![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg!
Je twijfelt toch niet aan de beweringen van het grootste licht van het forum?
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V en SP.A mogen er natuurlijk ook bij zijn. Kunnen ze samen met tanta Augusta Dassault gaan picknicken. De ingrediënten nemen ze mee in de de groene box van Kelchtermans en Delcroix. De facteurs zorgen ervoor dat alles tijdig op de plaats geraakt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 maart 2017 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan het mij dan ook permitteren om eens af en toe tegen de lijn in te gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Krunkelsven, Somers, Gatz, ... Allemaal om aan de potten te zitten, niet uit overtuiging. We hebben ter zelfs ene bij de SP.A zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hoop gemeenten gingen 40 jaar geleden al fusies aan. Door samenvoeging van vroeger autonome gemeenten werden zij gereduceerd tot 1/4de van het vroegere aantal. Als ik het resultaat zie heb ik niet de indruk dat er efficiënter gewerkt wordt dan vroeger, integendeel. Schaalvergroting leidt zelden tot meer efficiëntie. Hoogstens tot besparingen....behalve daar waar het het meest is aangewezen....
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat een gemeente met minder dan 15.000 inwoners te klein is om al de verantwoordelijkheden aan te kunnen. Er kan bij fusies veel bespaard worden op de hogere ambtenaren, ik denk dan aan de financieel beheerder en aan de secretaris. Maar ik denk ook aan het aantal gemeenteraadsleden, het aantal schepenen en aan het aantal burgemeesters. Veel taken zijn decretaal vastgelegd, een gemeente moet hiervoor het warm water niet opnieuw uitvinden, ze moeten gewoon de richtlijnen volgen. Of het bestuur nu gaat over 10.000 of over 30.000 mensen, dat blijft ongeveer gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Wallonië zijn er nog heel wat gemeentes met een zeer klein aantal inwoners. Durbuy schijnt zelfs het kleinste stadje ter wereld te zijn. En toch lijden de Walen niet aan besparings en/of efficiëntie-woede.
Wallonië telt in totaal3.380.498 inwoners, goed de helft van Vlaanderen, maar heeft 18% meer politieagenten. https://www.n-va.be/persbericht/18-p...-in-vlaanderen Politieagenten zijn "statutaire ambtenaren" maar daar hebben we demonen nog nooit op horen vitten.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon zo efficiënt mogelijk omspringen met het belastinggeld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik val alle dieven in maffia regeringen aan en we hebben op dit ogenblik de grootste maffia regering ooit. Voor rijken werkt de kracht van verandering, door de gewone werkmens te plukken langs alle kanten. Het is dus de kracht van de achteruitgang, die door deze supertjeven regering gepredikt word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jij moet mij toch eens uitleggen hoe het betalen van die astronomische rentens op al die leningen sociaal genoemd kan worden??? Of kom je nu weer af dat het de rijken zijn die dat moeten betalen, terwijl onze sossen nog de eerste cent uit de zak van de echte rijken moeten kloppen... De gewone mens, jawel, die betalen zich blauw... Maar de rijken??? Die strijken, voor het ogenblik misschien wat minder, maar onder de sossen altijd alleen maar meer en meer op.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de echte rijken of graaiers zijn er uitzonderingen bij het betamlen van belastingen (zie Vanpompuy). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergeet De Gucht.