Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2016, 06:14   #41
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan botst u op de limieten van die redenering. Afgevoerd dus.
Jean toch, je gevoel voor humor is nu al legendarisch!

Neen, ik, in tegenstelling tot jou Jean, bots op de limieten die de wetten in dit land voorschrijven.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 06:17   #42
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel dat ze u veel toffer vinden als je iedereen altijd maar gelijk geeft.

Zo werkt politiek ook.

Vandaar dat er altijd oppositie is.
Iedereen altijd gelijk geven?

Ik laat mensen zichzelf zijn zolang ze maar binnen de lijntjes van de wet kleuren.
Jezelf zijn en egoïsme zijn niét hetzelfde. Vreemd dat ik dat moet uitleggen.

Mensen altijd gelijk geven?
Jij denkt eendimensionaal; er zijn nog een paar andere dimensies beste mambo.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 10 mei 2016, 10:43   #43
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
U kunt dat, zoals veel anderen, niet vatten. Dus het is maar 'n overgewaaide trend?
Wat zou beter zijn? Die kinderen het 'afleren'?
Geen idee. Zegt U het maar.

Transgender children (FULL) documentary - BBC News

https://www.youtube.com/watch?v=mWSAdWhB6yM
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 10:54   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
mensen die dit bestempelen als "een rage" zouden hun excuses moeten aanbieden aan iedereen die met de problematiek en de stigmatisering te maken krijgen
Ik ken zelf ook zo'n mensen, maar dat zijn geen kinderen en die zitten ook niet in situaties verwikkeld zoals beschreven in de OP. Iedereen doet wat men wilt wat mij betreft, maar wat ik in het artikel terzake las deed me toch even met de ogen rollen. En ja, het woord rage kwam in me op. Mss geen juiste woordkeuze.

Persoonlijk vind ik het geven van hormonen aan 5-jarigen om natuurlijke groei af te remmen een criminele praktijk. Uiteraard voel ik me geneigd te denken dat de moeder van dat kind de ganse kwestie heeft aangepraat. Geen idee.

Ben even bovenstaande docu aan het bekijken.
HIER
Oud 10 mei 2016, 11:08   #45
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik ken zelf ook zo'n mensen, maar dat zijn geen kinderen en die zitten ook niet in situaties verwikkeld zoals beschreven in de OP. Iedereen doet wat men wilt wat mij betreft, maar wat ik in het artikel terzake las deed me toch even met de ogen rollen. En ja, het woord rage kwam in me op. Mss geen juiste woordkeuze.

Persoonlijk vind ik het geven van hormonen aan 5-jarigen om natuurlijke groei af te remmen een criminele praktijk. Uiteraard voel ik me geneigd te denken dat de moeder van dat kind de ganse kwestie heeft aangepraat. Geen idee.

Ben even bovenstaande docu aan het bekijken.
Is zoiets al die programma's rond gastronomie. Tijgerpenissen, apenhersenen en kannibalisme zijn toch een stap te ver. Die grens bij die "trend" rond transgenders moet nog duidelijk afgebakend worden.
Oud 10 mei 2016, 13:45   #46
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is zoiets al die programma's rond gastronomie. Tijgerpenissen, apenhersenen en kannibalisme zijn toch een stap te ver. Die grens bij die "trend" rond transgenders moet nog duidelijk afgebakend worden.
Idd. Het woordje trend zou politiek correcter zijn dan rage.

In het VK zijn er gedurende de laatste 5 jaar 5 maal meer trangenderkinderen.

Dit wordt door Tavistock en door ADL zelfs in scholen actief gepromoot, net zoals de opkomst van sanitair voor transgenders op scholen. Men raadt zelfs af kinderen in het algemeen met jongen of meisje aan te spreken, want dat betekent discriminatie.

Ondertussen, vers van de pers:

PRINCE GEORGE, British Columbia, May 6, 2016 (LifeSiteNews) – Faced with two estranged parents in utter disagreement about their daughter’s wish to be a boy, a British Columbia Supreme Court judge has appointed the child a legal guardian to protect her interests.

The father not only wants his daughter to cease taking hormone blockers but also to cease all contact with transgender activists or transgender-friendly therapists.

Though the case is about whether the 11-year-old can give informed consent to such serious medical treatment, which is intended to delay the onset of female puberty, the judge appears to have already conceded the point by referring to the girl by her preferred, male, initials, J.K., and accepting her male self-identification.

In his ruling, Mr. Justice Ronald Skolrood declared that, “This case is really about J.K. and his role in determining his own future. In my view, these issues cannot be properly considered without J.K.'s direct participation.”

Her father, referred to as N.K., has persisted in referring to his daughter by her female name at birth, or P.K., in court documents, despite an earlier court order that he refer to her with male pronouns, name, and initials.

The child is in joint custody along with a younger sibling of unstated gender, but both children spend most of their time with their mother, A.H.

A.H. and N.K. have been married twice to each other starting in 1999, and were divorced the second time late last year, having produced one child in each marriage. Most of the intervening years when married they spent apart, with the mother twice living in New Zealand while she got what the court calls “specialized” medical training. During her second sojourn there N.K. took care of the children.

According to A.H., her daughter displayed masculine behaviour very early, but the issue came to a head last year when her daughter reacted strongly to a shopping trip for her first training bra. A.H. got psychological help for her child after which her daughter expressed the wish to take the hormone blocker Lupron.

According to Skolrood’s ruling, “A.H. supports this course of treatment whereas N.K.’s view is that the child has not been adequately and independently assessed so as to permit a proper determination of whether this treatment is in the child’s best interest.”

The American College of Pediatricians, a voluntary association of medical practitioners, recently released a statement declaring that “Conditioning children into believing a lifetime of chemical and surgical impersonation of the opposite sex is normal and healthful is child abuse.”

The statement adds that while nine out of 10 gender dysphoric children ultimately accept their biological sex, those that do not are committed to “a lifetime of carcinogenic and otherwise toxic cross-sex hormones, and [will] likely consider unnecessary surgical mutilation of their healthy body parts as young adults.” But even youth who go no further than the hormone blocker and then revert to their natural gender may still need hormone injections just to achieve normal puberty.

The issue for Skolrood, however, was whether to grant the daughter her own legal guardian, as distinct from her own lawyer. The distinction, noted Skolrood, was that a lawyer would do P.K.’s wishes, while the legal guardian’s job would be to look after her interests, including hiring a lawyer. But what the guardian wants might not be what P.K. wants.

Skolrood authorized the guardian, ordering the parents to attempt to agree on who should fill the role, but giving the mother final say. He also rejected the mother’s call for sole custody of P.K.

But the far more important issue to be resolved by the courts is N.K.’s request for a court order to ensure his daughter gets unbiased counselling that will address her gender dysphoria with classic cognitive (talk) therapy aimed at identifying the underlying psychological roots of her condition.

But in the meantime, the judge ordered, P.K. will continue to get the hormone blockers.

https://www.lifesitenews.com/news/co...hter-as-a-boy1
HIER
Oud 10 mei 2016, 15:24   #47
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

ach als je als man ooit genoeg hebt van je lul dan laatje er een kutje in naaien van een dom blondje of maagd.
is spirituele fase van een man denk ik vaak.

de kut is spiritueler.

http://www.dewanand.com
dewanand is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 16:38   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Iedereen altijd gelijk geven?

Ik laat mensen zichzelf zijn zolang ze maar binnen de lijntjes van de wet kleuren.
Jezelf zijn en egoïsme zijn niét hetzelfde. Vreemd dat ik dat moet uitleggen.

Mensen altijd gelijk geven?
Jij denkt eendimensionaal; er zijn nog een paar andere dimensies beste mambo.
Binnen de lijntjes van de wet kan je veel kleuren hé.

Dat is dus egocentrisch bezig zijn, bezig zijn met jezelf. Egoïsme dus.

Maar je doet natuurlijk maar wat je wil. Als er morgen toegelaten zal worden zichzelf te laten ontploffen zal je daar allicht ook begrip voor hebben.
Dat is nu eenmaal het karakter dat primeert, het eigenbelang boven het algemeen belang.
Egoïsme is dat.
Oud 10 mei 2016, 18:24   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe norm;

Ge moet dat begrijpen, en belangrijker; respect voor hebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 19:16   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rise In Children Seeking Transgender Treatment
https://www.youtube.com/watch?v=L4t73_dZm1g
HIER
Oud 11 mei 2016, 06:09   #51
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ze doen er niemand kwaad mee .... en ze vallen er niemand mee lastig zolang je ze maar laat doen, heel wat anders dan de islam
is het allemaal zo simpel te verwerken voor de naaste familie ? ... maar stel je eens voor dat je een zoon heeft en op een dag komt ie binnen waaien met het idee .... dat ie zich wil laten ombouwen ? of omgekeerd ... is het zo luchtige te verwerken ??? ik denk dat heel de familie toch hun aandeel in de verbouwing op hun brood krijgen?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 11 mei 2016 om 06:11.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 07:10   #52
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen de lijntjes van de wet kan je veel kleuren hé.

Dat is dus egocentrisch bezig zijn, bezig zijn met jezelf. Egoïsme dus.

Maar je doet natuurlijk maar wat je wil. Als er morgen toegelaten zal worden zichzelf te laten ontploffen zal je daar allicht ook begrip voor hebben.
Dat is nu eenmaal het karakter dat primeert, het eigenbelang boven het algemeen belang.
Egoïsme is dat.
Het leven is echt één pot nat voor jou hé, er zijn geen nuances.

Is het nu zo moeilijk om het verschil te verstaan tussen iemand die zichzelf laat ombouwen tot man of vrouw en iemand die zichzelf opblaast en daarmee tientallen mensen mee de dood injaagt?

Welk algemeen belang wordt geschaad wanneer iemand zijn of haar geslacht, om welke reden dan ook, wil veranderen?

En leg meteen ook eens uit hoe egoïstisch iemand wel bezig is wanneer die er alles zou aan doen om toch maar te verhinderen dat iemand anders zichzelf kan zijn.

Ik hoor het graag van jou.
Oud 12 mei 2016, 09:09   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
mensen die dit bestempelen als "een rage" zouden hun excuses moeten aanbieden aan iedereen die met de problematiek en de stigmatisering te maken krijgen
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:10   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Over zulke dingen wil ik mij niet uitspreken. Gewoon omdat ik het niet begrijp. Ik kan het mij eenvoudigweg niet voorstellen. Verleden week-end nog ging ik op familiebezoek. Aan de heel gezellige tafel zaten onder meer twee lesbische jonge vrouwen. Eén van beide heeft zich een twee jaar terug kunstmatig laten insemineren. ze zijn dus een jong koppel met een schattige kleuter. Aan dezelfde tafel zaten ook twee jonge mannen die in een homo-relatie samenleven. Het is nu eenmaal onze hedendaagse westerse wereld. Ik aanvaard het ook al begrijp ik het niet.
dat siert u, en dat volstaat ook.
Oud 12 mei 2016, 09:11   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hey, dat is afzien hoor. Geloof me ik heb het meegemaakt, ik wou op een gegeven moment ook zo'n operatie laten uitvoeren.

Maar ze hadden geen model dat ik goed vond.

gij moet hier één van de enigen zijn waarvan ik zondermeer weet dat ge t ni slecht voor hebt!

ik daarentegen, heb een heel slecht karakter ... hoe reageerden ze daar thuis op ?
Oud 12 mei 2016, 09:13   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Decennia geleden had ik een oom die woest werd als er iets openlijk homoseksueel in de media kwam. Volgens hem moisten ze daar allemaal niet teveel reclame over maken'. Is het zo dat ik dit draadje moet begrijpen?
is hij uiteindelijk nog uit de kast geraakt ?
Oud 12 mei 2016, 09:15   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar hoe weet iemand op voorhand dat hij zich beter gaat voelen na een geslachtsverandering?
die gebeurt niet zomaar

eerst hormonen/testosteron therapie
dan periode van outen
en dan na zo'n periode kan pas beslist worden tot operatie ... dus dan weten ze wel al behoorlijk welk gevoel ze erbij hebben, vermoed ik.
Oud 12 mei 2016, 09:16   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat heb je met zoveel beslissingen in het leven: trouwen, verhuizen, een job.
toch al een paar vergissingen in gemaakt eigenlijk
Oud 12 mei 2016, 09:19   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze dus gewoon een dikke egoïst zijn die zich niks van een ander wat aantrekt.
ben je zeker dat iemand die een ander in een zaak als dit, oplegt wat wel of niet te doen, niet de echte egoist is ?
Oud 12 mei 2016, 09:37   #60
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De nieuwe norm;

Ge moet dat begrijpen, en belangrijker; respect voor hebben.
Leven en laten leven (zolang het maar wettelijk is) is een betere aanpak.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be