Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Gaat je nieuwe auto een hybride zijn?
Ja, zeker en vast 0 0%
Ik overweeg het 1 11,11%
Neen, benzine of diesel 4 44,44%
Neen, volledig elektrisch 2 22,22%
Ik verkies stoomaandrijving 2 22,22%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2019, 11:18   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik moet zeggen
wat nogal 'verontrustend' is , is dat bij Tesla blijkbaar die 'autopilotfuncties' soms eens niet werken

https://insideevs.com/news/389786/st...ran-red-light/

Soms is volgens mij maar één goeie verklaring: dat is dat de auto zodanig bezig is met multitasken dat de prioritisering van deze taak dan blijkbaar ontbreekt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 11:27   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zotteke.
Zotteke?

De trekhaak is het mooiste bewijs.

Heb pas een nieuwe Mondeo gekocht.
Trekhaak geplaatst in de Mondeofabriek.

Naar keuring moeten gaan om de trekhaak te laten keuren.
Ik kreeg nog de keuze tussen keuring voor 750 kg of keuring voor meer dan 750 kg.

Keuring was hetzelfde, alleen bij "tot 750 kg"
is het document geldig tot de auto 4 jaar wordt, in het andere geval een jaarlijkse keuring.

Zo zottekke!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 11:28   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Mijn diesel is ook een hybride ......diesel en belastingen.

En voor de EV die worden ook hybrides ......nog eventjes geduld en ze worden ook melkkoe
Dat zit er wel aan te komen inderdaad.
Oud 30 december 2019, 11:59   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik moet zeggen
wat nogal 'verontrustend' is , is dat bij Tesla blijkbaar die 'autopilotfuncties' soms eens niet werken
En sinds wanneer is dat een actieve autopilotfunctie? Bron?

Citaat:
Soms is volgens mij maar één goeie verklaring: dat is dat de auto zodanig bezig is met multitasken dat de prioritisering van deze taak dan blijkbaar ontbreekt...
Volgens mij ben je gewoon onwetend en wil je graag onwetend blijven. Ik heb je de handleiding nochtans al voor je neus geplakt, met alle functies en vooral meer dan 70 warnings.

Eerste vraag is wel was de laatste software-update wel aanwezig op die Tesla, en had die Tesla wel de Full Self Driving optie of niet? Lees jij dat ergens?

De standaard autopilot heeft autosteer maar dat zal helemaal niet kunnen helpen indien je niet de FSD hebt. Wat baten kaars en bril.

Citaat:
To the situation on the video above, Tesla offers a very clear disclaimer:

“Autosteer is intended for use only on highways and limited-access roads with a fully attentive driver. When using Autosteer, hold the steering wheel and be mindful of road conditions and surrounding traffic. Do not use Autosteer on city streets, in construction zones, or in areas where bicyclists or pedestrians may be present. Never depend on Autosteer to determine an appropriate driving path. Always be prepared to take immediate action. Failure to follow these instructions could cause serious property damage, injury or death.”

That said, raising the hypothesis of it being in use as a plausible explanation for the stupid triple accident is something that can be used against the driver, not against the beta software or Tesla. Especially not with this disclaimer: you have been warned, right?
En Paul waarom zou de eenvoudige standaard autopilot kunnen stoppen voor een rood licht (zonder een voorligger dus)? Dus groen en rood licht van mekaar onderscheiden in alle omstandigheden (ook bij reflecties met zonlicht). Waar haal je dat uit?

Tesla FSD is daar nog in de testfaze bij mijn weten, dus city-driving is nog niet klaar, enkel met FSD, vergeet dat niet!:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-holi...-improvements/

Tesla has since been working on improving its Autopilot software and FSD suite through data gathered by the company’s fleet of vehicles. This data is then fed into the company’s Neural Network, which improves depending on the data that it is fed. Tesla has been pretty quiet about the official capabilities of its Neural Net, but if visualizations from its recent FSD preview are any indication, it appears that the company’s vehicles have learned to recognize a lot of common inner-city objects that would most definitely be encountered once the Robotaxi service is introduced.

A few days ago, Elon Musk took to Twitter to state that an “FSD preview” will be included in an upcoming update. That update is software version 2019.40.50. The recently-released update is no joke either, as it added new features such as Driver Profiles, new Tesla Arcade Games, TRAX, and new services for Tesla Theater. But apart from these improvements, the update also included a “sneak peek” at Full Self-Driving. This sneak preview came in the form of updated visuals, many of which seemed to have been designed specifically for city driving.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2019 om 12:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 12:43   #45
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik moet zeggen

Wie al die tesla fantaziektes voor waarheid nam, ontwaakt nu wel uit zijn dromen na zo een klap.

Het kan ook zijn dat die wagen zo een grote rotzooi was dat die het express deed om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 december 2019 om 12:44.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be