![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou ( u ) nog trouwen? | |||
( Man ) Yes of course! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 47,37% |
( Vrouw ) Yes of course! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
( Man ) No way in hell! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 36,84% |
( Vrouw ) No way in hell! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet men eens leren inzien dat die grote wereldreis misschien niet iedereen aanspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat sprookje blijft niet duren (ik spreek voor mezelf)
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote]Hoe veel vrouwen ik al gezien heb die na het huwelijk hun uiterlijk verwaarlozen (ik zie de oorzaak bij het metabolisme dat na 30 vertraagt) of steeds minder zin hebben in seks.[/quote] Ik erger me ook aan de mentaliteit van "we zijn van 't straat dus we moeten ons niet meer verzorgen. Een minimum aan fierheid mag, zelfs als je getrouwd bent. Kwestie van zelfrespect en respect voor anderen. En je hebt niet meer alle dagen seks, nee. So what? Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En je tweede punt.. Ben je meer man omdat je je huwelijk wil redden als het echt niet meer gaat? Ipv mijn woord te geven en het te moeten breken, maak ik die belofte liever niet. Als alles na 5 jaar samen nog op wieltjes loopt ligt het anders, maar ik heb altijd een behoefte gehad om te evolueren/exploreren. Velen kiezen voor de comfort zone en hebben geen idee wat er daarbuiten allemaal te rapen valt
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seks is in een huwelijk een belangrijk gegeven, maar het lijkt me een zware overschatting om het nu uit te roepen tot "topprioriteit in een relatie". Als je geen gemeenschappelijk levensdoel hebt, geen idealen die je met elkaar kunt delen, mag de seks nog zo goed zijn, maar daar bouw je op lange termijn zeker geen duurzame relatie mee uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ondertussen de kinderen "grootbrengen", letterlijk groot brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt tegenwoordig vrij snel gezegd dat "het echt niet meer gaat". Ik zie dat veel jonge koppels heel weinig incasseringsvermogen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is een element dat bij veel jonge mensen heel moeilijk valt. Ze hebben een soort existentiële onzekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een vorm van egotripperij in combinatie met een gebrek aan ruggengraat en incasseringsvermogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag dat wel volgens de apostel Paulus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwen is old school.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik bepaal en beoordeel een ander zijn leven niet. In de als-en en de misschien-en die hier naar boven komen en die die mensen weerhouden een vaste relatie of een huwelijk aan te gaan, daar hoor ik weinig engagementsbereidheid. En een huwelijk, zeker met kinderwens is een serieus engagement die niet lichtvaardig op te nemen is.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 juni 2016 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vroeger beëindigden mensen een huwelijk niet omdat het een schande was volgens de Christelijke norm. Angst dat mensen roddelen.. Ook niet echt de morele superioriteit als je het mij vraagt. Stoppen is dan moeilijker dan doorgaan. Ik zie niet waarom open minded zijn en exploreren met verschillende vrouwen iets te maken heeft met egotripperij. En waarom doorgaan in een kapotte relatie iets met incasseren te maken zou hebben. Ik noem het angst voor het onbekende, en angst is een slechte raadgever. Het leven is aan de durvers Mijn "existentiële onzekerheid" waar Jan het over heeft is een zeer bewuste keuze op basis van ervaringen. Mijn eigen ouders bijvoorbeeld, die zijn verder gegaan voor de kinderen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 juni 2016 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is het huwelijk iets voor maar ene keer te doen.
Meer dan een dagje romantiek waar alles rond het koppel zou draaien. Neen dat is de gelofte doen en alles delen. Daarom dat het zo lang duurt bij mij, ik wil eerst alles op orde voor het er van komt. Nog zoveel te regelen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daar ligt het probleem gebonden, bij elk kontakt, bij elke relatie: je-zelf met al je foutjes die je steeds met je meeneemt. Aan je zelf werken lijkt me dus belangrijker dan het opdoen van 'ervaringen' om tot een schitterende ervaring te komen. Zo is de wellicht ouderwetse raad van iemand die al meer dan een halve eeuw de ervaring heeft met de vrouw van zijn leven en dat voor geen geld zou willen missen. Je-zelf ontmoeten en vinden in de andere.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik maak(te) actief deel uit van vele samenlevingen die in mijn ogen meer te bieden hebben dan de Belgische. Waar mensen op een veel warmere manier met elkaar omgaan. Dat is mijn prioriteit in't leven en daar ga ik voor Ik beoordeel het leven van anderen ook niet, maar ik bekijk het wel en stel me dan de vraag of dat is wat ik wil
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben opgegroeid met alle stabiliteit en kansen die ik maar wilde, maar ik moest steeds in het gareel lopen en doen wat de maatschappij verwacht. Je zou kunnen zeggen dat mijn expedities een compensatie zijn daarvoor, maar ik geniet er met volle teugen van en voor mij is dit het juiste
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 juni 2016 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |