Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2016, 16:06   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Over de afschaffing van het CGKR ook niet.
Schandalig, hé?
Wanneer zou professor Storme daar nog eens een interessante column over schrijven ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 16:09   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik geloof daar niet in. Jij en bv Pericles denken teveel in termen van communicerende vaten, en dat de hele werking daarvan rond de vlaemschen stryd draait. Dat klopt gewoonweg niet.
Vorige keer is NVA federaal een gigant geworden met een anti PS thema, met een "verandering" voor te stellen. Het electorale was maar op de achtegrond aanwezig, de vendelzwaaiers hadden hun congresje gehad en waren tevreden. De campagne draaide daar niet rond. En toch haalden ze 33%
Dat gaan ze uiteraard niet meer herhalen, maar als BDW het veiligheidsthema kaapt, zie ik hem gerust terug 27% halen. CD&V is op dat thema geen concurrent, MR en O-VLD houden ook niet zo van de flinke stoere praat, links uiteraard niet. Dus als hij zijn hele marketing machine en de budgetten waarover n-va beschikt een jaar lang inzet op dat thema zie ik niet in wie hem gaat tegen houden.
Die postkaart van een tom van grieken is voor hem geen concurrentie. En PhDW zet voluit in op de aantwaarpse strijd in 2018, dat primeert.
Het maakt weinig uit voor mij, duidelijk is dat de Vlaming ook van de N-VA niets te verwachten heeft. Die zitten in een catch 22 situatie, als ze terug 'Vlaams' worden staan ze aan de kant, en als ze Belgisch blijven maken ze zichzelf kapot.

Je weet wat ik zeg, het is enkel wachten op de instorting van de SZ en het pensioenstelsel.

Je mag me nog honderd maal vertellen dat alles ok is, dat er ons niets kan gebeuren, de cijfers zeggen iets anders.
Oud 11 augustus 2016, 16:11   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De volgende Vlaamse regering wordt in mijn ogen CD&V SP.A VLD Groen, al wordt het voor wat nog er nog overblijft van VLD zeer lastig om zowel met SP.A en met Groen samen te werken.

Op federaal vlak zie ik het ook niet direct lukken; vergeet niet dat de PTB zo groot zal worden dat ze zelfs Ecolo en CDH kan voorbijsteken.

Op lokaal vlak in Antwerpen moeten CD&V, SP.A en Groen vooruit gaan en of zeker status quo blijven om zonder de N-VA te besturen.

In Brussel zal de MR wel zonder de PS proberen verder te gaan.
In de brusselse gewestregering zit MR wel gedwongen in de oppositie hoor... Hoe kunnen die nu proberen verder te gaan ?
Oud 11 augustus 2016, 16:13   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt weinig uit voor mij, duidelijk is dat de Vlaming ook van de N-VA niets te verwachten heeft. Die zitten in een catch 22 situatie, als ze terug 'Vlaams' worden staan ze aan de kant, en als ze Belgisch blijven maken ze zichzelf kapot.

Je weet wat ik zeg, het is enkel wachten op de instorting van de SZ en het pensioenstelsel.

Je mag me nog honderd maal vertellen dat alles ok is, dat er ons niets kan gebeuren, de cijfers zeggen iets anders.
Let op dat je geen Demonen II gaat worden hee...
Oud 11 augustus 2016, 16:13   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is niet Bean die het dossier verprutse over onverdoofd slachten maar de partijen die onverdoofd slachten weigeren af te keuren uit religieus of politiek eigenbelang.
Alleen de moed te hebben om, als Vlaams-nationalist, een eind proberen te maken aan onverdoofd slachten verdient al respect.
Dat Bourgeois een grijze muis is beaam ik volmondig, maar ik reken politici liever niet af op hun onappetijtelijke uiterlijk.

Oud 11 augustus 2016, 16:17   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was nochtans Demonen niet die het boek geschreven heeft over de betaalbaarheid van de pensioenen. Het was zelfs geen Vlaming, voor u moet dat dan toch een onberispelijke bron zijn.
Oud 11 augustus 2016, 16:18   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom negeerde je de twee eerste zinnen straal, en ontwijk je zelfs de derde?
Oud 11 augustus 2016, 16:22   #48
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

anderzijds is het wachten dat het economisch beter wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je niet over Vlaamse onafhankelijkheid moet beginnen als het economisch heel slecht gaat.
het is in ieder geval wachten dus.

Laatst gewijzigd door jogo : 11 augustus 2016 om 16:26.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 16:27   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet Bean die het dossier verprutse over onverdoofd slachten maar de partijen die onverdoofd slachten weigeren af te keuren uit religieus of politiek eigenbelang.
Alleen de moed te hebben om, als Vlaams-nationalist, een eind proberen te maken aan onverdoofd slachten verdient al respect.
Dat Bourgeois een grijze muis is beaam ik volmondig, maar ik reken politici liever niet af op hun onappetijtelijke uiterlijk.

Ik zal respect hebben voor Weyts als hij dat dossier weet door te drukken, niet eerder. Niemand verdient respect omdat hij faalde en het dan maar doorschuift naar een "onderhandelaar" die dan nog nota bene vanuit CD&V komt.
De verstrenging van de wet op gezinshereniging was een even moeilijk dossier in 2011 , maar daar hebben enkele competente politici (inderdaad : ook vanuit n-va die in de oppositie zat) toen hun schouders onder gestoken en een alternatieve meerderheid weten te onderhandelen.
Bean is daar volgens mij intellectueel niet toe in staat. Die is al in paniek omdat de raad van state een negatief advies formuleert...
Ga met zulke soldaten naar de oorlog...
Oud 11 augustus 2016, 16:28   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
anderzijds is het wachten dat het economisch beter wordt.

...
Wachten tot de rente wat stijgt.
Oud 11 augustus 2016, 16:34   #51
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat ze "wachten" niet in het Vlaamse volkslied hebben verwerkt ?.....
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 16:35   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom negeerde je de twee eerste zinnen straal, en ontwijk je zelfs de derde?
Om je plezier te doen : omdat ik dat al tientallen keren geschreven heb.
Ja, als ze terug de vlaamse kramp krijgen dan zullen ze zeker in 20019 aan de kant blijven staan. Logisch : zonder medestanders sta je nu eenmaal op een eiland.
Nee, ik geloof niet dat ze zich kapot regeren. Het verlies is logisch : ten eerste was die 33% onnatuurlijk hoog, ten weede betalen ze een prijs voor de vele facturen die deze regering al heeft weten uit te delen, ten derde is er het terrorisme dossier dat maakt dat er een deel mensen hun kiesintentie verlegt naar het vlaams blok.
En neen, ik geloof niet dat dit laatste fenomeen structureel is. Ten minste : als BDW zijn communicatie volledig richting veiligheid weet te oriënteren. cfr zijn recente artikel over "belgische patriot act". Dat is enkel nog maar een eerste zet.

Over die cijfers : neen, ze zijn niet goed. Ze zijn beheersbaar, maar meer ook niet. Deze regering doet het nul komma nul % beter dan EDR I en Kris Peeters II. Maar ik geloof niet in doemscenario's. Belfius en Fortis gingen ons ook nekken na 2008 volgens enkele onheilsprofeten. Hoor je die nog vandaag ?
Oud 11 augustus 2016, 16:38   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was nochtans Demonen niet die het boek geschreven heeft over de betaalbaarheid van de pensioenen. Het was zelfs geen Vlaming, voor u moet dat dan toch een onberispelijke bron zijn.
Ja, het is wachten tot wanneer men het onvermijdelijke eindelijk durft doen, en ingrijpt in de overheidspensioenen.
Jammer genoeg zijn er volgend jaar gemeenteverkiezingen.
Jammer genoeg zijn er in 2019 parlementaire verkiezingen. MR heeft dit departement, en Daniel Bacqelaine is heus niet zo stom om met die timing in zicht een paar honderdduizend mensen tegen zich in het harnas te jagen.
Dus : gaan we voort broddelen.
Oud 11 augustus 2016, 16:39   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is zelfs nog in dalende trend. En er is geen enkele indicator dat die spoedig zou gaan stijgen. Zeker in europa niet. Draghi is op dat vlak zeer duidelijk.
Oud 11 augustus 2016, 16:39   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat ze "wachten" niet in het Vlaamse volkslied hebben verwerkt ?.....
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 11 augustus 2016, 16:43   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is zelfs nog in dalende trend. En er is geen enkele indicator dat die spoedig zou gaan stijgen. Zeker in europa niet. Draghi is op dat vlak zeer duidelijk.
Spoedig, zoals in morgen of overmorgen?

Dat kan zijn, maar dat de rente nooit meer zal stijgen, daar ben ik niet zo van overtuigd.

Geduld is een schone zaak.
Oud 11 augustus 2016, 16:45   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spoedig, zoals in morgen of overmorgen?

Dat kan zijn, maar dat de rente nooit meer zal stijgen, daar ben ik niet zo van overtuigd.

Geduld is een schone zaak.
Natuurlijk niet. Maar QE strekt zich zeker uit tot tweede helft 2017, tot dan is een renteverhoging gewoon een illusie. Als de economie dan nog niet voldoende aantrekt, zit een verlenging van QE er zeker in.
Oud 11 augustus 2016, 16:46   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. kenmerkend hoe de vlaemsche strijd er tot één van het kapitaal, de bazen en hun poepers is verworden ..
Zonder het kapitaal en de bazen zou jij niet eens als steuntrekker kunnen functioneren. Loop maar voort, omgord met uw rode vuilniszak.
Oud 11 augustus 2016, 16:47   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
BDW die zijn woord niet breekt? Volg jij wel de politiek?
Noem mij één iemand die actief is in de nationale Belgische politiek die nog nooit zijn woord gebroken heeft.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 16:49   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Maar QE strekt zich zeker uit tot tweede helft 2017, tot dan is een renteverhoging gewoon een illusie. Als de economie dan nog niet voldoende aantrekt, zit een verlenging van QE er zeker in.
Niet iedereen is dolgelukkig en vol vertrouwen, en nog minder mensen menen dat alles zelfs maar goed gaat en dat er ons niets kan gebeuren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lage rentes hebben de prijzen van woningen net fors opgedreven.

En lage rentes hollen de pensioenen en vermogens van heel veel mensen uit.

Er is in feite weinig positiefs aan hoor.
Ook de sprookjes a la, de Belgische volkssturm van zieken en invaliden die aan het werk gaan en alles komt in orde doen wat aan bepaalde scenes in 'Der Untergang' denken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2016 om 16:53.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be