![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo kijken ze naar de NV-A: ![]() Vanaf de nv-a hun rug draait. Plof! een mes in hun rug. De cd&v gaat graag onderhandelen, jaknikken om dan achteraf alles te ondermijnen. Typisch tjeven. Links en rechts tegelijk.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welk een uiterst diepzinnige opmerking. Graag meer hiervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Een_hond_van_Vlaanderen
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij zelfs het lied nog: 'Je suis sans famille et je m'appelle Rémi, et je me balade avec tous mes amis. Ma famille ?* moi c'est celle que j'ai choisi et je me ballade dans la vie' .....enz. Nu zit dat liedje weer in mijn hoofd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'La ballade des gens heureux' Denk ik toch want ik ken de tekst niet vanbuiten. ![]() p.s. Ik heb in een ver verleden toen ik nog school liep eens een prijs gekregen om: 'De Kleine Johannes' voor te lezen in de klas. De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat de 'rest' van de klas toen in dromenland lag. Schande zeg tssss ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2018 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn breekpunt is Marcel Proust geweest. Ik had in het college nog genoten van "Du Côté de chez Swann" en de opvolger waarvan de naam me nu ontsnapt. Als 12 jarige jongen waren die boeken zelfs verboden te lezen. Maar de bibliotheek van het college had duizenden prachtige boeken. Ik had een mentor jezuïet priester en hij gaf me tegen de regels in toch boeken die leerlingen niet mochten lezen. Jaren daarna als twintiger had ik me ineens voorgenomen dat ik terug boeken zou lezen en had me voorgenomen de ganse série van "A la recherche du temps perdu" te lezen. Maar helaas ik kon het gewoon niet meer. Het dient gezegd dat Proust zware tabak is maar toch, ik speelde ermee en genoot ervan als tiener. Ik was verloren voor de litteratuur. Men kan niet alles hebben in de wereld. Zoals een blinde herinner ik me nog de zinnen en de fictieve beelden en de wereld van de schrijver maar lezen en ondergaan en genieten is voorbij. Toen ik begin jaren tachtig in New York werkte en woonde en onder de pletsende regen nerveus en ongeduldig een taxi riep, die waren allemaal bezet, kwam ineens uit het niets een oudere man op mij af. "You can't win them all" zei hij en hij was weer verdwenen. Ik was van de kaart. Ik fantaseerde zelf dat een boodschap van mijn vader was die enkele jaren daarvoor was overleden. In het leven kan je niet alles hebben. |
|
![]() |
![]() |