![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik bewuster in m'n vleesconsumptie geworden, ik eet het minder en ook minder vaak, ook uit gezondheidsoverwegingen - en vanwege de slechte geur die ik hoe langer hoe meer ontwaar bij het passeren vd verschillende vleesafdelingen, ja ook de duurdere supermarkten zijn hier geen uitzondering - maar ik hou er desondanks teveel van om me geheel te onthouden, bvb charcuterie, gebakken kip, worstjes enz. allemaal heel lekker.... zo denk ik niet van ooit 100% vegeratiër te worden..... after all is de mens een alleseter, maar bewuster omgaan met onze voedselbronnen moet imo wel kunnen naar de toekomst toe.... Zo is er bvb "valess" een nieuw soort vleesvervanger (vnl wat betreft kip) recent op de markt verschenen, bij McDonalds zijn ze mee op de kar gesprongen en hun mcveggie in kwestie is echt wel niet slecht: smaakt naar kip... ik heb die reeds uitgetest (zat met een gratis bon bij de flair onlangs), dus ja ik zie wel mogelijkheden opdat er op termijn zo minder dieren zullen geslacht worden..... https://mcdonalds.be/nl/make-it-veggie http://www.valess.nl Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar stop ik mee. Ik at soms tegen de kilo vlees op een dag. Ik ga die Valess zeker eens proberen, maar ook veel haloumi kaas grillen en in sla verwerken met pijnboompitjes. Nu ik toch geen vlees meer eet, kan ik wat ik anders liet liggen wel pakken. Het is een kwestie van je koopgedrag aanpassen en gewoon geen vlees meer kopen nu. Er zijn genoeg carnivoren om mijn plaats in te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je helemaal besodemieterd ? Laatst gewijzigd door Tavek : 30 maart 2017 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker in combinatie met parmazaan, pesto, rucola.... Alleen duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlees is ook duur. En pijnboompitjes gaan wel enkele dagen mee. Kort grillen en in de sla. 't Ding is, ik zal van die speciale melk moeten drinken die aangeraakt is met B12 vitaminen en calcium en dergelijke. Ik ga ook alleen nog maar biologische eieren kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef het in een andere draad al eerder: aan de kust kan je op huidig ogenblik kopen wat je wil daar er enorm veel mensen zijn die hun tweede woonst/andere weten te koop aan te bieden. In Antwerpen is dat helemaal al bezig die overrompeling door allochtonen, die palmen héél der rijhuizenstraten in maken de mensen, die daar al jaren wonen, het leven zuur zoadat die meestal wegtrekken naar andere 'oorden'. (op die manier maken ze het ook zo dat de huizen daar geen BAL meer waard zijn en ze die vrij goedkoop kunnen aanschaffen en er ware getto's van weten te maken, Borgerhout, Kiel, Linker-Oever ... ) Wildparkeren is daar schering en inslag daar die bende een héél wagenpark ter beschikking hebben, BMW, Audi,Mercedes, bestelwagens, SUV's, leasings, bedrijfswagens ... Leuker kan het niet worden dacht ik ... (<- door Sarcasmus) p.s. 's nachts zie je in Antwerpen dikwijls rare handeltjes drijven ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2017 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ok, ok, ik heb dat soms ook ![]() Laten we niet vergeten af en toe wat visjes in het forumwater te gooien hé ![]() Soms zijn het zelfs héél der walvissen, Herman Melville zal er blij met zijn denk ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2017 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rotterdam daarentegen lijkt een nieuwbouw jungle waaruit elk stukje ziel verdwenen lijkt. Ook veel krapuul dat rondhangt op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kijk ook vooral naar de mentaliteit van mensen. Ga ik winkelen in Nederland word ik echt vriendelijk geholpen, begroet. In Antwerpen krijgt ge dus echt service om van achter over te vallen. Antwerpen is haar charme volledig kwijt. Rotterdam is nog Rotterdam. Mensen zijn daar niet zo kleingeestig als Antwerpenaren en de binnenstad is quasi volledig autovrij. Het is gewoon veel aangenamer winkelen, wonen, leven, werken in Nederland dan in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rotterdam heeft inderdaad rare gebouwen staan, maar ik vind toch dat die stad nog Nederland uitstraalt. Er zijn ook multicul wijken, maar kom je in het centrum ben je dus wel degelijk in Nederland. Hoe moet een Nederlander zich voelen als die vanuit Antwerpen Centraal het Astridplein oploopt en zo de Turnhoutsebaan afzakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 maart 2017 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |