Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2016, 18:08   #41
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je viseert de rechtse forumgangers.

Ook dat is racisme.

Mogelijk is dit waar.
Maar om racisme er bij te sleuren om uw gelijk te halen is wel wat overdreven. Racisme berust op heel andere gronden dan op verschillen tussen rechts en links. Je loopt dus het gevaar van de betekenis van het woord racisme te ontdoen van de echte verpakking.
Op den duur blijven er geen anti-racisten meer over.
Alhoewel; onze overheid zelf beroept zich ten onrechte zelf op de term racisme om haar gelijk te verantwoorden of om haar ongelijk te verdoezelen.
En dat is vooral een smerige evolutie.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 18:11   #42
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met je rechtse mening, maar met de totaal onrespectvolle en geheel onbeleefde wijze waarop je ze uit.
Wat vroeger een van de grote normen en waarden was, was beleefdheid of fatsoen. Mijn grootouders en zelfs mijn ouders komen uit een generatie waar dat werd ingehamerd. Wanneer ze nu op forums lezen als dit vallen ze achterover van de wijze waarop meningen naar elkaar toe worden geuit. En dan vooral vanuit rechtse hoek. Beleefdheid, fatsoen, neen, dat zijn blijkbaar niet de Westerse waarden waar ze zogenaamd voor strijden.
Ik wil hier een pleidooi houden om terug respectvol en fatsoenlijk in een stijl van beleefdheid je mening te uiten tegenover de andere. Een Westerse Europese waarde die onze grootouders en ouders met fier hebben doorgegeven, maar waarvan het resultaat van een dergelijke opvoeding dezer dagen wel zoek lijkt. Vooral bij rechtse forumgangers.
Ja, sorry te veel krankzinnige praatjes op dit forum. We moeten de standaard terug naar het normalere brengen. Wat dat ook moge betekenen?

We zullen onze waanzin niet meer zo van ons afschrijven, maar af en toe ons meubilair eens een goed pak slaag geven.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 18:22   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil hier een pleidooi houden om terug respectvol en fatsoenlijk in een stijl van beleefdheid je mening te uiten tegenover de andere.
Groot gelijk, ‘k zou er ook voor pleiten om bv Erdogan een Turkssprekende penetreerder van éénhoevige zoogdieren te noemen ipv ’n ordinaire geiteneuker, dat klinkt alvast wat beschaafder, quoi.
Of neem nu ’n discussie met linkse moslimpijpers, die kan je dan heel beleefd rechtstegengestelde fellatiobeoefenaars met ’n dhimmitude inslag noemen, zonder grof te worden.

Goed initiatief, Tomas, de wereld zal er vanaf nu beter op worden.
Oud 30 april 2016, 18:48   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
I
Ik wil hier een pleidooi houden om terug respectvol en fatsoenlijk in een stijl van beleefdheid je mening te uiten tegenover de andere.
Wil je mij soms naar de kroon steken van erkende fatsoensrakker?

Laat de mensen toe zich anoniem te uiten en het hek is helemaal van de dam.

Een groot gedeelte van de basisovertredingen blijven gewoon staan...dus kan men blijven doorgaan

Dat is een moderatiezaak.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 19:05   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik twijfel wel aan uw standpunt hoor.
Niet dat ik me nog veel zorgen maak over dit forum en hetgeen er hier gebeurt maar gisteren catalogeert U mij plotseling bij de trollen in een furieuze bui.
Of was het per vergissing?
Nu ja, van een forum waar karnavalzotten zich incognito kunnen uitleven moet je niet te veel verwachten.
...
.
Een forum waar men zich "incognito kan uitleven" is toch nog zo slecht niet dacht ik! Er moeten wel mensen zijn die dat forum in het oog houden en echte onaanvaardbare excessen er uithalen, zoals eigenlijk nu gebeurt!
Enkel fora met je naam en adres eronder kunnen ook negatief uitvallen en zorgen dat niemand meer zijn mening mag/durft uiten. Kijk maar wat figuren zoals Erdogan daar mee doen bvb!
En je zegt wel "incognito" maar is het niet zo dat indien men echt wil weten wie één of ander heeft neergepend dat probleempje rap opgelost is?
Beleefd en met opvoeding reageren, 100% akkoord. Maar dat is gewoon niet altijd mogelijk of zinvol! Zoals sommigen het steeds hebben over "rechtse racisten" enz telkens iets niet in hun kraam past zal "braaf en beleefd" sorry zeggen niet veel uithalen...
Is dat ook geldig voor de "linkse" spelers?
Ik denk niet dat er hier al iemand naar de spoed is moeten lopen, of erger, na het lezen van één of andere posting.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 19:39   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk niet dat er hier al iemand naar de spoed is moeten lopen, of erger, na het lezen van één of andere posting.
Lachwekkend criterium.

Niets meelezen en slechts modereren op aangifte en dan 50 á 80% van de overtredingen laten staan is op zijn zachtst uitgedrukt niet bevorderlijk om het fatsoen te promoten onder de deelnemers.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 april 2016 om 19:41.
Oud 30 april 2016, 20:33   #47
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lachwekkend criterium.

Niets meelezen en slechts modereren op aangifte en dan 50 á 80% van de overtredingen laten staan is op zijn zachtst uitgedrukt niet bevorderlijk om het fatsoen te promoten onder de deelnemers.

Ik heb er wel begrip voor hoor Eno2.
Als ze beginnen met alle overtredingen er uit te halen blijft er van dit forum niet veel over.
En bovendien heb je een peloton moderators nodig om het hier constant proper te houden. Want er komen er hier om constant te....braken.
Ze vliegen er wel constant uit maar degenen die zelf het braaksel willen opkuisen met even onnozel en grof taalgebruik lopen het gevaar dat ze mee van dit forum vliegen.
Het is hier absoluut niet aangenaam meer om proberen deel te nemen aan een debat waarin "kamikazes" voortdurend personen viseren.
Waar kamikazes een truitje aan trekken van een partij met de bedoeling van juist die partij in diskrediet te brengen.
Noch de moderatoren noch de geviseerde partij kunnen dit verhelpen.
Want dit forum moet kapot.
Tenzij men de hulp van de bevoegde autoriteiten inroept en het privacy recht
omzeilt en de uitingen van bepaalde kamikazes eens onder de loupe neemt
en er ook veroordelingen volgen.
En dan zou ik de politiek gelijk geven want dit gedrag beoogt een ondermijning van alle democratische beginselen.
Vraag is wel of de politiek dat zelf wil.
Komen hier geen individuen met bepaalde opdrachten vanuit sommige partijen zelf?
Het is hier vergelijkbaar met de sfeer uit de koude oorlog.
Toen zaten er ook meer Russen met bepaalde opdrachten aan onze kant van het ijzeren gordijn dan in Rusland zelf.
Mij niet gelaten hoor. Maar de boel mag wel eens worden opgekuist.
Maar we zijn wel een land in crisis. Er is geen geld meer voor op te kuisen.
En nu we een vluchtelingenkamp zijn geworden gaat het er nog minder op verbeteren. Ik hoor hier nog één woord dat te pas en te onpas wordt gebruikt en dat woord is ......racisme.
Via dat woord kun je zelfs je eigen falen in het leven verschonen en vergoelijken. En de politiek maakt er ook dankbaar gebruik van.
Een woord dat dus dienbaar is voor multicultureel gebruik en internationale verrijking.
En nu stop ik er mee. Misschien wordt het ooit nog anders? Maar.....ik vrees.
Goede nacht nog.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 20:52   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Groot gelijk, ‘k zou er ook voor pleiten om bv Erdogan een Turkssprekende penetreerder van éénhoevige zoogdieren te noemen ipv ’n ordinaire geiteneuker, dat klinkt alvast wat beschaafder, quoi.
Of neem nu ’n discussie met linkse moslimpijpers, die kan je dan heel beleefd rechtstegengestelde fellatiobeoefenaars met ’n dhimmitude inslag noemen, zonder grof te worden.

Goed initiatief, Tomas, de wereld zal er vanaf nu beter op worden.
Zijn geiten "éénhoevigen" ?
Kent gij het verschil tussen evenhoevigen en onevenhoevigen ?

Van penetreren, pijpen en fellatio mekkeren, klink allemaal mooi maar ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 22:31   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb er wel begrip voor hoor Eno2.
Als ze beginnen met alle overtredingen er uit te halen blijft er van dit forum niet veel over.
En bovendien heb je een peloton moderators nodig om het hier constant proper te houden. Want er komen er hier om constant te....braken.
Yep.

Plus niemand min één wil het blijkbaar blijven doen.
Oud 30 april 2016, 22:45   #50
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijn geiten "éénhoevigen" ?
Kent gij het verschil tussen evenhoevigen en onevenhoevigen ?

Van penetreren, pijpen en fellatio mekkeren, klink allemaal mooi maar ....

.
You've got me there, Schoof.
Uiteraard moet het evenhoevigen zijn, slip of the finger, dus.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 april 2016 om 22:46.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 00:10   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil hier een pleidooi houden om terug respectvol en fatsoenlijk in een stijl van beleefdheid je mening te uiten tegenover de andere. .
Een voorbeeldje van wat voor verbetering vatbaar is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
up yours!

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 mei 2016 om 00:10.
Oud 1 mei 2016, 00:15   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Rechtse onbeschofterikken die op tere zieltjes van welopgeviede, linkse gutmenschkes trappen.

Schamen moesten ze zich, wat zeg ik; verbieden!
Alles verbieden wat linkse mensen zou kunnen beledigen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 00:17   #53
eno2
Banneling

Standaard

Zogenaamd willen discussiëren en dan de discussie en zichzelf onmogelijk maken door resems kloterijen.
Oud 1 mei 2016, 17:54   #54
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De eerste vb'er die geen uitschot, tuig van de straat is moet nog geboren worden.
Yup, links is altijd beleefd en scheldt nooit.
Oud 1 mei 2016, 18:01   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Oud 1 mei 2016, 18:01   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Leer het verschil tussen links en rechts.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 18:02   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Leer het verschil tussen links en rechts.
Links is waar de duim rechts staat.
Oud 1 mei 2016, 21:35   #58
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem met je rechtse mening, maar met de totaal onrespectvolle en geheel onbeleefde wijze waarop je ze uit.
Wat vroeger een van de grote normen en waarden was, was beleefdheid of fatsoen. Mijn grootouders en zelfs mijn ouders komen uit een generatie waar dat werd ingehamerd. Wanneer ze nu op forums lezen als dit vallen ze achterover van de wijze waarop meningen naar elkaar toe worden geuit. En dan vooral vanuit rechtse hoek. Beleefdheid, fatsoen, neen, dat zijn blijkbaar niet de Westerse waarden waar ze zogenaamd voor strijden.
Ik wil hier een pleidooi houden om terug respectvol en fatsoenlijk in een stijl van beleefdheid je mening te uiten tegenover de andere. Een Westerse Europese waarde die onze grootouders en ouders met fier hebben doorgegeven, maar waarvan het resultaat van een dergelijke opvoeding dezer dagen wel zoek lijkt. Vooral bij rechtse forumgangers.
maar mannekes toch, termen "rechts" en "links" zijn overblijfselen uit het politieke verleden, pactisch gewijs blijft de politiek dit gebruiken, maar da's om de kiezer te bedotten, en het heeft geen echte waarde noch relevantie meer. Er zijn gewoon teveel mensen in de politiek, daarom hebben ze een spectrum nodig, gaande van zogenaamd extreem links tot extreem rechts, om iedereen zijn plaats te gunnen, en een mandaat/salaris.

Laatst gewijzigd door Mindset : 1 mei 2016 om 21:36.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 03:52   #59
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vroeger een van de grote normen en waarden was, was beleefdheid of fatsoen.
OK ok , ge hebt gelijk , bv Rob klop
En wat met André Cools ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be