 juni 2004, 21:01   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat hier veel mensen heil zien in een opvoedingsvergoeding.

Waarom moet gij voor iemand anders zijn kinderen betalen? Er klopt iets niet aan dat prentje. Met een herverdeling van meer als 50% van het inkomen herverdeelt men al meer als genoeg in Belgie.
Oud 3 juni 2004, 21:07   #47
Mitgard
Banneling

Standaard

de teloorgang van het traditionele stabiele gezin ontwricht de maatschappij en haar bevolking.

kinderen krijgen geen opvoeding meer, wat moet daarvan komen later?
na echtscheiding worden mensen vaak depressief, financiële ellende, eenzaamheid, zelfmoord...
allemaal dankzij uitspattingen van liberale maatschappij met heur feminisme en consumentisme en snobisme met als gevolg individualisme, jaloezie, materialisme...
Oud 3 juni 2004, 21:08   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik zie dat hier veel mensen heil zien in een opvoedingsvergoeding.

Waarom moet gij voor iemand anders zijn kinderen betalen? Er klopt iets niet aan dat prentje. Met een herverdeling van meer als 50% van het inkomen herverdeelt men al meer als genoeg in Belgie.
Kinderopvang kost ook geld en wordt ook grotendeels door iedereen betaald.
Mensen die niet, of in het zwart werken genieten daar nog het meeste van hoewel zij het niet nodig hebben. Zij kunnen immers zelf voor hun kinderen zorgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 22:52   #49
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Ach, we zijn allemaal enorm veeleisend geworden. We hebben de lat ontzettend hoog gelegd op alle vlakken...

Materieel voelen we ons vandaag al "verarmd" als we ons geen stuk bouwgrond met daarop een Vlaamsche fermette kunnen permitteren, als we moeten schrapen om de tweede of derde auto voor de deur te zetten, als we niet minstens 2x per jaar op reis kunnen,... (ik zal maar niet doorgaan zeker?) En al dat geconsumeer kost natuurlijk armen vol geld, dus moeten we met z'n twee aan de slag... fulltime en liefst nog in een zeer veeleisende functie (want die betalen het best). Gevolg: in zeer veel "huwelijken" kan je je ernstig de vraag stellen wat die man en vrouw nog aan elkaar hebben, of ze niet compleet naast elkaar leven... En soms trekken die dan ook de logische conclusie. Echtscheiding wegens geen huwelijk zou je dat ook kunnen noemen. En zo zijn er onnoemelijk veel.

Maar ook op sociaal vlak zijn we toch zo veeleisend geworden. Liefst wonen we samen met die droomvrouw of -man met de perfecte glimlach en het afgetrainde lichaam. Hij of zij moet ook "nieuw" zijn, modern denken en vooral moet een huwelijk aan beide partners een quasi onbeperkte vrijheid garanderen. We gaan apart op reis, op restaurant, hebben toch wel het recht zeker om af en toe eens vreemd te gaan... etc. En ook op dat vlak worden vaak "logische conclusies" getrokken. Opnieuw: echtscheidingen wegens geen huwelijk.

Kinderen, nog zo'n leuk gegeven... Tja, het zijn niet de knuffeltjes zoals die worden opgevoerd in reality-soaps. Ge moet daar moeite voor doen, ze eisen veel aandacht en zorgen voor veel stress. Dat is nu eenmaal zo en zelfs met die twee jobs kan je dat niet altijd even goed "uitbesteden"... De "nieuwe" grootouders zijn te vaak van huis (skieën in Zwitserland of zonnen op een Grieks eiland). Dan zie je ook vaak de barstjes in die "huwelijken" ontstaan.

Dat vrouwen willen werken en gelijke behandeling wensen is hun verdomde recht. Ze worden vandaag vaak nog ten onrechte gediscrimineerd. Dat ze financieel onafhankelijker worden... des te beter. Vrije keuze en gelijke kansen...

Het probleem ligt echter elders... Er wordt veel te weinig aandacht besteed aan gezinswaarden; mensen beseffen vaak veel te weinig wat het inhoudt om een duurzame relatie op te bouwen, welke implicaties een huwelijk en gezin hebben. We zijn door-en-door rotverwend en hebben wellicht te weinig geleerd om water in de wijn te doen. Om die koppige inhaligheid eens achterwege te laten. Om af en toe eens te bezinnen over wat nu wel en wat niet belangrijk is in het leven.

Ik zeg maar: arme mens als zijn nalatenschap enkel moet bestaan uit een fermette, drie auto's, ... een of meer ex(en) en kinderen die ge nooit hebt zien opgroeien en je puur omwille van de conventie nog "pa" of "ma" noemen.
Oud 3 juni 2004, 23:24   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
In 1996 werd 72 procent van alle mannen in Vlaanderen tussen 15 en 65 jaar als werkend omschreven. Tegen slechts 49 procent werkende vrouwen. Of een kloof van 23 procentpunt. In 2000 was dat verschil verminderd tot 17 procentpunt. Omdat de activiteitsgraad bij mannen licht was afgenomen, tot 71 procent, en omdat die bij vrouwen was gestegen, tot 54 procent. De goede score voor vrouwen op de jobmarkt is dus normaal. Tussen 1988 en 2000 kwamen er in ons land liefst 300.000 vrouwen extra op de arbeidsmarkt. Vanzelfsprekend! Met de 27.000 echtscheidingen per jaar en hun emancipatiedrang moeten de vrouwen zorgen dat ze zelf geld verdienen. Géén man meer nodig en géén kinderen.
Liever: geld, geld, geld, geld, geld, geld, geld, geld, geld, geld, geld....
hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe meer mensen bijdragen aan de nationale welvaart
plus is het uiteindelijk aan de vrouw zelf de keus of ze wil werken of niet, ze wordt maw niet gedwongen
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 08:27   #51
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
...Waarom moet gij voor iemand anders zijn kinderen betalen? ...
Omdat iemand anders zijn kinderen later mijn pensioen zullen betalen?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 10:02   #52
katleen
Vreemdeling

Standaard

hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe meer mensen bijdragen aan de nationale welvaart
plus is het uiteindelijk aan de vrouw zelf de keus of ze wil werken of niet, ze wordt maw niet gedwongen[/quote]

En of we gedwongen worden! Luister, ik zie niet in hoe wij van 1 loon zouden kunnen leven. Let wel: we hebben het een tijd geprobeerd, met als gevolg: een huurhuis dat op instorten staat, een auto van 12 jaar oud, tweede- en zelfs vijfdehandse meubels, inkopen doen in de aldi, enz... Waarschijnlijk zijn er nu die denken, wel, als je zo een hele dag thuis zit, wat kan je dan anders doen als... je vervelen? Wel, ik ben een van de weinigen die blijkbaar in de verkeerde tijd leeft: ik ben namelijk zo iemand die nog zelf eten klaarmaakt. Zelf brood bakken, zelf pasta maken, in de zomer gelei koken en groenten en fruit inmaken om de wintermaanden door te komen. Zelden komt er ook maar iets op tafel dat ik niet zelf heb klaargemaakt. Meestal eten we zelfs nog zelfgekweekte groenten ook. Daarom dat ik ook maar deeltijds ga werken: ik zou bij god niet weten hoe ik het allemaal moest klaarspelen als ik voltijds ga werken. Of wel? Kant en klare maaltijden uit de supermarkt ... fast-food hier en daar. Ik geef toe, dat is goed voor de economie, maar dan ga ik enkel en alleen werken voor de extra kosten te dekken.
Ik ben een vrouw, en ik zeg: zet me aub aan de haard! Mijn ventje zijn liefde gaat door de maag, en die glimlach op zijn gelaat die me vertelt hoe aangenaam verrast hij is door wat ik nu weer op tafel zet, is met geen geld te betalen.
katleen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 10:17   #53
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katleen
En of we gedwongen worden! Luister, ik zie niet in hoe wij van 1 loon zouden kunnen leven. Let wel: we hebben het een tijd geprobeerd, met als gevolg: een huurhuis dat op instorten staat, een auto van 12 jaar oud, tweede- en zelfs vijfdehandse meubels, inkopen doen in de aldi, enz... Waarschijnlijk zijn er nu die denken, wel, als je zo een hele dag thuis zit, wat kan je dan anders doen als... je vervelen? Wel, ik ben een van de weinigen die blijkbaar in de verkeerde tijd leeft: ik ben namelijk zo iemand die nog zelf eten klaarmaakt. Zelf brood bakken, zelf pasta maken, in de zomer gelei koken en groenten en fruit inmaken om de wintermaanden door te komen. Zelden komt er ook maar iets op tafel dat ik niet zelf heb klaargemaakt. Meestal eten we zelfs nog zelfgekweekte groenten ook. Daarom dat ik ook maar deeltijds ga werken: ik zou bij god niet weten hoe ik het allemaal moest klaarspelen als ik voltijds ga werken. Of wel? Kant en klare maaltijden uit de supermarkt ... fast-food hier en daar. Ik geef toe, dat is goed voor de economie, maar dan ga ik enkel en alleen werken voor de extra kosten te dekken.
Ik ben een vrouw, en ik zeg: zet me aub aan de haard! Mijn ventje zijn liefde gaat door de maag, en die glimlach op zijn gelaat die me vertelt hoe aangenaam verrast hij is door wat ik nu weer op tafel zet, is met geen geld te betalen.
Ik denk dat ge veel "rijker" zijt dan veel van de werkende vrouwen, die geen tijd meer hebben voor huiselijk geluk.
Oud 4 juni 2004, 10:19   #54
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja met alle respect katleen, maar je ventje kan toch ook wel eens koken of naar de supermarkt gaan zeker? ik doe in elk geval niets liever dan te koken voor de moeder de vrouw

als je gedwongen wordt, dan is het eerder door een grebrek aan emancipatie bij je man, dan door de maatschappij
Oud 4 juni 2004, 10:32   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
tja met alle respect katleen, maar je ventje kan toch ook wel eens koken of naar de supermarkt gaan zeker? ik doe in elk geval niets liever dan te koken voor de moeder de vrouw

als je gedwongen wordt, dan is het eerder door een grebrek aan emancipatie bij je man, dan door de maatschappij
Ik zie niet in wat de emancipatie van haar man ermee te maken heeft dat ze niet met een loon kan rondkomen. Of haar man nu wel of niet kookt zal daar weinig aan veranderen.
Oud 4 juni 2004, 10:38   #56
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@Katleen

Mijn vrouw kan amper een pannetje water koken zonder het te laten aanbranden. De schat...

Dus beman ik elke avond en elke dag het fornuis en de broodoven...
Tussen de lupines en de rozen in de tuin heb ik "verborgen schatten" staan: Italiaanse tomaten, artichokken, paprika's, kropjes sla en heel veel radijzen... (poging tot lekker eten op tafel) Als mijn hond onze kippen met rust laat, hebben we verse eitjes. Als hij de kippen niet met rust laat, eten we heelijke scharrelkip (tja, de dingen des levens he).

Mijn vrouw zorgt voor de mondaine taken in het huishouden zoals wassen en strijken. Stof zuigen we samen en de afwas gaat in een machine die aanhoudend zoemt en dan vreemde dingen doet met water en zeep en zo...

Onze dochter draagt ook haar steentje bij in het overhoop halen van onze redelijk chaotische levensstijl. Gooit af en toe eens met een kwakje door papa gemaakte fruitpap; en natuurlijk altijd raak (op één of ander moeilijk te reinigen stuk textiel). Maar het is zo'n schatje, en dus tot geen enkele zonde in staat.

Wij werken ook met z'n tweetjes, maar hebben besloten om ons geen maagzweer te wroeten en tijd te maken voor elkaar en voor die kleine terroriste die in ons leven is ingebroken. We zijn niet rijk en we zijn niet arm, maar proberen te genieten van elk moment "thuis". Meer moet dat niet zijn.
Oud 4 juni 2004, 10:39   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Ik zie niet in wat de emancipatie van haar man ermee te maken heeft dat ze niet met een loon kan rondkomen. Of haar man nu wel of niet kookt zal daar weinig aan veranderen.
de enige reden die ze aangeeft waarom thuis blijven nodig is, is dat er te veel werk is
die reden probeerde ik te weerleggen
Oud 4 juni 2004, 10:49   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
de enige reden die ze aangeeft waarom thuis blijven nodig is, is dat er te veel werk is
Nee de reden die ze aangeeft om niet thuis te blijven is dat ze niet kunnen rondkomen met één loon.
Ze doet wel meer dan alleen een potje koken en dat is hun keuze.
Oud 4 juni 2004, 10:51   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
@Katleen

Mijn vrouw kan amper een pannetje water koken zonder het te laten aanbranden. De schat...

Dus beman ik elke avond en elke dag het fornuis en de broodoven...
Tussen de lupines en de rozen in de tuin heb ik "verborgen schatten" staan: Italiaanse tomaten, artichokken, paprika's, kropjes sla en heel veel radijzen... (poging tot lekker eten op tafel) Als mijn hond onze kippen met rust laat, hebben we verse eitjes. Als hij de kippen niet met rust laat, eten we heelijke scharrelkip (tja, de dingen des levens he).

Mijn vrouw zorgt voor de mondaine taken in het huishouden zoals wassen en strijken. Stof zuigen we samen en de afwas gaat in een machine die aanhoudend zoemt en dan vreemde dingen doet met water en zeep en zo...

Onze dochter draagt ook haar steentje bij in het overhoop halen van onze redelijk chaotische levensstijl. Gooit af en toe eens met een kwakje door papa gemaakte fruitpap; en natuurlijk altijd raak (op één of ander moeilijk te reinigen stuk textiel). Maar het is zo'n schatje, en dus tot geen enkele zonde in staat.

Wij werken ook met z'n tweetjes, maar hebben besloten om ons geen maagzweer te wroeten en tijd te maken voor elkaar en voor die kleine terroriste die in ons leven is ingebroken. We zijn niet rijk en we zijn niet arm, maar proberen te genieten van elk moment "thuis". Meer moet dat niet zijn.
En wie maakt dan dit forum onveilig ?
Oud 4 juni 2004, 10:57   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee de reden die ze aangeeft om niet thuis te blijven is dat ze niet kunnen rondkomen met één loon.
Ze doet wel meer dan alleen een potje koken en dat is hun keuze.
ze zegt dat uit werken niet kan omwille van het huiselijke werk, en niet thuis blijven niet kan omwille van te weinig geld dan

luister, je kan altijd rondkomen met 1 loon he, maar dat zal je aan je levenskwaliteit moeten inboeten - is dat de schuld van de maatschappij of een persoonlijke keuze?

de omgekeerde redenering is ook geen dwingelandelij, aangezien haar "ventje" ook wel eens kan koken als je't mij vraagt
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be