![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2017 om 21:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval is de bestuurder evengoed een slachtoffer. Ik kan mij voorstellen dat ge dat voor de rest van uw leven moet meedragen- zelfs als ge daar niets kunt aan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien men 3 meter verder zou staan zou alles veel duidelijker zijn. Of nog veel erger, voetgangers die in dezelfde richt wandelen als jezelf en opeens zonder boeh of bah het zebrapad opgaan. Hoe kan men dit weten? Maar als men ze zou omver rijden is men de pineut, behalve als er getuigen zijn of men heeft een dashcam misschien. Allemaal onverantwoord gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, een mens doodrijden lijkt me geen lachtertje. Ik heb ooit iemand geweten die een oude man doodgereden had. Hij kon er niets aan doen maar hij zat er wel serieus van in de put.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
punt is dat men natuurlijk niet elke fietser kan opschrijven die tegen de richting in rijdt. dat is geen excuus voor wat dan ook en ja, 70 is doorgaans te snel voor in de stad, 50 op 't randje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Gouverneur
|
![]() Wat voor mij telt is de verklaring van de bestuurder vd wagen
Citaat:
Citaat:
Eén en ander komt uit het artikel van HLN. Maw de bestuurder had misschien "ten allen tijde" kunnen stoppen indien hij met zijn aandacht bij zijn besturing was gebleven! Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 8 februari 2017 om 01:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is 't er hier toch unaniem over eens dat de doodrijder 't slachtoffer is en dat 't dode kind maar had moeten uitkijken waar ie liep toen hij aan zijne radio aan 't prutsen was.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 50 Shades Of Grey vs rechten & plichten.
Dakan tochni... in de poco wereld.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat het kind de weg overliep i.p.v. over te wandelen zal ook wel meegesproken hebben in het besluit van de rechter. De reactietijd voor de bestuurder was daardoor nog korter, wat meteen het argument: "Het kind kwam van de andere kant, het had dus al één rijbaan overgestoken vooraleer ...". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die vindt dat een bestuurder altijd in fout is.. Ik vraag mij af wat het ergste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() t is hard, en zeker voor een ouder die een kind verliest, maar in sommige zaken zijn er alleen slachtoffers ... ook diegene die dit ongeval veroorzaakte, gaat weinig troost vinden in de 'vrijspraak' door die rechter ... die gaat daar toch ook heel zijn verdere leven onder gebukt gaan, denk ik zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het kind al eèn rijbaan overgestoken had pleit normaal in het nadeel van de bestuurder, hij had het kind vroeger kunnen opmerken. Maar zelfs dat is niet zeker. Wat als het kind wachte tot een wagen voorbij was op zijn rijbaan en dan snel overstak achter die wagen? Dan kon de bestuurder hem ook niet opmerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit staat nergens in de wegcode. Vrij normaal dat je rekening houdt met het aankomend verkeer (er is immers zoiets als remafstand), maar de wegcode is heel duidelijk over de voorrang die voetgangers genieten op het zebrapad. Je moet als voetganger helemaal niet wachten tot het voertuig stilstaat. Nergens staat die verplichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |