Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2017, 07:00   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zowat de enige maagden in het korrupt politiek landschap worden door De Wever als "het restafval vd 20ste eeuw" gecatalogeerd.
Zegt alles over de huichelaar met zijn 4 cumuls en 30.000 Euro/maand!!
Maar 30.000 de maand? Ben je daar zeker van?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 07:02   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Maar 30.000 de maand? Ben je daar zeker van?
Komaan zeg!
Je twijfelt toch niet aan de beweringen van het grootste licht van het forum?
Oud 11 maart 2017, 07:10   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist demonen!

Aan de galg met De Wever en de N-VA. De vuile graaiers!

WIJ WILLEN DI RUPO EN DE PS TERUG!

Dat zijn tenminste eerlijke politici!
Inderdaad.
CD&V en SP.A mogen er natuurlijk ook bij zijn.
Kunnen ze samen met tanta Augusta Dassault gaan picknicken.
De ingrediënten nemen ze mee in de de groene box van Kelchtermans en Delcroix. De facteurs zorgen ervoor dat alles tijdig op de plaats geraakt.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 maart 2017 om 07:25.
Oud 11 maart 2017, 07:17   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, het stond op mijn betaalfiche. Ge weet wel, per post die ik hier plaats, en die in de lijn van de partij ligt, krijgt ik 7 en een halve euro.

.
Oeps Schoof, je bent onderbetaald.
Ik krijg 12 euro per post die in de partijlijn ligt.
Ik kan het mij dan ook permitteren om eens af en toe tegen de lijn in te gaan.
Oud 11 maart 2017, 07:19   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is helemaal mijn ervaring van vroeger niet.
De drie machtsblokken voerden ongehinderd een politiek van machtsuitoefening uit.
Alleen: de smeerlapperij werd niet zo publiek of openbaar gevoerd. Er was een uiterlijk van "we are gentleman".

Dat zag je ook aan de overstappen in de politiek. Vu-ers stapten geregeld over, meestal naar de tsjeven, als ze gewaar werden dat ze daar mee aan de macht konden zitten; ze werden binnengehaald op basis van hun gewicht aan stemmen die ze konden meenemen.

.
Kijk naar het aantal politiekers die bij OVLD beland zijn.
Van Krunkelsven, Somers, Gatz, ...
Allemaal om aan de potten te zitten, niet uit overtuiging.

We hebben ter zelfs ene bij de SP.A zitten.
Oud 11 maart 2017, 07:21   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
bij uitbreiding, intercommunales werden en worden gebruikt om de gemeentelijke financiën aan te vullen.
Zowel de federale als de Vlaamse overheid blijft taken dumpen op de kap van de gemeentes, zonder dat het geld mee overgeheveld wordt. En dus moet een gemeente kiezen: ofwel rechtstreeks zichtbaar een verhoging van de gemeentelijke opcentiemen, ofwel onder de radar via intercommunales. Dan is de keuze snel gemaakt
De gemeenten zouden ook efficiënter kunnen werken, bijvoorbeeld door fusies aan te gaan.
Oud 11 maart 2017, 07:21   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vroeger hadden ze Dexia als melkkoe, maar nu moeten ze het via andere wegen binnenhalen: de 'intercommunales' en vermomde intercommunales en de opcentiemen.

Maar het zou effectief beter zijn op dat open en bloot te doen: duidelijk op de belastingsbrief vermelden 'Gemeentelijke Belasting'.
De opcentiemen staan er toch op.
Oud 11 maart 2017, 07:46   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De gemeenten zouden ook efficiënter kunnen werken, bijvoorbeeld door fusies aan te gaan.
Een hoop gemeenten gingen 40 jaar geleden al fusies aan. Door samenvoeging van vroeger autonome gemeenten werden zij gereduceerd tot 1/4de van het vroegere aantal. Als ik het resultaat zie heb ik niet de indruk dat er efficiënter gewerkt wordt dan vroeger, integendeel. Schaalvergroting leidt zelden tot meer efficiëntie. Hoogstens tot besparingen....behalve daar waar het het meest is aangewezen....
Oud 11 maart 2017, 08:01   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hoop gemeenten gingen 40 jaar geleden al fusies aan. Door samenvoeging van vroeger autonome gemeenten werden zij gereduceerd tot 1/4de van het vroegere aantal. Als ik het resultaat zie heb ik niet de indruk dat er efficiënter gewerkt wordt dan vroeger, integendeel. Schaalvergroting leidt zelden tot meer efficiëntie. Hoogstens tot besparingen....behalve daar waar het het meest is aangewezen....
Moesten het IGS beter werken, dan was daar veel geld te rapen en was een fusie inderdaad niet nodig.

Ik blijf erbij dat een gemeente met minder dan 15.000 inwoners te klein is om al de verantwoordelijkheden aan te kunnen.

Er kan bij fusies veel bespaard worden op de hogere ambtenaren, ik denk dan aan de financieel beheerder en aan de secretaris.
Maar ik denk ook aan het aantal gemeenteraadsleden, het aantal schepenen en aan het aantal burgemeesters. Veel taken zijn decretaal vastgelegd, een gemeente moet hiervoor het warm water niet opnieuw uitvinden, ze moeten gewoon de richtlijnen volgen. Of het bestuur nu gaat over 10.000 of over 30.000 mensen, dat blijft ongeveer gelijk.
Oud 11 maart 2017, 08:24   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Wallonië zijn er nog heel wat gemeentes met een zeer klein aantal inwoners. Durbuy schijnt zelfs het kleinste stadje ter wereld te zijn. En toch lijden de Walen niet aan besparings en/of efficiëntie-woede.

Wallonië telt in totaal3.380.498 inwoners, goed de helft van Vlaanderen, maar heeft 18% meer politieagenten.

https://www.n-va.be/persbericht/18-p...-in-vlaanderen

Politieagenten zijn "statutaire ambtenaren" maar daar hebben we demonen nog nooit op horen vitten.
Oud 11 maart 2017, 09:55   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonië zijn er nog heel wat gemeentes met een zeer klein aantal inwoners. Durbuy schijnt zelfs het kleinste stadje ter wereld te zijn. En toch lijden de Walen niet aan besparings en/of efficiëntie-woede.

Wallonië telt in totaal3.380.498 inwoners, goed de helft van Vlaanderen, maar heeft 18% meer politieagenten.

https://www.n-va.be/persbericht/18-p...-in-vlaanderen

Politieagenten zijn "statutaire ambtenaren" maar daar hebben we demonen nog nooit op horen vitten.
Het is niet omdat ze in Wallonië met ons geld smijten dat wij dat ook moeten doen.
Gewoon zo efficiënt mogelijk omspringen met het belastinggeld
Oud 11 maart 2017, 10:13   #52
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Toch wel opvallend dat we u enkel horen als Dé Monen weer eens de N-VA aanvalt.
Mag het niet?

Ik val alle dieven in maffia regeringen aan en we hebben op dit ogenblik de grootste maffia regering ooit.
Voor rijken werkt de kracht van verandering, door de gewone werkmens te plukken langs alle kanten.
Het is dus de kracht van de achteruitgang, die door deze supertjeven regering gepredikt word.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 15:20   #53
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mag het niet?

Ik val alle dieven in maffia regeringen aan en we hebben op dit ogenblik de grootste maffia regering ooit.
Voor rijken werkt de kracht van verandering, door de gewone werkmens te plukken langs alle kanten.
Het is dus de kracht van de achteruitgang, die door deze supertjeven regering gepredikt word.
Jij had natuurijklijk verkozen om verder de ene lening na de andere uit te schrijven niet om onze economie op te peppen, maar om de mensen verder te pamperen en onledig te houden en zo de graaikultuur van dit land in stand te houden...
Maar jij moet mij toch eens uitleggen hoe het betalen van die astronomische rentens op al die leningen sociaal genoemd kan worden???
Of kom je nu weer af dat het de rijken zijn die dat moeten betalen, terwijl onze sossen nog de eerste cent uit de zak van de echte rijken moeten kloppen... De gewone mens, jawel, die betalen zich blauw... Maar de rijken??? Die strijken, voor het ogenblik misschien wat minder, maar onder de sossen altijd alleen maar meer en meer op....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 16:02   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jij had natuurijklijk verkozen om verder de ene lening na de andere uit te schrijven niet om onze economie op te peppen, maar om de mensen verder te pamperen en onledig te houden en zo de graaikultuur van dit land in stand te houden...
Maar jij moet mij toch eens uitleggen hoe het betalen van die astronomische rentens op al die leningen sociaal genoemd kan worden???
Of kom je nu weer af dat het de rijken zijn die dat moeten betalen, terwijl onze sossen nog de eerste cent uit de zak van de echte rijken moeten kloppen... De gewone mens, jawel, die betalen zich blauw... Maar de rijken??? Die strijken, voor het ogenblik misschien wat minder, maar onder de sossen altijd alleen maar meer en meer op....
Inderdaad.
Voor de echte rijken of graaiers zijn er uitzonderingen bij het betamlen van belastingen (zie Vanpompuy).
Oud 11 maart 2017, 21:14   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergeet De Gucht.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be